Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oeps,mijn Teef drachtig!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Oeps,mijn Teef drachtig!

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
Pakdebal schreef:
Fizgig schreef:Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dus de teef heeft al een gepland nestje gehad. In samenspraak met de ouders? En dat kostte meer dan het heeft opgeleverd, bovendien eindigde het avontuur met een keizersnee. En ik kan me er iets bij voorstellen dat school of werk in het gedrang zou kunnen komen door zoiets. Volgens mij hebben de meeste meiden van 19 toch wel een baan of zijn bezig met een opleiding. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de ouders dat goed zouden vinden, zeker niet nog een keer iig. Ik zou dan zeggen, dat doe je dan maar als je op jezelf woont. Want alles wat er met die hond gebeurt zolang het kind nog thuis woont, valt toch onder de verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt mij.

Maar ja, misschien denk ik te pedagogisch. Vaak als een kind eigenaar is van een hond, blijft die bij de ouders wonen als ze op kamers gaan. Dan is het wel nog steeds 'hun' hond maar als je een pup aanschaft voor een kind in hun jeugd, weet je toch wel dat ie blijft als ze het huis uitgaan. Zo gaat dat toch meestal? Dus ik vraag me af hoe dat zit.

vind ik ook, die ouders komen niet in beeld , want wat zeggen die hiervan ?.

ik neem aan, dat je op die leeftijd toch ook naar het advies van je ouders luistert, vooral als het hun reu is , en hun huis !.. :denken:
Misschien dat die beslissing aan hun dochter word overgelaten.? Niet alle ouders zijn hetzelfde hoor.

Inderdaad, heb ook mijn kinderen zelf laten beslissen toen ze zo oud waren als TS.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

En het is ook wel apart dat ze er nu niet meer is, die zit vast op school nu.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fizgig schreef:
bouvierpoedel schreef:
Pakdebal schreef:
Fizgig schreef:Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dus de teef heeft al een gepland nestje gehad. In samenspraak met de ouders? En dat kostte meer dan het heeft opgeleverd, bovendien eindigde het avontuur met een keizersnee. En ik kan me er iets bij voorstellen dat school of werk in het gedrang zou kunnen komen door zoiets. Volgens mij hebben de meeste meiden van 19 toch wel een baan of zijn bezig met een opleiding. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de ouders dat goed zouden vinden, zeker niet nog een keer iig. Ik zou dan zeggen, dat doe je dan maar als je op jezelf woont. Want alles wat er met die hond gebeurt zolang het kind nog thuis woont, valt toch onder de verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt mij.

Maar ja, misschien denk ik te pedagogisch. Vaak als een kind eigenaar is van een hond, blijft die bij de ouders wonen als ze op kamers gaan. Dan is het wel nog steeds 'hun' hond maar als je een pup aanschaft voor een kind in hun jeugd, weet je toch wel dat ie blijft als ze het huis uitgaan. Zo gaat dat toch meestal? Dus ik vraag me af hoe dat zit.

vind ik ook, die ouders komen niet in beeld , want wat zeggen die hiervan ?.

ik neem aan, dat je op die leeftijd toch ook naar het advies van je ouders luistert, vooral als het hun reu is , en hun huis !.. :denken:
Misschien dat die beslissing aan hun dochter word overgelaten.? Niet alle ouders zijn hetzelfde hoor.
Eh, nou nee. Ik denk dat 9 van de 10 ouders dat niet aan hun 19-jarige dochter overlaten, nee. Ik heb een klein beetje verstand van jongeren en ouders en ik weet dat dat geen voor de hand liggende situatie is. Het kan wel maar het komt niet veel voor. Maar goed, misschien wil mam of pap zo lief zijn om ook een berichtje te schrijven via Stephanie's account, wat zij ervan vinden. Dat zou het voor mij iig een stuk geloofwaardiger maken.
Waarom geloofwaardiger .?
Ts is 19 begreep ik en eigenlijk wel volwassen te noemen.
Ze mag auto rijden en sex hebben ,mag beslissen welke opleiding ze gaat volgen , uitgaan en drinken.
Kortom het is geen 10 jarige maar heeft een eigen stem.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Mijn 19 jarige dochter zou het echt niet laten gebeuren om haar teef "per ongeluk" te laten dekken....
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Kit schreef:Mijn 19 jarige dochter zou het echt niet laten gebeuren om haar teef "per ongeluk" te laten dekken....

ik zou dit ook niet toelaten , temeer daar de keer daarvoor niet goed ging , dan ga je eventjes met je dochter praten . !!

of ze wordt aan haar lot overgelaten daar , moeder interesseert dat niet, maar daar mogen wij niet over oordelen
Vicks
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador

Ongelezen bericht door Vicks »

Kijk, Ik zie hier ondertussen 123 berichten staan! :mep:

Ik denk dat je genoeg meningen hebt gehad maar dat je zelf de beslissing niet wil of kan nemen... :hmmm: :(
Nu doe ik mijn best om mensen te begrijpen die ondanks AL de zwerf/asiel/adoptie honden in de wereld nog extra honden op de wereld willen zetten om maar bij op de stapel van de zwerf/asiel en adoptie honden te gooien (de kans is HEEL groot!)... :cry:
Is dit écht nodig?

Nu, stop met tijd te verkwisten als je als meer dan honderd meningen hebt gehad die voor 90% allemaal hetzelfde zeggen.
Nee, het is geen leuke beslissing maar 1. wiens fout is dat?? en 2. wat weegt er tegenop?
De gezondheid en misschien ook het leven van je hond?? Hoe kan je in godsnaam hierover twijfelen? Zij gaat toch voor alles of niet soms? Je bent jong, je vraagt om advies, wij geven dat en je doet er blijkbaar niks mee.
JIJ bent verantwoordelijk voor jouw hond! Doe er wat aan!

1. ga VANDAAG naar de dierenarts, daar krijg je alle hulp en advies die je ook nodig hebt en die kan het meteen wegspuiten.
2. laat haar steriliseren zodat je nooit of te nimmer meer voor die keuze moet staan en haar gezondheid/leven in gevaar moet brengen.

AUB, stop met twijfelen en doe hier gewoon iets aan.

Sorry als ik effe hard aankom maar dit doet mijn bloed gewoon koken...
Jouw hond zijn welzijn is jouw verantwoordelijkheid, punt! Als je het niet aankan, zoek dan een betere thuis voor haar.
Afbeelding

Holly en Maggy
www.huizezwerfhond.nl
Fizgig
Zeer actief

Als je 19 bent mag je dan wel van alles maar volgens mij stemmen de meeste 19 jarigen niet hoor, ja, drinken en neuken doen ze wel natuurlijk, maar lezen ze wel eens een krant? Ze doen een beetje mee voor spek en bonen meestal, ze zijn wel volwassen maar kunnen nog niet zoveel en dat geeft ook niet in Nederland, er is toch flinke woningnood en kinderen blijven sowieso steeds langer thuis wonen. Kun je nog een beetje sparen enzo.

Maar als je om je heen kijkt, ik zie niet veel jongeren van 19 die al zo bijdehand zijn dat ze zelf een nest pups groot kunnen brengen. Ze mogen alles wat volwassenen mogen maar ze zijn er vaak nog niet echt klaar voor. In de zorg zeggen ze altijd bekwaam is bevoegd. Ik vind veel 19 jarigen niet erg bekwaam, ja, in whatsappen, stappen en winkelen. Sorry. Ik woonde al een jaar op mezelf toen ik 19 was en vond toen al dat mensen van mijn leeftijd zo weinig wisten en konden en dat is 20 jaar geleden. Maar wie weet is Stephanie wel van heel jong al bezig met honden en is ze een geval apart, dat zou kunnen, ik wacht nog op een antwoord.
Vicks
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador

Ongelezen bericht door Vicks »

Fizgig schreef:Als je 19 bent mag je dan wel van alles maar volgens mij stemmen de meeste 19 jarigen niet hoor, ja, drinken en neuken doen ze wel natuurlijk, maar lezen ze wel eens een krant? Ze doen een beetje mee voor spek en bonen meestal, ze zijn wel volwassen maar kunnen nog niet zoveel en dat geeft ook niet in Nederland, er is toch flinke woningnood en kinderen blijven sowieso steeds langer thuis wonen. Kun je nog een beetje sparen enzo.

Maar als je om je heen kijkt, ik zie niet veel jongeren van 19 die al zo bijdehand zijn dat ze zelf een nest pups groot kunnen brengen. Ze mogen alles wat volwassenen mogen maar ze zijn er vaak nog niet echt klaar voor. In de zorg zeggen ze altijd bekwaam is bevoegd. Ik vind veel 19 jarigen niet erg bekwaam, ja, in whatsappen, stappen en winkelen. Sorry. Ik woonde al een jaar op mezelf toen ik 19 was en vond toen al dat mensen van mijn leeftijd zo weinig wisten en konden en dat is 20 jaar geleden. Maar wie weet is Stephanie wel van heel jong al bezig met honden en is ze een geval apart, dat zou kunnen, ik wacht nog op een antwoord.
Ja ga ik mee akkoord. Verantwoordelijk gedrag zie je toch bijzonder weinig in 19jarigen!
Ik denk dat we allemaal wachten op een antwoord!
Afbeelding

Holly en Maggy
www.huizezwerfhond.nl
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Fizgig schreef:Als je 19 bent mag je dan wel van alles maar volgens mij stemmen de meeste 19 jarigen niet hoor, ja, drinken en neuken doen ze wel natuurlijk, maar lezen ze wel eens een krant? Ze doen een beetje mee voor spek en bonen meestal, ze zijn wel volwassen maar kunnen nog niet zoveel en dat geeft ook niet in Nederland, er is toch flinke woningnood en kinderen blijven sowieso steeds langer thuis wonen. Kun je nog een beetje sparen enzo.

Ik werkte toen ik 19 was al twee jaar in de verpleging hoor, ze is geen kind meer en ik zou al helemaal niet mijn ouders laten posten op een forum waar ík zit, beetje maf wel deze aannames en oordelen
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Fizgig
Zeer actief

Selene schreef:
Ik werkte toen ik 19 was al twee jaar in de verpleging hoor, ze is geen kind meer en ik zou al helemaal niet mijn ouders laten posten op een forum waar ík zit, beetje maf wel deze aannames en oordelen
Vind je het dan niet een klein beetje vreemd dat ze niet eerder heeft verteld dat ze nog thuis woont en de reu van haar ouders is? Dat jullie niet door hadden dat het om een jongere ging, dat kon ik wel merken. En ik denk dus dat de meeste 19 jarigen die nog thuis wonen, gewoon nog onder ouderlijk gezag vallen. Dat wil zeggen, als het om zaken gaat die onder dat dak gaan plaatsvinden en die geld en tijd kosten. Dan overleg je op zijn minst, en dat heeft ze er helemaal niet bij verteld, hoe haar ouders erover denken. Alsof die er niks mee te maken hebben ofzo, maak dat de kat wijs. Mij maak je dat niet wijs iig.

Ook al heb je een baan, dat betekent niet dat je ook voor een nest pups kunt zorgen in je eentje, juist niet want dan ben je de hele dag van huis weg. Dus zullen de ouders moeten bijspringen, in moeite of geld. Dan lijkt het me logisch dat daar iets over gezegd wordt in het verhaal van Ts en dat doet ze niet. Dus vraag ik me af hoe haar ouders erover denken. Het is al eerder gebeurd hier dat een moeder of vader reageerde en vertelde hoe zij erover dachten, het kan soms ook wat lastig zijn om je te verweren hier als jongere. Vind ik dus geen gek idee. Ik neem trouwens niks aan, ik vraag me wat af en dat spreek ik uit.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

Toen ik 18 was woonde ik op mijzelf en kocht ik mijn eerste hond, ja toevallig een stafford.
Ook kon ik prima zelf beslissen of ik met die hond wilde fokken, was dan wel een reu :W:
Nou was Monky een mooie staff maar zijn karakter en gezondheid was knudde, en ondanks dat is hij toch een aantal keer gevraagd. En NEE kon ik op dat moment makkelijk zeggen hoor, nu nog :wink:
Dus ik vind dat je gewoon verantwoordelijk bent voor je eigen fouten, en dat je die zo goed mogelijk MET of zonder hulp kan oplossen.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
bouvierpoedel
Zeer actief

Selene schreef:

Ben nu 54 en toen ik 15 was woonde ik ook zelfstandig.
Wil niet zeggen dat ik zelfstandig was maar heb het overleefd.
TS is 19 en woond nog thuis maar wil niet zeggen dat ze onvolwassen is en dat ouders haar geen stem geven , op die leeftijd ben je als het goed is al zowat klaargetoomd voor zelfstandig het leven te gaan beleven .
Jezig zeg zou wat zijn als haar ouders nu even tevoorschijn komen om hiet hunn verhaal te doen voor hun 19 jarige dochtter..
Selene
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Selene schreef:

Ben nu 54 en toen ik 15 was woonde ik ook zelfstandig.
Wil niet zeggen dat ik zelfstandig was maar heb het overleefd.
TS is 19 en woond nog thuis maar wil niet zeggen dat ze onvolwassen is en dat ouders haar geen stem geven , op die leeftijd ben je als het goed is al zowat klaargetoomd voor zelfstandig het leven te gaan beleven .
Jezig zeg zou wat zijn als haar ouders nu even tevoorschijn komen om hiet hunn verhaal te doen voor hun 19 jarige dochtter..
Precies!

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Niet elke 19 jarige is het zelfde ik stond er alleen voor en woonde op mezelf op die leeftijd.

Ts ik snap niet dat je na alle reacties,maar uberhoupt dat die meningen nodig waren. Dat je niet direct een da bezocht hebt die had waarschijnlijk meteen het zelfde verteld. Als je nu de pups laat komen tegen willens en wetens dan vind ik dat je niet in het belang van je hond handelt.
Ik vind het zielig dat je de teef dit aan wil doen. De afgelopen bevalling was zeer moeizaam verlopen en ze is daar geen eens van hersteld.

Doe er iets aan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Zo, dan, hallo zeg :roll: Niet alle 19-jarigen zijn hetzelfde en ik vind niet dat je iedereen over één kam kunt strijken. Ik ben zelf 19 en nee, ik zal wel niet de meest verantwoordelijke op aarde zijn en vast wel eens foute keuzes maken. Ik stap niet, ik winkel niet meer dan nodig, ik lees de krant, ik 'drink en neuk' niet in het rond, ik stem gewoon als er verkiezingen zijn en já, ik woon nog wel bij mijn ouders. Beau is van mij en Beau gaat mee, als ik het huis uit ga. Geen denken aan dat ik zonder hem het huis uit ga. De afspraak met mijn ouders is trouwens ook dat ik hem mee neem. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en nee, mijn reu dekt dus niet, ik hou hem weg bij loopse teven, en zo voort. Ik heb dit voorjaar bij een fokster mee gelopen en zo een nest meegemaakt, heel veel geleerd en heel veel zelf gedaan. De ene 19-jarige is de andere niet en het is vervelend dat jij denkt dat er onder 19-jarigen alleen maar rondgeneukt en gezopen wordt.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

We zullen zien, het blijft stil vanuit Ts. Maar ik vind het wel grappig zo zelfstandig als iedereen hier was op zijn 19e hoor. Jullie zijn toch echt van een andere generatie bijvoorbeeld. Ik woonde ook al op mezelf op die leeftijd, werkte ook fulltime maar ik weet heus wel dat ik een uitzondering ben, toen al, in 1992. Ik vind het een beetje naïef om Ts op haar woord te geloven dat ze helemaal zelf mag beslissen. Het zou kunnen maar de kans is het grootst dat dat niet waar is.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hilde schreef: het is vervelend dat jij denkt dat er onder 19-jarigen alleen maar rondgeneukt en gezopen wordt.
Moet je daar 19 voor zijn dan...is denk ik v alle leeftijden
Fizgig
Zeer actief

Hilde schreef: Zo, dan, hallo zeg :roll: Niet alle 19-jarigen zijn hetzelfde en ik vind niet dat je iedereen over één kam kunt strijken. Ik ben zelf 19 en nee, ik zal wel niet de meest verantwoordelijke op aarde zijn en vast wel eens foute keuzes maken. Ik stap niet, ik winkel niet meer dan nodig, ik lees de krant, ik 'drink en neuk' niet in het rond, ik stem gewoon als er verkiezingen zijn en já, ik woon nog wel bij mijn ouders. Beau is van mij en Beau gaat mee, als ik het huis uit ga. Geen denken aan dat ik zonder hem het huis uit ga. De afspraak met mijn ouders is trouwens ook dat ik hem mee neem. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en nee, mijn reu dekt dus niet, ik hou hem weg bij loopse teven, en zo voort. Ik heb dit voorjaar bij een fokster mee gelopen en zo een nest meegemaakt, heel veel geleerd en heel veel zelf gedaan. De ene 19-jarige is de andere niet en het is vervelend dat jij denkt dat er onder 19-jarigen alleen maar rondgeneukt en gezopen wordt.
Zeg eh, dat laatste heb ik niet gezegd he, dat maak jij ervan. En dit is jouw verhaal, ik wacht nog op dat van Ts. En je woont nog thuis, toch, wat zouden jouw ouders zeggen als je een teef had en daar een nestje mee wilde?
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Geloof dat 19 toch wel een leeftijd is om zelf verantwoording te kunnen nemen en dragen. Zolang je ouders hebt en de band is goed kan er altijd gepraat worden, dat natuurlijk wel. En niet iedere 19-jarige is hetzelfde!

Ik heb ook het idee dat de beslissing al lang genomen is...
bouvierpoedel
Zeer actief

Fizgig schreef:We zullen zien, het blijft stil vanuit Ts. Maar ik vind het wel grappig zo zelfstandig als iedereen hier was op zijn 19e hoor. Jullie zijn toch echt van een andere generatie bijvoorbeeld. Ik woonde ook al op mezelf op die leeftijd, werkte ook fulltime maar ik weet heus wel dat ik een uitzondering ben, toen al, in 1992. Ik vind het een beetje naïef om Ts op haar woord te geloven dat ze helemaal zelf mag beslissen. Het zou kunnen maar de kans is het grootst dat dat niet waar is.
Je slaat een beetje door schat.
In 92 was je niet 1 van de weinge hoor.
Toen gingen ook al studenten en niet studenten op zichzelf wonen of trouwen.
Net als nu ook gebeurt. :W:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fizgig schreef:We zullen zien, het blijft stil vanuit Ts. Maar ik vind het wel grappig zo zelfstandig als iedereen hier was op zijn 19e hoor. Jullie zijn toch echt van een andere generatie bijvoorbeeld. Ik woonde ook al op mezelf op die leeftijd, werkte ook fulltime maar ik weet heus wel dat ik een uitzondering ben, toen al, in 1992. Ik vind het een beetje naïef om Ts op haar woord te geloven dat ze helemaal zelf mag beslissen. Het zou kunnen maar de kans is het grootst dat dat niet waar is.
Misschien niet alles op jezelf projecteren.
19 jaar is in principe volwassen je zou mogen verwachten dat iemand van die leeftijd keuzes kan maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief

crutz schreef:
Hilde schreef: het is vervelend dat jij denkt dat er onder 19-jarigen alleen maar rondgeneukt en gezopen wordt.
Moet je daar 19 voor zijn dan...is denk ik v alle leeftijden
Juist ook niet iedereen boven de 21 is verantwoordelijk bezig of maakt nooit fouten.
hahah maak ze nog regelmatig hoor met mijn 54.
Fizgig
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nou dat is wel zo maar dat betekent niet dat dat ook goed gaat. Wel eens een studentenhuis van binnen gezien? Doe maar niet want je loopt er snel een enge ziekte op. Dat je op kamers kunt wonen en kunt doen alsof je al echt volwassen bent, wil niet zeggen dat je ook voor een nest kunt zorgen. Of beslissingen kunt nemen over het welzijn van een hond.
Fizgig
Zeer actief

toots schreef:
Misschien niet alles op jezelf projecteren.
19 jaar is in principe volwassen je zou mogen verwachten dat iemand van die leeftijd keuzes kan maken.
Eh...ik woonde al een jaar op mezelf en werkte fulltime toen ik 19 was. Waar projecteer ik iets op mezelf dan? Ik wist al van de hoed en de rand op die leeftijd itt mijn leeftijdsgenoten. Ts woont nog thuis bijvoorbeeld.
Selene
Zeer actief

Fizgig schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nou dat is wel zo maar dat betekent niet dat dat ook goed gaat. Wel eens een studentenhuis van binnen gezien? Doe maar niet want je loopt er snel een enge ziekte op. Dat je op kamers kunt wonen en kunt doen alsof je al echt volwassen bent, wil niet zeggen dat je ook voor een nest kunt zorgen. Of beslissingen kunt nemen over het welzijn van een hond.
Waarom niet?
En ik ben het niet met je eens dat ts haar hele prive met haar ouders hier neer hoeft te zetten, ze komt met een vraag over hoe het gaat met de dracht na een keizersnee. Als ik dat kom vragen hoef ik toch ook niet mijn prive hier neer te zetten? Laat die ouders er lekker buiten, dat is haar zaak

Afbeelding

Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

:mrgreen:
:lol1: in '75 was het al dood normaal om zelfstandig te zijn met 19jr., werken, wonen, geld. Jij wilt graag een uitzondering zijn, sorry :mrgreen:

op. Ik zou het nestje niet laten doorgaan, al die ellende daar zit je niet op te wachten (voor je hondje en jou)

Ik ben het eens dat al dat prive geneuzel en ik wil het verhaal horen nvt is.
Jaag maar een lekker konijntje op :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

Fizgig schreef:
bouvierpoedel schreef:
Weet ik ,maar je gaat zo uit van het negatieve van 19 jarige terwijll er ook veel zijn die het wel kunnen.
Trouwens ben in heel veel studentenhuizen geweest en veel goor maar ook evenveel netjes.
Ouders van TS kunnen een heel realistische kijk op zaken hebben en zeggen van het is jouw probleem je bent 19 en los het op.
Vrouwtje Knecht
Actief
Mijn ras(sen): Een zwarte beer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Vrouwtje Knecht »

Op mijn 19de emigreerde ik naar Belgie, ivm een studie. Na een jaar kwam ik weer terug naar huis. Niet omdat ik het niet aankon zelfstandig te zijn, maar omdat de studie knudde was. En thuis was ik niet minder zelfstandig hoor.

Ik zal niet zeggen dat alle 19-jarigen zelfstandig zijn, er zijn er bij van 14 die zelfstandiger zijn. Maar zeggen dat 19-jarigen niet zelfstandig zijn, zal ik ook niet doen.

Overigens hadden mijn ouders het niet toegestaan als ik op 19-jarige leeftijd een nestje zou willen van mijn eigen teef. Dan zou ik met andere dingen bezig moeten zijn. Niet zuipen en SOA's kweken, maar toch wel een beetje drinken en een beetje flirten. Daar is niks mis mee, is mijn mening.

TS, ik zou het weg laten spuiten, en je teefje later castreren. Beter geen puppekindertjes als misschien puppekindertjes en beter een paar dagen ziek als heel veel dagen pijn of erger.
Afbeelding

Liefde kost niets om te krijgen, maar is onbetaalbaar als je het hebt
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

@TS: ik heb het gevoel dat jij (en/of je ouders?) je besluit al lang genomen hebt en het nest gewoon wilt laten komen. Ik had gewild dat je iets verstandiger was en iets meer verantwoordelijkheid voor je lieve hond nam.
Als ik het fout heb en je wilt deze eventuele pups laten weghalen, meldt dat dan even. Is iedereen weer gerustgesteld.
Als je het nest laat komen, wees dan ook zo flink om het hier te vertellen mocht het fout gaan, en je in het ergste geval je lieve teefje verliest.
Het is niet voor niks dat een boel ervaren fokkers hier op het forum na zoveel complicaties bij een nest hun teefje uit de fok halen. Die houden van hun hond en vinden het de pups niet waard om hun teefje nogmaals in gevaar te brengen. En in het ergste geval te verliezen.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
bouvierpoedel
Zeer actief

Drijver schreef:@TS: ik heb het gevoel dat jij (en/of je ouders?) je besluit al lang genomen hebt en het nest gewoon wilt laten komen. Ik had gewild dat je iets verstandiger was en iets meer verantwoordelijkheid voor je lieve hond nam.
Als ik het fout heb en je wilt deze eventuele pups laten weghalen, meldt dat dan even. Is iedereen weer gerustgesteld.
Als je het nest laat komen, wees dan ook zo flink om het hier te vertellen mocht het fout gaan, en je in het ergste geval je lieve teefje verliest.
Het is niet voor niks dat een boel ervaren fokkers hier op het forum na zoveel complicaties bij een nest hun teefje uit de fok halen. Die houden van hun hond en vinden het de pups niet waard om hun teefje nogmaals in gevaar te brengen. En in het ergste geval te verliezen.
Haar keus toch als ze wel laat komen .?
En ze heeft helemaal geen verantwoordelijkheid af te leggen hier . Zou ze het hier neerzetten goed maar haar manier en haar keus met haar eigen motivatie en redenen..
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”