Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meteen meedraaien in ritme of eerste paar weken vrij??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Meteen meedraaien in ritme of eerste paar weken vrij??

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik ben benieuwd hoe mensen hier dat hebben gedaan. Als jullie een logee hondje hebben of je hebt ooi een hond genomen die bij vorige baas al aantal uren alleen kon zijn, lieten jullie die gewoon meteen alleen of nam je aantal weken vrij?

Mij persoonlijk lijkt het gewoon meteen meedraaien het beste. Wij hebben 3x een logee gehad, en 3x zijn wij zonder daar verder bij stil te staan eigenlijk gewoon ons ding gaan doen. (boodschappen werken middagje weg) En dat si altijd prima verlopen.

Dus wat denken jullie wat het beste is of wat is jullie ervaring.

Dus een hond die al een paar uurtjes alleen kan zijn, meteen meedraaien met het gezin of paar weken vrij nemen en opnieuw opbouwen??? :)
Bink2009
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Meteen meedraaien in ritme of eerste paar weken vrij??

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Meteen meedraaien, zo hebben wij dat ook met Bink gedaan. Hij was gewend om de hele dag alleen thuis te zijn dus dat hebben we in het begin ook regelmatig gedaan zodat hij het niet verleerde, nu gebeurt het maar een enkele keer dat hij een paar uur alleen moet zijn maar het is toch handig in geval van nood.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Hier draait de logee gewoon mee in het normale ritme en dat gaat eigenlijk altijd goed.

Zoals nu heb ik wel een dienst omgeruild, Stellar zou dinsdagochtend gebracht worden en ik had eigenlijk die middag naar kantoor gemoeten. Maar dat zou betekenen dat ik om 11.30uur al weg moest en ze dus echt net een uurtje hier was. Dat vond ik niet ideaal, dus heb ik dinsdagmiddag vanuit thuis gewerkt en ben ik donderdag naar kantoor gegaan.

Edit: nu zijn het eigenlijk altijd bekende honden, die mij/ons kennen en ook de honden onderling kennen elkaar.

Edit 2: zou het echt een onbekende hond zijn/herplaatser zou ik die wel rustig laten wennen.
Nu heb ik het voordeel dat ik sowieso veel vanuit huis werk, dus ik hoef er niet direct vakantie voor op te nemen.
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 09 aug 2013 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dat ligt helemaal aan de hond zelf..
Joey.K
Zeer actief

Valerie schreef:Dat ligt helemaal aan de hond zelf..
Kan je dat nader toelichten? :)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

eens :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Valerie
Zeer actief

Tyra mijn volwassen herplaatser had verlatingsangst die kon ik dus niet meteen alleen laten. Mijn pup Kiyoshi was weer erg makkelijk en kon heel snel een middag alleen blijven.
Ik heb ook op diverse honden gepast en bij sommige zag je dat ze meteen ontspannen waren en dan durfde ik wel even weg te gaan maar bij andere echt niet, die gingen nog mee naar de wc.
Ik heb ook geen zin om beesten te traumatiseren dus ik kijk gewoon naar de hond zelf.
Joey.K
Zeer actief

Valerie schreef:Tyra mijn volwassen herplaatser had verlatingsangst die kon ik dus niet meteen alleen laten. Mijn pup Kiyoshi was weer erg makkelijk en kon heel snel een middag alleen blijven.
Ik heb ook op diverse honden gepast en bij sommige zag je dat ze meteen ontspannen waren en dan durfde ik wel even weg te gaan maar bij andere echt niet, die gingen nog mee naar de wc.
Ik heb ook geen zin om beesten te traumatiseren dus ik kijk gewoon naar de hond zelf.

Nee dat begrijp ik, was beetje miscommunicatie :P in mijn vraag gaat het namelijk over honden die normaal gesproken gewoon alleen kunnen zijn, en bij een verlatingsangsthond kan die niet alleen zijn :P
Valerie
Zeer actief

Bij haar vorige baas kon ze wel alleen zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

sommige honden hebben gewoon even wat meer tijd nodig om aan een nieuwe situatie te wennen, dan kunnen ze misschien in het vorige huis wel alleen blijven maar lukt dat in de nieuwe situatie niet meteen.
zulke dingen kun je haast niet van te voren inschatten, dat doe je als het hondje er is.

ik neem sowieso liever even de tijd om een hond aan mij (ons) te laten wennen en andersom, maar dat is nou eenmaal de manier waarop ik met honden omga en dus persoonlijk.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik blijf geen weken thuis, dan is de logee alweer weg :mrgreen: Vind het wel prettig om de eerste dag/dagen thuis te blijven. Ook voor jezelf, dan weet je dat de hond zich daarna thuis voelt en ga je zelf ook met een geruster hart op pad.
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Ik neem geen logees in huis als ik moet werken. Met logees ben ik dus altijd thuis en moet ik werken, neem ik geen logees in huis.
Tijdens de zomervakantie (ik werk met kinderen, dus heb 6 weken zomervakantie) heb ik dus bijv. wel logeetjes (1 of meerdere), maar buiten de (school)vakanties dus eigenlijk nauwelijks. Soms wel in de weekenden.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tessa kon alleen zijn volgens de beschrijving, maar we hebben haar in de vakantie gehaald en in het begin het alleen zijn rustig opgebouwd. Geen idee of het nodig was, maar gaf ons een beter gevoel en we hebben nu een hond die probleemloos alleen kan blijven.

Logees ligt het eraan wat ze gewend zijn, ook al zorg ik er wel voor dat ik de 1e dag thuis ben en soms nog een paar dagen. Maar dat hoeft nu niet meer, want de logee die ik heb, woont 2 deuren verderop, is helemaal ingeburgerd bij ons en van mijn schoonouders, dus ken haar door en door. Alleen de 1e dagen is het even alles in goede banen begeleiden hoe het werkt hier en dat er binnen niet gestoeid wordt. :D
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

De enige die hier komt logeren is de hond van mijn ouders, die komt hier al van pup af aan, dus die draait gewoon meteen mee. Verder ga ik mee met Renée en Valerie mee, per hond even bekijken, dus.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik ben bij mijn eerste hond de eerste maanden thuisgebleven. Hij kon prima alleen zijn en dat hebben wij rustig opgebouwd zodat dat bij ons ook goed ging. Bij onze vorige hond zijn wij een paar weken thuisgebleven en hebben wij het rustig opgebouwd, hij had echter verlatingsangst dus dat duurde even. Nadat ik mijn baan had opgezegd (ivm de voorbereidingen voor de emigratie) hoefde hij niet meer alleen te zijn. Onze huidige hond hoeft zelden alleen te zijn, maar kan dat wel een paar uurtjes. Meer hoeft niet, dus verder opbouwen doe ik ook niet aan. Er is altijd wel iemand thuis namelijk.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Het liefst heb ik dat de logeetjes in het weekend komen. Kunnen ze rustig wennen en als we dan moeten werken, draaien ze tot nu toe probleemloos in het ritme mee.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Zelfs m'n pups draaien gewoon gelijk mee. Ja vaker uitlaten, maar vanaf dag 1 verwacht ik ook zelfstandigheid...
Joey.K
Zeer actief

Wat verschillend is dat bij iedereen, interessant om te lezen.

Wij hebben er met logee's gewoon nooit bij stil gestaan, als iemand zegt hond kan alleen zijn dan gaan we er vanuit dat dat ook probleemloos gaat en wellicht toeval maar dat is gelukkig ook gewoon elke keer goed gegaan.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

crutz schreef:Zelfs m'n pups draaien gewoon gelijk mee. Ja vaker uitlaten, maar vanaf dag 1 verwacht ik ook zelfstandigheid...
Idem. Ik neem geen logés met verlatingsangst. Daar heb ik en geen tijd voor en geen zin in. Nou heb ik niet vaak logés, dat scheelt alweer.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
mijn oppas durfde dat niet , terwijl ik zei, dat mijn hond makkelijk alleen kon zijn , dus het kan ook andersom .

ik heb het niet gedaan bij de andere logeerhonden bij mij, omdat ik vond , dat ze eerst moesten wennen aan de flat
aan de geur , aan alles .
De laatste logeerhond, die ik heel goed ken, vond het zelfs ook al niets , niet janken, maar wel bij de deur liggen de hele tijd . :ugh:
dus nee, ik zal geen uren wegblijven

en dan bedoel ik gewoon boodschappen doen, laat staan dat ik de hele dag zou gaan werken, dat doe ik echt niet
de boodschappen werden al snel gedaan
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Het hangt van de hond af, wat mij voor die hond het beste lijkt op dat moment.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

er is bij ons altijd de eerste dag iemand in huis en vaak vanaf de 2e dag draaien logees hier gewoon met de rest mee(logeetjes die wij krijgen zijn vaak zelfgefokte hondjes, dus voor hun is het tot nu toe nog altijd een soort van thuiskomen als ze hier zijn)
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Wij hebben bijna 4 maanden een hond uit nood opgevangen. Die moest verplicht meedraaien in het ritme. Dat was gelukkig geen enkel probleem, omdat ze onze honden goed kent en gezien haar achtergrond ze er alleen maar op vooruit ging. Nu is ze naar mijn moeder waar ze het prima naar haar zin heeft. In tijden van nood komt ze weer bij ons. Met een onbekende herplaatster had ik dit niet zo gedaan.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

renee-uk schreef:
eens :ok:
Ook eens :ok: bekende honden die hier logeren, draaien gewoon mee maar ze kennen elkaar ook natuurlijk. En ik de hond.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb bij Bowie ( pup) als Samara en Esperanza vrij genomen toen ze er waren, bij Bowie heeft mijn lief daarna nog 3 weken vrij genomen, bij elkaar waren we voor haar 10 weken vrij, in die tijd hebben we haar uiteraard wel elke dag even alleen gelaten ( met de andere honden samen) omdat ik daarna echt aan het werk moest, ik werkte toen maar 4 uurtjes per dag overigens.
Voor beide volwassen herplaatsers heb ik 3 weken vrij genomen.
Alle honden draaide wel gewoon meteen mee vanaf dat ze er waren maar ik begeleidt het liever goed dan dat ik een hond krijg die jankt en blaft en noem maar op,tot nu toe is dat nog niet gebeurt.
Afbeelding
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Dat ligt helemaal aan de hond. Ik denk dat je een logeehond toch vaak beter kent (en de hond jou) dan een herplaatser wat de situatie al anders maakt.

Voor Hayzel (asielhond uit buitenland) hebben mijn vriend en ik gezorgd dat we samen gedurende 2 maanden altijd thuis konden zijn indien nodig. Inmiddels is Hayzel 1,5 maand bij ons en eigenlijk heeft ze maar 2 weken nodig gehad om zich aan te passen. We zijn bij haar dan ook snel naar het normale ritme gegaan en ik heb bepaalde opgevraagde vakantiedagen laten vervallen.

Toch heb ik er voor gekozen om deze periode ruim te nemen, onze eerste hond kwam namelijk bij ons op 6 maanden (en kon alleen zijn) en die kon bij ons dus ineens absoluut niet alleen zijn. Ze heeft de bench met de grond gelijk gemaakt, vervolgens de deur en krijste heel de buurt bij elkaar. Daar heeft enorm veel werk ingezeten en als we daar geen mogelijkheid tot thuisblijven gehad hadden, hadden we een nog groter probleem gehad dan het al was. We gingen er dus maar even vanuit dat het bij Hayzel ook weer hel zou kunnen worden. Uiteindelijk is dit dus reuze meegevallen, maar mocht er een andere hond bijkomen zou ik het wel hetzelfde doen. Moet er niet aan denken dat de hond om een of andere reden toch niet alleen kan zijn en ik of mijn vriend niet thuis zou kunnen zijn om het in goede banen te leiden.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik kan alleen vertellen wat wij deden en dat wij ons daar goed bij voelden.

Merlijn- eerste hond die kwam, pup van 8 weken.
We zijn denk ik een week of 4-5 vrij geweest. Nogal onwennig; eerste hond enzo ;-)

Tristan- tweede hond die kwam toen Merlijn ongeveer 2,5 jaar was, pup van tegen de 9 weken.
In totaal een week of 6 vrijgeweest. Goed bevallen.

Guinnie- herplaatser van 12. Onverwacht gekomen toen Tristan een jaar en 3 maanden was.
Paar dagen vrij geweest en God-zegene-de-greep en mee laten draaien. Door omstandigheden eigenlijk, was liever langer vrij geweest. Het is goedgegaan maar het voelde niet prettig. Zou er ooit een herplaatser weer komen doen we dat NIET opnieuw zo.

Logeetje. Slechts een paar keer gehad en dat waren honden waarvan ik wist wat hun ritme was, en die ik goed kende. Die draaien gewoon mee als ze komen.

Bij een volgende... en ja, die gaat er komen.. wil ik weer een week of 6 vrij zijn. Dat wordt, zoals het er nu uitziet een pup van 8 - 9 weken en die tijd wil ik er zowel voor pup als voor ons ;-) gewoon insteken. Beviel me heel goed. Overigens waren we niet samen vrij maar ieder 3 weken, aansluitend.

Suzanne
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Hier draaien ze gewoon meteen mee, maar ik kijk wel naar de hond, als hij/zij moeite heeft met bepaalde dingen probeer ik daar rekening mee te houden, maar ik ga niet mijn hele ritme omgooien voor een logeetje.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”