Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stephanie94 schreef:Maar het 1e nestje waren natuurlijk maar wel 3 pups.
Die hadden natuurlijk alle ruimte op te groeien.
Dus stel dat het er nu 5 zijn, dan blijven ze toch kleiner , of niet?
Tja stel dat het er maar 1 of 2 zijn, wat dan??
Hoeveel pups er zitten kan je dacht ik pas met 4 weken zien op een echo, als je dan nog moet ingrijpen ben je redelijk laat!
laeken schreef:Ik zou mijn teef ook niet meer castreren. Weg laten halen is toch anders als je hond aanpassen door castratie. Ik vind ongecastreerde dieren domweg veel leuker. Zeker bij staffords omdat die teefjes zachter en mooier blijven ongecastreerd. Dunner ook. Meer gemotiveerd om met je te sporten en minder op eten. Dus ik zou mijn teef ook niet castreren omdat ze dan niet zwanger kan worden. Beter opletten voortaan is ook een optie.
Ik heb hier toch een erg zacht en dun AST teefje zitten en ja IK vind haar onwijs mooi omdat ze mijn type is, heb der niet voor niks gekocht
Ik zou haar wel castreren, een half jaar geleden is het mis gegaan ( en goed mis zo te lezen) en nu weer, lijkt mij dus dat het wel moeilijk is om deze honden gescheiden te houden iig voor deze eigenaresse
Ik ga niet katten, maar zijn er al niet genoeg van dit soort kruisingen??
Dus lekker die hele handel eruit hoef je nergens meer op te letten, ik vind dat Iig heerlijk
Ik ken een geval van een jack russel die gedekt was door de bouvier van de buren. Ze heeft het er prima van af gebracht, prachtige pups uit geboren.
Míjn keus zou het echter niet geweest zijn. Hoewel de honden die ik mooi vind meestal uit een oeps nestje gekomen zijn.
En een stafford x rottweiler, grote kans dat daar weer bepaald volk op af komt.... die willen de hond niet omdat ze van honden houden, laat ik het maar zó zeggen.
En daar is de kans bij een poedel, spaniel of teckel gewoon veel kleiner op.
Ik zou de pups niet op de wereld laten komen. Ook om hun eigen bestwil. Er zijn situaties dat je beter niet geboren had geworden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daisy@ schreef:Even een vraag voor degenen die voor wegspuiten zijn. (wat zeker een optie is natuurlijk, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk)
Maar zijn jullie niet bang wat al die hormonen dan doen met je teef?
Verstand heb ik niet van wegspuiten, maar moet er geen erge grote stoot hormonen in dan? En is dat niet ontzettend slecht voor een teefje?
(gewoon interesse hoor, heb er echt geen verstand van)
Tegenwoordig is voor wegspuiten alleen nog Alizin verkrijgbaar, zeker geen water, maar een pak veiliger dan de vroegere 'morning after'-spuit met oestrogenen. bijsluiter meer informatie
stephanie94 schreef:Dit is de 1e x dat het niet gepland is!!
maar de eerste keer was het toch niet goed gegaan ?
ik snap niet , dat je dan zo door zet om ter wille van de gezondheid van je teef toch nestjes wil hebben
oke, alleen deze ff niet , maar de volgende wel , en als die ook zo moeilijk gaat ?. ga je dan weer wachten op die volgende keer ?
stephanie94 schreef:omdat het kwam doordat de van die grote pups had.
En ik oooit misschien nog wel een nestje van haar wildde.
maar je had wel een ongecastreerde reu in huis , die natuurlijk als eerste als de reu in de rij stond ...
hoe wilde je dat doen , om die al die dagen apart te houden ?.
Dat lukt meerdere mensen gewoon hoor....is echt geen hogere wiskunde om honden te scheiden.
zie dit topic als het resultaat , hoe dat gaat .
Ik doe al jaren niet anders, voorheen liep er 24/7 een intacte reu bij Xena, ook tijdens loopsheden ALS IK ERBIJ WAS en ook nu gaan de reuen nog mee uit met Xena (gewoon los dus) tot de dag dat ze dekrijp is. Dan nog zouden ze gewoon mee kunnen lopen maar vind ik het voor mezelf erg vervelend omdat ze allebei elk druppeltje wat er valt 10 minuten moeten weglikken en dat om en om.... dus het kan hartstikke goed als je maar wil.
Overigens zou ik alles eruit laten snijden, normaal gesproken ben ik echt tegen castratie maar bij iemand die zn reu en teef niet een paar dagen kan scheiden zie ik het toch maar liever gedaan worden, helaas voor de hond trouwens.
stephanie94 schreef:Ehum,, oke dan..
slaat ook weer nergens op.
Als een hond 1x een keizersnee heeft gehad, Waar een goede reden voor was.
Komt het vaak voor dat ze later nog gewoon normaal kan bevallen.
En ik zei dat ik de 1ex niet heb laten helpen omdat ik MISCHIEN ooit nog
is een nestje wou, en ze nog jong is enzo.
Waarom wordt dat dan over het algemeen afgeraden? Ik zou het niet doen met een teef fokken die een keizersnee gehad heeft.
laeken schreef:Ik zou mijn teef ook niet meer castreren. Weg laten halen is toch anders als je hond aanpassen door castratie. Ik vind ongecastreerde dieren domweg veel leuker. Zeker bij staffords omdat die teefjes zachter en mooier blijven ongecastreerd. Dunner ook. Meer gemotiveerd om met je te sporten en minder op eten. Dus ik zou mijn teef ook niet castreren omdat ze dan niet zwanger kan worden. Beter opletten voortaan is ook een optie.
Ik ben ook absoluut tegen normaal gesproken maar soms moet de hond dan maar beschermd worden voor de eigenaar. Hoe lullig ook. En dit nest zou ik niet eens durven laten komen. Wegspuiten daar worden zo vaak nog pups uit geboren
Stephanie94, is 94 je geboortejaar? Is het je eigen hond of die van je ouders? Ik kreeg het gevoel op een of andere manier dat het de hond van je ouders is. Want 19 is wel erg jong om op jezelf te wonen met meerdere honden. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Sterkte met beslissen. Een nest is dan wel leuk en waarschijnlijk levert het best wat geld op maar het is ook vrij belastend voor het dier en het is veel werk voor jezelf. Mensen vergeten vaak de vervelende dingen maar ik neem aan dat je weet hoeveel werk een nest pups kan zijn. Ik vind persoonlijk dat er erg veel stafford pups op marktplaats staan, er waren hier in Wormerveer wel drie mensen die nesten hadden. Twee daarvan zijn al gestopt want het loopt echt geen storm voor stafford pups. Dus ik zou haar laten castreren. Het leven is echt leuk zat zonder dat puppengedoe, een hond is veel sneller tevreden dan wij. Echt missen zal ze het niet want ze is een hond, geen mens.
Ik zei dat ik MISSCHIEN ooit nog is en nestje wou, na de 1e x.
Moet niet iedereen gelijk doen alsof ik elk jaar een nest met'r zou willen om er van te profiteren.
Dan zou ik niet moeilijk gedaan hebben ,en dit nestje gewoon laten komen.
Ik doe het niet voor het geld!!!
De laatste x heb ik er ook alleen maar op toe moeten leggen.
Maar laten helpen vind ik niks.
volgende x met haar loopsheid zal de reu poosje weggaan.
(had ook niet echt verwacht dat als hij toch bij haar zou zijn,datie er gelijk op zou springen en het zou kunnen, want hij is onervaren en nog maar 1)
Ik was er nu bijna uit dat ik haar leeg zou laten spuiten, maar nu hoor ik verhalen dat het beestje er poosje doodziek van is
En de loopsheid pas naar 1,5jaar weer normaal is. Dus echt gewoon troep!
Dus ik ben er niet uit.
Ik ben idd 19 en woon nog thuis. Nicky is wel echt mijn hond. Maar de reu is dus van mijn ouders.
En dan is je meisje een paar dagen ziek van die spuiten... Dat valt toch in het niet bij bevallen? Zeker gezien de kans op complicaties gezien haar eerdere nest én het feit dat ze al eens een keizersnede heeft gehad.
stephanie94 schreef:Ik zei dat ik MISSCHIEN ooit nog is en nestje wou, na de 1e x.
Moet niet iedereen gelijk doen alsof ik elk jaar een nest met'r zou willen om er van te profiteren.
(had ook niet echt verwacht dat als hij toch bij haar zou zijn,datie er gelijk op zou springen en het zou kunnen, want hij is onervaren en nog maar 1)
Ik was er nu bijna uit dat ik haar leeg zou laten spuiten, maar nu hoor ik verhalen dat het beestje er poosje doodziek van is
Dus ik ben er niet uit.
Ik ben idd 19 en woon nog thuis. Nicky is wel echt mijn hond. Maar de reu is dus van mijn ouders.
Het is maar net wat je zwaarder laat wegen , een nest kan veel meer belastend zijn met complicaties en meer van haar vergen dan nu een spuit om het af te laten drijven.
stephanie94 schreef:Ik zei dat ik MISSCHIEN ooit nog is en nestje wou, na de 1e x.
Dus ik ben er niet uit.
Dan laat je t weghalen. Er worden nog veel pups geboren ondanks de spuiten al dan niet misvormd.
Ik heb zo het idee dat het besluit over het eventueel te verwachten nestje al lang genomen is...
Laten we dus maar hopen dat de teef niet opgenomen heeft en er dus geen pups gaan komen. Anders hoop ik dan maar dat het dit keer goed gaat en dat de teef er niet onder hoeft te lijden dat de eigenaren hun verantwoording niet willen nemen.
Apart dat mensen die in dit topic wegspuiten adviseren dat bij hun eigen teven niet doen. Dus een ander moet wegspuiten of castreren maar zelf wel pups laten komen uit ongeplande dekkingen.
Ik zou de pups ook weghalen. Maar dat alleen maar omdat ik zelf geen vertrouwen heb in de baasjes die op deze honden af gaan komen. Rottweiler x stafford zal een plaatje van een hond worden. Machtig mooi, behoorlijk hevig en niet echt een uiterlijk om mee rond te lopen zonder dat je reacties zal krijgen. Daarom zou ik ze niet laten komen. Maar verder. De teef kan inderdaad complicaties krijgen. Maargoed, dat kan volgens mij bij een volgend nest met raszuivere pups ook. Vraag me af of 6 maanden of 12 maanden nu echt verschil zal maken.
Jammer dat mensen blijkbaar niet kunnen voorkomen dat hun honden zwanger worden. Maar dat geldt niet alleen voor de topicstartster. Er zijn wel meer mensen die pups krijgen uit oeps-nesten en waarom die hier hard roepen weghalen of wegspuiten vraag ik me wel even af? Ik vind een oepsnest helemaal niet zo erg als je je verantwoordelijkheid neemt. Maar dat kan de TS ook doen. Dat is niet voorbehouden aan bepaalde leden hier lijkt mij. Dus ik zou liever met 1 maat meten dan met 2.
Ik was er nu bijna uit dat ik haar leeg zou laten spuiten, maar nu hoor ik verhalen dat het beestje er poosje doodziek van is En de loopsheid pas naar 1,5jaar weer normaal is. Dus echt gewoon troep!
Dus ik ben er niet uit.
Dat geldt vooral voor het oude spul, waarmee weggespoten werd, met Alizin is de loopsheid vaak zelfs wat vroeger terug. Heb je de artikelen al eens bekeken die ik al eerder postte?
Deze dus:
kipo schreef:
Tegenwoordig is voor wegspuiten alleen nog Alizin verkrijgbaar, zeker geen water, maar een pak veiliger dan de vroegere 'morning after'-spuit met oestrogenen. bijsluiter meer informatie
Waarom vind je castreren niks eigenlijk? En wat vinden je ouders ervan? Als je nog thuis woont en de reu is van hen, neem ik aan dat zij er ook een mening over hebben. Ik vind 19 persoonlijk wel erg jong om beslissingen te nemen over wanneer en hoeveel nestjes er zullen komen en of een hond geopereerd wordt of niet. Weet je zeker dat je dat helemaal in je uppie beslist? Geloof ik niet zo eigenlijk. Als je zo jong bent, heb je gewoon nog te maken met ouderlijk gezag, zeker als je nog thuis woont. Ben je zo volwassen voor je leeftijd? Het komt voor, maar meestal niet bij mensen van 19 die nog thuis wonen.
Ik denk dat je een beetje bravoure maakt en dat je er misschien wat minder over te zeggen hebt dan je nu beweert. Wat vinden je ouders van castratie dan en zijn ze bereid de kosten te dekken als jij geen geld hebt voor voer ed als er toch een nest komt? Wat vinden zij van dit hele verhaal? Als je 19 bent, neem ik aan dat je ook wel eens uit wilt gaan ed, kost ook geld. Ze moeten ook zin hebben in een nest pups in hun huis, dus ik vraag me echt af hoe zij erover denken.
stephanie94 schreef:
Dus ik ben er niet uit.
Als je het rap genoeg laat doen (zou dus niet nog 2 weken wachten),
zijn de meeste er niet ziek van, en gaat de volgende loopsheid ook gewoon weer door hoor.
LongFields schreef:Ik heb zo het idee dat het besluit over het eventueel te verwachten nestje al lang genomen is...
Laten we dus maar hopen dat de teef niet opgenomen heeft en er dus geen pups gaan komen. Anders hoop ik dan maar dat het dit keer goed gaat en dat de teef er niet onder hoeft te lijden dat de eigenaren hun verantwoording niet willen nemen.
Dit denk ik dus ook. En dat de pups dus gewoon komen. Mocht dat zo zijn dan hoop ik ook dat alles goed gaat met het teefje dit keer.
Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dus de teef heeft al een gepland nestje gehad. In samenspraak met de ouders? En dat kostte meer dan het heeft opgeleverd, bovendien eindigde het avontuur met een keizersnee. En ik kan me er iets bij voorstellen dat school of werk in het gedrang zou kunnen komen door zoiets. Volgens mij hebben de meeste meiden van 19 toch wel een baan of zijn bezig met een opleiding. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de ouders dat goed zouden vinden, zeker niet nog een keer iig. Ik zou dan zeggen, dat doe je dan maar als je op jezelf woont. Want alles wat er met die hond gebeurt zolang het kind nog thuis woont, valt toch onder de verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt mij.
Maar ja, misschien denk ik te pedagogisch. Vaak als een kind eigenaar is van een hond, blijft die bij de ouders wonen als ze op kamers gaan. Dan is het wel nog steeds 'hun' hond maar als je een pup aanschaft voor een kind in hun jeugd, weet je toch wel dat ie blijft als ze het huis uitgaan. Zo gaat dat toch meestal? Dus ik vraag me af hoe dat zit.
Teef eerste x zwanger van staff en keizersnede moeten doen omdat pups te groot waren.
Nu gelijk volgende loopsheid weer gedekt door een rottie die toch een stuk groter is en de kans op herhaling keizersnede heel erg aanwezig is.
Gaat nog geen eens over het ongelukje op zich en kunnen hele leuke puppen uitkomen.
Was ze per ongeluk gedekt door een jack lag het al iets anders .
Fizgig schreef:Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dus de teef heeft al een gepland nestje gehad. In samenspraak met de ouders? En dat kostte meer dan het heeft opgeleverd, bovendien eindigde het avontuur met een keizersnee. En ik kan me er iets bij voorstellen dat school of werk in het gedrang zou kunnen komen door zoiets. Volgens mij hebben de meeste meiden van 19 toch wel een baan of zijn bezig met een opleiding. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de ouders dat goed zouden vinden, zeker niet nog een keer iig. Ik zou dan zeggen, dat doe je dan maar als je op jezelf woont. Want alles wat er met die hond gebeurt zolang het kind nog thuis woont, valt toch onder de verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt mij.
Maar ja, misschien denk ik te pedagogisch. Vaak als een kind eigenaar is van een hond, blijft die bij de ouders wonen als ze op kamers gaan. Dan is het wel nog steeds 'hun' hond maar als je een pup aanschaft voor een kind in hun jeugd, weet je toch wel dat ie blijft als ze het huis uitgaan. Zo gaat dat toch meestal? Dus ik vraag me af hoe dat zit.
vind ik ook, die ouders komen niet in beeld , want wat zeggen die hiervan ?.
ik neem aan, dat je op die leeftijd toch ook naar het advies van je ouders luistert, vooral als het hun reu is , en hun huis !..
Fizgig schreef:Ik vind het een vreemd verhaal hoor, dus de teef heeft al een gepland nestje gehad. In samenspraak met de ouders? En dat kostte meer dan het heeft opgeleverd, bovendien eindigde het avontuur met een keizersnee. En ik kan me er iets bij voorstellen dat school of werk in het gedrang zou kunnen komen door zoiets. Volgens mij hebben de meeste meiden van 19 toch wel een baan of zijn bezig met een opleiding. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de ouders dat goed zouden vinden, zeker niet nog een keer iig. Ik zou dan zeggen, dat doe je dan maar als je op jezelf woont. Want alles wat er met die hond gebeurt zolang het kind nog thuis woont, valt toch onder de verantwoordelijkheid van de ouders, lijkt mij.
ik neem aan, dat je op die leeftijd toch ook naar het advies van je ouders luistert, vooral als het hun reu is , en hun huis !..
Misschien dat die beslissing aan hun dochter word overgelaten.? Niet alle ouders zijn hetzelfde hoor.
Misschien dat die beslissing aan hun dochter word overgelaten.? Niet alle ouders zijn hetzelfde hoor.
Eh, nou nee. Ik denk dat 9 van de 10 ouders dat niet aan hun 19-jarige dochter overlaten, nee. Ik heb een klein beetje verstand van jongeren en ouders en ik weet dat dat geen voor de hand liggende situatie is. Het kan wel maar het komt niet veel voor. Maar goed, misschien wil mam of pap zo lief zijn om ook een berichtje te schrijven via Stephanie's account, wat zij ervan vinden. Dat zou het voor mij iig een stuk geloofwaardiger maken.