Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gina eet en drinkt slecht
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Gina eet en drinkt slecht
Onze oude dame Gina eet sinds een paar dagen haar brokken minder goed en heeft slechte ontlasting. Omdat ze toch moet eten geven wij haar dan nu vleesvoeding (maar dat werkt nog slechter op de ontlasting, vandaar dat wij brokvoeding geven) en andere lekkere dingen. Gina is oud en daarom mag zij best verwend worden en ga ik niet moeilijk doen en haar haar brokken laten eten.
Nu is Gina sinds gisteren ook wat suffer en heeft ze minder zin om te wandelen, vandaag is dat weer iets erger geworden. Ook drinkt ze nu weinig, dus krijgt ze melk en lichte bouillon (dat drinkt ze wel). Ook pielt ze met haar eten, ze neemt een hap uit haar bak en laat het op de grond vallen om vervolgens van de grond te eten. Poep eten heeft zij altijd gedaan, vanaf het moment dat zij hier is gekomen. In het begin at zij ook wel aarde, maar dat doet ze in geen tijden meer. Wel eet ze nu wat gras vanwege misselijkheid.
Dit is natuurlijk niet goed en we hebben voor vanmiddag een afspraak met de dierenarts gemaakt. Het kan zijn dat haar organen niet meer goed werken (ze krijgt al jaren pijnstilling en hartmedicatie en voorheen ook nog schildkliermedicatie), dus een bloedonderzoek (ook op tekenziektes en de werking van haar organen) laten wij sowieso doen.
Hebben jullie nog ideeën wat het kan zijn en wat wij nog meer kunnen laten onderzoeken? Gina is 11 jaar en hoort hier nog minstens een stuk ouder te worden. Duimen jullie mee dat het niks ernstigs is?
Nu is Gina sinds gisteren ook wat suffer en heeft ze minder zin om te wandelen, vandaag is dat weer iets erger geworden. Ook drinkt ze nu weinig, dus krijgt ze melk en lichte bouillon (dat drinkt ze wel). Ook pielt ze met haar eten, ze neemt een hap uit haar bak en laat het op de grond vallen om vervolgens van de grond te eten. Poep eten heeft zij altijd gedaan, vanaf het moment dat zij hier is gekomen. In het begin at zij ook wel aarde, maar dat doet ze in geen tijden meer. Wel eet ze nu wat gras vanwege misselijkheid.
Dit is natuurlijk niet goed en we hebben voor vanmiddag een afspraak met de dierenarts gemaakt. Het kan zijn dat haar organen niet meer goed werken (ze krijgt al jaren pijnstilling en hartmedicatie en voorheen ook nog schildkliermedicatie), dus een bloedonderzoek (ook op tekenziektes en de werking van haar organen) laten wij sowieso doen.
Hebben jullie nog ideeën wat het kan zijn en wat wij nog meer kunnen laten onderzoeken? Gina is 11 jaar en hoort hier nog minstens een stuk ouder te worden. Duimen jullie mee dat het niks ernstigs is?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Gina eet en drinkt slecht
Ik kan je helaas geen tips geven, maar wens je sterkte en natuurlijk duim ik.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb geen advies of ideeën, wel een paar duimen die hard aan het werk gaan voor je mooie oude dame

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat een zorgen, ik duim hard mee 
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik heb ook geen tips, maar zet mijn duimen ook aan het werk.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien heeft ze maag problemen vanwege de pijnstilling?
Wat je beschrijft lijkt op wat Rana ook gehad heeft en nadat ik andere pijnstilling ging geven is het eten haar weer veel beter gaan smaken.
En Newfoundlander is natuurlijk verhoudingsgewijs met elf jaar wel een stuk ouder dan Rana met haar 13 jaar, maar toch
Wie weet is het zoiets en kan je er wat aan doen op een eenvoudige manier.
Wat je beschrijft lijkt op wat Rana ook gehad heeft en nadat ik andere pijnstilling ging geven is het eten haar weer veel beter gaan smaken.
En Newfoundlander is natuurlijk verhoudingsgewijs met elf jaar wel een stuk ouder dan Rana met haar 13 jaar, maar toch
Wie weet is het zoiets en kan je er wat aan doen op een eenvoudige manier.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Niks an zorgen om je ouwe dametje
Natuurlijk duim ik
Kan de warmte van de laatste tijd er niet wat mee te maken hebben? Mijn bejaarde en middelbare herder waren ook een stuk slomer en aten wat slechter dan anders.

-
Muk
Het weer begint hier eindelijk weer normaler te worden. Vanaf gisteren is het flink afgekoeld, vandaar dat ik denk dat dit niet de oorzaak is.alm@ schreef:Niks an zorgen om je ouwe dametjeNatuurlijk duim ik
Kan de warmte van de laatste tijd er niet wat mee te maken hebben? Mijn bejaarde en middelbare herder waren ook een stuk slomer en aten wat slechter dan anders.
Maagproblemen in verband met de medicatie zou kunnen. Al krijgt Gina deze medicatie wel al maandenlang. Ik weet niet of een hond na maanden hier ineens last van krijgt, maar ik zal dit zeker ter sprake brengen bij de dierenarts.
Hopelijk valt het mee, want Gina hebben wij nog niet zo lang en ze heeft het hier enorm naar haar zin. En wij vinden Gina ook steeds leuker worden.
- ranetje
- Zeer actief
Rana krijgt al meer dan een jaar permanente pijnstilling.Muk schreef:Maagproblemen in verband met de medicatie zou kunnen. Al krijgt Gina deze medicatie wel al maandenlang. Ik weet niet of een hond na maanden hier ineens last van krijgt, maar ik zal dit zeker ter sprake brengen bij de dierenarts.
Hopelijk valt het mee, want Gina hebben wij nog niet zo lang en ze heeft het hier enorm naar haar zin. En wij vinden Gina ook steeds leuker worden.
Ik denk niet dat ze opeens klachten kreeg, maar dat ze opeens voor mij zichtbaar werden
Honden kunnen een hoop verdoezelen, dat weet jij ook wel
-
Muk
Dat is ook zeker waar. En Gina heeft vanaf het begin al vreemde trekjes die ik altijd heb geweten aan het jarenlange asielverblijf van haar. Maar daar begin ik nu wel wat aan te twijfelen.ranetje schreef:Rana krijgt al meer dan een jaar permanente pijnstilling.Muk schreef:Maagproblemen in verband met de medicatie zou kunnen. Al krijgt Gina deze medicatie wel al maandenlang. Ik weet niet of een hond na maanden hier ineens last van krijgt, maar ik zal dit zeker ter sprake brengen bij de dierenarts.
Ik denk niet dat ze opeens klachten kreeg, maar dat ze opeens voor mij zichtbaar werden![]()
Honden kunnen een hoop verdoezelen, dat weet jij ook wel
-
Muk
De dierenarts denkt dat het een woekerende bacterie in de darmflora is en heeft daarvoor wat gegeven om die woekering tegen te gaan. En we hebben nog wat mee wat over het voer moet. Ook heeft hij ontlasting van Gina om te onderzoeken dus daar hebben wij morgen de uitslag van. Mocht het niet snel beter worden komt er een bloedonderzoek, maar hij had geen aanwijzing dat het problemen van de organen zouden kunnen zijn. Ik hoop dus ook dat het een op hol geslagen bacterie is, dat is eenvoudig te verhelpen. Dus het is even afwachten. Heb Gina net wat vlees gegeven, maar dat heeft ze in mijn moestuin en frambozentuin begraven in plaats van opgegeten. Dat ik nu wat minder sla in mijn tuin heb staan interesseert Gina niet. 
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik duim mee voor de oude dame, het moet minimaal gevierd kunnen worden dat ze een jaar bij jullie is, en eigenlijk meer 

- MJ
- Zeer actief
Beterschap voor Gina !
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ach jee, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om de lieve Gina. Ik hoop dat het een bacterie s die haat plaagt en waarbij medicatie kan helpen. Knuffel voor je lieve dame.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik hoop ook dat het een goed te verhelpen bacterietje is. Beterschap voor de lady 

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik hoop dat ze snel hersteld.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ranetje
- Zeer actief
Hopelijk snel weer ok 
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
de oudjes moeten geen rare dingen doen, Gina ook niet
. Ik hoop dat het een darm infectie is die goed te behandelen is. Beterschap met haar.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Laura-V
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden!
- Aantal honden: 0
Beterschap voor oma Gina! 
-
Wilm@
Beterschap voor Gina, en ik duim dat het inderdaad iets is wat verholpen kan worden. 
-
Muk
Dank jullie voor de duimen.
Ze heeft vanavond voor het eerst weer goed gegeten en ze is ook weer wat energieker. Hopelijk zet dit door en is ze weer snel de oude.
Ze heeft vanavond voor het eerst weer goed gegeten en ze is ook weer wat energieker. Hopelijk zet dit door en is ze weer snel de oude.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Beterschap voor Gina, hopelijk gaat het steeds wat beter 
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Muk schreef:Dank jullie voor de duimen.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Klinkt goed!
En wedden dat er straks op die plek een loei van er krop sla groeit.
En wedden dat er straks op die plek een loei van er krop sla groeit.
-
Melanie 74
Hoe is Gina vandaag? Want ik denk dat het de prikjes waren die werkten nu 
Ben benieuwd of er wat uit het mestonderzoek is gekomen.
Ben benieuwd of er wat uit het mestonderzoek is gekomen.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dat klinkt al beter!
Hoe gaat het vandaag? hopelijk zet de stijgende lijn zich voort
Hoe gaat het vandaag? hopelijk zet de stijgende lijn zich voort