Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incontinent?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chelsea&Chica
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford
Aantal honden: 2

Incontinent?

Ongelezen bericht door Chelsea&Chica »

Mijn kruising Amstaff/Ambull teef staat af en toe op na een dutje en dan ligt er een klein plasje op de plek waar d'r kontje lag, zelfs als ze net is uitgeweest.. Je zou zeggen "duidelijk incontinentie.." Maar als ik 's ochtends beneden kom (en d'r blaas dus vol is) kan ik d'r helemaal gek maken, dan rolt ze zelfs op d'r rug en wil ze dat ik d'r onderbuik ruw aai, dan komt er niks vrij, met spelen of touwtrekken ofzo ook niet.. Ik dacht eerst dat het gewoon incidentjes waren maar ze ligt 's nachts nog wel es op de bank en ik begin nu echt af en toe een vleugje urine-geur op te vangen.. Ps ze is gesteriliseerd maar al iets van 1,5 jaar geleden, het is me eerder nooit echt opgevallen..

Ik zal er wel weer voor naar de dierenarts raken maar ik ben inmiddels beetje arm van haar dierenarts bezoekjes.. Eerst had ze allergische klachten, 3 verschillende dierenartsen met al hun ideëen en probeerseltjes, uiteindelijk opgelost dmv Artruvin therapie ofzoiets, injecties waardoor het lichaam antistoffen ging maken, heeft geholpen, toen ging ze manklopen, weer wat dierenartsen gehad die maar wat gokten en ik maar maandenlang calcium-arm moest voeren want het waren groeipijntjes (met 2,5 jaar!) en uiteindelijk bleek er een botsplinter tussen d'r elleboog gewricht te zitten.. Operatie, E1200 lichter en dan moet ze nog op controle, en nu heb ze dit weer.. Natuurlijk geen reden om er niks aan te doen, maar je wordt er wel beetje wanhopig van.. :ugh:
Afbeelding
Melanie 74

Re: Incontinent?

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Komt waarschijnlijk door de castratie, er bestaan incurin tabletjes die daar erg goed op werken.
Kost niet de wereld, maar ik zou even een plasje opvangen om te controleren of het geen blaasontsteking is.

Succes!
Chelsea&Chica
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chelsea&Chica »

Bedankt voor uw reactie! Plasje opvangen? Hihi oke hoe doe ik dat..?:$
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Een laag "bakje van de chinees" nemen, achter haar aanlopen en zodra ze "gaat zitten" eronder schuiven. Je hebt maar een "eetlepel" nodig dus moet lukken.
Tip van de dag: huishoudhandschoenen aandoen of anderszins "waterdichte"handschoenen.

Oh, en een brandschoon bakje uiteraard en zeul dan over straat ook maar een brandschoon klein afsluitbaar flesje mee.. kun je het meteen overgieten en de rest weggooien.

Jazeker, je loopt even voor lul. So be it ;-)

Suzanne
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Chelsea&Chica schreef:Bedankt voor uw reactie! Plasje opvangen? Hihi oke hoe doe ik dat..?:$
gewapend met een soeplepel of een plastic bakje (die bakjes van de chinees zijn er prima voor) naar buiten met je hond en dat eronder schuiven als ze gaat zitten plassen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:
Chelsea&Chica schreef:Bedankt voor uw reactie! Plasje opvangen? Hihi oke hoe doe ik dat..?:$
gewapend met een soeplepel of een plastic bakje (die bakjes van de chinees zijn er prima voor) naar buiten met je hond en dat eronder schuiven als ze gaat zitten plassen ;)
Ja, zo'n grote pollepel / soeplepel en dan overgieten in een plastic beker. Heb het onlangs nog gedaan, hartstikke makkelijk. Je loopt misschien voor gek, maar beter dat dan zelf ondergepiest worden.
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Bij de honden nog nooit hoeven doen,een plasje opvangen,
maar wel bij de kat.
En inderdaad een soeplepel is dan het fijnst om te gebruiken.
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ja, de soeplepel is nog het handigst. Is hier ook als beste getest haha.
Dus als ze al zit, niet als ze gaat zitten, dan snel de soeplepel eronder schuiven.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”