heerlijk toch dat dat beest zich daar op uit kan leven? een hond hoeft geen mens te zijn en ik ben er voorstander van om een beest zichzelf te laten zijn zoveel mogelijk.Pakdebal schreef:een Am. stafford heeft ooit eens hier in het park een boomstam vernield .labranwk schreef: Denk je nu werkelijk dat elke pittbull/stafford achtige hond een probleemhond is? Hoeveel van dit soort honden zijn er in NL en hoeveel geven er daadwerkelijk problemen? Kom maar op; vertel eens! Sterker nog; ze hebben relatief (dus tov de populatie dit soort honden) bij lange na niet het meest aantal bijtincidenten op hun naam staan.
Ik zou zeggen: leg eens op tafel die feiten en houdnergens op gebaseerde statements daar even buiten
.. zoveel kracht had ik nog nooit gezien. !! . ( met onze kleine stokjes gooien )
hij ramde er aan , alsof het een groot paard was, die vermoord moest worden, .. ik vond het eng om te zien,
maar
de eigenaresse vond het prachtig .... dit zijn dus de eigenaren , die je liever niet wilt ontmoeten ..
gewoon " a day in the park " , en deze staat niet in de krant vermeld , als " probleem-hond "
Sky sjouwt met enorme takken, die vermoord hij ook al schuddend en (speels) grauwend daar kan hij zich heerlijk op uit leven en dat staat los van zijn andere onhandige trekjes die hij hier vertoont. maar ik kan met zekerheid zeggen dat het niet aan mijn hond ligt maar aan mij en de gezinssamenstelling. hond en gezin splitsen en hoogstwaarschijnlijk is er niks meer aan de hand. hij doet gewoon waar hij voor gefokt is en dat kan je een beest niet verwijten. een dier kent geen beheersing in die zin, alleen in aangeleerd gedrag waar hij meer mee bereikt dan op dat moment. dat vraagt heel veel training en ergens moet die uitlaatklep zijn. laat die stafford dan asjeblieft een boomstam te grazen nemen ipv een ander dier of een mens. ik kan het alleen maar als positief zien als iemand een hond dat laat doen. de behoefte is er toch. Ik begrijp niet dat je dat probleemgedrag vind.