Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gina eet en drinkt slecht
Moderator: moderatorteam
- Ήυs
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Gina eet en drinkt slecht
Agut, je oude dame.. Sterkte!
-
Muk
Ze moet een dag vasten dus dat doet zij nu. Ze heeft geen diarree of borrelbuik en oogt wel wat beter dan gister. Ik heb nog niks van de dierenarts gehoord, dat zal nog wel komen.Melanie 74 schreef:Hoe is Gina vandaag? Want ik denk dat het de prikjes waren die werkten nu
Ben benieuwd of er wat uit het mestonderzoek is gekomen.
Vanavond krijgt zij haar eerste eten en dan zullen we zien hoe dat verteerd wordt.
Maar tot nu toe gaat het goed gelukkig.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
fijn, ik duim hard dat dat doorzet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
-
Muk
Het enige waar ik mij zorgen over maak nu is dat Gina ook niet drinkt. Melk lust ze wel, maar dat mag ik absoluut niet geven. Alleen afgekoeld, gekookt water en eventueel wat afgekoelde kamillethee. Ze doet ook niet zoveel (al is ze actiever dan gisteren), maar dat doet ze normaal ook niet. En een grote drinker is het nooit geweest. Maar drinken moet ze wel gaan doen.
- HillieS
- Zeer actief
Eventueel met wat (afgekoelde) bouillon door t water? Hier werkt dat wel, maar weet niet of ze dat wel mag nu?Muk schreef:Het enige waar ik mij zorgen over maak nu is dat Gina ook niet drinkt. Melk lust ze wel, maar dat mag ik absoluut niet geven. Alleen afgekoeld, gekookt water en eventueel wat afgekoelde kamillethee. Ze doet ook niet zoveel (al is ze actiever dan gisteren), maar dat doet ze normaal ook niet. En een grote drinker is het nooit geweest. Maar drinken moet ze wel gaan doen.

-
Muk
Mag niet, maar ik heb het gisteren ook gegeven. En daar dronk zij ook met tegenzin van heel weinig. De regenwaterplassen in de straat vindt Gina smakelijker, maar daar drinkt zij nu ook niet van. Bouillon is in ieder gevan in de maak.HillieS schreef:Eventueel met wat (afgekoelde) bouillon door t water? Hier werkt dat wel, maar weet niet of ze dat wel mag nu?Muk schreef:Het enige waar ik mij zorgen over maak nu is dat Gina ook niet drinkt. Melk lust ze wel, maar dat mag ik absoluut niet geven. Alleen afgekoeld, gekookt water en eventueel wat afgekoelde kamillethee. Ze doet ook niet zoveel (al is ze actiever dan gisteren), maar dat doet ze normaal ook niet. En een grote drinker is het nooit geweest. Maar drinken moet ze wel gaan doen.
- HillieS
- Zeer actief
Als ze daardoor iig iets drinkt in plaats van te weinig...Muk schreef:Mag niet, maar ik heb het gisteren ook gegeven. En daar dronk zij ook met tegenzin van heel weinig. De regenwaterplassen in de straat vindt Gina smakelijker, maar daar drinkt zij nu ook niet van. Bouillon is in ieder gevan in de maak.HillieS schreef:Eventueel met wat (afgekoelde) bouillon door t water? Hier werkt dat wel, maar weet niet of ze dat wel mag nu?Muk schreef:Het enige waar ik mij zorgen over maak nu is dat Gina ook niet drinkt. Melk lust ze wel, maar dat mag ik absoluut niet geven. Alleen afgekoeld, gekookt water en eventueel wat afgekoelde kamillethee. Ze doet ook niet zoveel (al is ze actiever dan gisteren), maar dat doet ze normaal ook niet. En een grote drinker is het nooit geweest. Maar drinken moet ze wel gaan doen.

-
tineke
Mag ze ook geen geitenmelk ,vaak mag dat wel als koemelk niet mag omdat het veel lichter verteerbaar is.Muk schreef:Het enige waar ik mij zorgen over maak nu is dat Gina ook niet drinkt. Melk lust ze wel, maar dat mag ik absoluut niet geven.
Misschien de moeite waard om dat ,als het toegestaan is uiteraard ,te proberen.
-
Melanie 74
Drinkt ze helemaal niet of erg weinig?
Bedenk dat ze waarschijnlijk nu minder vocht nodig heeft, wat zat er in die prikken?
Soms spuiten de da iets van vocht onder de huid.
Bedenk dat ze waarschijnlijk nu minder vocht nodig heeft, wat zat er in die prikken?
Soms spuiten de da iets van vocht onder de huid.
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
ik weet niet of je het wilt proberen maar het schijnt dat dieren van stromend water meer drinken (drinkfontein, tuinslang of iets proberen?)
Ik hoop dat ze snel beter is!
Ik hoop dat ze snel beter is!
-
Muk
Wij hebben Gina gekookte kip en eieren met het poeder (lijkt op Norit) gegeven. Dat at Gina goed. Drinken deed ze daarna ook niet, maar het water waarin we de kip hebben gekookt hebben we gegeven en dat dronk ze helemaal op.
Ze heeft nu geen borrelbuik en laat ook geen stinkscheten gelukkig.
Dus diarree verwacht ik nu ook niet, maar dat merken we straks wel.
Melk mag ze niet, ook geen geitenmelk. Zuivelproducten moeten we even overslaan.
Vanmiddag heeft ze ook gepoept (van gisteren nog) en dat was goed.
Straks koken we weer wat vlees voor haar en mag ze het vleesvocht weer opdrinken. Bouillon in het water drinkt ze namelijk niet, dus dan is het even improviseren.
Kortom, wij zijn wel voorzichtig positief, ook omdat ze een ontspannender en toch alerter is dan gisteren. Ze slaapt wel meer, maar dat is wel logisch, zoiets hakt er wel in bij een oude hond.
Melk mag ze niet, ook geen geitenmelk. Zuivelproducten moeten we even overslaan.
Vanmiddag heeft ze ook gepoept (van gisteren nog) en dat was goed.
Straks koken we weer wat vlees voor haar en mag ze het vleesvocht weer opdrinken. Bouillon in het water drinkt ze namelijk niet, dus dan is het even improviseren.
Kortom, wij zijn wel voorzichtig positief, ook omdat ze een ontspannender en toch alerter is dan gisteren. Ze slaapt wel meer, maar dat is wel logisch, zoiets hakt er wel in bij een oude hond.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
Muk
Wij hebben Gina net uitgelaten en ook nu heeft ze gepoept en geplast. Keurige drollen wederom en ze plast ook goed. Ook was ze lekker actief voor haar doen, dus dat is ook prima. Nu is ze aan het bedelen voor haar avondmaaltijd, maar daarvoor moet ze nog even geduld hebben. 
- ranetje
- Zeer actief
Muk schreef:Wij hebben Gina net uitgelaten en ook nu heeft ze gepoept en geplast. Keurige drollen wederom en ze plast ook goed. Ook was ze lekker actief voor haar doen, dus dat is ook prima. Nu is ze aan het bedelen voor haar avondmaaltijd, maar daarvoor moet ze nog even geduld hebben.
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- HillieS
- Zeer actief
Super, bedelen is in dit soort situaties alleen maar fijn!
En fijn dat ze t kookvocht drinkt!
En fijn dat ze t kookvocht drinkt!

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Dat klinkt al een stuk beter!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Wilm@
Dit klinkt al een stuk beter.Muk schreef:Wij hebben Gina net uitgelaten en ook nu heeft ze gepoept en geplast. Keurige drollen wederom en ze plast ook goed. Ook was ze lekker actief voor haar doen, dus dat is ook prima. Nu is ze aan het bedelen voor haar avondmaaltijd, maar daarvoor moet ze nog even geduld hebben.
Hoe is het vanochtend gegaan?
-
Muk
Gina heeft vanochtend een stuk hout gepoept. Nou ja, dat is er in ieder geval weer uit denk ik dan. Verder was haar ontlasting daarna iets dunner en heeft zij weer een borrelbuik, al is het niet zo erg als hiervoor. Diarree heeft ze gelukkig niet, maar helemaal de oude is zij ook nog niet.
Verder gaat het goed, alleen de ontlasting moeten we even in de gaten houden.
- renee-uk
- Zeer actief
het lijkt op dat gedoe met rita toen ik haar net had, die flubberpoep
weet niet of ik iets raars zeg nu, maar zou probiotica niet helpen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
Misschien heeft dat stuk hout dwars gezeten?Muk schreef:Gina heeft vanochtend een stuk hout gepoept. Nou ja, dat is er in ieder geval weer uit denk ik dan. Verder was haar ontlasting daarna iets dunner en heeft zij weer een borrelbuik, al is het niet zo erg als hiervoor. Diarree heeft ze gelukkig niet, maar helemaal de oude is zij ook nog niet.
Logisch als de ontlasting die daarna komt dan iets dunner is.
Goed beschouwd dan mazzel dat het er uit is.
Of heeft ze dat hout gegeten omdat ze niet lekker was .........
-
Muk
Gina vreet alles als ze de kans krijgt, hout, poep (maakt niet uit van welke diersoort) en in het begin ook aarde en veel gras. Doet ze vanaf het moment dat wij haar hebben. Ze likt zelfs haar eigen plas op als ze die per ongeluk heeft laten lopen.ranetje schreef:Misschien heeft dat stuk hout dwars gezeten?Muk schreef:Gina heeft vanochtend een stuk hout gepoept. Nou ja, dat is er in ieder geval weer uit denk ik dan. Verder was haar ontlasting daarna iets dunner en heeft zij weer een borrelbuik, al is het niet zo erg als hiervoor. Diarree heeft ze gelukkig niet, maar helemaal de oude is zij ook nog niet.
Logisch als de ontlasting die daarna komt dan iets dunner is.
Goed beschouwd dan mazzel dat het er uit is.![]()
Of heeft ze dat hout gegeten omdat ze niet lekker was .........
Nu mag ze uiteraard geen van deze dingen eten, maar zij is er veel gehaaider in dan wij. Wij denken dan dat ze tijdens de wandeling moet poepen en geven haar wat ruimte en daar maakt Gina gelijk gebruik van. Wij zijn het 9 van de 10 keer voor, maar dat moet nog beter.
Vandaag ook, tijdens een korte uitlaatbeurt vanmiddag. Gina loopt door het weiland en dat is een poepplek voor haar. Maar Gina had 20 meter verderop reeënkeutels ontdekt en die delicatesse kon zij niet laten liggen. Ik was dichtbij, dus ik heb tijdig ingegrepen, maar het is best lastig.
Ze ligt nu onder de parasol in de tuin en heeft wel weer wat gegeten en gedronken (kookvocht van het gekookte vlees). Ze heeft daarna nog niet geplast / gepoept of aanstalten gemaakt om te
poepen. De oude is zij in ieder geval nog niet, al is de borrelbuik nu wel weg en heeft zij geen diarree meer. Het zou mooi zijn als het dit stuk hout was of dat het de schapenmest was die zij heeft opgegeten afgelopen week. We wachten het in af.
-
Muk
Zou zeker kunnen en dat ga ik straks ook even met de da overleggen. Ik beken wel dat is vrij sceptisch met dit soort dingen ben, ik heb dit al eerder geprobeerd (niet bij Gina) evenals andere homeopathische middelen. En het effect vind ik, op de glucosamine na, eigenlijk wel behoorlijk tegenvallen.renee-uk schreef:het lijkt op dat gedoe met rita toen ik haar net had, die flubberpoep
Welke probiotica geef jij?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik lees dat elke dag een schijfje ananas geven, helpt tegen ontlasting eten. Ze weten niet waarom maar het schijnt te werken. Verder, misschien heb je nog iets aan deze informatie: http://www.hvarts.be/Tips/Braken_Diarree.html Er staat bijvoorbeeld dat je bij dunne darm diarree vaak een borrelende buik ziet. Beterschap voor de oude dame!
- renee-uk
- Zeer actief
probiotica zijn toch niet homeopatisch?Muk schreef:Zou zeker kunnen en dat ga ik straks ook even met de da overleggen. Ik beken wel dat is vrij sceptisch met dit soort dingen ben, ik heb dit al eerder geprobeerd (niet bij Gina) evenals andere homeopathische middelen. En het effect vind ik, op de glucosamine na, eigenlijk wel behoorlijk tegenvallen.renee-uk schreef:het lijkt op dat gedoe met rita toen ik haar net had, die flubberpoep
Welke probiotica geef jij?
ik heb deze op aanraden van kipo, maar mijn da adviseerde ze ook bij rita.
deze geef ik, heb de eerste tijd de volledige dosis gegeven en de laatste weken krijgt ze een sachet per dag.
ben van plan om er nu even mee te stoppen om te kijken of dat verschil maakt (haar poep is al een tijdje in orde inmiddels) want ik heb bij de reviews (in amazon.co.uk) gelezen dat de klachten bij verschillende honden terugkwamen nadat men ermee gestopt was en ik wil even kijken of dat bij rita ook zo is.

-
Asta
Beterschap voor Gina 
- renee-uk
- Zeer actief
waar ik het linkje van gaf en die ik aan rita geef zijn zakjes geen capsules.Kruimel53 schreef:Klinkt toch voorzichtig hoopvol![]()
En met Renée eens, probiotica zou ik ook aan denken. Die van Solgar is duur maar goed. Als ze de capsules niet mag hebben kun je ze openmaken en het poeder door haar eten doen.
heb gezien dat ze die ook hebben, maar daar zit niet hetzelfde in, zijn wel goedkoper

-
Melanie 74
Fizgig schreef:Ik lees dat elke dag een schijfje ananas geven, helpt tegen ontlasting eten. Ze weten niet waarom maar het schijnt te werken. Verder, misschien heb je nog iets aan deze informatie: http://www.hvarts.be/Tips/Braken_Diarree.html Er staat bijvoorbeeld dat je bij dunne darm diarree vaak een borrelende buik ziet. Beterschap voor de oude dame!
Dat is niet te verteren voor een hond, in het slechtste geval spugen ze dat weer uit.