Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afvallen onmogelijk?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Afvallen onmogelijk?

Ongelezen bericht door Emma »

Knoeppie schreef:
Emma schreef:waarom is brok geen optie? doet ze (hij?) het slecht op brok?

anders zou ik een light brok voeren met een heel klein beetje kvv. bijvoorbeeld de een in de ochtend, het andere s'avonds.

anders zou ik het ook moeilijk vinden om wat te vinden waar ze niet van aankomt. misschien iets van komkommer?

of het portie kvv meer verdeeld over de dag geven. dan verteerd het misschien iets beter?, en voorkomt een erge honger gevoel ? ik denk maar even mee.
Nee hoor de eerste 3 jaar van haar leven stond ze op brok en daar deed ze het prima op maar ik voer gewoon graag vlees, dan liever een hond die wat te zwaar is dan brok voeren..
Ze is 10,5 dus het isniet noodzakelijk om af te vallen en ze is ook zeker niet vet, het is meer voor mijn oog dus gaat het niet dan gaat het niet.
De andere mogelijkheid is dus dat er een tumor groeit dus ze mag niet verder aankomen want dan is het foute boel..
bij mijn honden merk ik, dat ze veel hongerig zijn op Kvv, zelfs zo erg dat 1 van mijn honden obsessief poep van andere honden begon te eten.
nu ik dus ook brok voer, is dat niet meer zo.
op brokken doen honden het ook prima, dus ik zelf zou brokken zeker in overweging nemen.

kvv verteerd meestal sneller in de honden maag, en op brok hebben ze vaak een langer vol- gevoel.

maar goed, een hondje op die leeftijd, mag best wat voller zijn. dan kunnen ze ook tegen een stootje, mochten ze een keer niet lekker zijn, en eens wat minder eetlust hebben. dus ik zou het ook niet zo erg vinden, zolang ze maar niet echt veel te dik worden.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Kruimel53 schreef:Mijn katten en honden zijn ook hongeriger op kvv dan op barf, dus daarvoor is brok niet echt nodig. En dan maakt het merk kvv ook nog uit.

Je hoeft echt niet alleen bonen te voeren hoor, wie dat ooit heeft uitgevonden, geen idee, maar voor vulling kun je eigenlijk alle soorten groente gebruiken behalve de koolhydraatrijke als pompoen, biet en wortel. Bladgroente is erg gezond en zeer calorie-arm. Je kunt best een keer of 2 per week spinazie uit de vriezer voeren bv. Wel ff koken.
dat klopt, iets met kraakbeen vult ook goed.
alleen met kleinere hondjes, denk ik, dat ze daar niet van af zullen vallen. omdat het toch vaak wel grotere stukken vlees zijn.
tenminste een eendennek is hier voor luca eigenlijk al een complete maaltijd.
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Hutsje schreef:
Emma schreef:waarom is brok geen optie? doet ze (hij?) het slecht op brok?

anders zou ik een light brok voeren met een heel klein beetje kvv. bijvoorbeeld de een in de ochtend, het andere s'avonds.

anders zou ik het ook moeilijk vinden om wat te vinden waar ze niet van aankomt. misschien iets van komkommer?

of het portie kvv meer verdeeld over de dag geven. dan verteerd het misschien iets beter?, en voorkomt een erge honger gevoel ? ik denk maar even mee.
als je het dan toch over light hebt dan nog liever een light kvv.

maar ik zou meer minder vette kvv geven, bv paard idd. of mager rundvlees ipv een kvv maaltrijd geven. geen brood meer, tegen het galspuwen zou ik 's avonds een stukje pensstaaf geven of een stukje vleeswaar. dat vindt ze ws ook nog lekkerder dan dat stukje stokbrood.
Ik ga op zoek naar paarden kvv, dat lust ze wel want heeft ze ivm vaak last van haar buik al eens op gestaan. Dat stukje brood is haar net zo lief als al het andere wat al dan niet eetbaar is, onze kliko heeft geen echte voorkeur als het maar vult :tongue:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Mijn katten en honden zijn ook hongeriger op kvv dan op barf, dus daarvoor is brok niet echt nodig. En dan maakt het merk kvv ook nog uit.

Je hoeft echt niet alleen bonen te voeren hoor, wie dat ooit heeft uitgevonden, geen idee, maar voor vulling kun je eigenlijk alle soorten groente gebruiken behalve de koolhydraatrijke als pompoen, biet en wortel. Bladgroente is erg gezond en zeer calorie-arm. Je kunt best een keer of 2 per week spinazie uit de vriezer voeren bv. Wel ff koken.
Ze krijgt niet enkel bonen hoor, ze krijgt al onze groenten die over zijn zoals paprika, courgette, wortel, komkommer, soms wat bloemkool of broccoli etc. Maar hoofdzakelijk bonen dus.

Kvv is zo verteerd, dat weet ik maar als ik barf voer (jaren gedaan) kan ik slecht afmeten omdat ze maar zo weinig krijgt en dan krijgt ze al snel teveel en zet ze aan. 1x per dag voeren is geen optie want ook dan gaat ze gal spugen

Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief

Emma schreef:

dat klopt, iets met kraakbeen vult ook goed.
alleen met kleinere hondjes, denk ik, dat ze daar niet van af zullen vallen. omdat het toch vaak wel grotere stukken vlees zijn.
tenminste een eendennek is hier voor luca eigenlijk al een complete maaltijd.
Knoep krijgt ook maar 1 eendennek of 3 kippennekken hoor! Ze eet haar leven lang al weinig want ze zet echt van niks aan

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Mijn berichtje ook gelezen?
Knoeppie
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Is ze gecastreerd? Want dan kan het ook komen door een te trage werkende schildklier.
Hoeft niet maar kan zekers zo zijn.
Ja dat is ze, zal het eens bespreken als we weer eens bij de DA zijn

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”