Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wandeling voor senior honden
Moderator: moderatorteam
- Niesje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Malteser-poedel
2 konijnen - Aantal honden: 1
wandeling voor senior honden
Hallo allemaal,
Ik weet niet of mensen hier interesse in hebben. Maar het leek mij en een kennis leuk om een wandeling te organiseren voor wat oudere honden.
Ik merk dat mijn oudere hond van bijna 13 jaar, jonge speelse honden niet altijd even goed meer aan kan.
De locatie kunnen we overleggen. Het is wel belangrijk dat je hond nog een redelijke afstand kan lopen, rond de 5 km?
Op dit moment zijn we met een kleine Poedel/malteser van 12 jaar en een mini border collie kruising van 13 jaar.
Groetjes,
Niesje
Ik weet niet of mensen hier interesse in hebben. Maar het leek mij en een kennis leuk om een wandeling te organiseren voor wat oudere honden.
Ik merk dat mijn oudere hond van bijna 13 jaar, jonge speelse honden niet altijd even goed meer aan kan.
De locatie kunnen we overleggen. Het is wel belangrijk dat je hond nog een redelijke afstand kan lopen, rond de 5 km?
Op dit moment zijn we met een kleine Poedel/malteser van 12 jaar en een mini border collie kruising van 13 jaar.
Groetjes,
Niesje

..::Binky::.. ~~10-09-2000 ~~ bijna 13 jaartjes oud
Re: wandeling voor senior honden
Ik heb wel een seniorhond (Newfoundlander van ruim 11 jaar), maar die kan absoluut geen 5 kilometer lopen. Het is ook rasafhankelijk, bij het ene ras is 8 jaar al oud en bij het andere ras zijn honden pas met een jaar of 12 oud.
Meelopen gaat hier in ieder geval niet, maar het is wel een leuk idee.
Veel succes alvast.
Meelopen gaat hier in ieder geval niet, maar het is wel een leuk idee.

- Niesje
- Vaste gebruiker
Dank je Muk.
Jammer dat je niet mee kan lopen. Honden vanaf 8 jaar zijn welkom, die zijn eigenlijk ook al senior.
Maar aangezien jou hond geen 5 km meer kan lopen, houdt het voor jou en je hond op helaas
.
Hoe lang kan je hond nog WEL lopen?
Groetjes
Jammer dat je niet mee kan lopen. Honden vanaf 8 jaar zijn welkom, die zijn eigenlijk ook al senior.
Maar aangezien jou hond geen 5 km meer kan lopen, houdt het voor jou en je hond op helaas

Groetjes

Weinig, ik denk dat 1 km echt de max is. Maar mijn hond heeft ook hartproblemen en artrose, dat helpt ook niet mee. En, en dat is wel de belangrijkste reden om geen groepswandeling te doen, mijn hond is niet zo lief met andere teven. Gina is een echte haaibaai en duldt geen andere honden in haar territorium.Niesje schreef:Dank je Muk.
Maar aangezien jou hond geen 5 km meer kan lopen, houdt het voor jou en je hond op helaas.
Groetjes

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Mijn herders van 13 en 8 jaar oud kunnen met gemak nog een dik uur wandelen aan (moet het natuurlijk wel een stuk koeler zijn) en trekken dan ook nog een sprintje en zwemmen lekker onderweg. Moet alleen met de oudste herder oppassen voor gebeuk en draaiingen ivm zijn slechte heup. Dus dat verschilt inderdaad enorm per hond. Richting Den Bosch is mij veel te ver dus ik pas, lang autorijden wordt hier niet meer gewaardeerd
maar het idee is leuk 
Ik heb overigens hiervoor een husseltje gehad die op een paar maanden na 20 jaar is geworden, met 8 jaar was dat nog een jonge blom

Ik heb overigens hiervoor een husseltje gehad die op een paar maanden na 20 jaar is geworden, met 8 jaar was dat nog een jonge blom

- Niesje
- Vaste gebruiker
@ muk: Oh dat lijkt me dan inderdaad geen strak plan om met een groep handen te gaan wandelen
.
@alm@: We zijn niet perse van plan om te gaan wandelen in omgeving 's-Hertogenbosch. Ik loop op veel verschillende plekken.
Laatst nog in Utrecht geweest en lekker aan het strand. Ik weet niet waar jij woont?
20 jaar!! jeetje wat een leeftijd zeg!!!!

@alm@: We zijn niet perse van plan om te gaan wandelen in omgeving 's-Hertogenbosch. Ik loop op veel verschillende plekken.
Laatst nog in Utrecht geweest en lekker aan het strand. Ik weet niet waar jij woont?
20 jaar!! jeetje wat een leeftijd zeg!!!!

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik woon in de buurt van Haarlem. Ik wil, zeker met de oudste herder, max een kwartiertje rijden dus dat gaan hem niet worden 

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
ik woon wel naast den bosch maar heb alleen een veeeeeeel te drukke pup :mrgeen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
- Aantal honden: 2
Leuk idee. Hangt er een beetje vanaf waar het precies is, maar denk dat mijn oudje Sacha het wel leuk vindt. Ze houdt het nog wel een uurtje of 2 vol, gaat alleen niet meer zo hard. Afhankelijk van wat er meeloopt kan ook Chester van 9 mee.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh ik volg het even mee, het hier ook wat oudere honden dus misschien loop ik ook wel mee.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik heb wel een hond van bijna 10, maar die doet nog lang niet onder voor honden van een jaar of drie. Dus ik volg wel even, maar of ik mee ga weet ik nog niet.

- Niesje
- Vaste gebruiker
Hebben jullie wat suggesties?
Mij maakt het niet zo veel uit waar het precies is. Als het maar ergens is waar ze lekker los kunnen lopen
.
De hondjes die tot nu toe meegaan zijn sociaal, maar niet heel speels meer natuurlijk.
We kunnen een leuke hondenroute lopen met zijn allen, met een pauze ergens aan het water.
Groetjes,
Niesje
Mij maakt het niet zo veel uit waar het precies is. Als het maar ergens is waar ze lekker los kunnen lopen

De hondjes die tot nu toe meegaan zijn sociaal, maar niet heel speels meer natuurlijk.
We kunnen een leuke hondenroute lopen met zijn allen, met een pauze ergens aan het water.
Groetjes,
Niesje

- SandraMecx
- Actief
- Mijn ras(sen): West highland white terrier
Lijkt me leuk om mee te gaan 
Ik wacht even af waar en wanneer het wordt.

Ik wacht even af waar en wanneer het wordt.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb een seniorhondje dat nog uren kan lopen.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een wandeling voor kreupele senior-baasjes
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een wandeling voor kreupele senior-baasjes

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Niesje
- Vaste gebruiker
Sandra: ik wacht nog even op meer reacties. Erna bespreken we wel waar we gaan wandelen:)
Tekkel: ik ben zelf ook aardig kreupel.... kan 5 km lopen, ook niet verder:)
Groetjessss
Tekkel: ik ben zelf ook aardig kreupel.... kan 5 km lopen, ook niet verder:)
Groetjessss

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jammer dat ik niet meekan, ik vind het een heel erg leuk idee 
rita (8 of 9) zou die 5 km makkelijk aankunnen en ik, hoewel stammend uit de ijstijd, ook wel

rita (8 of 9) zou die 5 km makkelijk aankunnen en ik, hoewel stammend uit de ijstijd, ook wel

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Beetje ver voor mij, maar ik heb wel de geschikte hond: kan uitstekend 5 km lopen, maar rent en speelt niet, en is een jaar of 9 (asielhond, leeftijd geschat).
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Niesje
- Vaste gebruiker
dank je Rene, jammer dat je niet mee kan.
Fabiola: Groningen is inderdaad wel overdreven ver weg zeg
... Ook erg jammer 
Fabiola: Groningen is inderdaad wel overdreven ver weg zeg

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Hahaha, volgens mij was het de oertijd Renéerenee-uk schreef:jammer dat ik niet meekan, ik vind het een heel erg leuk idee

Hier ook drie honden van 8 +. Twee Jack Russell Terriers en één 12 jaar oud Jack Russell/Chihuahua.
Ik wil best mee maar ligt er wel aan waar en wanneer. Deze maand gaat het sowieso niet worden ivm de puppen.
Niesje schreef:Dank je Muk.
Maar aangezien jou hond geen 5 km meer kan lopen, houdt het voor jou en je hond op helaas.
Groetjes
5 km is wel erg ver , hoor, als je zegt , leuk een rondje en daarna pannenkoeken eten , is dat meer te doen voor oude honden .

wel een leuk idee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Pakdebal schreef:Niesje schreef:Dank je Muk.
Groetjes
5 km is wel erg ver , hoor, als je zegt , leuk een rondje en daarna pannenkoeken eten , is dat meer te doen voor oude honden .
wel een leuk idee
Onzin het ene oudje is niet het andere oudje mijn teckeltje van 11 loopt met gemak een uur met kleuter faye en puber daan Pluk wil niet stil liggen terwijl jij eet en zuipt die wil rennen en graven
Pluk loopt zonder problemen die 5 km en ik weet ook nog zeker dat het jonge grut kapot is en Pluk nog een rondje kan

groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
Connie schreef: en ik weet ook nog zeker dat het jonge grut kapot is en Pluk nog een rondje kan
dat komt omdat Pluk Pluk heet , met zo'n naam moet je wel zo zijn .

-
- Zeer actief
Het is dat je te ver weg woont maar anders was ik graag met je gaan wandelenNiesje schreef:Hallo allemaal,
Groetjes,
Niesje
groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
-
- Zeer actief
Pakdebal schreef:Connie schreef: en ik weet ook nog zeker dat het jonge grut kapot is en Pluk nog een rondje kan
dat komt omdat Pluk Pluk heet , met zo'n naam moet je wel zo zijn .

groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Maryanne schreef:Hahaha, volgens mij was het de oertijd Renéerenee-uk schreef:jammer dat ik niet meekan, ik vind het een heel erg leuk idee
rita (8 of 9) zou die 5 km makkelijk aankunnen en ik, hoewel stammend uit de ijstijd, ook wel![]()
Hier ook drie honden van 8 +. Twee Jack Russell Terriers en één 12 jaar oud Jack Russell/Chihuahua.
Ik wil best mee maar ligt er wel aan waar en wanneer. Deze maand gaat het sowieso niet worden ivm de puppen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Of heb je het over oude baasjes???Pakdebal schreef:5 km is wel erg ver , hoor, als je zegt , leuk een rondje en daarna pannenkoeken eten , is dat meer te doen voor oude honden .
wel een leuk idee
Mijn hond van 13, met een tumor tussen haar teentjes, gaat na 5 km pontificaal op haar reet zitten. Zo van "Einde rondje???? Dacht het niet! We zijn nog niet eens begonnen!".
-
- Zeer actief
Marion. schreef:Of heb je het over oude baasjes???Pakdebal schreef:5 km is wel erg ver , hoor, als je zegt , leuk een rondje en daarna pannenkoeken eten , is dat meer te doen voor oude honden .
wel een leuk idee
Mijn hond van 13, met een tumor tussen haar teentjes, gaat na 5 km pontificaal op haar reet zitten. Zo van "Einde rondje???? Dacht het niet! We zijn nog niet eens begonnen!".
hahaha Dat doet kleine Pluk ook dan komen we bij de auto en dan moet ik haar drie keer roepen omdat ze nog niet klaar is met wandelen

groetjes Connie

Daantje,Faye,Pluk

Daantje,Faye,Pluk
- Niesje
- Vaste gebruiker
5 km is toch niet HEEL ver? We kunnen het rondje ook kleiner maken hoor. Maar ik dacht een uurtje wandelen is perfect zo..... met een korte pauze tussendoor indien nodig toch? 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Mijn 'oude' hond van 10 draait voor 15 kilometer zijn poot nog niet om, laat staan voor 5 

- Diesel en Loek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond - Aantal honden: 2
Dit klinkt leuk, ik wacht even af welke datum en plaats er uit komt.
Maar hier ook een ouder hondje van 8 die dit wel gezellig lijkt en ondanks dat hij niet meer
heel snel is 5 km makkelijk aankan.
Maar hier ook een ouder hondje van 8 die dit wel gezellig lijkt en ondanks dat hij niet meer
heel snel is 5 km makkelijk aankan.