bouvierpoedel schreef:Misschien dat die beslissing aan hun dochter word overgelaten.? Niet alle ouders zijn hetzelfde hoor.Pakdebal schreef:Fizgig schreef:Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dus de teef heeft al een gepland nestje gehad. In samenspraak met de ouders? En dat kostte meer dan het heeft opgeleverd, bovendien eindigde het avontuur met een keizersnee. En ik kan me er iets bij voorstellen dat school of werk in het gedrang zou kunnen komen door zoiets. Volgens mij hebben de meeste meiden van 19 toch wel een baan of zijn bezig met een opleiding. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de ouders dat goed zouden vinden, zeker niet nog een keer iig. Ik zou dan zeggen, dat doe je dan maar als je op jezelf woont. Want alles wat er met die hond gebeurt zolang het kind nog thuis woont, valt toch onder de verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt mij.
Maar ja, misschien denk ik te pedagogisch. Vaak als een kind eigenaar is van een hond, blijft die bij de ouders wonen als ze op kamers gaan. Dan is het wel nog steeds 'hun' hond maar als je een pup aanschaft voor een kind in hun jeugd, weet je toch wel dat ie blijft als ze het huis uitgaan. Zo gaat dat toch meestal? Dus ik vraag me af hoe dat zit.
vind ik ook, die ouders komen niet in beeld , want wat zeggen die hiervan ?.
ik neem aan, dat je op die leeftijd toch ook naar het advies van je ouders luistert, vooral als het hun reu is , en hun huis !..
Inderdaad, heb ook mijn kinderen zelf laten beslissen toen ze zo oud waren als TS.