Mijn 6-jarige fransje Bulldogje heeft huiduitslag onder een van haar oksels en aan dezelfde kant heeft ze ook een vieze ontstoken neusplooi. Ik baal dat ik het niet eerder gezien heb maar ze is dan ook niet bepaald een knuffelkont die zich gemakkelijk laat pakken en bekijken. Het 'vuil' in de neusplooi zie je pas als je hem openspert waar ze dus altijd al hevig tegen geprotesteerd heeft. Vroeger maakte ik de plooitjes wel eens schoon met olie (net als haar mutsje, daar kan ze zelf niet bij) maar daar is de klad ingekomen en het is dus jarenlang goed gegaan tot nu dan.
De huiduitslag onder de oksel ziet er uit als rode min of meer ronde vlekjes, sommige wat droog maar ook een paar die een beetje puskoppig uiterlijk hebben.
Ik ga morgenavond naar de dierenarts, voor nu: iemand enig idee wat het zijn kan en wat ik nu al kan doen?
Zou het wat zijn om nu alvast te ontsmetten met betadine? Dat heeft op zich wel een mooi breed spectrum tegen zowel schimmels als bacteriën.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
huiduitslag oksel en neusplooi
Moderator: moderatorteam
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
- Aantal honden: 2
huiduitslag oksel en neusplooi
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
-
Safari
Re: huiduitslag oksel en neusplooi
Ik kan je alleen advies geven over de neusplooi die was bij Bommel ook altijd ontstoken door voedselallergie.
Beetje gekookt water bij de hand, zet hond met z'n kont tussen je knieen, rug tegen je aan. Nu kan je met 1 hand de neusplooi open houden. Met een wattenschijfje met gekookt water door de neusplooi gaan. Nogmaals meteen droog schijfje, hierna Dutimonpoeder erin strooien. Ik gebruikte daar een klein stukje stevig papier voor dat ik in een V vorm gevouwen had. Dit 1x per dag doen en als je hond zwemt na het zwemmen ook.
Dutimonpoeder is verkrijgbaar bij Etos of drogist.
Beetje gekookt water bij de hand, zet hond met z'n kont tussen je knieen, rug tegen je aan. Nu kan je met 1 hand de neusplooi open houden. Met een wattenschijfje met gekookt water door de neusplooi gaan. Nogmaals meteen droog schijfje, hierna Dutimonpoeder erin strooien. Ik gebruikte daar een klein stukje stevig papier voor dat ik in een V vorm gevouwen had. Dit 1x per dag doen en als je hond zwemt na het zwemmen ook.
Dutimonpoeder is verkrijgbaar bij Etos of drogist.
- Prul
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen (2021) en Franse Bulldog (2015). Trouwens gek op heel veel andere rassen en zogenaamde bastaardjes.
voedselallergie verwacht ik niet.
Ik doe nog maar even niks, ik wacht even af tot morgenavond wat de da adviseert.
Het lijkt niet alsof ze er zelf veel last van heeft.
Ik doe nog maar even niks, ik wacht even af tot morgenavond wat de da adviseert.
Het lijkt niet alsof ze er zelf veel last van heeft.
“Je zult nooit nieuwe continenten ontdekken, als je niet de moed hebt de bekende kust uit het oog te verliezen.”
- Prul
- Zeer actief
Dierenarts denkt aan een bacteriële infectie dus antibioticumkuur van 10 dagen; en dagelijks 2 x reinigen met betadine. Heerlijk, dat wordt weer worstelen...