Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetje zenuwachtig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mirella
Zeer actief

beetje zenuwachtig

Ongelezen bericht door Mirella »

de 24e loop ik voor het eerst een show met Fleur.
Voor ons beiden de allereerste keer.We hebben 2 x een ringtraining bij kunnen wonen en verder ga ik nog maar veel filmpjes bekijken deze week.
Ik vind het toch wel spannend er zijn vast veel ervaren showers en dan kom ik zo stuntelig over denk ik.
Je zal zien dat ik een stomme blunder maak,in mn eentje de verkeerde kant op ga ofzo :80:
Kunnen jullie nog tips geven? Ik lees overal weer wat anders.
Ik was op zoek naar een showlijn maar fokster zei dat een slipketting gebruikelijker is.
Wat moet ikzelf aan?
Ik neem een draagbare bench mee,eten en drinken,stoeltjes aan wat moet ik nog meer denken?
Tot kwart over 9 kan ik het nr ophalen.Hoe laat zouden jullie gaan? 8 uur er zijn? of is dat veel te vroeg.
Nou ja ik ben er van overtuigd dat er wat mis gaat maar hoop dat het een leuke dag wordt.We doen het gewoon voor de leuk,heb geen speciale einddoelen ofzo.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: beetje zenuwachtig

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik ben er altijd rond de tijd dat de deuren open gaan. Dan kan ik nog een goede plek bemachtigen. Waarmee een boxer geshowd wordt weet ik niet, ik gok aan een dunne slipketting met daaraan een showlijn. Maar dat is op de show nog wel te regelen als het nodig is. Verder moet je je entingsboekje en de papieren die je bij inschrijving hebt gekregen niet vergeten. Denk dat je dan alles wel hebt, samen met je lijstje hierboven.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Denk nog aan iets van een speldje waar je je nummer aan kunt spelden op je kleding, goed zichtbaar voor de KM. Succes, je hebt een mooi hond!!
Mirella
Zeer actief

bedankt voor de tips,heb ik alvast wat aan!
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

idd een veiligheidsspeld om je nummer op vast te zetten.
Een oude theedoek op net voordat je ring in gaat nog even de bek van je hond schoon te maken.
Ga je naar een grote show? binnen of buiten? dat maakt ook nog verschil. Bij een kleine show kun je makkelijk en relaxt een plekje voor jou en je hond vinden. Bij een grote show moet je echt op tijd zijn. Kijk ook goed hoe je alles in één keer binnen krijgt. Wij hadden de bench op een plank met wielen vast gemaakt. Alles (behalve de honden) in de bench gedaan :mrgreen:

Een show doen is vooral veel geduld hebben. Wachten tot je eindelijk mag. Bij de ring kijken hoe anderen het doen. En als je geweest bent shoppen en weer bij andere honden kijken.
En vergeet niet je hond als je vrij laat op de dat moet, toch nog even uit te laten voordat je de ring in gaat.
Afbeelding
gevni havanezers
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik ben er altijd een halfuur voor de deuren opengaan, bv in het weekend nu gaan de deuren open om 8u en dan probeer ik er aan te komen om 7.30u. Ik heb ooit eens gehad dat ik er pas om 8u aankwam en had geen plaats meer in de hal waar mijn ras gekeurd werd, moest in een andere hal gaan zitten, niet echt handig. Verder is alles al wel genoemd denk ik, alvast veel succes :ok:
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Jammer dat Fleur zaterdag moet. Wij gaan zondag kijken. iig heel veel succes
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Mirella
Zeer actief

blacky schreef:idd een veiligheidsspeld om je nummer op vast te zetten.
Een oude theedoek op net voordat je ring in gaat nog even de bek van je hond schoon te maken.
Ga je naar een grote show? binnen of buiten? dat maakt ook nog verschil. Bij een kleine show kun je makkelijk en relaxt een plekje voor jou en je hond vinden. Bij een grote show moet je echt op tijd zijn. Kijk ook goed hoe je alles in één keer binnen krijgt. Wij hadden de bench op een plank met wielen vast gemaakt. Alles (behalve de honden) in de bench gedaan :mrgreen:

Een show doen is vooral veel geduld hebben. Wachten tot je eindelijk mag. Bij de ring kijken hoe anderen het doen. En als je geweest bent shoppen en weer bij andere honden kijken.
En vergeet niet je hond als je vrij laat op de dat moet, toch nog even uit te laten voordat je de ring in gaat.
Thanx.wordt door dit soort uitleg wat zekerder.het is in ahoy,wel een grote show dus.
Mirella
Zeer actief

Linsey schreef:Ik ben er altijd een halfuur voor de deuren opengaan, bv in het weekend nu gaan de deuren open om 8u en dan probeer ik er aan te komen om 7.30u. Ik heb ooit eens gehad dat ik er pas om 8u aankwam en had geen plaats meer in de hal waar mijn ras gekeurd werd, moest in een andere hal gaan zitten, niet echt handig. Verder is alles al wel genoemd denk ik, alvast veel succes :ok:
oke,goed om te weten
Mirella
Zeer actief

esenhazel schreef:Jammer dat Fleur zaterdag moet. Wij gaan zondag kijken. iig heel veel succes
dank je!
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Succes! Altijd spannend die eerste keren! Drinkbak, botje of iets? Beloning?

En qua kleding... Zorg ervoor dat als je moet bukken of wat dan ook je van geen enkele kant ernstige inkijk hebt :engel:
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

En qua kleding... Zorg ervoor dat als je moet bukken of wat dan ook je van geen enkele kant ernstige inkijk hebt :engel:
En dat de hond duidelijk afsteekt tegen de kleding. Dus geen bruine broek als je een bruine hond moet showen.

Succes en veel plezier gewenst :wink:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ontspannen en plezier hebben met je hond lijkt me geen overbodige tip ;)
Relax. Als het goed gaat is dat mooi, en als je een fout maakt is er geen man overboord.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Mirella
Zeer actief

Miranda schreef:Ontspannen en plezier hebben met je hond lijkt me geen overbodige tip ;)
Relax. Als het goed gaat is dat mooi, en als je een fout maakt is er geen man overboord.
is een goeie en gaan we zeker doen.ben net wat zekerder als ik de ins en outs een beetje ken.
Mirella
Zeer actief

zie net op de site dat fleur de enige is in de open klasse.haha dat is mooi meegenomen ;)
Topline
Actief
Mijn ras(sen): Boxers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Topline »

In Ahoy, de enigste in de open klasse??? dat heb ik nog nooit meegemaakt!
Dat schept wel kansen, ha, ha.

Op 21 september organiseren wij, de Boxer Vrienden Nederland de kampioensclubmatch in Tilburg.
Misschien ook leuk om Fleur daar in te schrijven.Zie voor info www.boxervriendennederland.nl
Mirella
Zeer actief

Topline schreef:In Ahoy, de enigste in de open klasse??? dat heb ik nog nooit meegemaakt!
Dat schept wel kansen, ha, ha.

Op 21 september organiseren wij, de Boxer Vrienden Nederland de kampioensclubmatch in Tilburg.
Misschien ook leuk om Fleur daar in te schrijven.Zie voor info www.boxervriendennederland.nl
ja,wat ik eruit begrijp wel,iedergeval,op de site.
dan heb ik gelijk een vraag aan jou want ben er nog steeds niet uit of ik een showlijn of een slipketting moet hebben.
en als het een slipketting is wat voor lijn er dan aan moet.
en mag je zelf op slippers lopen? ik heb namelijk mijn teen geblesseerd en weet niet of ik voor die tijd alweer in mn schoenen pas,kan er iig wel mee meelopen heb ik al getest.
Topline
Actief
Contacteer:

Ik gebruik altijd een half check kettinkje, dat is een fijn kettinkje met aan de uiteinden een oog, door dat oog zit zo,n zelfde kettinkje dat dicht is ( in Rotterdam kun je ze zeker kopen). het fijne daarvan is dat je niet steeds staat te hannesen met het wisselen van slipstand (tijdens het lopen) naar van de slip af tijdens het voorbrengen., maar goed een niet te grove slipketting voldoet ook.

wat betreft teenslippers, tja, als het niet persee hoeft zou ik het niet doen.
Er gelden geen kledingvoorschriften, maar een beetje netjes gekleed vind ik altijd wel op zijn plaats, maar als het niet anders gaat dan heb je weinig keus.
Mirella
Zeer actief

Topline schreef:Ik gebruik altijd een half check kettinkje, dat is een fijn kettinkje met aan de uiteinden een oog, door dat oog zit zo,n zelfde kettinkje dat dicht is ( in Rotterdam kun je ze zeker kopen). het fijne daarvan is dat je niet steeds staat te hannesen met het wisselen van slipstand (tijdens het lopen) naar van de slip af tijdens het voorbrengen., maar goed een niet te grove slipketting voldoet ook.

wat betreft teenslippers, tja, als het niet persee hoeft zou ik het niet doen.
Er gelden geen kledingvoorschriften, maar een beetje netjes gekleed vind ik altijd wel op zijn plaats, maar als het niet anders gaat dan heb je weinig keus.
ik hoop dat ik weer in mn schoenen kan,we hebben nog even! ga ik even googlen op halfcheck.wat voor riem doe je er dan aan?
Mirella
Zeer actief

bedoel je deze
http://www.dierenwebshop.nl/index.php?c ... _1646_1762
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door primera »

Afbeelding

Leuk misschien kom ik je nog tegen zaterdag :)
Topline
Actief
Contacteer:

Die van Primera bedoel ik.
Ik heb een lange, dunne showlijn, dus dunner dan een uitlaatriem, ik denk dat hij rond de 1,50 of iets langer is.
Mirella
Zeer actief

dank je wel! ga ik die bestellen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”