Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het is echt een probleem !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: het is echt een probleem !

Ongelezen bericht door Pakdebal »

joytje333 schreef:[
Pdb, Ik denk dat de pitbull-achtige honden gewoon de verkeerde baasjes aantrekken. .

jij begrijpt OOK al mijn probleem , ik krijg al aanhangers .. ! :ok:

daar moet toch een halt aan geroepen worden ?.. :19:.. maar hoe ?

als er in 1 asiel al van de 25 honden , 20 stafoord en pitbull-achtige zijn,.. waar gaat dat heen ?.. :80:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

labje schreef:[Algemeen gesproken Tineke, zie de andere topics. :wink:
Uiteindelijk ontaardt het in persoonlijke zaken, al dan niet terecht.
Daar heb ik geen oordeel over :engel:
Wat mij opvalt is dat PdB zaait en oogst :wink:
Ten koste van.
Maar ik had het over dit topic :wink:
Pakdebal

Pakdebal schreef:
joytje333 schreef: Pdb, Ik denk dat de pitbull-achtige honden gewoon de verkeerde baasjes aantrekken. .

jij begrijpt OOK al mijn probleem , ik krijg al aanhangers .. ! :ok:

daar moet toch een halt aan geroepen worden ?.. :19:.. maar hoe ?

als er in 1 asiel al van de 25 honden , 20 stafford en pitbull-achtige zijn,.. waar gaat dat heen ?.. :80:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door labje »

labje schreef:
Annedee schreef:
Nou normaal reageer ik ook niet zo fel als nu hoor, maar kijk eens waar is PdB dan nu? Ze gooit een aantal krantenberichten en stellingen in de groep en verder zie je haar niet meer in haar eigen topic. Ook komt ze nergens met een soort oplossing of idee, als er wel iemand iets oppert haakt ze verder ook niet meer aan. Conclusie voor mij is dan duidelijk; ze wil helemaal geen discussie of oplossing.
Eens. :wink:
Lontje uitleggen en wegzwezen.
Ruziënde forumleden, en wie is de lachende 3e?
Juist :ok:
Hier reageerde ik op Tineke.
En dit vind ik het rode lint van de acties en reacties van PdB.
Afbeelding
tineke

labje schreef:
labje schreef:
Annedee schreef:
Nou normaal reageer ik ook niet zo fel als nu hoor, maar kijk eens waar is PdB dan nu? Ze gooit een aantal krantenberichten en stellingen in de groep en verder zie je haar niet meer in haar eigen topic. Ook komt ze nergens met een soort oplossing of idee, als er wel iemand iets oppert haakt ze verder ook niet meer aan. Conclusie voor mij is dan duidelijk; ze wil helemaal geen discussie of oplossing.
Oh dat is het zeker ,maar dat hebben we altijd nog zelf in de hand.
Als al haar topics uitlopen op een serieuze discussie door andere forumleden en een totaal negeren van haarzelf dan opent zij binnen no time geen topics meer gok ik zomaar :wink:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Er zijn in de wereld veel problemen. Ik probeer een beetje te helpen met het oplossen van sommige problemen waar ik van hoor, kleine dingen, in mijn eigen omgeving. Verander de wereld, begin bij jezelf! Je kunt je wel druk maken om alle problemen die er zijn (en daar ben ik goed in hoor) maar dan slaap je niet meer en veel zin heeft het niet. Ze worden er niet door opgelost.

Dus wat doe ik? Ik ben selectief in over welke problemen ik me druk maak. Problemen waar ik iets aan kan doen, zijn de moeite waard om me druk over te maken, alles met mate natuurlijk. Problemen waar ik een steentje aan kan bijdragen om ze op te lossen, maak ik me iets minder druk om wat dat doen anderen al, die steun ik dan gewoon. Problemen waar ik niets mee te maken heb èn waar ik niks aan kan veranderen, ook niet een klein beetje door mensen te steunen of juist af te vallen, liggen bij mij in het mandje: niks aan te doen, niet druk om maken. Dat noem je nou een al dan niet tijdelijk onoplosbaar probleem. We kunnen erover beppen met elkaar en dat is best inspirerend soms. Maar ik ga er niet over bekvechten. Dat heeft geen zin.

Want wat is het probleem eigenlijk in deze, dat is ook nog interessant want vaak zien mensen niet eens het echte probleem. Volgens mij is de oorspronkelijke oorzaak van het feit dat honden andere honden en mensen/kinderen bijten, namelijk gewoon de individualisering van de samenleving. Want, alleen als mensen niet meer met elkaar praten en zich niks mee aantrekken van wat anderen vinden van hun gedrag, kunnen deze problemen ontstaan.

Vroeger kende je iedereen in het dorp waar je woonde (dan heb ik het over meer dan 50 jaar geleden) en was er veel meer sociale controle. Die was ook veel dwingender en werd door veel meer mensen ondersteund dan welke sociale controle dan ook in het heden. De dominee kwam bij je thuis langs als je kinderen zich misdroegen, of als je dochter met iemand in het hooi lag en als je een hond had die andere honden of mensen aanviel, werd daar korte metten mee gemaakt, door de gemeenschap. Die kon in die tijd echt niet happend door het leven gaan, dan werd ie gewoon aan een ketting gelegd, bord erbij, gevaarlijke hond, niet aankomen (bij wijze van spreken). Het zijn maar voorbeelden, ik bedoel dat de sfeer toen helemaal anders was, toen kon je echt niet lekker doen wat je wilde zonder daar verantwoording over af te leggen, dan gingen de mensen zich ermee bemoeien. Bemoeizucht, daar hebben we nu een ontzettende hekel aan, dat is ook geen goede oplossing.

Tijden veranderen en mensen ook, en tegenwoordig praten we niet meer met elkaar want dat is niet meer zo nodig. We leven in aparte werelden en hebben allemaal andere normen en waarden. Het is prettiger om die vrijheid te hebben en tegelijkertijd zorgt al die vrijheid voor allerlei problemen. Dat moet de politie dan maar aanpakken want daar betalen we belasting voor. Maar die hebben het al druk genoeg met de gevolgen van het kapitalisme, economische vooruitgang en de toegenomen criminaliteit daardoor. We zullen echt meer zelf moeten doen en niet altijd maar naar de rechtsmacht of politici kijken om problemen op te lossen. Vooruitgang kan niet zo snel gaan als wij willen. We zullen eerst weer eens beter met elkaar om moeten leren gaan, en weer leren met elkaar te praten. Want alleen samen kom je tot een oplossing van het hondenbijtprobleem. Dat denk ik tenminste.

En daar zit 'm de kneep, we gaan het er helemaal nooit allemaal over eens zijn welke hond gevaarlijk is en welke niet. Dat hangt ook van zoveel factoren af dat er eigenlijk weinig over te zeggen valt. Een gedragstest, ja, kun je doen. Maar dat is een hele klinische situatie, gecreërd door mensen en nooit de realiteit. Ik wil wedden dat honden die glansrijk zijn geslaagd voor een gedragstest, toch nog gebeten hebben daarna. Het is maar een momentopname in een plastic situatie. Honden zijn dieren, geen rassen, dieren. Ze kunnen bijten, je omver bulldozeren, je laten struikelen (ook gevaarlijk!), je openkrabbelen met hun klauwen. Kun je een vervelende bacteriële ontsteking aan overhouden hoor, zo'n schaafschraap. En dus zijn ze, eigenlijk, altijd en allemaal onbetrouwbaar. Want je weet het nooit zeker, welk letsel ze wie en wanneer aan zouden kunnen gaan brengen. Trek de lijn maar door. De enige echte oplossing zou zijn: geen enkele hond mag in de openbare ruimte onaangelijnd lopen. Dat is in Skandinavië al zo in gedeeltes van het jaar. Nou vraag ik u, willen we dat?

Ik denk dat ik weer even ga kijken of iemand een tip nodig heeft of een steunbetuiging, in een andere categorie problemen, namelijk die op te lossen zijn met een simpel gebaar.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

tineke schreef:
labje schreef:
labje schreef:
Annedee schreef:
Oh dat is het zeker ,maar dat hebben we altijd nog zelf in de hand.
Als al haar topics uitlopen op een serieuze discussie door andere forumleden en een totaal negeren van haarzelf dan opent zij binnen no time geen topics meer gok ik zomaar :wink:
Maar dat is dus niet realistisch, is in het verleden al gebleken. Wat mij betreft mogen de modjes best ingrijpen, ze gingen toch eerder actie ondernemen bij zuigen en rellen? Nou, dat is dit dus :ok:
Pakdebal

Fizgig schreef:Want wat is het probleem eigenlijk in deze, dat is ook nog interessant want vaak zien mensen niet eens het echte probleem.
Volgens mij is de oorspronkelijke oorzaak van het feit dat honden andere honden en mensen/kinderen bijten, namelijk gewoon de individualisering van de samenleving.
Want, alleen als mensen niet meer met elkaar praten en zich niks mee aantrekken van wat anderen vinden van hun gedrag, kunnen deze problemen ontstaan.
Vroeger kende je iedereen in het dorp waar je woonde (dan heb ik het over meer dan 50 jaar geleden) en was er veel meer sociale controle..
helemaal mee eens, nu gebeurt het bv , dat Polen verdrinken , omdat ze niet goed kunnen zwemmen zoals wij het geleerd hebben, en met alcohol ,
maar dan kan ik nog goed zwemmen , hoor . :wink:

het is een " einzelgänger " -mentaliteit tegenwoordig , .. ach, je doet maar wat, niemand die er toch wat van zegt, toch ?..

want wie hebben die Polen gewaarschuwd , dat ze niet met alcohol ( of met eten ) moeten gaan zwemmen ?.. niemand, toch ?.. :19:

maar dat weet wel de meerderheid van onze bevolking .
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Pakdebal schreef: helemaal mee eens, nu gebeurt het bv , dat Polen verdrinken , omdat ze niet goed kunnen zwemmen zoals wij het geleerd hebben, en met alcohol ,

het is een " einzelgänger " -mentaliteit tegenwoordig , .. ach, je doet maar wat, niemand die er toch wat van zegt, toch ?..

want wie hebben die Polen gewaarschuwd , dat ze niet met alcohol ( of met eten ) moeten gaan zwemmen ?.. niemand, toch ?.. :19:

maar dat weet wel de meerderheid van onze bevolking .
Nu ben ik de draad een beetje kwijt. Moet ik dan de conclusie trekken dat het onze schuld is dat Polen die teveel gedronken hebben gaan zwemmen en in de problemen komen? :denken:
Afbeelding
Pakdebal

crienepien schreef: Nu ben ik de draad een beetje kwijt. Moet ik dan de conclusie trekken dat het onze schuld is dat Polen die teveel gedronken hebben gaan zwemmen en in de problemen komen? :denken:
het is een vergelijking , over hoe wij met andere mensen omgaan ... niets zeggen .. dus een andere kant op kijken
labje
Zeer actief

Pakdebal schreef:
helemaal mee eens, nu gebeurt het bv , dat Polen verdrinken , omdat ze niet goed kunnen zwemmen zoals wij het geleerd hebben, en met alcohol ,
De discrepantie van deze post ontgaat je ws. :LOL:
Afbeelding
tineke

labje schreef:
Pakdebal schreef:
Heb jij geen les gehad dan nadat je eerst een paar strohrummetjes achter moest slaan :mrgreen:
Pakdebal

crienepien schreef: Nu ben ik de draad een beetje kwijt. Moet ik dan de conclusie trekken dat het onze schuld is dat Polen die teveel gedronken hebben gaan zwemmen en in de problemen komen? :denken:

het is symboliscfh over " hoe wij zijn " , dus ook tegenover die nieuwe pitbull-stafford -achtige eigenaren

je kan een Pool uitleggen hoe er gezwommen wordt in ons land , maar OOK kan je uitleggen hoe een ras als dit in elkaar zit
:idea:
voorlichting geven , dat is het . !!
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Ik dacht toch echt dat zwemmen overal hetzelfde was, in ieder geval het principe. :O:
Afbeelding
Pakdebal

crienepien schreef:Ik dacht toch echt dat zwemmen overal hetzelfde was, in ieder geval het principe. :O:

en jij dacht , dat alle hondenrassen hetzelfde waren ?. :wink:.. dus niet , want je moet toch aan regeltjes voldoen met elke ras
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 06 aug 2013 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

crienepien schreef:Ik dacht toch echt dat zwemmen overal hetzelfde was, in ieder geval het principe. :O:
Ja, maar een herder is geen poedel en een poedel is geen teckel en zo komen er problemen die we hier helemaal niet willen. Dus wie wil die Pool nou eindelijk eens uitleggen hoe hij mot dobberen?
Pakdebal

Wilm@ schreef:Ja, maar een herder is geen poedel en een poedel is geen teckel en zo komen er problemen die we hier helemaal niet willen. Dus wie wil die Pool nou eindelijk eens uitleggen hoe hij mot dobberen?

wordt het al te moeilijk om dit te volgen ?. :D
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 06 aug 2013 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
tineke

Wilm@ schreef:
Ja, maar een herder is geen poedel en een poedel is geen teckel en zo komen er problemen die we hier helemaal niet willen. Dus wie wil die Pool nou eindelijk eens uitleggen hoe hij mot dobberen?
Em bovenal dat hij eerst de drank moet laten staan voor hij gaat dobberen :mrgreen:
Pakdebal

tineke schreef:Em bovenal dat hij eerst de drank moet laten staan voor hij gaat dobberen :mrgreen:
had dat nou eerder gezegd , van de 15 verdrinkingen zijn er 10 Polen door alcohol
labje
Zeer actief

tineke schreef:
labje schreef:
Pakdebal schreef:
Heb jij geen les gehad dan nadat je eerst een paar strohrummetjes achter moest slaan :mrgreen:
Nee :jank:
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

tineke schreef:
Wilm@ schreef:
Em bovenal dat hij eerst de drank moet laten staan voor hij gaat dobberen :mrgreen:
Oh ja, dát is wel handig. :cheer: :cheer:
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef: :idea:
Precies. Dat doen we hier, alleen moeten mensen dan wel op het forum komen natuurlijk. En dat is het punt, veel mensen doen dat niet. Dus hoe bereik je mensen? Dat is lastig want het is niet zo dat je kunt zeggen dat het om één soort hond gaat, of één soort mens. Het zal dus heel breed moeten. En ik weet niet hoe dat dan moet hoor. Een cursus is ook geen garantie dat een hond gevaarlijk gedrag kan vertonen. De juiste baas-hond combinatie is ook geen garantie.

Om maar iets te noemen, ik denk dat veel kleine hondjes worden doodgeschud door grotere honden, omdat ze denken dat het een kat of konijn is en jachtinstinct een kwestie van milliseconden is. Wat kunnen we daaraan doen dan? Alle grote honden altijd een muilkorf om? Alle honden met jachtinstinct altijd een muilkorf om? En kleine hondjes bijten vaak hun eigen baas naar de EHBO, die kleine tandjes zijn heel scherp, afvijlen dan maar? Het probleem is te breed om op te kunnen lossen met een paar simpele maatregelen.

Ik snap je vergelijking trouwens wel wat betreft Polen en zwemmen. Maar hoe ga ik een Pool leren zwemmen? Als ik er eentje tegenkom als ik zelf aan het zwemmen ben, wil ik ze best de basistechniek uitleggen hoor. Maar ik zwem niet zo vaak en dan kom ik nooit Polen tegen. Dus voorlichting, het heeft zo zijn beperkingen. Is trouwens een leuke studie over, over voorlichting geven, ben even vergeten hoe die heette, maar het is zeker een vak apart.
Pakdebal

Fizgig schreef:
Pakdebal schreef: :idea:
Precies. Dat doen we hier, alleen moeten mensen dan wel op het forum komen natuurlijk. En dat is het punt, veel mensen doen dat niet. Dus hoe bereik je mensen? Dat is lastig want het is niet zo dat je kunt zeggen dat het om één soort hond gaat, of één soort mens. Het zal dus heel breed moeten. En ik weet niet hoe dat dan moet hoor. Een cursus is ook geen garantie dat een hond gevaarlijk gedrag kan vertonen. De juiste baas-hond combinatie is ook geen garantie.

Om maar iets te noemen, ik denk dat veel kleine hondjes worden doodgeschud door grotere honden, omdat ze denken dat het een kat of konijn is en jachtinstinct een kwestie van milliseconden is. Wat kunnen we daaraan doen dan? Alle grote honden altijd een muilkorf om? Alle honden met jachtinstinct altijd een muilkorf om? En kleine hondjes bijten vaak hun eigen baas naar de EHBO, die kleine tandjes zijn heel scherp, afvijlen dan maar? Het probleem is te breed om op te kunnen lossen met een paar simpele maatregelen.

Ik snap je vergelijking trouwens wel wat betreft Polen en zwemmen. Maar hoe ga ik een Pool leren zwemmen? Als ik er eentje tegenkom als ik zelf aan het zwemmen ben, wil ik ze best de basistechniek uitleggen hoor. Maar ik zwem niet zo vaak en dan kom ik nooit Polen tegen. Dus voorlichting, het heeft zo zijn beperkingen. Is trouwens een leuke studie over, over voorlichting geven, ben even vergeten hoe die heette, maar het is zeker een vak apart.
gelijk heb je, daarom schreef ik al , dat ik een soort Don Quichot ben ..

vechten tegen windmolens , die moeilijk te bevechten zijn .. :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef: gelijk heb je, daarom schreef ik al , dat ik een soort Don Quichot ben ..
het zou al schelen als je wist waar je het over had, als je dan zo nodig voorlichting wil geven.
loze kreten slaken elke keer als er sprake is van staffies of aanverwante rassen werkt niet, dat irriteert alleen maar gruwelijk :S:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ligt eraan waar je woont. In een dorp is de sociale controle een stuk groter, alhoewel je altijd mensen hebben die buiten de boot vallen en liever op zich zelf zijn en geen aansluiting vinden en willen vinden.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

gyanty schreef:Ligt eraan waar je woont. In een dorp is de sociale controle een stuk groter, alhoewel je altijd mensen hebben die buiten de boot vallen en liever op zich zelf zijn en geen aansluiting vinden en willen vinden.
Die mensen hebben hun eigen bootje waar ze heel tevreden mee zijn. Waarom zou iedereen met dezelfde boot mee moeten varen??
Ik zoek mijn eigen bootje wel op en als die weggedreven is, ga ik wel zwemmen, ik heb wel zwemles gehad :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Fizgig
Zeer actief

Pakdebal schreef:

Het is misschien wel moeilijk maar niet onmogelijk he. Het is alleen zoeken naar de juiste vorm, de juiste manier, en dat is lastig.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Fizgig schreef:
Pakdebal schreef:

Het is misschien wel moeilijk maar niet onmogelijk he. Het is alleen zoeken naar de juiste vorm, de juiste manier, en dat is lastig.
Gewoon een radertje uit het systeem halen en de hele boel ligt plat. Vraag is alleen of je dat eigenlijk wel wilt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Fizgig schreef:
Pakdebal schreef:

het getuigt ook wel van een enorme arrogantie hoor, denken dat je die "Don Quichot" moet zijn, dat mensen daar op zitten te wachten, dat dat nodig is. Zeker als het gaat om eigenlijk je eigen mening, ideeën en waarheden te willen opdringen, dat is nl heel iets anders dan echt oprecht ergens mee willen helpen.
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

http://m.huffpost.com/uk/entry/3711382

Vond ik hier wel passen ook al gaat het over de UK.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”