Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verwekker kind moet betalen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Verwekker kind moet betalen

Ongelezen bericht door kooi »

Ook weer raar dan, als je niet onbevlekt verwekt of ontvangt is er geen sprake van donorschap, ook niet als bede partijen dit overeen zijn gekomen?
Wat heeft de daad er nou mee te maken? :denken:
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Even tussen al het gerel en gezeik door vind ik het belachelijk dat ze bij de verwekker geld willen halen. Slaat helemaal nergens op, als ik de man waar ik sex mee heb gehad niet wil erkennen als de vader van mijn kind doe ik dat niet. Wil mijn kind dat later zelf erkend hebben (zal wss niet als zaaddonor) dan kunnen ze dat zelf altijd nog beslissen.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Selene schreef:
kooi schreef:Maar hij is wel lekker kleurrijk die Woolfblut.
die gaat smoek nog naar de kroon steken met zijn iconengebruik.
Laat de man zijn vrijheid van meningsuiting
en lekker van je af laten glijden, iedere reactie is koren opde molen van zo'n internet vampier.
zal niet de eerste zijn die zijn weg naar dit forum heeft gevonden, gezien de actieve staat ervan..
Sorry, maar op dat vlak met deze uitspraken laat ik het niet gaan tenzij het modteam zegt dat het hier okee is, dan heb ik het gewoon te slikken. Als je je op die manier uit wilt laten kun je je grieven kwijt op nujij.nl of zo mi.
Jij stelde mij de volgende vraag en daar kreeg je een eerlijk antwoord op.

Bedoel je dan de vrouwen die in nederland geboren zijn of toch wat anders? :oohja: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Had je soms een ander antwoord verwacht? :neenee: :engel:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
kooi
Zeer actief

Célie schreef:
kooi schreef: Wat heeft de daad er nou mee te maken? :denken:
Dan heb je er lol van gehad en moet je dus dokken :mrgreen:
ach, hm, ja, hoe dan ook....zonder lol geen rennertjes toch?
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

kooi schreef:Ook weer raar dan, als je niet onbevlekt verwekt of ontvangt is er geen sprake van donorschap, ook niet als bede partijen dit overeen zijn gekomen?
Wat heeft de daad er nou mee te maken? :denken:

Dat is wettelijk zo geregeld. Een verwekker(ook als ie in eerste instantie kiest voor donorschap maar het kind verwekt is op de natuurlijke manier)kan aanspraak maken op zijn recht als vader en dus een omgangsregeling eisen/afdwingen. Een donor heeft letterlijk alleen zijn zaad gedoneerd...niets meer en niets minder. In Nederland is het zo geregeld dat een kind verwekt met zaad van een B-donor vanaf het 16e levensjaar het recht heeft om de gegevens van de donor op te vragen en indien het kind dat wenst, contact te zoeken. Overigens worden alle donoren in Nederland daarvan op de hoogte gesteld. Sinds die regel van kracht is, is de vraag naar spermadonoren veel groter geworden aangezien het aantal donoren snel terug liep. Donoren vonden het in de regel prettiger om A-donor te zijn, dus volledig anoniem en verwekte kinderen konden nooit de gegevens opvragen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Pool schreef:Sorry, ik was niet helemaal duidelijk. Het is in Nederland(volgens mij zelfs in de gehele EU) zo dat je donor bent als je je zaad gedoneert hebt aan een spermabank maar dat kan ook bij de ontvangster thuis zijn. Het wil ook nog wel eens zo zijn dat "de daad" vooraf is gegaan aan de bevruchting en er ten onrechte wordt gesproken van donor. In dat laatste geval ben je juridisch gezien de vader. Ook als de bedoeling van beiden is dat je alleen donor bent.

quote]
Uhhm, ik snap de vraag niet echt. Het gaat om de donoren waarvan het sperma gebruikt is en daar kinderen uit zijn gekomen.
Een max bestaat hier niet voor het asntal kinderen.
[/quote]
Ik snap de vraag.
Het gaat hier om donor zaad aan een spermabank.
Het hele eieren eten begon toen de arts/eigenaar van de spermabank de gegevens niet wilde vrijgeven.
Die is toen per gerechtelijke uitspraak gevorderd om dat openbaar te maken.
Het meisje was overigens door KI verwekt, doch wilde weten wie haar vader was, en heeft dat via de rechter zo afgedwongen, nou is de wetgeving hier zo dat een biologische vader altijd een financieel aandeel moet mee betalen, daar donorsperma hier wettenlijk niet erkent is. (Kerk en staat zijn hier niet echt geschijden van elkaar, daardoor bestaan zulke domme kronkelingen).

Overigens, klein detail, de moeder had net man nummer vier op de stoep gezet, en was een Harz 4 trekker.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Célie schreef:
silvester schreef:Harz 4 trekker
Wat is dat dan ?
Uitkering :wink:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wolfsblut schreef:
Selene schreef:
kooi schreef:Maar hij is wel lekker kleurrijk die Woolfblut.
die gaat smoek nog naar de kroon steken met zijn iconengebruik.
Laat de man zijn vrijheid van meningsuiting
en lekker van je af laten glijden, iedere reactie is koren opde molen van zo'n internet vampier.
zal niet de eerste zijn die zijn weg naar dit forum heeft gevonden, gezien de actieve staat ervan..
Sorry, maar op dat vlak met deze uitspraken laat ik het niet gaan tenzij het modteam zegt dat het hier okee is, dan heb ik het gewoon te slikken. Als je je op die manier uit wilt laten kun je je grieven kwijt op nujij.nl of zo mi.
Jij stelde mij de volgende vraag en daar kreeg je een eerlijk antwoord op.

Bedoel je dan de vrouwen die in nederland geboren zijn of toch wat anders? :oohja: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Had je soms een ander antwoord verwacht? :neenee: :engel:
En de kinderen van gemengde afkomst, schoppen die je hokjes niet in de war? Ik begrijp die hang naar afbakening en hokjes wel hoor, mijn gehandicapte zoon heeft daar ook veel baat bij. Van iedereen met een IQ dat de 80 zo'n beetje overstijgt, verwacht ik eigenlijk wat meer maar daar kun jij ook niks aan doen. Overigens zie ik nooit moslima's bij Opsporing Verzocht, maar dat terzijde.

Ik vind het helemaal niet zo raar dat een man onderhoudsplichtig is wanneer hij kinderen heeft gemaakt en laten we nu niet doen alsof alle kindertjes van alleenstaande moeders en/of bijstandsmoeders voortkomen uit kroegencounters. De meeste vrouwen weten dondersgoed wie de vader van hun kind is, en verreweg de meeste mannen zijn daar ook prima van op de hoogte.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cleva schreef:
mercedes2803 schreef:En wat is er zo "zuur" aan Marion dan?
Ik word toch wel zo schijtziek van elke keer die kras op de plaat met telkens hetzelfe genar...
Marion IS gewoon niet zuur.. nooit geweest ook
Al was ze het wel. Wat doet het er eigenlijk toe?

Ik ben een chagrijnige misantroop die iedereen bij voorbaat een mongool vindt en er op onnavolgbare wijze vanuit gaat dat dat anderen interesseert. :piew: Smoekie is opgedirkte ekster met een ietwat afwijkende hang naar conflictgebonden aandacht. Jij bent een kampermuil die bij het minste geringste in tierende antwoorden van boven de 5000 woorden vervalt.
Zo zijn we allemaal getikt.

Ik vind wel dat Marion een relatief lage PH-waarde heeft, maar daar is ze niet minder leuk om.
Mensen blijven dat zeggen omdat ze, en nu jij, er zo gezellig op reageert. Een soort trekpop-effect.
Ach, werd mijn zuurgraad weer eens besproken? Dat mensen die me IRL kennen het woordje zuur nooit aan mij zullen koppelen, vind ik iets belangrijker. Maar dat mensen die je nooit gezien hebben dit steeds menen te moeten neer plempen, is wel erg vervelend. Van de andere kant.... als diegene dan ook nog staalhard beweert dat je lichtelijk veel uitgeschoten bent met het retoucheren van je avatar-foto, ben je sowieso wel een beetje erg ver van het padje af :piew:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:Ach, werd mijn zuurgraad weer eens besproken? Dat mensen die me IRL kennen het woordje zuur nooit aan mij zullen koppelen, vind ik iets belangrijker. Maar dat mensen die je nooit gezien hebben dit steeds menen te moeten neer plempen, is wel erg vervelend. Van de andere kant.... als diegene dan ook nog staalhard beweert dat je lichtelijk veel uitgeschoten bent met het retoucheren van je avatar-foto, ben je sowieso wel een beetje erg ver van het padje af :piew:

Nee hoor, ik heb verder niks besproken. Martijn. Martijn had het refererend aan jou over een iets te lage ph waarde :F:

Ik niet. Ik gaf gewoon een reactie op jouw kotspoppetje :ok:
smoekie schreef:
Marion. schreef:
tineke schreef:
smoekie schreef:Oh God. Gaan mensen eerst nu via Internet "onderzocht" worden :schrik:
Oh is dat enkel aan jou voorbehouden dan als je munitie zoekt om een fokker de les te lezen :denken:
Nou inderdaad zeg. Zegt Sherlock Holmes haarzelf :kotz:

Kotspoppetje ook nog. Ah gutteguttegut :knuffel: die aan elklaar geknoopte onderbroek van je zit je nog steeds hoog he, of laag? Hoe noem je zoiets :denken:

Naja, anyway, ook goeiemorgen grootste zuurpruim van de eeuw (en alle voorgaande eeuwen). Lekker geslapen :J:
En je kan in rl wel heiliger en liever zijn dan Maria. Hier op het forum laat je je dusdanig uit dat het woordje zuurtje/zuurpruim nu ook weer niet zo verkeerd gekozen is en je daar wel verongelijkt over kunt doen. Maar je kunt dan misschien ook eens een keer wat minder zuur uit de hoek komen :J:

Enne, vwb die foto. Ik dacht werkelijkwaar dat je aan je kin had zitten fotoshoppen. En daar was ik trouwens niet de enige in. En daarvoor had ik trouwens ook mijn excuus aangeboden weet je nog.
smoekie schreef:Maar als dat echt jouw kin is dan welgemeend sorry hoor :roos: Dacht echt dat je aan het fotoshoppen was geweest :J:
Snap alleen 1 ding niet zo goed hoor. Wat maakt dat jij je onuitstaanbaar mag gedragen en mensen op basis van hun uiterlijk mag uitschelden? En jij andersom als er kritiek komt als een klein kind gaat zitten janken :jank: Misschien eens een keer een grote meid worden. Heb ik trouwens zitten janken of op het uitroepteken geklikt toen jij mij peroxide-snol noemde? Nee toch zeker. Dus hoezo van het padje af :piew:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Wolfsblut
Zeer actief

Goedemorgen, ik deel wat potjes jam uit om de ph van enkelen op peil te houden.

Een fijne dag nog.
Afbeelding :bounce: :bounce: :bounce: :bom:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Wolfsblut schreef:Goedemorgen, ik deel wat potjes jam uit om de ph van enkelen op peil te houden.
Voor jou wat linkse indoctrinatie.
Ook een prettige dag.
Wiel
kooi
Zeer actief

Voor al die vaders, wel of niet erkend met wel of niet de moeder van het kind in de bijstand hier de gouden tip om onder je onderhoudsplicht naar je kinderen uit te komen:

schulden maken.
schuldsanering aanvragen.
als gevolg daarvan komt er onherroepelijk een nihilstelling voor k.a.
Kunnen gemeentes en moeders hoog of laag springen, jouw probleem is opgelost en die schulden?
ach, dat lost de gemeenschap wel weer voor een groot gedeelte af.
Na 3 jaar kun je met een schone lei beginnen, jaren die je natuurlijk al zwart werkend in de bijstand doorbrengt, want ja, je werkt niet voor de kat zijn kut natuurlijk... :E: :E:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Wolfsblut schreef:Goedemorgen, ik deel wat potjes jam uit om de ph van enkelen op peil te houden.

Een fijne dag nog.
Afbeelding :bounce: :bounce: :bounce: :bom:

ha ha ha
wat grappig :roll:

Leuk bedacht hoor, die afleidingsmanouvre, maar linksom of (in jouw geval misschien?) rechtsom
geef je geen antwoord op de vraag van Nanna of jij diezelfde Wolfblut op Stromfront bent.
Kun je wel denken dat het vanzelf wegebt maar zo werkt het niet als je zulke uitspraken gedaan hebt.
Dus hup hup, doe eens netjes antwoord geven op Tante Nanna haar vraag :ok:
Wolfsblut
Zeer actief

Niks geen manouvres.

Leer eens goed lezen. Is klaarblijkelijk niet je sterkste kant.

Het antwoord is n.l. al twee maal gegeven.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

kooi schreef:Voor al die vaders, wel of niet erkend met wel of niet de moeder van het kind in de bijstand hier de gouden tip om onder je onderhoudsplicht naar je kinderen uit te komen:

schulden maken.
schuldsanering aanvragen.
als gevolg daarvan komt er onherroepelijk een nihilstelling voor k.a.
Kunnen gemeentes en moeders hoog of laag springen, jouw probleem is opgelost en die schulden?
ach, dat lost de gemeenschap wel weer voor een groot gedeelte af.
Na 3 jaar kun je met een schone lei beginnen, jaren die je natuurlijk al zwart werkend in de bijstand doorbrengt, want ja, je werkt niet voor de kat zijn kut natuurlijk... :E: :E:
Dat is verduld het verhaal van mijn ex. Niet financieel daadkrachtig wordt er dan gezegt dus geen alimentatieafdraging mogelijk.
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Nou het is ook mijn verhaal, behalve het stukje van de bijstand, gelukkig maar, want de door mij geraadpleegde advocaat zei dat ik maar beter kon hopen dat hij niet ook nog in de bijstand kwam, want dat zou dan vervolgens op mij worden verhaald middels partner alimentatie.
Want ja, uit ons huwelijk was een kind voortgekomen dus had hij daar recht op, of ik nu voor dat kind zorgde of hij, dat maakte niets uit.
Kwamen 3 inkomens binnen in dat huishouden, maar viel niet te bewijzen.
Maar laten we vooral hier focussen op 'wijven' die een onschuldige braverik van zijn zaad beroven leuter en alleen om hem een poot uit te draaien en ook de gemeenschap, door lekker in de bijstand te blijven om voor het nazaad te zorgen.
en dan zijn het vooral vrouwen die hierover fulmineren. :denken: :U:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

kooi schreef:Maar laten we vooral hier focussen op 'wijven'
Laten 'we' onze bek eens houden over wijven. Of je het nou tussen aanhalingstekens zet of niet.
Denigrerend gezwatel.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
kooi
Zeer actief

Miranda schreef:
kooi schreef:Maar laten we vooral hier focussen op 'wijven'
Laten 'we' onze bek eens houden over wijven. Of je het nou tussen aanhalingstekens zet of niet.
Denigrerend gezwatel.
Dat vind k dus ook...daarom staat het tussen haakjes, hatelijk woord..
overigens heb ik geen bek, jij wel?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

kooi schreef:Dat vind k dus ook...daarom staat het tussen haakjes, hatelijk woord..
Waarom gebruik je het dan? Niet alleen in deze post, in een eerdere post ook al.
Ja, en nog een grote ook.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Vroeger mochten vrouwen niet zelf bepalen of ze wel of niet zwanger zouden worden, en of ze wel of niet abortus mochten. Dat deed dat manvolk voor ze. Nu kan dat gelukkig niet meer.
Dat is vooruitgang.

En nu is het andersom. Als vrouwen legitiem mannen een kind door een strot kunnen duwen en daar financiele verantwoordelijkheid voor op kunnen eisen.
Dat is achteruitgang.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

kooi schreef:Nou het is ook mijn verhaal, behalve het stukje van de bijstand, gelukkig maar, want de door mij geraadpleegde advocaat zei dat ik maar beter kon hopen dat hij niet ook nog in de bijstand kwam, want dat zou dan vervolgens op mij worden verhaald middels partner alimentatie.
Want ja, uit ons huwelijk was een kind voortgekomen dus had hij daar recht op, of ik nu voor dat kind zorgde of hij, dat maakte niets uit.
Kwamen 3 inkomens binnen in dat huishouden, maar viel niet te bewijzen.
Maar laten we vooral hier focussen op 'wijven' die een onschuldige braverik van zijn zaad beroven leuter en alleen om hem een poot uit te draaien en ook de gemeenschap, door lekker in de bijstand te blijven om voor het nazaad te zorgen.
en dan zijn het vooral vrouwen die hierover fulmineren. :denken: :U:
Nou kun je dat partnerschapsalimentatie verhaal van vrouw naar man wel uit de doeken doen als HEEL raar, maar ANDERSOM gebeurt het legio he? Ga je uit elkaar en moet je als kerel niet alleen voor je kinderen lappen maar ook voor je ex vrouw..
die gerust haar nieuwe vriend al half bij zich in laat wonen, mee laat betalen, een beetje bijklust met nageltjes zetten of haartjes knippen en hoppatee

Kun je wel verbolgen gaan lopen doen dat het vooral vrouwen zijn die hierover fulmineren, misschien komt dat omdat er een vrouw voor nodig is om vrouwen naaistreken te herkennen :wink:
Ik heb in elk geval legio van die naai-wijven, want dat zijn het, gezien om me heen...
Ik ken ze zelfs die het IN een relatie (al) doodleuk zeggen
"als ie me besodemieterd dan ga ik niet meer aan het werk en kan hij gaan lappen"
of
"als ik erachter kom dat hij zijn leuter ergens anders insteekt maak ik het hem godsonmogelijk en zal ie bloeden... dan zou ik elke bezoekregeling frustreren en hem dwars zitten"
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Gewoon het hele oude verhaal schrappen en diegeen die het best voor de kinderen kan zorgen financieel gezien en de rest mag ze meenemen na de scheiding en niet meer per defintie de moeder.
Net als bij een abortus Pa ook kan zeggen neenee ik wil het hebben dusdraag het maar uit.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bouvierpoedel schreef:Gewoon het hele oude verhaal schrappen en diegeen die het best voor de kinderen kan zorgen financieel gezien en de rest mag ze meenemen na de scheiding en niet meer per defintie de moeder.
Net als bij een abortus Pa ook kan zeggen neenee ik wil het hebben dusdraag het maar uit.
Ik snap de hele toestanden ook niet.

Je hebt een huis, of honden of kinderen samen met een partner waar je van hield.
En dan werkt het niet meer. Dan ga je uit elkaar, en verdeelt de boel zo handig mogelijk. Jij de honden, dan maar. Auto dan maar voor mij?

Waarbij natuurlijk de 'waarde' vd honden niet te vergelijken is met de auto. Alleen ik hecht niet zo erg aan waarde. Ik heb, vooral de levende have die we samen hebben, graag op de plek waar izij het minst last hebben van onze beslissing.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

mercedes2803 schreef:Kun je wel verbolgen gaan lopen doen dat het vooral vrouwen zijn die hierover fulmineren, misschien komt dat omdat er een vrouw voor nodig is om vrouwen naaistreken te herkennen :wink:
Ik heb in elk geval legio van die naai-wijven, want dat zijn het, gezien om me heen...
Ik ken ze zelfs die het IN een relatie (al) doodleuk zeggen
"als ie me besodemieterd dan ga ik niet meer aan het werk en kan hij gaan lappen"
of
"als ik erachter kom dat hij zijn leuter ergens anders insteekt maak ik het hem godsonmogelijk en zal ie bloeden... dan zou ik elke bezoekregeling frustreren en hem dwars zitten"
Dit dus :ok: En dat is echt niet zo heel erg "uitzonderlijk" :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
kooi
Zeer actief

Miranda schreef:
kooi schreef:Dat vind k dus ook...daarom staat het tussen haakjes, hatelijk woord..
Waarom gebruik je het dan? Niet alleen in deze post, in een eerdere post ook al.
Ja, en nog een grote ook.
Haha, dat laatste dat mag ik wel.. :wink:
Ik gebruik het in cynische modus omdat anderen het hier gebruiken als terecht gebruikt in plaats van stereo typering.
ook bij bovenstaande vraag ik me af in wat voor kringen men verkeert, want ik ken dat soort vrouwen niet.
Ook al ben ik dan zelf een vrouw, ik heb de ervaring dat 'naaien' bij mannen even sterk voorkomt als bij vrouwen.
Zoals vrouwen kunnen dreigen met saboteren van de omgang zo kunnen mannen dreigen met niet bijdragen aan het onderhoud of verstoten van het kind.
Waarbij toch vooral de laatste de dupe is.
en niet iedereen voert uiteindelijk uit wat ie in een emotioneel moment uitroept.
en wanneer dit wel gebeurt draaien mensen ook nog weleens bij.
Heeft niet altijd te maken met willen pakken vanuit een gendertypische behoefte, maar met relationele pijn na een scheiding.
kooi
Zeer actief

Nou kun je dat partnerschapsalimentatie verhaal van vrouw naar man wel uit de doeken doen als HEEL raar, maar ANDERSOM gebeurt het legio he? Ga je uit elkaar en moet je als kerel niet alleen voor je kinderen lappen maar ook voor je ex vrouw..
die gerust haar nieuwe vriend al half bij zich in laat wonen, mee laat betalen, een beetje bijklust met nageltjes zetten of haartjes knippen en hoppatee
Het rare zit hem in het gegeven dat de vrouw wel degene is die voor de kinderen zorgt én de kost voor hen verdient.
Zo'n man heeft dan zijn handjes vrij om die zelf uit de mouwen te steken.
Dat hij dan zou moeten worden onderhouden over de ruggen van zijn kinderen heen waar hij niet voor zorgt en niet voor betaalt, daar gaat iets mank.
Ik denk dat dat een maas in de wet is die is ontstaan toen het nog traditioneel de man was die de kost verdiende en de vrouw die zorgde.
Om de laatste en de kinderen te beschermen is de p.a. en de k.a. uitgevonden.
In mijn voorbeeld verwordt het tot een slang die zichzelf in de staart bijt.
kooi
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Gewoon het hele oude verhaal schrappen en diegeen die het best voor de kinderen kan zorgen financieel gezien en de rest mag ze meenemen na de scheiding en niet meer per defintie de moeder.
Klein verschil is natuurlijk het risico op complicaties met mogelijk de dood tot gevolg in het laatste geval.
dus dan moet pa maar een manier vinden om het zelf uit te dragen.
( is Schwartzenekker dat niet eens gelukt).
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”