Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het is echt een probleem !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: het is echt een probleem !

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Punzel schreef:
TessaThomas schreef:Ik denk dat er gewoon te makkelijk aan te komen is. Elk pretnestje uit een stoere hond is ineens een staff of pit nestje. Bij een goede fokker (die niet eens met stambomen hoeft te fokken van mij hoor) krijgt niet iedereen een pup mee, maar naar mijn idee zijn een hoop van die nestjes van mensen die het niet uitmaakt en gewoon een pup van hun eigen hond wilde, of het geld een leuke motivatie vinden.

Je hebt elke keer zo'n rage volgens mij, dat een bepaald ras populair is en dat loopt meestal niet zo leuk af.
Ik vind staffords inmiddels geen rage meer, het is gewoon een verkloot ras. En verder heb je wel gelijk, op elke hoek van de straat heeft er wel iemand een nestje staffords. Och zo'n schattig pupke die zo lief is voor de kinderen.. Totdat ie volwassen wordt en hij blijkt iets minder lief te zijn voor alles en iedereen, dan is het dag hondje :ugh:
Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Een rage niet misschien, maar ze zijn wel erg populair de laatste jaren. Vergelijkbaar met de wawa's in tasjes(dus niet degene die gewoon minihondjes zijn ;) ), alleen maken die minder schade bij onverantwoordelijke baasjes.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

TessaThomas schreef:
Selene schreef:
runninggirl schreef:
TessaThomas schreef:Ik denk dat er gewoon te makkelijk aan te komen is. Elk pretnestje uit een stoere hond is ineens een staff of pit nestje. Bij een goede fokker (die niet eens met stambomen hoeft te fokken van mij hoor) krijgt niet iedereen een pup mee, maar naar mijn idee zijn een hoop van die nestjes van mensen die het niet uitmaakt en gewoon een pup van hun eigen hond wilde, of het geld een leuke motivatie vinden.

Je hebt elke keer zo'n rage volgens mij, dat een bepaald ras populair is en dat loopt meestal niet zo leuk af.
:ok:

Het overgrote deel van de nieuwe staff/pitbull kruisingen die hier rondlopen komen inderdaad van pretnestjes en zeker niet met stamboom.
In belgië mag je toch alleen adverteren met je pups als je een kennelnaam hebt oid? is dat geen oplossing voor dit soort rassen?
Daar is dan het probleem dat de broodfokkers wel mogen adverteren en die verkopen zulke types ook veelvuldig tegenwoordig. Dus het zal iets schelen, of ze lopen allemaal naar de broodfokkers toe?
Lanceren met een campagne over broodfokkers en hoe dat eruit ziet? het scheelt in ieder geval al wel de thuisfokkers
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Miranda schreef:
tineke schreef:Zoals ik al aangaf ,maak mensen maar financieel verantwoordelijk voor hun hond,zonder uitzondering.
Dat zijn mensen al :19:
Nou dat valt in de praktijk toch best vaak tegen is mijn ervaring.
Er zijn toch best incindenten waarbij de eigenaar achterblijft met kosten.
Als er een mens wordt gebeten mag de eigenaar van de bijter wmb de medische kosten betalen.
Buiten dat ben ik ook voor een hoge boete als bijkomend voordeeltje voor de eigenaar van een bijtgrage hond.
Na het eerste incident dan in ieder geval ,tenzij je niets gedaan hebt om dat te voorkomen.
En bij meerdere incidenten mag dat bedrag van mij rap omhoog gaan.
Kijk met honden kan er ten alle tijde wat mis gaan en bijticidenten zul je nooit helemaal kunnen voorkomen.
Maar met financiele maatregelen kun je misschien wel de eigenaars wie het niets kan schelen op andere gedachten brengen.
De serieuze eigenaars zullen hoe dan ook hun best doen om dat soort zaken te voorkomen dan wel te vermijden.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik ben ook tegen die idioten die maar zo'n aanschaffen omdat het stoer is, laat dat even duidelijk zijn hoor.

Maar daarnaast wordt ook alles maar pit genoemd.
Neem het voorbeeld van die Engelse buldog, daar wordt eerst ook pitbull gegild.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Veronique & Kyra schreef:Ik ben ook tegen die idioten die maar zo'n aanschaffen omdat het stoer is, laat dat even duidelijk zijn hoor.

Maar daarnaast wordt ook alles maar pit genoemd.
Neem het voorbeeld van die Engelse buldog, daar wordt eerst ook pitbull gegild.
Dat valt mij idd ook op, vandaar mijn opmerking: elk pretnest van een stoere hond wordt een staf/pitje genoemd. En nu heb ik 0,0 verstand van pitjes of staffs, maar sommige lijken in de verste verte niet op het 'ras' dat ze moeten voorstellen.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Op zich is dit een goede discussie, alleen de eigenaars waar het om draait, die zie je niet op zo'n forum als dit.
Ik vindt dat alle eigenaars waarvan is vastgesteld dat de hond onaanvaardbaar gedrag (agressief) vertoont, hier voor gestraft moet worden.
Of het een pitbull, whawha of een Golden Retriever is.
Jij bent verantwoordelijk op wat voor manier dan ook! Niet alleen de kosten van het incident, maar ook gewoon een boete van het niet goed
onder controle hebben van je hond.
Gaat je hond weer in de fout; boete wordt hoger.
Net als wat Tineke dan zegt; dan lever je huisraad maar in!

Ik ben ook wel van mening dat er ook gekeken moet worden naar het fokken met bepaalde rassen. Ik zou niet geschikt zijn voor een pitbull.
Maar ik kan wel op de hoek een pitbull-pup halen. Dat moet niet kunnen.
Met sommige rassen heb je bepaalde eigenaars nodig, die weten wat ze in huis halen. De eigenaars die bewust zijn van het feit dat een pitbull anders kan reageren
dan een doorsnee hond, daar gaat het bijna nooit bij mis.
Het zijn de eigenaars die niet weten wat ze aan de lijn hebben, waar de problemen ontstaan.
Uiteindelijk zijn die honden weer de dupe en het ras bouwt een slechte naam op.
Terwijl het zo anders kan!
fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

Veronique & Kyra schreef:
fungus schreef:
Voor de rest vind ik dit trollen hier een beetje belachelijk. Op zich is het toch geen verkeerde discussie? Maar ja, bepaalde forumteefjes vinden hun mening de enige die telt. Met telkens hetzelfde effect: ellenlange scheldtirades of trolling, zonder een echte discussie. Spijtig.
Nou ja, alsof je met PdB zo goed kunt discussiëren. Kom op zeg, als iemand alleen door haar eigen bril kijkt is zij het wel. Vind je het gek dat er zo gereageerd wordt?
Ik ken pdb niet. En als ik een discussie interessant vind, doe ik er aan mee. Anders gewoon niet.
fungus
Zeer actief

Miranda schreef:
fungus schreef:maar ja, bepaalde forumteefjes
:roll: Charmant.

Afbeelding
Mijn excuses. Ik doelde niet in het algemeen, maar op enkele members die het een tijd geleden nodig vonden om me compleet belachelijk te maken en de grond in te boren als nieuweling. Diezelfde zie ik hier nu ook weer een grote muil opzetten en belachelijk doen. Daar heb ik het moeilijk mee, want ze maken van een discussie die ernstig bedoelt is, al snel een rondje verwijten en ik-weet-het-beter. Het is niet omdat je een andere mening hebt, dat discussies in de kiem moeten gesmoord worden door te trollen.

Ontopic: het wordt dringend tijd voor een striktere wetgeving wat honden betreft. Maar ik maak me geen illusies.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

fungus schreef:
fungus schreef:
Voor de rest vind ik dit trollen hier een beetje belachelijk. Op zich is het toch geen verkeerde discussie? Maar ja, bepaalde forumteefjes vinden hun mening de enige die telt. Met telkens hetzelfde effect: ellenlange scheldtirades of trolling, zonder een echte discussie. Spijtig.
Nou ja, alsof je met PdB zo goed kunt discussiëren. Kom op zeg, als iemand alleen door haar eigen bril kijkt is zij het wel. Vind je het gek dat er zo gereageerd wordt?
Ik ken pdb niet. En als ik een discussie interessant vind, doe ik er aan mee. Anders gewoon niet.
Ik ook, maar dan wel met iemand die open staat voor discussies en dat staat PdB helaas niet.
Dan ben je snel klaar met discussiëren :wink:

Het gaat mij niet om het trollen, helemaal niet.
fungus
Zeer actief

fungus schreef:
fungus schreef:
Ik ook, maar dan wel met iemand die open staat voor discussies en dat staat PdB helaas niet.
Dan ben je snel klaar met discussiëren :wink:

Het gaat mij niet om het trollen, helemaal niet.
Hier merk ik toch niet direct dat pdb geen discussie wil voeren.
Selene
Zeer actief

fungus schreef:
Miranda schreef:
fungus schreef:maar ja, bepaalde forumteefjes
:roll: Charmant.

Afbeelding
Mijn excuses. Ik doelde niet in het algemeen, maar op enkele members die het een tijd geleden nodig vonden om me compleet belachelijk te maken en de grond in te boren als nieuweling. Diezelfde zie ik hier nu ook weer een grote muil opzetten en belachelijk doen. Daar heb ik het moeilijk mee, want ze maken van een discussie die ernstig bedoelt is, al snel een rondje verwijten en ik-weet-het-beter. Het is niet omdat je een andere mening hebt, dat discussies in de kiem moeten gesmoord worden door te trollen.

Ontopic: het wordt dringend tijd voor een striktere wetgeving wat honden betreft. Maar ik maak me geen illusies.
En ik denk dat men ook ergens weet dat deze discussie door ts niet is opgestart om het discussiëren hierover maar dat het vaak meer uitdraait op stemmingmakerij richting een ras en daar reageren mensen op

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Veronique & Kyra
Zeer actief
Weimaraner

@Fungus:
Dan verschillen we daar van mening denk ik. :wink:
Ik stoor me eraan dat iemand zo rasblind is, dat als iemand voorbeelden aangeeft van andere incidenten met bijvoorbeeld die Engelse bull, dat dit ineens toch een pit moet zijn geweest. Dat de eigenaar van de EB zich wel vergist heeft in wat voor hond hij had. Sorry, maar hoe wil je met zo iemand een discussie aan gaan.

Begrijp me niet verkeerd, ik praat de incidenten die er geweest zijn helemaal niet goed. In tegendeel.
Ik vind het ook vreselijk dat er idioten rondlopen die honden zo verzieken alleen omdat het stoer is.
Maar dit staat los van het ras in mijn ogen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

miemot schreef:
Annedee schreef:
Mens ga alsjeblieft een andere tijdsbesteding zoeken; er zitten nog genoeg mensen in verzorgingstehuizen die maar 1 keer per week in de douche mogen, ga daar eens een handje helpen ipv hier met je stomme opmerkingen te komen.
:ugh: is dat echt zo?
ja dat is echt zo... :(:
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ach en heel veel staff / pitt eigenaren helpen er een hoop aan mee. De hond moet natuurlijk ook zo agressief mogelijk op de foto zo ver mogelijk uitgerekt dst de bespiering ook nog eens mooi uit komt.
Onzin als je er zo tegen bent dat die voorordelen er zijn werk er dan ook aan.

Als er een nieuwe rad gaat komen is er niet alleen de pitt de lul maar ik ben bang er nog meer rassdn bij ingetrokken worden. Zoals de rott herder enz
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

fungus schreef: Het gaat mij niet om het trollen, helemaal niet.
Hier merk ik toch niet direct dat pdb geen discussie wil voeren.[/quote]
Lees de berichtengeschiedenis van PdB even terug dan. Dan snap je de reacties hier wel :wink:
Inhoudelijk ga ik er niet eens op reageren.
Devel

Ach en heel veel staff / pitt eigenaren helpen er een hoop aan mee. De hond moet natuurlijk ook zo agressief mogelijk op de foto zo ver mogelijk uitgerekt dst de bespiering ook nog eens mooi uit komt.

Als er een nieuwe rad gaat komen is er niet alleen de pitt de lul maar ik ben bang er nog meer rassdn bij ingetrokken worden. Zoals de rott herder enz
Selene
Zeer actief

Devel schreef:Ach en heel veel staff / pitt eigenaren helpen er een hoop aan mee. De hond moet natuurlijk ook zo agressief mogelijk op de foto zo ver mogelijk uitgerekt dst de bespiering ook nog eens mooi uit komt.

En waarom zou de rottweiler en de herder er dan ook bij moeten?

Afbeelding

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Worden stafford eigenaren niet ook een beetje gedemoniseerd in dit topic? Tuurlijk ligt probleemgedrag vooral bij de eigenaar, maar ik zie om mij heen dat het vaak gewoon eigenaren zijn die het beste met hun hond voorhebben.... Alleen de kennis en kunde niet hebben.

We kennen hier op het forum elkaars honden ook niet. Ik weet zeker dat veel van jullie te maken hebben met een probleem in het gedrag van de hond, die in meer of mindere mate storend of ongewenst zijn. Zo zit ík met een hond die jaagt op alles wat beweegt, ook paarden. En ik ben ermee bezig, maar heb het nog niet opgelost. Dit valt me tegen - vooraf dacht ik dat dit makkelijker zou zijn. Mijn hond is 7,5 maand en opgegroeid met veel dieren om haar heen, maar toch jaagt ze.
Hoeveel van de chihuahua's op dit forum zijn keffertjes? Hoeveel honden slopen het huis? Hoeveel honden zijn niet te houden wanneer er bezoek binnen komt? Hoeveel honden stelen voedsel?

Nu is mijn 'hondenprobleempje' en heel veel andere probleempjes goed handelbaar. Ik heb een mild ras, maar jagen komt vaak voor, en ik kan het probleem voorkomen door de hond aan te lijnen op plekken waar vee bereikbaar is.

Stel: ik had een hondenras waarbij het probleem is dat hij zich dominant naar andere honden uit en daarin heel intens is. Zou ik dan net zo goed slapen als nu? Als ik niet meer normaal over straat kan met mijn hond, gaat hij weg. Het is heel jammer, betreurenswaardig, ik had me beter moeten verdiepen etc etc maar ik zou opgeven, niet in staat zijnde het probleem op te lossen.

Ik denk dat niet alleen staffordeigenaren zich met regelmaat vergissen in de mogelijke problemen die achter zo'n pupje weg komen. Alleen zit je met zo'n hyperactieve onopgevoede dominante stafford die je armen uit je lijf trekt ineens met zo'n groot probleem, dat het asiel de enige uitweg blijkt.
Het asiel hier zit er ook vol mee helaas :(
Afbeelding
Devel

Selene schreef:
Devel schreef:Ach en heel veel staff / pitt eigenaren helpen er een hoop aan mee. De hond moet natuurlijk ook zo agressief mogelijk op de foto zo ver mogelijk uitgerekt dst de bespiering ook nog eens mooi uit komt.

En waarom zou de rottweiler en de herder er dan ook bij moeten?
Moeten?

Ik zeg alleen dat de kans erin zit als er een nieuwe rad komt de rott er ook op komt.
Rott heeft al op de lijst gedaan om bijgevoegd te worden aan de rad.
Devel

Dubbel.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Laten we niet vergeten dat er gewoonweg nog steeds wetgeving is omtrent agressief gedrag van honden. Het is niet zo dat al die honden maar gewoon hun goddelijke gang kunnen gaan. Meer regels leidt tot stiekem gedrag waardoor nog slechter de problemen te overzien zijn.

Dat er zoveel staf en pitjes zijn die in asiel zitten en betrokken zijn bij bijtincidenten komt gewoonweg voort uit het feit dat er zoveel stafjes en pitjes zijn op dit moment. De labrador en golden retriever hebben immers ook een tijd op nummer 1 gestaan met het aantal bijtincidenten...... Gemakshalve wordt dat altijd maar even vergeten.

Ik denk dat het wel een gevolg is van de RAD. Er is geen grip geweest op de fokkerij hier, die wel achter de schermen gewoon doorgaat. Wat je namelijk ziet is dat als een ras niet meer voor zijn oorspronkelijke doel gefokt wordt (wat tegenwoordig al met veel rassen is) dat het gedrag ook verandert. Mildere jack russel, Schotse Collie waarin je niks meer van drijven terug ziet, poedel die niet meer kunnen jagen of ter water durven.

Een ieder maar een soort rijbewijs voor hondenbezit laten behalen? Met al die puppies die uit hele vage circuits komen, hoe wil je dat gaan controleren? De fok gaan controleren? Dat zal alleen maar lukken met rasgebonden honden. Advertenties verbieden? Dan gaan pupjes nog steeds via mond op mond reclame nog wel verkocht worden, of via facebook...

Zoals met alles komt ook hier een einde aan. Er komt een tijd dat men uit gekeken raakt op pitjes en zelfs wel een tijd dat een hond als huisdier niet meer populair zal zijn omdat die verdrongen gaat worden door 1 of ander exotisch exclusief dier wat iedereen wil hebben..... In de tussentijd, zullen er slachtoffers vallen. Dat is ook wel het leven he? We slaan een beetje door in alles veilig willen maken. Straks mogen kinderen ook niet meer in bomen klimmen, want ze kunnen hersenletsel oplopen als ze eruit vallen..... De ouderwetse wipkippen mogen ook al niet omdat er beetjes tussen konden komen (welke debiel steekt zijn been ertussen?)
Afbeelding
tineke

Nanna schreef:Gevangenisstraf, daar wordt ook al over gepraat in het geval van 'killer dogs' en soms levenslang.
Ik vind het niet eens een slecht idee.
Want plukken lukt toch meestal niet omdat het vaak marginalen zijn.
Dat is in Amerika Nanna ,daar hebben wij weinig aan :mrgreen:
En plukken kan wel degelijk ,haal maar alles weg wat er te halen valt ,computer ,tv zaken waar je gewoonweg wel zonder kunt.
Loonbeslag ,of beslag op de uitkering als je het mensen echt laat voelen dan denken ze wellicht wel tweemaal voor ze iets door de vingers zien.
Selene
Zeer actief

Nanna schreef:Gevangenisstraf, daar wordt ook al over gepraat in het geval van 'killer dogs' en soms levenslang.

Deze bijvoorbeeld, die nooit zijn kuthond meer van die geleidehond af krijgt. Alleen al hoe dat stuk vreten aan komt lopen, dan weet je al weer genoeg. :roll:
Nou ja, men kan ook overdrijven hoor, 16 mensen in 8 jaar en natuurlijk zijn dat er 16 te veel maar een auto maakt meer slachtoffers
En is dit niet een beetje hoog telegraaf gehalte?

Afbeelding

Selene
Zeer actief

Dangerous Dogs: The Victims
Updated: 1:05pm UK, Tuesday 06 August 2013

Some 16 people have been killed by dogs in the UK since 2005. Here is a list of the cases...

May 2013: Clifford Clarke, 79, was outside his home in Clubmoor, Liverpool. Breed of the dog, belonging to a neighbour, was believed to have been a bull masitff crossed with either a Presa Canario or a bandog.

March 2013: Jade Lomas-Anderson, 14, from Wigan, Greater Manchester. Attacked by four or five dogs at a friend’s house. Two were believed to have been bull mastiffs, two were Staffordshire bull terriers.

November 2012: Harry Harper, eight days old, from Ketley, Shropshire. Attacked by a Jack Russell in his cot.

October 2012: Gloria Knowles, 71, from Morden, south London. Suffered a heart attack when savaged by her daughter's dogs when she went to feed them. Two were Bordeaux bulldogs, two were American bulldogs and one was a mongrel.

January 2012: Leslie Trotman, 83, of Brentford, west London. He was in his garden when a neighbour's Pitbull-type dog escaped and attacked him.

December 2010: Barbara Williams, 52, Wallington, Surrey. Attacked by a Belgian mastiff in a garden.

April 2010: Zumer Ahmed, 18 months, from Crawley, West Sussex. Killed when her uncle’s American bulldog got into the house.

November 2009: John Paul Massey, aged four, from Wavertree, Liverpool. Killed at home by his uncle’s pitbull-type dog.

May 2009: Andrew Walker, 21, Blackpool, Lancashire. Bitten more than 50 times by his flatmate’s two Alsatians.

February 2009: Jaden Mack, three months old, from Caerphilly, South Wales. Stafforshire bull terrier and Jack Russell attacked him on a table at home after his grandmother fell asleep.

January 2009: Stephen Hudspeth, 33, Bishop Auckland, County Durham. Attacked by a Staffordshire bull terrier and died days later from blood poisoning.

January 2008: James Redhill, 78, Plaistow, east London. His own pet Rottweiler attacked him in the street.

December 2007: Archie-Lee Hirst, one year old, from Wakefield, West Yorkshire. Attacked by a Rottweiler at his grandparents' home.

January 2007: Ellie Lawrenson, five years old, St Helens, Merseyside, Attacked at her grandmother’s home by her uncle’s Pitbull-type dog.

September 2006: Cadey-Lee Deacon, five months, from Leicester. Taken from her Moses basket by two Rottweilers in the living area of her grandparents' pub.

November 2005: Liam Eames, one year old, from Leeds. Attacked at home by the family's American bulldog

Van dezelfde pagina als het artikel van nanna, tot zover het idee dat alleen de pitbulls verantwoordelijk zijn en dan heb ik de staffjes even gelaten

Afbeelding

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Nanna schreef:
tineke schreef:
Dat is in Amerika Nanna ,daar hebben wij weinig aan :mrgreen:
En plukken kan wel degelijk ,haal maar alles weg wat er te halen valt ,computer ,tv zaken waar je gewoonweg wel zonder kunt.
Loonbeslag ,of beslag op de uitkering als je het mensen echt laat voelen dan denken ze wellicht wel tweemaal voor ze iets door de vingers zien.
Ja, maar ondertussen gebeurt het allemaal wel. En is het allemaal achteraf lulderij.
Ik vind eerlijk gezegd dat mensen en hun honden best wat beter beschermd zouden mogen worden tegen dit type hond (en dan bedoel ik eigenlijk de eigenaar daarvan).
Ik zie forse maatregelen helemaal niet als overdreven. Begin maar eens met eerst dat papiertje te halen, KK1 voor mijn part. Daarmee schift je meteen al 95 % :mrgreen: Zonder KK1 géén klapkaak.
Daarna exorbitante verhoging van de hondenbelasting voor dit type hond, doen ze in Duitsland ook. En verder inderdaad kaalplukken/gevangenisstraf als het misloopt.
Ik schat dat de asielen in NL als bij toverslag leeg zullen zijn wat dit type hond betreft.
Hoeft er niks afgespoten te worden of andere rare maatregelen. Gewoon alles bij de eigenaar leggen. :ok:
dat zou niet eens zo een hele verkeerde maatregel zijn nee... als ik al kijk bij ons in het centrum het is 1 en al klapkaak.. en die doen dan samen nog eens een nestje, leuk dat alle buren er dan ook 1 hebben.. van groot naar klein alle rassen die je onder klapkaak kan zetten lopen er, en er lopen ook heus wel verantwoordelijke bazen mee rond maar het gros is penisverlenging.... waar ik tot ruim een jaar geleden nog regelmatig een rondje centrum deed met Bowie en een ijsje ging halen doe ik dat nu dus echt niet meer...
Afbeelding
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

fungus schreef: Hier merk ik toch niet direct dat pdb geen discussie wil voeren.
Nou normaal reageer ik ook niet zo fel als nu hoor, maar kijk eens waar is PdB dan nu? Ze gooit een aantal krantenberichten en stellingen in de groep en verder zie je haar niet meer in haar eigen topic. Ook komt ze nergens met een soort oplossing of idee, als er wel iemand iets oppert haakt ze verder ook niet meer aan. Conclusie voor mij is dan duidelijk; ze wil helemaal geen discussie of oplossing. En on topic vind ook ik dat er veel strenger gestraft moet worden na meerdere incidenten met dezelfde hond, maakt niet uit van welk ras dat dan is. Maar zoals als eerder door iemand gezegd is, de baasjes met een hond die steevast andere honden en zelfs mensen aanvalt, die zitten niet op het hf. En die vinden het vaak ook niet zo'n probleem, en daarom krijg je vast wel weer een keer een soort rad regeling. Helaas :ugh:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Annedee schreef:
Nou normaal reageer ik ook niet zo fel als nu hoor, maar kijk eens waar is PdB dan nu? Ze gooit een aantal krantenberichten en stellingen in de groep en verder zie je haar niet meer in haar eigen topic. Ook komt ze nergens met een soort oplossing of idee, als er wel iemand iets oppert haakt ze verder ook niet meer aan. Conclusie voor mij is dan duidelijk; ze wil helemaal geen discussie of oplossing.
Eens. :wink:
Lontje uitleggen en wegzwezen.
Ruziënde forumleden, en wie is de lachende 3e?
Juist :ok:
Afbeelding
tineke

labje schreef:
Annedee schreef:
Nou normaal reageer ik ook niet zo fel als nu hoor, maar kijk eens waar is PdB dan nu? Ze gooit een aantal krantenberichten en stellingen in de groep en verder zie je haar niet meer in haar eigen topic. Ook komt ze nergens met een soort oplossing of idee, als er wel iemand iets oppert haakt ze verder ook niet meer aan. Conclusie voor mij is dan duidelijk; ze wil helemaal geen discussie of oplossing.
Maar dat is nu toch helemaal niet aan de hand,er werden wat grapjes gemaakt en er werd toch ook best serieus over gepraat met elkaar :wink:
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

miemot schreef:
Annedee schreef:
Mens ga alsjeblieft een andere tijdsbesteding zoeken; er zitten nog genoeg mensen in verzorgingstehuizen die maar 1 keer per week in de douche mogen, ga daar eens een handje helpen ipv hier met je stomme opmerkingen te komen.
:ugh: is dat echt zo?
Het lijkt me wel een beetje raar als ik eerlijk ben, maar dat weet ik natuurlijk niet. Bij ons worden ze in ieder geval elke dag gewassen.

Pdb, Ik denk dat de pitbull-achtige honden gewoon de verkeerde baasjes aantrekken. Baasjes die ze willen hebben, omdat ze er zo stoer uitzien, maar er verder niets mee doen en er ook niet mee (willen) trainen. Denk dus dat het niet zozeer aan de honden ligt, maar toch vooral aan de baasjes.

Even een toevoeging: Ik dacht altijd dat de labrador de meeste bijtincidenten veroorzaakte. Ging opzoek en kwam dit tegen. misschien wel interessant voor je? http://uitgelatenhond.nl/gevaarlijkste- ... jkt-teckel

Tja, dus dan zou ik eerst maar een 'oplossing' zoeken voor de teckels.
Laatst gewijzigd door joytje333 op 06 aug 2013 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

tineke schreef:
labje schreef:
Annedee schreef:
Maar dat is nu toch helemaal niet aan de hand,er werden wat grapjes gemaakt en er werd toch ook best serieus over gepraat met elkaar :wink:
Algemeen gesproken Tineke, zie de andere topics. :wink:
Uiteindelijk ontaardt het in persoonlijke zaken, al dan niet terecht.
Daar heb ik geen oordeel over :engel:
Wat mij opvalt is dat PdB zaait en oogst :wink:
Ten koste van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”