Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afvallen onmogelijk?
Moderator: moderatorteam
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Afvallen onmogelijk?
Knoep is het laatste jaar wat spekkig geworden. De 12,5 kilo van haar jonge jaren (toen was ze schraal) haalde ze al een tijdje niet meer maar nu weegt ze 14,2 en moet er zeker 7 ons af. Bij mijn oppashonden geen probleem, normaal voeren en normaal lopen en ze vallen 100 gram per dag af.
Knoep kan niet minder krijgen dan het voer wat ze nu krijgt want dan gaat ze gal spugen, ze krijgt 2x 90 gram Smuldier per dag. 's Ochtends met een halve boterham als vullen en 's avonds met een lepel boontjes.
Meer wandelen kan ook niet want dan krijgt ze last van haar poten, ze is 10,5 dus haar leeftijd zit op vlak van gewicht en beweging een beetje tegen..
Is er iets wat ik nog proberen kan voor wij een rolmops hebben? (ok, de gemiddelde 2 jarige beagle is veel dikker dan dat zij is dat besef ik mij maar ik vind het gewoon lelijk..)
Edit: De DA weet het ook niet, als ze niet afvalt dan moeten we een echo laten maken.....
Knoep kan niet minder krijgen dan het voer wat ze nu krijgt want dan gaat ze gal spugen, ze krijgt 2x 90 gram Smuldier per dag. 's Ochtends met een halve boterham als vullen en 's avonds met een lepel boontjes.
Meer wandelen kan ook niet want dan krijgt ze last van haar poten, ze is 10,5 dus haar leeftijd zit op vlak van gewicht en beweging een beetje tegen..
Is er iets wat ik nog proberen kan voor wij een rolmops hebben? (ok, de gemiddelde 2 jarige beagle is veel dikker dan dat zij is dat besef ik mij maar ik vind het gewoon lelijk..)
Edit: De DA weet het ook niet, als ze niet afvalt dan moeten we een echo laten maken.....
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Re: Afvallen onmogelijk?
Een minder vette KVV geven?
En verder in de ochtend ook boontjes ipv brood?
En verder in de ochtend ook boontjes ipv brood?
-
Safari
Paarden kvv is heel mager. Daar is Bommel ruim drie kilo mee afgevallen. Met worteltjes, appels boontjes en bananenchips als beloning.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Zolang het geen rolmops is zou ik het er denk ik lekker bij laten. Ik heb het idee dat oudere honden op een bepaalde leeftijd ook uit gaan dijen, figuur raken ze kwijt en ze komen iets aan. Gewoon lekker laten voor wat het is 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
brood zou ik neit doen als vulling, dat is gewoon koolhydraten lijkt me.. zou er eerder nog wat boontjes bijgeven dan idd..
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Brood is inderdaad een dikmaker.
En dan beter nog verse boontjes dan uit blik want daar zit weer veel zout in...
En dan beter nog verse boontjes dan uit blik want daar zit weer veel zout in...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Pakdebal
.
Smuldier lijkt mij al wat vettig klinken , waarom gewoon niet brokken voor oudere honden ?
en
dan minder geven dan wat er op het pak staat , boterhammen zet ook aan ( zout )
van boontjes vallen ze niet af en zit NIETS voor ze in, is gewoon lucht , veel dierenartsen komen daar van terug
krijgt ze veel tussendoortjes ?
Smuldier lijkt mij al wat vettig klinken , waarom gewoon niet brokken voor oudere honden ?
en
van boontjes vallen ze niet af en zit NIETS voor ze in, is gewoon lucht , veel dierenartsen komen daar van terug
krijgt ze veel tussendoortjes ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 19 aug 2013 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sanne!!
- Zeer actief
Bonen zijn ook niet voor het afvallen maar voor het voldane gevoel....Pakdebal schreef:.
en
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik voer ook voornamelijk smuldier en wissel af en toe af met andere merken. Op naturis viel Gol een stuk sneller af, ik denk dat dat wat minder vet is. En inderdaad boontjes ipv brood, boontjes uit blik spoel ik altijd heel goed af. Het liefste kook ik zelf wat boontjes.
-
Pakdebal
zie jij dat ze dat hebben ?.Sanne!! schreef:Bonen zijn ook niet voor het afvallen maar voor het voldane gevoel....Pakdebal schreef:.
en
Ik heb hier 2 oppashonden die dat krijgen , maar ik zie die " voldanigheid " niet in hun lichaamstaal , dezelfde als met een bord met brokken
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 19 aug 2013 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
lets have fun
Doe maar geen brood meer, koolhydraten maken ook dik.
- Sanne!!
- Zeer actief
Ik zie het wel ja.Pakdebal schreef:Sanne!! schreef:Bonen zijn ook niet voor het afvallen maar voor het voldane gevoel....Pakdebal schreef:.
en
zie jij dat ze dat hebben ?.
Ik heb hier 2 oppashonden die dat krijgen , maar ik zie die " voldanigheid " niet in hun lichaamstaal , dezelfde als met een bord met brokken
Werk bij een dierenarts waar ik honden en katten begeleid met het afvallen. En als ze minder brokken mogen en hebben honger krijgen ze bonen bij en ze hebben geen honger meer maar vallen wel af....?
Dus vertel mij het maar.
-
Pakdebal
thuis heb je niet zo'n hond ?.., ik zie dat " uitbuiken " dus thuis gebeuren , maar zie daar geen verschil in .Sanne!! schreef: Ik zie het wel ja.
Werk bij een dierenarts waar ik honden en katten begeleid met het afvallen. En als ze minder brokken mogen en hebben honger krijgen ze bonen bij en ze hebben geen honger meer maar vallen wel af....?
Dus vertel mij het maar.
misschien zijn er dan andere factoren bij , zoals meer wandelen meer bewegen en minder tussendoortjes bij die honden en katten ?
- Sanne!!
- Zeer actief
Pakdebal schreef:thuis heb je niet zo'n hond ?.., ik zie dat " uitbuiken " dus thuis gebeuren , maar zie daar geen verschil in .Sanne!! schreef: Ik zie het wel ja.
Dus vertel mij het maar.
misschien zijn er dan andere factoren bij , zoals meer wandelen meer bewegen en minder tussendoortjes bij die honden en katten ?
Nee ik hou mijn honden op gewicht. En probeer net als Knoeppie nu doet er op tijd wat aan te doen.
En het is zeker een combi van minder eten en meer bewegen. Maar geloof me. Bij sommige honden werkt dat alleen niet. Want die krijgen met minder brokken meer honger.
Dus je geeft ze bonen bij en ze hebben geen honger meer. Schooien minder en vallen toch af.
-
Safari
Ja dat is te zien! Bommel ZONDER boontjes liep al om half drie te gooien met zijn bak vanwege de honger, Bommel MET boontjes was tevreden en hield het vol tot de normale etenstijd.Pakdebal schreef:zie jij dat ze dat hebben ?.Sanne!! schreef:Bonen zijn ook niet voor het afvallen maar voor het voldane gevoel....Pakdebal schreef:.
en
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Misschien kijken of een andere KVV werkt? En stoppen met het brood. Lijkt me wel lastig! Misschien ipv brood iets anders proberen als vulling 's ochtends, al lijkt me het lastig om iets te vinden.
Weet iemand hoe het zit met gedroogde snacks? Als je die van een magere diersoort neemt? Misschien is dat genoeg vulling en zet het niet aan?
Weet iemand hoe het zit met gedroogde snacks? Als je die van een magere diersoort neemt? Misschien is dat genoeg vulling en zet het niet aan?
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Welke variant van smuldier geef je?
Ik voer het hier ook maar die van mij krijgt 1x per dag een compleet versie en 1 x per dag een enkelvoudige versie.
Ik voer het hier ook maar die van mij krijgt 1x per dag een compleet versie en 1 x per dag een enkelvoudige versie.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- Knoeppie
- Zeer actief
Knoep krijgt de vlees compleet volgens mij, de oranje verpakking in ieder geval. Ze mag gren kip dus in andere smaken en merken valt dat af.
Pak de Bal, vast goed bedoeld maar ik weet dondersgoed hoe ik een hond kan laten afvallen, Knoep is tot 2 jaar terug schraal en zeer gespierd geweest, veel mensen herinneren zich vast nog wel haar gespierde billen. Nu is ze gewoon oud, we lopen minder ver omdat ze dan pijn krijgt en daardoor en door haar leeftijd komt ze aan. Ik heb géén vette hond in huis, haar flanken zijn nog altijd meer ingevallen dan die van de gemiddelde hond maar haar buik is te dik.
Is er niets meer aan te doen dan zorgen wij dat ze niet verder aan komt maar ik wil wel alles proberen.
Brokken is geen optie.
Ik zal de halve boterham vervangen voor boontjes, tussendoortjes krijgt ze sowieso niet dus ook geen gedroogde oid. Hooguit eens een plakke komkommer.
Voor het slapen gaan krijgt ze een stukje stokbrood tegen gal spugen in de nacht, dit kan en wil ik haar niet afnemen.
De boontjes zijn wel degelijk vulling en dat het niet helpt met afvallen snap ik ook wel, het is vulling en zonder heeft ze écht honger. Boontjes zijn altijd vers, nooit uit blik, die eet ik zelf ook niet
Pak de Bal, vast goed bedoeld maar ik weet dondersgoed hoe ik een hond kan laten afvallen, Knoep is tot 2 jaar terug schraal en zeer gespierd geweest, veel mensen herinneren zich vast nog wel haar gespierde billen. Nu is ze gewoon oud, we lopen minder ver omdat ze dan pijn krijgt en daardoor en door haar leeftijd komt ze aan. Ik heb géén vette hond in huis, haar flanken zijn nog altijd meer ingevallen dan die van de gemiddelde hond maar haar buik is te dik.
Is er niets meer aan te doen dan zorgen wij dat ze niet verder aan komt maar ik wil wel alles proberen.
Brokken is geen optie.
Ik zal de halve boterham vervangen voor boontjes, tussendoortjes krijgt ze sowieso niet dus ook geen gedroogde oid. Hooguit eens een plakke komkommer.
Voor het slapen gaan krijgt ze een stukje stokbrood tegen gal spugen in de nacht, dit kan en wil ik haar niet afnemen.
De boontjes zijn wel degelijk vulling en dat het niet helpt met afvallen snap ik ook wel, het is vulling en zonder heeft ze écht honger. Boontjes zijn altijd vers, nooit uit blik, die eet ik zelf ook niet

- Sanne!!
- Zeer actief
Nou ja als je de boterham van ochtends al vervangt scheelt dat in elk geval al iets.
Je hoeft ze ook niet alles te ontnemen natuurlijk.
- Knoeppie
- Zeer actief
Nee ze is 10,5 en met gemiddeld nog 1,5 jaar te gaan hoeft ze zich ook niet ellendig te voelen maar ze hoeft ook geen rolmops te worden!Sanne!! schreef:Nou ja als je de boterham van ochtends al vervangt scheelt dat in elk geval al iets.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
en een dik buikje is ook wel een beetje een oude honden dingetje denk ik. Maupie was best mager maar die had ook zo'n bolle buik. Oude mensen hebben dat vaak ook..
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Als ze nu alleen een dikker buikje gekregen heeft, dan zou ik idd weinig veranderen.
- Hylos
- Zeer actief
Je zou ook de penscompleet kunnen voeren, de donkergroene verpakking. Die is iets minder vet

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Van naturis heb je verschillende smaken, ook zonder kip. Ik koop dat altijd voor de afwisseling, hert, konijn. Vooral hert is mooi mager.Knoeppie schreef:Knoep krijgt de vlees compleet volgens mij, de oranje verpakking in ieder geval. Ze mag gren kip dus in andere smaken en merken valt dat af.
Brokken is geen optie.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Oranje is idd vlees compleet. Je zou dan ook bijv om de dag 1 maaltijd om kunnen wisselen voor bijv hart. Daar zit geen kip in. In de enkelvoudige vlees of pens weet ik niet of er kip in zit.Knoeppie schreef:Knoep krijgt de vlees compleet volgens mij, de oranje verpakking in ieder geval. Ze mag gren kip dus in andere smaken en merken valt dat af.
Groetjes, Tanja
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
waarom is brok geen optie? doet ze (hij?) het slecht op brok?
anders zou ik een light brok voeren met een heel klein beetje kvv. bijvoorbeeld de een in de ochtend, het andere s'avonds.
anders zou ik het ook moeilijk vinden om wat te vinden waar ze niet van aankomt. misschien iets van komkommer?
of het portie kvv meer verdeeld over de dag geven. dan verteerd het misschien iets beter?, en voorkomt een erge honger gevoel ? ik denk maar even mee.
anders zou ik een light brok voeren met een heel klein beetje kvv. bijvoorbeeld de een in de ochtend, het andere s'avonds.
anders zou ik het ook moeilijk vinden om wat te vinden waar ze niet van aankomt. misschien iets van komkommer?
of het portie kvv meer verdeeld over de dag geven. dan verteerd het misschien iets beter?, en voorkomt een erge honger gevoel ? ik denk maar even mee.
- Knoeppie
- Zeer actief
Nee hoor de eerste 3 jaar van haar leven stond ze op brok en daar deed ze het prima op maar ik voer gewoon graag vlees, dan liever een hond die wat te zwaar is dan brok voeren..Emma schreef:waarom is brok geen optie? doet ze (hij?) het slecht op brok?
Ze is 10,5 dus het isniet noodzakelijk om af te vallen en ze is ook zeker niet vet, het is meer voor mijn oog dus gaat het niet dan gaat het niet.
De andere mogelijkheid is dus dat er een tumor groeit dus ze mag niet verder aankomen want dan is het foute boel..

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Houd ze van zwemmen?
Zwemmen is bewegen terwijl de spieren niet (teveel) worden belast.
Ingrid
Zwemmen is bewegen terwijl de spieren niet (teveel) worden belast.
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
als je het dan toch over light hebt dan nog liever een light kvv.Emma schreef:waarom is brok geen optie? doet ze (hij?) het slecht op brok?
maar ik zou meer minder vette kvv geven, bv paard idd. of mager rundvlees ipv een kvv maaltrijd geven. geen brood meer, tegen het galspuwen zou ik 's avonds een stukje pensstaaf geven of een stukje vleeswaar. dat vindt ze ws ook nog lekkerder dan dat stukje stokbrood.

-
Melanie 74
Is ze gecastreerd? Want dan kan het ook komen door een te trage werkende schildklier.
Hoeft niet maar kan zekers zo zijn.
Hoeft niet maar kan zekers zo zijn.