Muk schreef:Tsja, mijn ervaringen zijn qua volwassen buitenlandse honden helaas anders. Natuurlijk lopen er genoeg probleemloze honden uit het buitenland rond, maar een volwassen hond uit een straatroedel / asielroedel weghalen en hier in een totaal andere omgeving plaatsen is voor zo'n hond niet makkelijk. En dan kost de gewennig meer tijd en moeite dan bij een hond die in het verleden wel in een normale gezinssituatie heeft geleefd.
Nou de mijne niet en me dunkt dat ik er toch wel een paar ken.
Van onze drie buitenlandertjes zijn er twee,Micron en Spok, super sociaal zowel met mens als dier.
Sien is zeker sociaal maar wel angstiger dan Spok en Micron.
Alles staat of valt met de stichting waarmee je in zee gaat ,als je je goed informeert van te voren kun je dat dus voorkomen.
Er zijn wel degelijk goede stichtingen die bewust voor sociale herplaatbare honden kiezne om hierheen te laten komen.
Dat is iets wat ik ook wel belangrijk vind zeker omdat het de plaatsingkans aanzienlijk verhoogd en de hond zelf een leuker leven hier heeft.
Een hond uit een asiel hier halen ,uberhaupt een herplaatser nemen kan betekenen dat je tegen problemen aanloopt.
Dat lijkt me iets wat je ook van te voren kunt weten, hetzelfde met jachtpassie want ook daar hebben zat rassen last van die hier geboren zijn.
Goed informeren is ook dan op zijn plaats.