Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chemische castratie Update

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Chemische castratie Update

Ongelezen bericht door blacky »

Linsey schreef:Is geen vreemde reactie bij wegvallen van testosteron, had ik ook al eerder vermeld dat Dino dit ook heeft :wink:
Ik heb gehoord dat bij het implantaat alle testosteron wegvalt, maar bij echte castratie er nog een beetje is van de bijnieren, dat zou het verschil wel kunnen verklaren.

Met Dino weet ik niet goed wat ik na dit implantaat ga doen, hij is heel onzeker met implantaat, maar zonder compleet niet bereikbaar desondanks dat hij heel gehoorzaam is. Zonder implantaat loopt hij zelfs op training bij zijn favoriete oefening (apport) weg naar een gecastreerde reu of naar teven. Met implantaat ziet hij niet eens de omgeving en telt alleen die apport.
Spikey is na zijn castratie minder onzeker dan met de chip. Hij is gewoon het hondje wat hij was voordat zijn hormonen de overhand namen.
Afbeelding
gevni havanezers
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Re: Chemische castratie Update

Ongelezen bericht door Antonetta »

Bij Balou heeft de cardioloog chemische castratie aan geraden. Het was al mijn bedoeling om hem te laten helpen, maar hij mag absoluut niet geopereerd worden. De da hoopt dat hij er iets rustiger en minder gestrest door word. We hebben nu afgesproken dat ik het eerst met bach druppels ga proberen ( dit stelde de cardioloog zelf voor), en word hij hier niet rustiger van dan word hij over drie maanden chemisch gecastreerd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”