Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
basenji x border collie
Moderator: moderatorteam
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Re: basenji x border collie
Wat leuk dat je zo'n update geeft. Mooi correct gebouwde hondjes en prachtige zwarte/wit en tricolors! Zo te lezen zijn ze bij prima tehuizen terecht gekomen.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:gonnie schreef: toen ik na maanden in geschreven staan eens ging informeren wanneer ik een pup zou kunnen krijgen werd er gezegd dat ik maar een ander ras moest zoeken want een Basenji kon er niet tegen als mensen gingen scheiden en aangezien mijn man geen hond wilde zou dat er weleens de reden voor kunnen zijn dat we uit elkaar zouden gaan. Nou wij zijn nog steeds bij elkaar en de fokker waar ik ging kijken toen die is later gescheiden.![]()
![]()
Ja, vond het ook wel lachwekkend.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Wat leuk om de update te lezen en wat een mooie honden zeg 
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Bij mij past ze beter. Kleurt perfect bij Shiblaeken schreef:Wat een prachtige hond! Deze mogen ze wel bij mij komen brengen![]()

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat leuk dat je hier zit en een update geeft, zo te lezen wist je inderdaad heel goed waar je mee bezig was en nog steeds, mijn complimenten!!
en mooie honden zijn het geworden!! de basenji is overduidelijk dominant in het uiterlijk !!
over basenjis bestaan heel veel misverstanden, bv dat ze niet los kunnen etc etc en ik had ook mijn twijfels bij de combinatie basenji x border collie en die heb ik nog steeds, maar nogmaals mijn complimenten hoe jij hiermee om bent gegaan etc etc daar kan ik niets anders dan lof over spreken

ik hou van het ras basenji maar ben er ook achter dat het absoluut geen roedeldieren zijn, ik hoop dat mijn huidige basenji heel oud word, maar dit is wel mijn laatste basenji , en dan heb ik echt een hele makkelijke basenji, als we in basenji termen blijven spreken
en mooie honden zijn het geworden!! de basenji is overduidelijk dominant in het uiterlijk !!
over basenjis bestaan heel veel misverstanden, bv dat ze niet los kunnen etc etc en ik had ook mijn twijfels bij de combinatie basenji x border collie en die heb ik nog steeds, maar nogmaals mijn complimenten hoe jij hiermee om bent gegaan etc etc daar kan ik niets anders dan lof over spreken
ik hou van het ras basenji maar ben er ook achter dat het absoluut geen roedeldieren zijn, ik hoop dat mijn huidige basenji heel oud word, maar dit is wel mijn laatste basenji , en dan heb ik echt een hele makkelijke basenji, als we in basenji termen blijven spreken
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Basenji's zijn inderdaad geen makkelijke honden. Maar mijn ervaring is dat geen enkel ras makkelijk is, tenslotte zijn ze allemaal gefokt met een bepaald doel.Podenji schreef:wat leuk dat je hier zit en een update geeft, zo te lezen wist je inderdaad heel goed waar je mee bezig was en nog steeds, mijn complimenten!!
over basenjis bestaan heel veel misverstanden, bv dat ze niet los kunnen etc etc en ik had ook mijn twijfels bij de combinatie basenji x border collie en die heb ik nog steeds, maar nogmaals mijn complimenten hoe jij hiermee om bent gegaan etc etc daar kan ik niets anders dan lof over spreken![]()
Basenji's kunnen inderdaad heel moeilijk los. De mijne heeft de eerste 4 jaar van z'n leven opgesloten gezeten in een bench/tuin. Hij kan absoluut NIET los en zoekt ook soms naar ontsnappingsmogelijkheden.
Ik woon in Den Haag, dus ben regelmatig te vinden in duingebied. Daar zou een Basenji nooit los kunnen rennen, maar op het strand of ander grote open vlakte is op zich wel mogelijk.
Maar snap heel goed dat mensen huiverig zijn voor Basenji's.. vind ik niet erg, zo blijft het ras puur en wordt kritisch gefokt
Dank je wel voor de complimenten
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Virii_BB schreef:en wordt kritisch gefokt![]()
Ik houd wel van mensen met zelfspot.
Na het zien van de foto's besloot ik dat ik absoluut een tricolor basenji x bc reu nodig heb, trouwens. Die mogen ze zó komen brengen
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Poeh, 4 jaar achter de hekken en niet los lopen. Ik vind dit hele grote nadelen want niet is zo leuk als door een natuurgebied lopen en toekijken wat je hond allemaal uitspookt.
Wat is dan de reden dat je toch een basenji kruising hebt gekozen, of met andere worden: welke voordelen compenseren deze nadelen?
Wat is dan de reden dat je toch een basenji kruising hebt gekozen, of met andere worden: welke voordelen compenseren deze nadelen?

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Cleva schreef:Dat is een enorme geslaagde kruising, zeg! Prachtig!
Idd. zeg. Werkelijk prachtig. Heel mooi gebouwde honden, zien er ook zeer functioneel uit.
Ik ben trouwens wég van die sable.

-
Virii_BB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Basenji & Border Collie
- Contacteer:
Mijn reu is een "volbloed" Basenji.Paisley schreef:Poeh, 4 jaar achter de hekken en niet los lopen. Ik vind dit hele grote nadelen want niet is zo leuk als door een natuurgebied lopen en toekijken wat je hond allemaal uitspookt.
Een Basenji is een hondje dat zeer ijdel en lachwekkend is. De manier van spelen/ aandacht trekken/ geeuwen/ alles maakt mij vrolijk. Ze zijn heel graag bij hun baasjes in de buurt, kruipen het liefst in je.
Men spreekt over gereserveerdheid van dit ras. Ik ervaar dit niet als negatief, waarom moet je hond iedereen maar vrolijk begroeten. Als mens zijnde vind je het ook niet altijd even fijn.
Ik heb hem als hoopje ellende binnen gekregen, maar daar is niets van terug te vinden.
- hewi
- Zeer actief
Ik was afgelopen maandag bij onze trouwambtenaar en zij had een basenji...ik had ze
dus nog nooit eerder gezien maar wat een schitterende honden zeg!
dus nog nooit eerder gezien maar wat een schitterende honden zeg!