Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afgebeten neus pup / update filmpjes toegevoegd pag. 10

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

PetraP
Zeer actief
Contacteer:

Re: Afgebeten neus pup

Ongelezen bericht door PetraP »

Nanna schreef:
Neeltje schreef: Dat heb ik ook niet gedaan. Het hondje vond ik niet echt prettig om te zien.
Ik vind het er ronduit naar uitzien. Ik denk niet dat je er veel meelij mee opwekt in de buurt; eerder afschuw.
Dus dan schiet de adoptant het doel een beetje voorbij....
Ik begrijp je redenering niet. Dit hondje zit in Turkije en vooralsnog is er geen sprake van adoptie. Maar stel -mocht het ooit zover komen - waarom zou iemand een dergelijk hondje nemen vanwege mensen in de omgeving? Er zijn natuurlijk best mensen die juist compassie hebben voor gehandicapte honden, maar dat ze die zouden adopteren om er mee rond te lopen van "kijk mij nou eens met mijn zielige hondje" lijkt me stug.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

laeken schreef:Ik ben het wel met Lieke eens. De mensen die zich het hardst verzetten tegen het in leven laten van dit in mijn ogen slechts verminkte hondje, fokken of zelf of hebben alleen rashonden. Als nu je eigen hond gewond raakt in een gevecht met een andere hond en zijn neus wordt afgebeten? Ga je hem dan meteen afmaken? Daarnaast is het inderdaad irritant dat mensen straathonden allerlei denigrerende namen geven. Ik erger mij daar ook aan. Je gaat rashonden toch ook geen doorgefokte inteelt-mormels noemen als er een keer een verminkt rashondje in leven wordt gelaten? Waarom is een straathond meteen een minderwaardige hond terwijl dat nu juist de overlevers zijn met vaak de sterkste genen? Een hondje dat op straat geboren is of op straat geleefd heeft, heeft bewezen sterk te zijn. Dat zijn dus geen mormels maar meer de real deal als je het mij vraagt.
Hun moeder was in elk geval intelligent en sterk genoeg om zonder goede verzorging te overleven en zich zelfs voort te planten. Wat is daar mormel of minderwaardig aan?

Verder snap ik nog steeds het probleem totaal niet. Deze hond is nooit geopereerd. Deze hond is vanzelf genezen met wat goede zorgen. Dit hondje overleefd vanzelf. Als het dan perse dood moet moet je het nog zelf gaan doen ook. Het hondje gaat nl niet dood zonder operaties en andere kostbare toestanden en wil vast ook niet dood. Het heeft gevochten voor zijn leven en het overleefd. Dan gaan een stelletje buitenstaanders en fokkers roepen dat het hondje dan maar doodgemaakt moet worden. Zeer vreemd te noemen. Beetje dubieus ook. Want hun eigen fokproducten worden wel gewoon geholpen als ze dood gaan. Die worden wel gewoon geopereerd als ze dat nodig hebben en krijgen wel gewoon medicijnen als ze ziek zijn. Is het werkelijk het papiertje dat het verschil maakt voor een hondje of het wel of niet mag blijven leven? Hoe bizar als je er eens goed over na wil denken.

En het geroep over dat dit hondje een plek inneemt van een gezond hondje vind ik al helemaal dubieus. Dit is toch een gezond hondje? Het wordt toch gewoon groot vanzelf met eten en drinken. Net als alle andere hondjes die wel mogen blijven leven? Het gaat toch om het karakter en de plaatsbaarheid? Als het karakter van dit hondje prima is en het hondje is gezond, waarom dan dit hondje afmaken en een shitzu fokken? Of een mops fokken waarvan je weet dat de ogen een probleem worden?

Dit hondje moet kunnen ruiken. Dat is me volkomen duidelijk. Immers, een hond eet geen zaagsel. Dat ruikt niet dus wekt geen eetlust op. Dit hondje eet hondenvoer. Dan ruikt het dus want anders zou het dat niet eten. Geen enkele hond kan zo jong al op het oog eten van iets anders onderscheiden. Dus als het eet dan ruikt het. Punt. En als het ruikt is het alleen maar lelijk. Als lelijk al een criterium wordt om een hond wel of niet het leven te gunnen dan ga ik toch ernstig twijfelen aan de smaak van sommige rashondenfokkers.

Ikzelf vind zowel ras als rasloze honden prima. Straat, asiel, stamboom, wat dan ook. Om het even dus. 3 poten, 4 poten, vies lang doorgroeihaar, platte neus, bolle ogen, miniatuur. Kan mij het schelen. Een hond is een hond. En als je een hond wil kan je net zo goed deze hond nemen als je in staat bent om door deze verminking heen te kijken. Het oordelen hierover is puur gebaseerd op smaak en blijkbaar nog wat dubieuze gedachtes die ik persoonlijk niet kan volgen. Zeker gezien de keuzes die de hardste oordelers hier zelf maken. De een vind het normaal dat haar hond vervilt, de andere let niet op en laat zijn honden elkaar dekken, weer een ander koopt alleen honden met een bepaald doorgefokt karakter en de laatste fokt zelf honden die nogal ver van het normale bouwplan staan. Eigenlijk lijkt het net alsof mensen zich bedreigd voelen door anderen die een keuze maken die niet op die van henzelf lijkt. Vreemd hoor....
:E: :E: :E: :E: Helemaal mee eens!
CKS
Zeer actief

Re: Afgebeten neus pup / update pag. 8

Ongelezen bericht door CKS »

Tja ik vind het nog steeds niets schokkends. Ziet er iig uit als een blakende pup. Maar vooruit, als het afgespoten moet worden omdat de buurt anders van afschuw vervuld wordt... dan is dat vást in het belang van de pup zelf. Of zo.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

CKS schreef:Tja ik vind het nog steeds niets schokkends. Ziet er iig uit als een blakende pup. Maar vooruit, als het afgespoten moet worden omdat de buurt anders van afschuw vervuld wordt... dan is dat vást in het belang van de pup zelf. Of zo.

Ik vind het ook niet zo naar om te zien. Als je hier eenmaal aan gewend bent, zie je het niet meer.

En als je een nieuwe pup in de buurt heb, gezond of gehandicapt, dan sta je toch altijd te vertellen hoe oud ze is, wat voor ras het is etc etc. Die gesprekken heb ik wel 1000x gevoerd want hier in de stad kom je steeds nieuwe mensen tegen. Maar ik kom oorspronkelijk uit een dorp en ik kan me voorstellen dat na een paar week het hele dorp inmiddels wel weet dat je een bijzondere hond hebt, en je er niet meer over lastig valt.
Ik hoop dat er iemand voor komt, want zo'n pupje heeft niet dat hele ellendige herstel doorgemaakt om vervolgens in het asiel weg te kwijnen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
Dee schreef:
Ik heb een rashond en een 'bastaard'. Voor beiden geld hetzelfde, als hij of zij geen plezier meer kan halen uit het leven is het klaar.
Ik zie ook niet hoe het verschil zou uitmaken, qua beslissingen over leven en dood, of die hond wel of niet een stamboom heeft :19:
precies :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Kan het diertje wel door zijn neus ademen? Ik zie 'm steeds met de bek open.

Ik vind het moeilijk om er een mening over te hebben. Eerste gedachte is in laten slapen, tweede gedachte is laten leven zolang het hondje er lol in heeft en geen klachten heeft.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Omega schreef:Kan het diertje wel door zijn neus ademen? Ik zie 'm steeds met de bek open.

Ik vind het moeilijk om er een mening over te hebben. Eerste gedachte is in laten slapen, tweede gedachte is laten leven zolang het hondje er lol in heeft en geen klachten heeft.
Ik denk niet dat die bek dicht kan...

Ik blijf het een rotgezicht vinden, en ik kan me bijna niet voorstellen dat pupje hier toch - zonder prijzige operatie en prosthese - geen last van gaat krijgen. Er vanuit gaand dat het reukvermogen nog goed is, zal ze overal aan snuffelen, en alle bescherming die een goeie neus biedt tegen verkeerde dingen in je ademhalingssysteem, mist zij. Misschien ben ik te pessimistisch, maar ik denk dat je kan wachten op allerlei infecties en ontstekingen.

Het is overigens helemaal niet zo interessant om een gehandicapte hond te hebben. Ik voel me nog steeds min of meer verplicht om beleefd te antwoorden op de vraag wat Jack mankeert, maar na duizenden keren uitleggen zou ik wel eens willen dat ik een durp woonde waar iedereen Jack nou wel kende na 11 jaar. :roll:

Ik heb nooit een seconde spijt gehad van Jack, laat dat duidelijk zijn, en ik denk dat hij ondanks z'n wiebelpoten nog steeds een prima leven heeft, maar ik weet niet of ik opnieuw voor een gehandicapte hond zou willen gaan, met alle extra zorgen en allejezehoge kosten.

Als er een adoptant komt voor deze pup met de middelen en de mogelijkheden om er een blije gezonde hond van te maken, nou geweldig. Maar met deze handicap jaren slijten in een buitenlands asiel... dat lijkt me geen goed idee.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
PetraP schreef: Er zijn natuurlijk best mensen die juist compassie hebben voor gehandicapte honden, maar dat ze die zouden adopteren om er mee rond te lopen van "kijk mij nou eens met mijn zielige hondje" lijkt me stug.
Tulijk zijn er mensen die het vanuit een prima motivatie doen. Maar toch hoor ik vaak bij dergelijke honden dezelfde verhalen wel 100x. En dan tegen iedereen die het maar horen wil ;-)
Maakt voor het beest natuurlijk niks uit, die heeft een goed tehuis (hoop je dan). En er is natuurlijk ook niets on-menselijks aan als jezelf voor willen doen als de grote weldoener en ik snap ook best de voldoening die daaruit gehaald wordt :mrgreen:

Wat een larie weer. Als jij 100 keer per maand foto's post van je honden, wat is dan jouw motivatie precies? Wilde je ook de grote weldoener uithangen met je topic van Glen en het verschil sinds jij hem hebt? Of is dat gewoon leuk? (voor de duidelijkheid, dat laatste is dus ook wat ik dat vind) En zouden mensen dat ook wel eens met een ander gered hondje willen doen zonder dat ze het predicaat weldoener opgeplakt krijgen? Welke motivatie om een hond te nemen is eigenlijk de juiste? En waarom mag een houder of fokker van een ras er bladen mee vullen, een forum mee vullen en iedereen die het horen wil erover vertellen? En iemand die een hond zonder neus heeft en die iets kwijt wil over buitenlandse zwerfdieren moet niks zeggen want dan vindt diegene zichzelf teveel een weldoener? :denken:

Misschien krijgt dit hondje wel een baasje dat gewoon een leuk hondje wil? Dat zou elk hondje verdienen. Gewoon een baasje dat hem of haar wil. Niet iemand die iets uit dit hondje moet halen voor zichzelf. En als dat laatste wel zo is dan is het niet veel anders dan alle mensen die zich een rashondje aanschaffen en daar de hele dag over kunnen kletsen en het hondje overal willen laten zien op internet en shows.

Ik blijf me ergeren aan het meten met twee maten soms. Dit hondje valt ineens in handen van "een weldoener" die het doet voor zijn eigen kick.

Wij hadden thuis een kat met 3 poten. Iedereen die bij ons thuis kwam moest op een bepaald moment iets over die kat vinden of zeggen. Wij stonden er zelf geen moment bij stil, en die kat liep niet bij ons rond voor de aandacht of omdat wij daar een goed gevoel van kregen. Wij zagen dat niet eens meer. Doodnormaal om een kat met 1 voorpoot te zien rondhupsen. En ja, dat was natuurlijk wel de meest besproken kat. Maar dat was meer omdat de omgeving er zo vaak over begon dan dat wij daar iets uit haalden.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

laeken schreef:Misschien krijgt dit hondje wel een baasje dat gewoon een leuk hondje wil? Dat zou elk hondje verdienen. Gewoon een baasje dat hem of haar wil. Niet iemand die iets uit dit hondje moet halen voor zichzelf. En als dat laatste wel zo is dan is het niet veel anders dan alle mensen die zich een rashondje aanschaffen en daar de hele dag over kunnen kletsen en het hondje overal willen laten zien op internet en shows.
Misschien is er wel iemand die hem wil en misschien niet.
Maar ik dacht dat het eigenlijk ging over of je een hondje met een dergelijke beschadiging zou gaan oplappen bij een DA of niet?

En ik zou dat niet laten doen, maar hem laten inslapen.
En dat heeft niets te maken met rashond of niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ranetje schreef:
laeken schreef:Misschien krijgt dit hondje wel een baasje dat gewoon een leuk hondje wil? Dat zou elk hondje verdienen. Gewoon een baasje dat hem of haar wil. Niet iemand die iets uit dit hondje moet halen voor zichzelf. En als dat laatste wel zo is dan is het niet veel anders dan alle mensen die zich een rashondje aanschaffen en daar de hele dag over kunnen kletsen en het hondje overal willen laten zien op internet en shows.
Maar ik dacht dat het eigenlijk ging over of je een hondje met een dergelijke beschadiging zou gaan oplappen bij een DA of niet?

Als dit net gebeurd was en er flink aan gedokterd zou moeten worden, liet ik hem ook inslapen. Maar, uit wat TS geschreven heeft, heb ik de indruk dat er helemaal niet (of niet veel) aan gedokterd is en als dat beestje zich dan toch heeft weten te redden en nu vrolijk en blij en pijnvrij is, hoeft 'ie van mij niet alsnog dood.
ranetje
Zeer actief

kipo schreef:
ranetje schreef:

Als dit net gebeurd was en er flink aan gedokterd zou moeten worden, liet ik hem ook inslapen. Maar, uit wat TS geschreven heeft, heb ik de indruk dat er helemaal niet (of niet veel) aan gedokterd is en als dat beestje zich dan toch heeft weten te redden en nu vrolijk en blij en pijnvrij is, hoeft 'ie van mij niet alsnog dood.
Uit het verhaal wordt voor mij niet duidelijk of er veel of weinig aan die neus gedokterd is. :U:
Het gaat mij niet om "alsnog".
In ieder geval gaat het mij daar niet om. :wink:
Ik had het direct na het ongeval in laten slapen en niets afgewacht of gedokterd.
Een neus groeit niet meer aan.
Laatst gewijzigd door ranetje op 13 aug 2013 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
kipo schreef:
ranetje schreef:

Uit het verhaal word voor mij niet duidelijk of er veel of weinig aan die neus gedokterd is. :U:
Ik had het direct na het ongeval in laten slapen en niets afgewacht of gedokterd.
Juist! Hij mist een van de essentieelste onderdelen en ras of geen ras (snap al niet waar dat ineens vandaan komt wat dat er in vredesnaam mee te maken heeft) hier zou hij direct ingeslapen zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kipo
Zeer actief

malinois schreef:
ranetje schreef: Uit het verhaal word voor mij niet duidelijk of er veel of weinig aan die neus gedokterd is. :U:
Juist! Hij mist een van de essentieelste onderdelen en ras of geen ras (snap al niet waar dat ineens vandaan komt wat dat er in vredesnaam mee te maken heeft) hier zou hij direct ingeslapen zijn.
Oké daar kan ik inkomen, ik had waarschijnlijk ook niet afgewacht of die verwonding vanzelf zou genezen of niet.
laeken
Zeer actief

Is hij niet genezen aangekomen dan? Want er wordt net gedaan alsof die mensen die hem nu hebben hem gewoon in het nest hebben laten liggen. Is dat zo? En waar staat dat? Want zover ik het begrijp is hij zo binnen gekomen en is helemaal niet duidelijk hoe dit ontstaan is. Dus misschien was dit al lang en breed zo? En als ik een hondje vindt dat zijn neus mist en vrolijk is en bijna genezen ga ik dat hondje ook niet alsnog inslapen. Ik zou niet weten waarom. Dit hondje kan ruiken en mist vooral de neusdop en een stuk bovenkaak. Het orgaan waarmee het ruikt is deels nog intact zo te zien en dus kan het waarschijnlijk beter ruiken dan de gemiddelde boxer of andere platneus. Honden die normaal gesproken niet direct ingeslapen worden na de geboorte maar verkocht met stamboom voor grote bedragen..... En die ruiken dus niks beter want zij hebben geen neusbrug meer aangezien die weggefokt is.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

laeken schreef:Is hij niet genezen aangekomen dan? Want er wordt net gedaan alsof die mensen die hem nu hebben hem gewoon in het nest hebben laten liggen. Is dat zo? En waar staat dat? Want zover ik het begrijp is hij zo binnen gekomen en is helemaal niet duidelijk hoe dit ontstaan is. Dus misschien was dit al lang en breed zo? En als ik een hondje vindt dat zijn neus mist en vrolijk is en bijna genezen ga ik dat hondje ook niet alsnog inslapen. Ik zou niet weten waarom. Dit hondje kan ruiken en mist vooral de neusdop en een stuk bovenkaak. Het orgaan waarmee het ruikt is deels nog intact zo te zien en dus kan het waarschijnlijk beter ruiken dan de gemiddelde boxer of andere platneus. Honden die normaal gesproken niet direct ingeslapen worden na de geboorte maar verkocht met stamboom voor grote bedragen..... En die ruiken dus niks beter want zij hebben geen neusbrug meer aangezien die weggefokt is.
Dat is dus meer mensen, inclusief mezelf, niet helemaal duidelijk. En verder ben ik met je eens dat hij/zij nu niet meer dood hoeft, wat mij betreft. Alleen als ik erbij was geweest toen die verwonding ontstond, denk ik niet dat ik hem/haar in leven had gelaten, dan denk ik dat ik inslapen op dat moment de beste optie zou vinden.
laeken
Zeer actief

Eens, als ik een teef had die een pup de neus afbijt dan zal ik die pup ook inslapen. Zover ik weet is deze pup zo gevonden en was hij al wat groter en gezond. Dat maakt het een ander verhaal. Als ik wist dat een hond zonder neus gezond zou genezen zou ik hem niet inslapen. Dat weet je echter niet. In dit geval is dat wel gebeurd zover ik kan beoordelen dus dat dit hondje nog leeft is geen probleem vind ik.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

laeken schreef:Is hij niet genezen aangekomen dan? Want er wordt net gedaan alsof die mensen die hem nu hebben hem gewoon in het nest hebben laten liggen. Is dat zo? En waar staat dat? Want zover ik het begrijp is hij zo binnen gekomen en is helemaal niet duidelijk hoe dit ontstaan is. Dus misschien was dit al lang en breed zo? En als ik een hondje vindt dat zijn neus mist en vrolijk is en bijna genezen ga ik dat hondje ook niet alsnog inslapen. Ik zou niet weten waarom. Dit hondje kan ruiken en mist vooral de neusdop en een stuk bovenkaak. Het orgaan waarmee het ruikt is deels nog intact zo te zien en dus kan het waarschijnlijk beter ruiken dan de gemiddelde boxer of andere platneus. Honden die normaal gesproken niet direct ingeslapen worden na de geboorte maar verkocht met stamboom voor grote bedragen..... En die ruiken dus niks beter want zij hebben geen neusbrug meer aangezien die weggefokt is.
Voor zover ik heb begrepen is het hondje beschadigd aangekomen bij de mensen die hem nu hebben.
Degene die het nest had heeft het hondje daar gebracht.
Omdat een hondje met dat uiterlijk een kwade geest zou oproepen o.i.d. volgens zijn echtgenote................

Ik zie nergens neusgaten dus of dat hondje kan ruiken weet ik niet.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Toch vraag ik me wel af of die neus echt afgebeten is, als je op die laatste foto's in haar bek kijkt dan missen er ook tanden en kiezen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik vraag me af of hij zijn bek wel dicht kan houden? Kan hij door zijn neusgaten ademen? Zijn die neusgaten er uberhaupt nog? Want als hij altijd zijn bek open moet houden om te kunnen ademen, vind ik het te zielig voor woorden... Dat is niet hondwaardig... Maar das mijn mening.
RIP Cena :roos:
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

SannePP schreef:Ik vraag me af of hij zijn bek wel dicht kan houden? Kan hij door zijn neusgaten ademen? Zijn die neusgaten er uberhaupt nog? Want als hij altijd zijn bek open moet houden om te kunnen ademen, vind ik het te zielig voor woorden... Dat is niet hondwaardig... Maar das mijn mening.

Aan de foto's te zien ademt het hondje door zijn bek. Lijkt me echt niet fijn om constant met een open bek te lopen.

Moet jezelf eens verkouden zijn als je dan door je mond ademt heb je het knap benauwd.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    *Esther
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

gonnie schreef:Toch vraag ik me wel af of die neus echt afgebeten is, als je op die laatste foto's in haar bek kijkt dan missen er ook tanden en kiezen.
    Precies, dat was ook al mijn eerdere reactie.
    bouvierpoedel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:op deze twee foto's heeft hij zijn bek dicht dus hij moet toch ook wel deels door zijn neus kunnen ademen :

http://farm3.staticflickr.com/2829/9396 ... 1d22_z.jpg

http://farm4.staticflickr.com/3763/9394 ... 210d_z.jpg
    Je kunt niet echt zeggen dat hij zijn bek dicht heeft , blijft genoeg ruimte over door het gemis aan bovenkaak.
    Blijf het een zwaar gehandicapt geval vinden.
    Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
    PetraP
    Zeer actief
    Contacteer:

Er is tot nu toe niks aan het hondje "gedokterd". De vrijwilligers die het hondje nu opvangen hebben het zo gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat de jager ermee naar een dierenarts is gegaan.

Ik had ook nog een paar filmpjes met de ipad gemaakt. De kwaliteit is verre van denderend maar bewegende beelden geven wel een wat betere indruk. De opnames zijn in het huis van Sina gemaakt waar Paolo met het hondje even langskwam.

Hilde
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Re: Afgebeten neus pup / update filmpjes toegevoegd pag. 10

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik kan het alleen maar een schatje vinden om te zien :I: Ik hoop van harte dat hier iemand voor gaat vallen en dan niet uit medelijden :)
    Afbeelding
    PetraP
    Zeer actief
    Contacteer:

Vooralsnog is de pup onder de pannen bij het opvanggezin. Mocht het ooit daadwerkelijk ter adoptie worden aangeboden dan zal het hondje denk ik naar Duitsland gaan waar Sina (als Duitse) wat meer contacten heeft.
    Machie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Beestje kan zo te zien prima eten en drinken, oogt happy. Prima dan toch?
    Rami
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik hoop eigenlijk dat het hondje gewoon bij zijn opvanggezin kan blijven. Lijkt me een prima match. :ok:
    Afbeelding
    ranetje
    Zeer actief

PetraP schreef:Er is tot nu toe niks aan het hondje "gedokterd". De vrijwilligers die het hondje nu opvangen hebben het zo gekregen. Ik kan me niet voorstellen dat de jager ermee naar een dierenarts is gegaan.

Ik had ook nog een paar filmpjes met de ipad gemaakt. De kwaliteit is verre van denderend maar bewegende beelden geven wel een wat betere indruk. De opnames zijn in het huis van Sina gemaakt waar Paolo met het hondje even langskwam.
    Nee dat kan ik me ook niet voorstellen.
    Hooguit om het hondje te laten zien (als hij dat al heeft gedaan).

Vraag me af wat de reden van die jager was om het hondje naar die vrijwilligers te brengen.
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief

Nou, prima hondje zo te zien en lekker aan het kauwen op zijn brokjes. Hij hoeft niet eens zacht eten te hebben zo te zien. Dus wie gaat het nu nog inslapen en waarom precies? Ik vind het zelfs wel meevallen wat betreft de verminking. Je ziet het eigenlijk helemaal niet zo goed gelukkig. Lijkt een soort onderbeet van hier tot Tokio.
    Afbeelding
    malinois
    Zeer actief
    Contacteer:

laeken schreef:Nou, prima hondje zo te zien en lekker aan het kauwen op zijn brokjes. Hij hoeft niet eens zacht eten te hebben zo te zien. Dus wie gaat het nu nog inslapen en waarom precies? Ik vind het zelfs wel meevallen wat betreft de verminking. Je ziet het eigenlijk helemaal niet zo goed gelukkig. Lijkt een soort onderbeet van hier tot Tokio.
    Ik.. blijf t hondonwaardig vinden.
    Mag toch denk ik? Een mening hebben....
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”