Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
andermans hond corrigeren
Moderator: moderatorteam
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: andermans hond corrigeren
ik heb wel eens dat honden naar mijn honden komen die vreselijk irritant zijn, dan zie ik aan Ruby al die gaat zo flink uit haar pan als dit door gaat.
Dan roep ik wanneer mogelijk wel naar de baas van dit gaat dadelijk niet goed hoor roep je hond maar terug.
Wanneer niet mogelijk stap ik er tussen en zeg ik gewoon hup kssst ga naar je baas en tot nu toe schijnen al de honden het te begrijpen.
Dan roep ik wanneer mogelijk wel naar de baas van dit gaat dadelijk niet goed hoor roep je hond maar terug.
Wanneer niet mogelijk stap ik er tussen en zeg ik gewoon hup kssst ga naar je baas en tot nu toe schijnen al de honden het te begrijpen.
-
Annedee
- Erelid
- Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk
- Aantal honden: 1
Alleen de hond van mijn zus corrigeer ik weleens maar ja die zie ik elke dag en hij is hier ook vaak in huis. Hij wil altijd de speeltjes van Hajo slopen en die staat er dan heel lullig bij te kijken maar doet verder niets.
Dan zeg ik alleen maar nee en los en leg het speeltje even in de kast. En het is een een hond die vreselijk trekt aan de riem dus als ik hem uitlaat als mijn zus aan het werk is, dan corrigeer ik dat. Is natuurlijk ook helemaal geen punt dat gebeurt andersom ook.
Maar vreemde honden corrigeer ik eigenlijk niet, ik zou het ook niet fijn vinden als iemand anders dat bij mijn hond doet.
Maar vreemde honden corrigeer ik eigenlijk niet, ik zou het ook niet fijn vinden als iemand anders dat bij mijn hond doet.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als ik last heb van andere honden, ga ik ze wel zeggen dat ik er last van heb. (maar kom geen andere honden dus dat valt wel mee).
Als er andere honden op mijn terrein zijn, moeten ze zich ook houden aan onze wetten. Net als andersom, als de mijne elders zijn en ze bezorgen last, mag er daar ook gerust iets van gezegd worden. (teken dat ik te laat was om het te voorkomen).
Als er andere honden op mijn terrein zijn, moeten ze zich ook houden aan onze wetten. Net als andersom, als de mijne elders zijn en ze bezorgen last, mag er daar ook gerust iets van gezegd worden. (teken dat ik te laat was om het te voorkomen).
-
S@ndr@
- Zeer actief
Degene die mijn hond probeert te corrigeren die kan lachen
, hij neemt je toch niet serieus, en gaat je uitdagen tot een spelletje
de enige die corrigeren zijn mijn man en bij voorkeur ik, als t nodig is, en ik ben daar best scherp in. ik verwacht gewoon dat hij zich gedraagt
de enige die corrigeren zijn mijn man en bij voorkeur ik, als t nodig is, en ik ben daar best scherp in. ik verwacht gewoon dat hij zich gedraagt
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Honden waarvan ik weet dat ze ruzie komen maken of mijn hond willen opjagen stuur ik zelf weg. En ja de andere baas reageert meestal met onbegrip "hij doet niks hoor". Ja de vorige keer hebben we dat kunnen zien...
Verder corrigeer ik ook honden die bij me komen schooien, door ze weg te sturen, want daar hou ik niet van. Als het daarbij ook nog een onbekende hond is dan wil mijn hond het corrigeren dus dat wil ik ook niet hebben, daarom doe ik het zelf.
Opspringen vind ik niet erg, ik moedig het niet aan maar draai me weg. Honden die Jura willen berijden (gebeurt niet vaak gelukkig) die snauwt ze zelf wel weg.
Goed bekende honden van baasjes waar ik bevriend mee ben behandel ik net als mijn eigen hond. Dus als ik zie dat ze iets doen waarvan ik weet dat hun baas het niet goed vindt, zoals paardenstront eten dan grijp ik ook in.
Ik vind het trouwens ook prima als iemand mijn hond wegstuurt.
Verder corrigeer ik ook honden die bij me komen schooien, door ze weg te sturen, want daar hou ik niet van. Als het daarbij ook nog een onbekende hond is dan wil mijn hond het corrigeren dus dat wil ik ook niet hebben, daarom doe ik het zelf.
Opspringen vind ik niet erg, ik moedig het niet aan maar draai me weg. Honden die Jura willen berijden (gebeurt niet vaak gelukkig) die snauwt ze zelf wel weg.
Goed bekende honden van baasjes waar ik bevriend mee ben behandel ik net als mijn eigen hond. Dus als ik zie dat ze iets doen waarvan ik weet dat hun baas het niet goed vindt, zoals paardenstront eten dan grijp ik ook in.
Ik vind het trouwens ook prima als iemand mijn hond wegstuurt.
Laatst gewijzigd door runninggirl op 05 aug 2013 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ja ik bulder vervelende honden weg, ze willen of op Max rijden, Max doet dan niks, maar Doran pikt dat niet meer sinds hij volwassen is
Of ze komen bij Doran patsen, ook dat is geen strak plan 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nee, dat doe ik niet of nauwelijks. Ik spreek wel de baasjes aan als het echt gaat om strontvervelend gedrag richting mijn honden.
Uiteraard grijp ik wel in als er echt iets helemaal fout gaat en mijn honden zijn er bij betrokken, maar dat lijkt me logisch.
Uiteraard grijp ik wel in als er echt iets helemaal fout gaat en mijn honden zijn er bij betrokken, maar dat lijkt me logisch.
- Ody
- Zeer actief
Alleen als het in belang van mijn eigen honden is, verder moet iedereen zelf maar weten wat hij met zijn/haar hond doet.
Honden die zeer opdringerig of dominant zijn blokkeer ik en stuur ik evt. terug naar de baas.
Ik heb één keer een andere hond flink in zn nekvel gegrepen nadat hij enorm ruw en dominant op mijn oppashond begon te rijden. Dat was al een hele oude dame, die spontaan jankend door haar achterhand zakte. Baasje stond erbij en keek er naar, waarop ik die hond vervolgens een zwieper heb gegeven. De eigenaar werd daarop heel boos, want dat was heel natuurlijk gedrag.
Honden die zeer opdringerig of dominant zijn blokkeer ik en stuur ik evt. terug naar de baas.
Ik heb één keer een andere hond flink in zn nekvel gegrepen nadat hij enorm ruw en dominant op mijn oppashond begon te rijden. Dat was al een hele oude dame, die spontaan jankend door haar achterhand zakte. Baasje stond erbij en keek er naar, waarop ik die hond vervolgens een zwieper heb gegeven. De eigenaar werd daarop heel boos, want dat was heel natuurlijk gedrag.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
In de week ook een keffer die boven op de pup sprong en de rest aanblafte. Geen probleem ik ga wel andere kant op. Baasje had het te druk met kletsen met een ander. Keffer kwam telkens weer en werd niet geroepen. Mijn honden begonnen toch wat geïrriteerd te worden en begonnen al wat te snauwen. Dus gewoon in beweging blijven en om de hoek uit het zicht toch maar een rake zwiep met werpstok gegeven. Was meteen afgelopen met irriteren en was weer weg.
Ik doe het niet meer in het zicht omdat er anders zeker gezeik van komt en gegarandeerd ben je toch altijd de schuldige.
Van de 5 negeren 3 andere honden, 1 gaat aan de lijn want die jut alles op en pup ook aan riem omdat die nog alles te interessant vind.
Ik doe het niet meer in het zicht omdat er anders zeker gezeik van komt en gegarandeerd ben je toch altijd de schuldige.
Van de 5 negeren 3 andere honden, 1 gaat aan de lijn want die jut alles op en pup ook aan riem omdat die nog alles te interessant vind.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Lastige vraag... of ik bedoel... wat lastig te beantwoorden.
Honden van bekenden, al was het maar van het wandelen door de wijk zal af en toe heus "nee!" laten horen als ze menen dat mijn jaszak tot de doe-het-zelf-service behoort. Ik zet ze ook rustig terug op 4 pootjes als ze opspringen en zeg daar ook "nee" of "laag" bij. Is dat corrigeren? Okay, dan doe ik dat.
Totaal vreemde honden doe ik soortgelijke dingen ook mee. Maar dat zijn situaties die maar zelden voorkomen; meestal komt het niet tot een contact omdat ik mijn ene hond niet in zo'n situatie breng en dus doorloop. Vorige week toevallig wel 's... stukje opgelopen met een voor mij onbekende dame. Prettig wat gebabbeld en zij gooide balletje met haar hond. Tristan er ook achteraan
Paar knuffeltjes links en rechts uitgedeeld door die mevrouw en mij aan elkaars honden. En als Tristan dan luid blaffend opspringt omdat hij de bal wil dan vind ik het prima dat ook zij zegt "nee!". Dat deed ik ook uiteraard
maar zij was dichterbij. En dat gaat dan gewoon in goede harmonie... ik heb dat niet als storend ervaren dat zij mijn Tristan "corrigeerde" eerlijk gezegd.
Er zijn een paar mensen en honden waar ik meer contact mee heb en die honden behandel ik als de mijne als we bij elkaar zijn. Dus als er dan iets gebeurt wat ik niet wil hebben dan grijp ik in. Niet noodzakelijkerwijs door te schoppen en slaan
maar wel zo dat het gedrag ophoudt.
Ik verwacht van laatstgenoemde groep hetzelfde. Het voorbeeld van Lieke aanhoudend; als mijn honden te enthousiast iets uit haar vingers willen graaien ga ik ervan uit dat zij dat corrigeert. Niet omdat ik die verantwoordelijkheid niet zelf heb maar gewoon omdat zij erbij is en het ziet gebeuren. Haar "pets!" is sneller dan mijn "he, wat deed je nou 3 minuten geleden"? Dan heb ik het dus over situaties waarin we of samen wandelen of bij elkaar op bezoek zijn oid.
Bij groepswandelingen vind ik natuurlijk dat de verantwoordelijkheid van een eigenaar bij zijn eigen hond hoort maar dan vind ik het ook correct als de "dichtstbijzijnde" ingrijpt als dat echt dwingend nodig is. Als mijn hond lastig is en ik liep net even te praten met A en B ziet het wangedrag, dan vind ik het prima als er ingegrepen wordt. Omgekeerd doe ik dat ook. Moet er natuurlijk wel echt wat aan de hand zijn
Maar ook een simpel "nee, niet uit mijn broekzak vreten" vind ik dan een reden tot ingrijpen. Dat soort dingen gaan toch gewoon zo in de loop van een wandeling of een bezoek aan iemand?
Ik heb er moeite mee als anderen mijn hond willen gaan opvoeden
maar in dit soort alledaagse situaties lossen dit soort dingen zich op die manier wat mij betreft prima op.
Honden van bekenden, al was het maar van het wandelen door de wijk zal af en toe heus "nee!" laten horen als ze menen dat mijn jaszak tot de doe-het-zelf-service behoort. Ik zet ze ook rustig terug op 4 pootjes als ze opspringen en zeg daar ook "nee" of "laag" bij. Is dat corrigeren? Okay, dan doe ik dat.
Totaal vreemde honden doe ik soortgelijke dingen ook mee. Maar dat zijn situaties die maar zelden voorkomen; meestal komt het niet tot een contact omdat ik mijn ene hond niet in zo'n situatie breng en dus doorloop. Vorige week toevallig wel 's... stukje opgelopen met een voor mij onbekende dame. Prettig wat gebabbeld en zij gooide balletje met haar hond. Tristan er ook achteraan
Paar knuffeltjes links en rechts uitgedeeld door die mevrouw en mij aan elkaars honden. En als Tristan dan luid blaffend opspringt omdat hij de bal wil dan vind ik het prima dat ook zij zegt "nee!". Dat deed ik ook uiteraard
Er zijn een paar mensen en honden waar ik meer contact mee heb en die honden behandel ik als de mijne als we bij elkaar zijn. Dus als er dan iets gebeurt wat ik niet wil hebben dan grijp ik in. Niet noodzakelijkerwijs door te schoppen en slaan
Ik verwacht van laatstgenoemde groep hetzelfde. Het voorbeeld van Lieke aanhoudend; als mijn honden te enthousiast iets uit haar vingers willen graaien ga ik ervan uit dat zij dat corrigeert. Niet omdat ik die verantwoordelijkheid niet zelf heb maar gewoon omdat zij erbij is en het ziet gebeuren. Haar "pets!" is sneller dan mijn "he, wat deed je nou 3 minuten geleden"? Dan heb ik het dus over situaties waarin we of samen wandelen of bij elkaar op bezoek zijn oid.
Bij groepswandelingen vind ik natuurlijk dat de verantwoordelijkheid van een eigenaar bij zijn eigen hond hoort maar dan vind ik het ook correct als de "dichtstbijzijnde" ingrijpt als dat echt dwingend nodig is. Als mijn hond lastig is en ik liep net even te praten met A en B ziet het wangedrag, dan vind ik het prima als er ingegrepen wordt. Omgekeerd doe ik dat ook. Moet er natuurlijk wel echt wat aan de hand zijn
Maar ook een simpel "nee, niet uit mijn broekzak vreten" vind ik dan een reden tot ingrijpen. Dat soort dingen gaan toch gewoon zo in de loop van een wandeling of een bezoek aan iemand?
Ik heb er moeite mee als anderen mijn hond willen gaan opvoeden
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Je mág Skadi wel (verbaal) corrigeren, ze trekt zich er alleen geen zak van aan~Suzanne~ schreef:Maar ook een simpel "nee, niet uit mijn broekzak vreten" vind ik dan een reden tot ingrijpen. Dat soort dingen gaan toch gewoon zo in de loop van een wandeling of een bezoek aan iemand?
Ook vreemden die commando's geven, dan kijkt ze altijd eerst naar mij. Als ik zo iemand irritant vind schud ik nee, als ik iemand wel mag knik ik vaak ja
Andere honden negeer ik over het algemeen. Het maakt mij niet zoveel uit dat jouw hond niet luistert of stout is. Pas als ik of mijn honden er last van krijgen grijp ik in. Een opdringerig joekel wordt weggestuurd, en viswijvengespreken tussen mevrouw de wit en een andere hond kappen we af met een "Káppen! Allebei!" wat overigens echt altijd werkt.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Simpele oplossing Pakdebal, niet aaien en dan springen ze ook niet tegen je op.Pakdebal schreef:sky schreef: Hoezo? Jij of wie dan ook heeft er toch geen last van als mijn honden op mijn springen?
zo staat het er niet , mensen die willen aaien , daar springt ze dan op , zo staat het er .
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Hahaha,Nanna schreef:Dat hangt er maar van af wat er gebeurt.
Als het beest stront vreet zul je mij niet horen, als ie meent één van mijn honden aan te vallen heeft ie een best probleem met mij.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat zeg jij.Cindy52 schreef:Simpele oplossing Pakdebal, niet aaien en dan springen ze ook niet tegen je op.Pakdebal schreef:sky schreef: Hoezo? Jij of wie dan ook heeft er toch geen last van als mijn honden op mijn springen?
zo staat het er niet , mensen die willen aaien , daar springt ze dan op , zo staat het er .
Wat je zegt ben je zelfffff