Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Okee, nog meer leugens en bedrog. Wat ben ik blij met mijn vuilnisbakjes zeg. En dat ik niet aan hondensport/wedstrijden lopen doe, ik ben zelf totaal niet competitief ingesteld. Je kunt toch ook meedoen voor de lol? Ik zou niet eens mee willen doen met wedstrijden als alleen honden met een stamboom mee mogen doen. Wat een onzin zeg, dat noem je nou ongelijke behandeling, bij dieren mag dat blijkbaar wel. En dan de siliconen bal, proest, ik vind het helemaal niks en ik vraag me echt af waarom mensen zich zo kinderlijk gedragen. Het is net als doping gebruiken in de sport, kunnen mensen nou nooit aan competitie doen zonder vals te spelen? Schamen ze zich dan nergens voor? Het lijkt wel of het vrij normaal wordt gevonden iig. En dat terwijl de hond de lul is. Want met al die kleine en grote leugens bij elkaar, maakt de mensheid er samen wel een potje van richting de hond. Dus ik vind het geweldig dat deze mevrouw niet mee wenst te doen aan leugens. Ik hou daar zelf ook helemaal niet van. Eerlijk duurt het langst, zeggen ze dan.
Haha wat een gezemel ,net alsof je het over je kerel of zoon heb die een bal mist .
Ga lekker sporten met dat beest ,en jij bepaald toch of het beest shows moet lopen of moet neuken.
Fizgig schreef:Okee, nog meer leugens en bedrog. Wat ben ik blij met mijn vuilnisbakjes zeg. En dat ik niet aan hondensport/wedstrijden lopen doe, ik ben zelf totaal niet competitief ingesteld. Je kunt toch ook meedoen voor de lol? Ik zou niet eens mee willen doen met wedstrijden als alleen honden met een stamboom mee mogen doen. Wat een onzin zeg, dat noem je nou ongelijke behandeling, bij dieren mag dat blijkbaar wel. En dan de siliconen bal, proest, ik vind het helemaal niks en ik vraag me echt af waarom mensen zich zo kinderlijk gedragen. Het is net als doping gebruiken in de sport, kunnen mensen nou nooit aan competitie doen zonder vals te spelen? Schamen ze zich dan nergens voor? Het lijkt wel of het vrij normaal wordt gevonden iig. En dat terwijl de hond de lul is. Want met al die kleine en grote leugens bij elkaar, maakt de mensheid er samen wel een potje van richting de hond. Dus ik vind het geweldig dat deze mevrouw niet mee wenst te doen aan leugens. Ik hou daar zelf ook helemaal niet van. Eerlijk duurt het langst, zeggen ze dan.
Er zijn ook kampioenen die nog nooit op een show zijn geweest.Misschien kunnnen ze het zo doen.
sbientje schreef:ik hoorde laatst een verhaal over een hond die op show ineens 3 ballen bleek te hebben Was de vermiste bal toch nog ingedaald. Een volle zak, dus!
Of het ook echt gebeurd is weet ik eigenlijk niet hoor
Dat verhaal is al heel oud en ging geloof ik over een Beardiefokker.
sbientje schreef:ik hoorde laatst een verhaal over een hond die op show ineens 3 ballen bleek te hebben Was de vermiste bal toch nog ingedaald. Een volle zak, dus!
Of het ook echt gebeurd is weet ik eigenlijk niet hoor
Dat verhaal is al heel oud en ging geloof ik over een Beardiefokker.
Ik ken hem van een Akita. Hond werd voor absurd veel geld aangekocht uit Japan, werd op het vliegtuig gezet en ws door de stress is er een bal bijgeplopt. Die had dus ook drie ballen
Die bal hoorde de stuward dat ze gingen landen dus hup hij ook.
bij behendigheid mogen honden zonder stamboom op alle wedstrijden meedoen, behalve het FCI WK. NK is geen enkel probleem en een hond hoeft ook niet intact te zijn!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Danielle schreef:bij behendigheid mogen honden zonder stamboom op alle wedstrijden meedoen, behalve het FCI WK. NK is geen enkel probleem en een hond hoeft ook niet intact te zijn!
Honden die behoren tot een ras of een categorie ten aanzien waarvan
de Raad artikel V.2-lid-3 van het KR heeft toegepast, mogen niet worden ingeschreven
nee dat was niet bij de FHN, want dat kampioenschap is eind november. Dit was het Cyno (dus FCI) NK gehouden op 24 juni j.l.
zie http://www.cynophilia.nl/nl/agility/nie ... -2013.html
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Is kunstmatige inseminatie mogelijk bij honden eigenlijk? Zal wel niet he? Anders zou je toch sperma van een hond in kunnen vriezen voordat ze hem castreren? En waarom kan een hond met één bal niet voor de fok ingezet worden dan, die kan toch evengoed wel vruchtbaar zijn, of niet? O dan geeft ie zeker zijn één-bal-niet-ingedaald genen door?
Wonderlijk. Dan is het NK geen kampioenswedstrijd maar een titelwedstrijd. Maar je wordt wel nederlands kampioen... Zal vast aan mij liggen dat ik dat niet snap. Iemand een idee wat het KR is waar cyno naar verwijst?
Fizgig schreef:Is kunstmatige inseminatie mogelijk bij honden eigenlijk? Zal wel niet he? Anders zou je toch sperma van een hond in kunnen vriezen voordat ze hem castreren? En waarom kan een hond met één bal niet voor de fok ingezet worden dan, die kan toch evengoed wel vruchtbaar zijn, of niet? O dan geeft ie zeker zijn één-bal-niet-ingedaald genen door?
Tuurlijk is KI wel mogelijk.
Idd met 1 val fok je niet.
Fizgig schreef:Is kunstmatige inseminatie mogelijk bij honden eigenlijk? Zal wel niet he? Anders zou je toch sperma van een hond in kunnen vriezen voordat ze hem castreren? En waarom kan een hond met één bal niet voor de fok ingezet worden dan, die kan toch evengoed wel vruchtbaar zijn, of niet? O dan geeft ie zeker zijn één-bal-niet-ingedaald genen door?
Ja KI kan en word gedaan en soms dan word er tijdens castratie sperma afgetapt om in te vriezen.
Ja zijn ze bang voor dat het doorgegeven word.Alhoewel ik denk dat die angst ook niet zo groot hoeft te zijn,.