Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kwallen en honden?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kwallen en honden?
Doen die bij honden net zoveel pijn als bij mensen? Zat ik me gisteren ineens te bedenken toen ik met de honden op het strand was en ineens 3 kwallen voorbij zag komen...
verder geen gezien, niks bij mijn honden gemerkt en ook niet van andere badgasten (of hun honden). Maar vroeg het me af of hun vacht ze nu ook enigszins nog beschermt daartegen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Kwallen en honden?
Ik heb het me ook afgevraagd, maar als ik kijk hoe Morris zich gedraagt als hij een kwal ziet dan denk ik dat hij nergens last van heeft... hij is er namelijk gek op! Die krengen zijn blijkbaar heerlijk om in te rollen
Hij speelt met die dingen alsof het zijn favoriete balletje is 
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Geen idee eigenlijk.
Ik ben zelf altijd bang voor die blote buiken dus houd ze wel uit het water als ik er veel zie. (Sommige stukken van het Veerse Meer
)
Ik ben zelf altijd bang voor die blote buiken dus houd ze wel uit het water als ik er veel zie. (Sommige stukken van het Veerse Meer
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Hun vacht wel maar de blote delen die er tegen aan zwemmen zal net als bij ons dezelfde reactie geven 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
en brandnetels dan?alm@ schreef:Hun vacht wel maar de blote delen die er tegen aan zwemmen zal net als bij ons dezelfde reactie geven
Rennen die van mij door alsof het gewone plantjes zijn
-
Boukje
Onze golden vroeger heeft een keer de kans gezien een kwal hap slik door te slikken.
blijkbaar deed het in de bek hebben ervan geen pijn, maar ze is er wel hartstikke ziek van geweest.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
De herders ook maar teckelmansje heeft er wel last van met z'n blote buikje.Machie schreef:en brandnetels dan?alm@ schreef:Hun vacht wel maar de blote delen die er tegen aan zwemmen zal net als bij ons dezelfde reactie geven
Rennen die van mij door alsof het gewone plantjes zijn

-
nomo
- Zeer actief
Morris heeft ze dus ook wel gewoon uit de zee gevist.... en nergens last vanalm@ schreef:Hun vacht wel maar de blote delen die er tegen aan zwemmen zal net als bij ons dezelfde reactie geven
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Brandnetels stappen ze hier ook rustig doorheen en eten ze ook op
Nooit een centje pijn... maar kwallen... zag ze hier nu ook voor het eerst dus daarom zat ik er eens over te denken.. (toen ik eindelijk heel voorzichtig langs ze heen gestapt was
met mijn blote beentjes brrrrrrr)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb er geen idee van. Laatst bij Renesse stikte het ervan en toen twee man mij ervan overtuigd hadden dat ze weg waren, durfde ik het water in. Tótdat ik er 1 zag natuurlijk. Toen zat ik zo op Marc's rug
Chuck mocht er ook niet bij in de buurt komen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Goldendelicious
Dat zou 1 van mijn honden beslist ook doen. Heb al vaker gelezen op buitenlandse lists dat ze daar ziek van kunnen worden. Als er veel kwallen aangespoeld zijn, dan gaat hij liever even aan de lijn.Boukje schreef:Onze golden vroeger heeft een keer de kans gezien een kwal hap slik door te slikken.blijkbaar deed het in de bek hebben ervan geen pijn, maar ze is er wel hartstikke ziek van geweest.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Een kwal doet alleen aan de onderkant zeer. De bovenkant is ongevaarlijk heb ik mij laten vertellen.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind dat typisch zo'n zaak voor mijn hond, daar bemoei ik me niet mee
ik vermeid alleen dingen die echt giftig zijn. Mayke sleept ook met kwallen. Ze vreet op het stand ook dingen die twee week geleden ook al dood waren. De keren dat dat te zwaar op de maag laag en uitgekotst werd, is op een hand te tellen.