Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

feest binnenkort - angstige hond meenemen of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: feest binnenkort - angstige hond meenemen of niet?

Ongelezen bericht door M@scha »

renee-uk schreef:ik laat mijn hond ook geen dagje alleen met de achterdeur open :scratch:

sorry.. referentiekader.. ik woon in een dorp en ik kan wel de achterdeur open laten.

daarbij kan buurman nog een oogje in het zeil houden én kan ik mijn huis afsluiten en hond kan nog steeds binnen bij de verwarming in 1 van de aanbouwen en buiten als hij wil.

maar dat moet wel kunnen natuurlijk.

als dat niet kan: pension. no way dat ik dat feestje zou missen
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

massam schreef:
renee-uk schreef:ik laat mijn hond ook geen dagje alleen met de achterdeur open :scratch:

sorry.. referentiekader.. ik woon in een dorp en ik kan wel de achterdeur open laten.

daarbij kan buurman nog een oogje in het zeil houden én kan ik mijn huis afsluiten en hond kan nog steeds binnen bij de verwarming in 1 van de aanbouwen en buiten als hij wil.

maar dat moet wel kunnen natuurlijk.

als dat niet kan: pension. no way dat ik dat feestje zou missen
hahaha, ik kan dat ook hoor, vond het een prima idee
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
massam schreef: een gewone verjaardag sla ik met liefde over, maar bij oma's ligt dat anders, zéker bij een jubileumverjaardag
Dat. Soms moet je ergens ook helemaal niet onderuit willen.
Bovendien zet je jezelf als onsterfelijk belachelijk weg als je niet naar oma's grote feest komt 'omdat de hond het niet trekt' :piew:
Als dat beest thuisblijft en even wordt uitgelaten is er niets aan de hand.
en dat zou mij dan weer aan mijn reet roesten, als mijn hond dat niet trekt en ik kan geen oplossing vinden die ook prima voor mijn hond is ga ik niet naar opoe's feestje.
jammer dan
zo zie je maar weer, niet iedereen is hetzelfde :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Nanna schreef: Bovendien zet je jezelf als onsterfelijk belachelijk weg als je niet naar oma's grote feest komt 'omdat de hond het niet trekt' :piew:
Ik zou dus echt niet naar oma's feest gaan als ik geen oppas voor mijn angstige hond kon vinden, ik denk zelfs dat ik met oppas ook niet zou gaan maar dat komt meer door mijn familie :engel: . Oma nodig ik wel uit voor een gezellig dagje, zonder de rest van de familie natuurlijk.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Tiny schreef:
Nanna schreef: Bovendien zet je jezelf als onsterfelijk belachelijk weg als je niet naar oma's grote feest komt 'omdat de hond het niet trekt' :piew:
Ik zou dus echt niet naar oma's feest gaan als ik geen oppas voor mijn angstige hond kon vinden, ik denk zelfs dat ik met oppas ook niet zou gaan maar dat komt meer door mijn familie :engel: . Oma nodig ik wel uit voor een gezellig dagje, zonder de rest van de familie natuurlijk.

precies, dat is de keuze , die je maakt , als je een hond hebt , ik kon ook niet alles doen wat ik maar wilde , jammer dan
ik woon alleen , nog erger , dus .
maar de hond gaat voor , als je geen goede oppas kon krijgen . ( of oplossing )

ik heb familieleden die honden niet leuk vinden , dus ik moest elke verjaardag hem thuis laten, en dagjes uit met hun , kon ik wel vergeten .
.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb niks met verjaardagen dus voor zulke dilema's sta ik niet. Maar als ik ergens naar toe wil gaan ze of mee en blijven in de auto of blijven thuis.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hoe lang is de hele dag? Van 's ochtends 9 tot midden in de nacht? Ken je het programma? Kun je ook niet wat later komen of eerder weg? Ik heb dat met mijn vorige honden gedaan met verjaardagen van mijn moeder. Die willen ook altijd de hele dag weg en dan uit eten. Dat uit eten heb ik dus altijd laten schieten, tenzij er iemand was die even met de hond kon gaan wandelen. Is er anders geen dagopvang in de buurt van het feest? Of dag/nachtje pension bij je in de buurt?

Wanneer is het feest? Is er niet meer genoeg tijd om je vriendin die wel goed is met honden, aan je hond te laten wennen, mee gaan met wandelingen etc. zodat ze weet wat ze wel en niet moet doen? Enne vluchten, hier is een gouden regel, tenzij ik het zeg, laten anderen mijn hond NIET los. Te vaak op de dierenambulance mensen op de basis gehad die de hond kwijt waren waar ze op moesten passen.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Kun je de hond(en) makkelijk kwijt in de auto? Hebben ze daar de ruimte en een lekker plekje om te liggen? Persoonlijk zou ik ze dan wel gewoon meenemen. Af en toe er uit en leuke dingen met ze doen, veel lekkere hapjes voor ze meenemen en het zien als een training. Onze hond was ook schijtsbenauwd toen we hem kregen, inmiddels kan hij overal mee naar toe juist door dat soort dingen niet te vermijden. Ik wil wel naar opoe's feestje, haha. Maar ik geloof dat de meningen daar over verschillen. :F:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Tjee lastig. Ik vind zelf, de hond meenemen en echt tussen de mensen laten rondlopen, zou ik niet doen. Dat kan heel vervelend worden. Dan zou ik er eerder voor kiezen om een plek te vinden in die hele grote tuin waar je het over hebt en daar een stuk afzetten oid en dan af en toe langsgaan. Maar niet als er vlakbij mensen langs lopen, wel echt van de mensen weg. Misschien eventueel met zo'n grondpin en een lange lijn? Neem wel een goeie grondpin, ik lees dat je beter zo'n ding kunt nemen die voor geiten bedoeld zijn. Dat is niet zo duur iig. Dan kan ze jullie wel horen, of het feest, maar niet zien. Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zou doen want inderdaad, je bent dan het hele feest lang afgeleid steeds. Denk niet dat ik me dan zou kunnen ontspannen. En je hond ook niet.

In de auto laten kan, maar als het warm wordt, zul je toch een airco moeten hebben die kan blijven draaien zonder dat de auto aanstaat, hebben niet veel mensen volgens mij. Het is 's avonds, toch? Misschien dat het dan wel kan qua temperatuur, maar dat weet ik niet zeker. Het kan lang warm blijven in de zomer.

En als je haar thuislaat, ik zou eerder aan een pension denken dan aan een oppas, tenzij je iemand kent die dat kan, die ze vertrouwt en die ken je niet. Een vreemde laten oppassen, ik zou het niet doen met een angstige hond.

Kun je niet de tijd opdelen, dus dat je partner (ik weet niet of je die hebt) een deel oppast en jij ook. En dat je elkaar dus afwisselt en dat de ander dan naar het feest gaat. Dan ben je toch geweest, alleen niet het hele feest lang.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tiny schreef:

ok maar dan is het ook niet belangrijk voor je dus dan snap ik dat wel.

maar soms zijn dingen gewoon belangrijker dan een hond. stel dat er iets heel belangrijks is (weet ik veel, je partner of kind moet ineens naar het ziekenhuis en je moet mee) en heb je geen oppas.. nou ja.. even vette pech voor de hond. hier hebben de honden ook 2 weken lang weinig van ons gezien en niet de zorg gehad die ze normaal krijgen toen wij bij mijn vader waren die aan het overlijden was. soms is het niet anders. en bij mij staat oma's verjaardag bijna net zo hoog
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Fizgig schreef:Kun je niet de tijd opdelen, dus dat je partner (ik weet niet of je die hebt) een deel oppast en jij ook. En dat je elkaar dus afwisselt en dat de ander dan naar het feest gaat. Dan ben je toch geweest, alleen niet het hele feest lang.
Zoiets dacht ik ook. Dan blijft je partner toch thuis, en ga jij alleen? Of omgekeerd?
En anders ga je maar een uurtje -- pech voor de lange rit :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als je een uurtje of 7 á 8 wegblijft kan ze toch wel alleen blijven met je andere hondje..?
Moet maar een keer , de optie van meenemen zou ik niet doen ,teveel mensen, te lang onder stress en angst.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Vicks
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Tricolor Cavalier King Charles Spaniel en Chocolade Labrador

Ongelezen bericht door Vicks »

tekkel schreef:
Fizgig schreef:Kun je niet de tijd opdelen, dus dat je partner (ik weet niet of je die hebt) een deel oppast en jij ook. En dat je elkaar dus afwisselt en dat de ander dan naar het feest gaat. Dan ben je toch geweest, alleen niet het hele feest lang.
Zoiets dacht ik ook. Dan blijft je partner toch thuis, en ga jij alleen? Of omgekeerd?
En anders ga je maar een uurtje -- pech voor de lange rit :wink:
Ja heb mijn man maar die werkt 2 maand op 3 in het buitenland en zit dan normaal in het buitenland... :(
Dus just me for now :)

Fizgig schreef:Tjee lastig. Ik vind zelf, de hond meenemen en echt tussen de mensen laten rondlopen, zou ik niet doen. Dat kan heel vervelend worden. Dan zou ik er eerder voor kiezen om een plek te vinden in die hele grote tuin waar je het over hebt en daar een stuk afzetten oid en dan af en toe langsgaan. Maar niet als er vlakbij mensen langs lopen, wel echt van de mensen weg. Misschien eventueel met zo'n grondpin en een lange lijn?

En als je haar thuislaat, ik zou eerder aan een pension denken dan aan een oppas, tenzij je iemand kent die dat kan, die ze vertrouwt en die ken je niet. Een vreemde laten oppassen, ik zou het niet doen met een angstige hond.
Ja ik zou ze niet laten rondlopen. Ze zou in haar mand naast mij liggen, aan de hoek van de tafel ofzo, daar vraag ik dan wel speciaal voor om daar te zitten. En ja idd, vreemde laten oppassen is niet mijn ding, zou ik ook nooit doen. Alleen door het gebrek aan vertrouwen in die persoon alleen al. :neenee:

En de lange lijn is wel een super idee, alleen is de tuin niet omheind, dus laat staan dat ze in paniek geraakt en los geraakt :schrik:
Anders was dat idd een super goeie optie.

-Gaby- schreef:Kun je de hond(en) makkelijk kwijt in de auto? Hebben ze daar de ruimte en een lekker plekje om te liggen? Persoonlijk zou ik ze dan wel gewoon meenemen. Af en toe er uit en leuke dingen met ze doen, veel lekkere hapjes voor ze meenemen en het zien als een training. Onze hond was ook schijtsbenauwd toen we hem kregen, inmiddels kan hij overal mee naar toe juist door dat soort dingen niet te vermijden. Ik wil wel naar opoe's feestje, haha. Maar ik geloof dat de meningen daar over verschillen. :F:

Ja idd, ik denk dat dat ook een goede optie is indien ik haar meeneem. Al is het maar een uurtje of 2 elke keer in de auto chillen en dan de tuin in voor lekker te spelen en te wandelen. Ze heeft ook wel nog een beetje last van autoangst dus das dan zeker een goede oefening als ze telkens kan spelen!! :ok: Want daarmee relaxt ze dan wel in de auto achteraf.
En in de late namiddag als de meeste oudjes alweer vertrekken kan ze gewoon met mijn familie in de zaal komen vertoeven dan is kalmer ook. Maar heb wel een vriendin die volgende week eens langskomt om te zien hoe ze overeen komen. Zij heeft zelf nog een puppy en komt dan eventueel oppassen als het goed gaat. Maar dat wordt eerst zien of het wel gaat. :wink:

En ja idd, veel meningen die verschillen! :D
Maar ik ga er ook vanuit, normale verjaardagen kan je nu wel eens missen maar een 75jaar Oma is wel een milestone!
En mijn hond(en) zijn even belangrijk, :I: zeker nu ze zo emotioneel instabiel kan zijn dus geef ik daar extra aandacht aan. Het is voor mij ook niet de bedoeling om haar zomaar achter te laten omdat er een feest is en 'ze moet het maar leren' als dit haar nog dieper in de emotionele angstput duwt... Vooruit moeten we niet achteruit :tongue:
Afbeelding

Holly en Maggy
www.huizezwerfhond.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
massam schreef: soms zijn dingen gewoon belangrijker dan een hond. stel dat er iets heel belangrijks is (weet ik veel, je partner of kind moet ineens naar het ziekenhuis en je moet mee) en heb je geen oppas.. nou ja.. even vette pech voor de hond. hier hebben de honden ook 2 weken lang weinig van ons gezien en niet de zorg gehad die ze normaal krijgen toen wij bij mijn vader waren die aan het overlijden was. soms is het niet anders. en bij mij staat oma's verjaardag bijna net zo hoog
Het is inderdaad hoe belangrijk je het vindt, dat klopt. Kan me voorstellen dat je voor één of andere 'opoe' niet zo hard loopt.
Mijn oma's leven allang niet meer. Maar naar een belangrijke feestdag voor hen zou ik zeker gegaan zijn vooral omdat ik weet hoe ze dat zouden waarderen. Voor de hond wordt dan wel wat geregeld, al zal dat wellicht een dagje niet naar zijn verwende zin gaan. Pension is altijd een optie.
pension is niet altijd een optie.
het gaat om een angstige hond die er nog niet zo lang is, niet om een hond zonder issues die er al tijden is, dus die 'verwende zin' is ook overdreven :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Vicks
Vaste gebruiker

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
massam schreef: soms zijn dingen gewoon belangrijker dan een hond. stel dat er iets heel belangrijks is (weet ik veel, je partner of kind moet ineens naar het ziekenhuis en je moet mee) en heb je geen oppas.. nou ja.. even vette pech voor de hond. hier hebben de honden ook 2 weken lang weinig van ons gezien en niet de zorg gehad die ze normaal krijgen toen wij bij mijn vader waren die aan het overlijden was. soms is het niet anders. en bij mij staat oma's verjaardag bijna net zo hoog
Het is inderdaad hoe belangrijk je het vindt, dat klopt. Kan me voorstellen dat je voor één of andere 'opoe' niet zo hard loopt.
Mijn oma's leven allang niet meer. Maar naar een belangrijke feestdag voor hen zou ik zeker gegaan zijn vooral omdat ik weet hoe ze dat zouden waarderen. Voor de hond wordt dan wel wat geregeld, al zal dat wellicht een dagje niet naar zijn verwende zin gaan. Pension is altijd een optie.
pension is niet altijd een optie.
het gaat om een angstige hond die er nog niet zo lang is, niet om een hond zonder issues die er al tijden is, dus die 'verwende zin' is ook overdreven :roll:
Idd, ze moet nog even wennen aan alle nieuwe dingen (hebben haar nog maar een dikke maand) want daar kan ze soms niet zo goed mee overweg. Dus wij houden er alvast rekening mee zodat ze met welke oplossing ook zich op haar gemak voelt. Thanks Renee :wink:
Afbeelding

Holly en Maggy
www.huizezwerfhond.nl
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

massam schreef:
Tiny schreef:

ok maar dan is het ook niet belangrijk voor je dus dan snap ik dat wel.

maar soms zijn dingen gewoon belangrijker dan een hond. stel dat er iets heel belangrijks is (weet ik veel, je partner of kind moet ineens naar het ziekenhuis en je moet mee) en heb je geen oppas.. nou ja.. even vette pech voor de hond. hier hebben de honden ook 2 weken lang weinig van ons gezien en niet de zorg gehad die ze normaal krijgen toen wij bij mijn vader waren die aan het overlijden was. soms is het niet anders. en bij mij staat oma's verjaardag bijna net zo hoog
Maar dit is een situatie zoals het nu bij jou is, geen angstige hond die er net een krappe maand is dus. Toen mijn zoon met de ambulance mee moest heb ik Beau en Jeda ook zo achtergelaten en bij de buurvrouw aangebeld of ze af en toe wilde gaan kijken en eventueel uitlaten. Dit heeft ook een week geduurd en ze waren soms zelfs ook 's nachts alleen. Met Akira kan ik dit dus niet doen, een uurtje of drie, hooguit, kan ze alleen zijn en ik weet zeker dat ze daarna totaal over de zeik gaat. Ik zou voor haar dus echt een oppas moeten hebben want een pension trekt ze ook niet. En niet omdat ze verwend is maar na jaren oefenen met alleen zijn is dit het hoogst haalbare geworden.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

In de auto laten lijkt me niet zo een straks plan als het warm is.. en 18 graden is al warm als je in de auto zit.
Ik zou dan kiezen voor een half dagje feest... dus 3 uur tijden in totaal en dan 2 tot 3 uur op het feest.... hond thuis is omgeving die bekend is en jij lekker op het feestje...
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

En soms wordt er over het alleen laten zo gigantisch moeilijk gedaan, dat als je het gewoon doet omdat het moet, het misschien wel eens ook goed kan gaan. Toen ik Yentle net had, kreeg mijn moeder een ongeluk en moest tijdelijk naar een verzorgingstehuis. Mijn zus zat in het buitenland, dus ik stond er alleen voor. Nu, dat was toch even jammer voor Yentle en is in het diepe gegooid met alleen zijn. Ik kon slechts tegen mijn moeder zeggen, zoek het maar uit.

Maar ik zou je vriendin goed instrueren als ze wilt en haar laten helpen. Honden zijn nu ook weer niet van suiker. En dan gaat ze maar niet wandelen en doet de hond in de tuin, of gewoon een blokje rond.
Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner

Ongelezen bericht door Sammiez »

Wat een verschillen weer!
Ik hoop voor je dat je een oplossing kan vinden die voor jullie allemaal goed werkt. ;)

Ik doe er ook niet zo moeilijk over. Ook ik laat de honden wel eens lekker buiten als ik weg moet. De tuin is goed afgesloten, de deur naar de gang kan open blijven en daar staat dan een bak water en een ligplaats voor de honden. De rest van het huis kan dan alsnog goed afgesloten worden en het alarm kan erop. Geen probleem dus.

Een pension kan ook geen kwaad volgens mij.
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Meenemen zou ik zeker niet doen.
er zijn zoveel mensen die niet weten hoe ze een angstige hond moeten benaderen.
er zullen ook ongetwijfeld een hoop (kleine) kinderen rondlopen/kruipen.
Dat risico zou ik zelf niet nemen.
Kans is dat ze er angstiger vandaan komt dan heen gaat. Trainen met een angstige hond doe je met kleine stapjes en niet gelijk in het diepe gooien.
Als je voor je weg gaat een flinke lange wandeling maakt, dan wat eten voor haar en dan kan ze best een paar uurtjes alleen blijven in principe.
Op tijd weer naar huis als er niemand is dan even voor haar kan zorgen.
Dan ben je toch geweest op het feestje, maar heb je ook de oplossing voor de hond.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Als je vriendin het niet erg vindt in jouw huis te zitten en je hond te negeren, zou ik dat doen. Kan ze af en toe de deur openen, eten neerzetten en een koekje laten vallen. Misschien een beetje saai en de hond zal wel bij een deur gaan zitten miepen, maar daar gaat ie niet dood van. (die van mij zit na 1,5 jaar nog steeds voor de deur als ik weg ben en mijn man thuis is)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Er zijn soms gewoon dingen waar je naartoe moet of erg graag wil. En dat het voor de hond dan eens wat minder is, pech.
Ik vind ook niet altijd alles in mijn leven even leuk om te moeten doen. Je moet de beste oplossing zoeken. (zou voor mij pension of iemand een paar keer laten uitlaten, zijn)
Begrijp dat het een angstige hond is die je pas hebt, dat maakt het natuurlijk wel moeilijker. Maar niet onoplosbaar lijkt mij.
Vicks
Vaste gebruiker

Effe feedback dus over het feest en onze Maggy.
Ik had een vriendin die ging komen 'dogsitten' maar dat is dus (zoals het wel vaker gaat in het leven :roll: :wink: ) in het water gevallen op de laatste minuut.
En ja, we hadden ze thuis kunnen laten met de terras deur open maar ik vond dat dit écht een goede oefening was voor haar.
Dus op weg naar het feest met de 2 pooches.

En ja hoor, ze is geslaagd!! :cheer:

We zijn dus eerst een leuke wandeling gaan maken met haar in de royale tuinen op de plaats zelf.
Daarna richting zaal, waar we bijna pal voor de terras schuifdeur zaten maar waar ook de kelners op de 5 voet voorbij kwamen.
Het duurde een 10 minuten voor ze echt kon relaxen maar daar lag ze dan op haar dekentje achter ons.
Het kon haar niet schelen dat de kelners voorbij kwamen. Ze was echt relaxt en zeker blij met al de aandacht die ze regelmatig kreeg van de familie.
Stukjes bacon van de kindjes, de aaitjes van de familie, het gaan wandelen in de tuinen tussen 2 gerechten.

Dit toont echt aan dat als je rustig blijft en de hond op de juiste manier in een nieuwe situatie brengt dat ze alles aankunnen onze viervoeters :ok:

Wij zijn alvast ZO fier op haar :I: en weten dat ze vanaf nu mee kan.
+ dit heeft haar ook relaxter gemaakt in grotere massas mensen rond haar... :E:
Afbeelding

Holly en Maggy
www.huizezwerfhond.nl
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Hee wat een leuke update. Lastig is dat soms he, ik heb ook twee honden die nerveus kunnen worden van veel mensen om zich heen. Maar een hond kan zich best aanpassen en hier leer je ook weer van dat je ze best kunt vertrouwen daarin. Ik denk dat als je een hond goed begeleid, er van alles mogelijk is. Zelfs met een nerveuze hond. Ik denk dat ik het als een opsteker zou beschouwen voor mijn zelfvertrouwen ook, ze hebben het goed gedaan, maar jij ook he! Zo ben je een team samen en zo hoort het toch eigenlijk ook. Dat is wel mijn streven altijd hoor, gewoon samen. Nou, op naar het volgende feestje!
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Fijn om te horen :E:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Knap van Maggie!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Fijn dat het zo goed is gegaan!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik denk dat je best gewoon een beetje trots mag zijn en misschien wat meer vertrouwen op je viervoeter, volgens mij begint ze zich gewoon ontzettend leuk te ontplooien!
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Top :cheer:
Vicks
Vaste gebruiker

Ja ik ben heel fier op haar. En op ons, toont aan dat we toch iets goed doen :)
Nu weten we ook al wat meer wat ze aankan he, dat is ook leuk!

xxx Go Mags
Afbeelding

Holly en Maggy
www.huizezwerfhond.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”