Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leptospirose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Leptospirose

Ongelezen bericht door Gipsy »

Wie heeft ervaring (gehad) met deze ziekte bij zijn hond ?

Welke symptomen had de hond ?
Welke test werd er gedaan ?
Welke behandeling werd er gegeven ?
Heeft de hond het overleefd ?

Graag nieuws !

(Ik heb de zoekfunctie al afgespeurd by the way :wink: )
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Re: Leptospirose

Ongelezen bericht door *Petra* »

dacht al dat het de ziekte van weil zou zijn :wink:
http://www.dierenkliniek.com/web/index. ... _Weil_Hond
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

Bedankt Pongek maar ik heb al zowat alles wat er op inet te vinden is al gelezen :wink: (dus ook deze link)

nu zoek ik naar persoonlijke ervaringen die soms meer te vertellen hebben dan de gewone info ! :ok: vandaar het topic :8):
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

1x een zieke hond gehad die er van verdacht werd. Maar sowieso moet (heb ik toen begrepen) bij definitieve vaststelling van lepto het VWA geïnformeerd worden ivm de volksgezondheid. Juist omdat t zo weinig voorkomt.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Gipsy schreef:Bedankt Pongek maar ik heb al zowat alles wat er op inet te vinden is al gelezen :wink: (dus ook deze link)

nu zoek ik naar persoonlijke ervaringen die soms meer te vertellen hebben dan de gewone info ! :ok: vandaar het topic :8):
Heeft een van je honden dat? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar lang geleden werd er gedacht dat Cujo het had. Bloed kwam er van voren en achter uit heel heftig. Ze is meteen opgenomen en aan een infuus gelegd. Wat er nog meer gedaan is weet ik even niet meer zo, maar het was echt heel erg heftig, alles zat onder het bloed :(
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Demi schreef:
Gipsy schreef:Bedankt Pongek maar ik heb al zowat alles wat er op inet te vinden is al gelezen :wink: (dus ook deze link)

Heeft een van je honden dat? Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar lang geleden werd er gedacht dat Cujo het had. Bloed kwam er van voren en achter uit heel heftig. Ze is meteen opgenomen en aan een infuus gelegd. Wat er nog meer gedaan is weet ik even niet meer zo, maar het was echt heel erg heftig, alles zat onder het bloed :(

Wat ik begrepen heb kan t pas bij een bloedonderzoek na 2 weken (waarbij er vt eerste bloed onderzoek bloed voor referentie waarde achter gehouden moet zijn) definitief vastgesteld worden (hoop dat ik t duidelijk genoeg opschrijf)
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Ja Crutz, ik heb daarstraks het verhaal van je lieverd helemaal (20p.) doorgelezen :cry: Vreselijk !
Heb hier trouwens ook een rescuehond die hartworm heeft gehad, maar er gelukkig goed is doorgekomen. Hij was trouwens zo gezond als een visje, maar ik laat jaarlijks alles testen bij de rescues...en was zo verschrikkelijk verbaasd toen hij positief bleef te zijn. Hij heeft de zware ivermectine injectie gehad...als actiefste hond van de massa geen simpele opdracht om hem rustig te houden (ivm afsterven van de wormen die een prop knn vormen etc...)

Demi: ik heb een rescuehond met "een" probleem, alleen vinden ze niet wat. Bloed is ok , enkel eosinofielen wat verhoogd, alle zuiderse ziekten negatief, alle huidschraapseltesten negatief,...
Heb wat huid etc. naar Nederland opgestuurd en via bioresonantie etc. hbb ze vandaag laten weten dat ze positief hft getest op leptospirose.
Vandaar dat ik me er ben over gaan inlezen...voor het geval dat...ben ik graag voorbereid
Demi
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Demi schreef:

Wat ik begrepen heb kan t pas bij een bloedonderzoek na 2 weken (waarbij er vt eerste bloed onderzoek bloed voor referentie waarde achter gehouden moet zijn) definitief vastgesteld worden (hoop dat ik t duidelijk genoeg opschrijf)
Kan kloppen hoor, Cujo werd verdacht dat ze het had, ze had alle symptomen, dus ze hebben haar ook daarvoor behandeld. Er staat mij iets bij dat infuus en dan veel infuus het enige was wat er gedaan kon worden, maar nogmaals ik weet het niet meer zeker. Weet wel dat ze zeer acuut ziek werd
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Gipsy schreef:Ja Crutz, ik heb daarstraks het verhaal van je lieverd helemaal (20p.) doorgelezen :cry: Vreselijk !
Heb hier trouwens ook een rescuehond die hartworm heeft gehad, maar er gelukkig goed is doorgekomen. Hij was trouwens zo gezond als een visje, maar ik laat jaarlijks alles testen bij de rescues...en was zo verschrikkelijk verbaasd toen hij positief bleef te zijn. Hij heeft de zware ivermectine injectie gehad...als actiefste hond van de massa geen simpele opdracht om hem rustig te houden (ivm afsterven van de wormen die een prop knn vormen etc...)

Demi: ik heb een rescuehond met "een" probleem, alleen vinden ze niet wat. Bloed is ok , enkel eosinofielen wat verhoogd, alle zuiderse ziekten negatief, alle huidschraapseltesten negatief,...
Heb wat huid etc. naar Nederland opgestuurd en via bioresonantie etc. hbb ze vandaag laten weten dat ze positief hft getest op leptospirose.
Vandaar dat ik me er ben over gaan inlezen...voor het geval dat...ben ik graag voorbereid
Er zijn buiten leptospirose om zovele andere oorzaken voor eusinofielen verhoging. Zo'n verhoging kan ook worden veroorzaakt door parasitaire infectie.
http://www.hematologiegroningen.nl/pati ... nofiel.htm
Als mijn hond zo'n blijvende verhoging zou hebben, dan is leptospirose wel het laatste waar ik aan zou denken of verwachten, maar hij is wel gevoelig op mastceltumoren. Hij wordt niet gevaccineerd tegen leptospirose.
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Goldendelicious schreef:
Er zijn buiten leptospirose om zovele andere oorzaken voor eusinofielen verhoging.
http://www.hematologiegroningen.nl/pati ... nofiel.htm
Als mijn hond zo'n blijvende verhoging zou hebben, dan is leptospirose wel het laatste waar ik aan zou denken of verwachten, maar hij is wel gevoelig op mastceltumoren. Hij wordt niet gevaccineerd tegen leptospirose.[/quote]

Ja dat weet ik ! daarom dat ik het hier niet wilde vermelden in het openingstopic.

Ik wil dit topic uitsluitend over Lepto houden zodat er ook een centraal topic over deze ziekte te vinden is op dit forum, hetgeen nu niet het geval is.
Wat de rescuehond aangaat, das een ander verhaal en ik wilde enkel Demi antwoorden, meer niet.

Laat ons hier het dus enkel over Lepto houden aub :ok: Dank :E:
Goldendelicious

Ik dacht dat het om dezelfde hond ging.

Maar goed, wat wil je met de wetenschap dat er wel lepto aanwezig zou zijn? Een hond kan verhoging hebben van virale of bacteriële infecties zonder ziektebeeld. Dat maakt de hond eventueel drager zonder ziekte. Stel dat een Weil bacterie in het lichaam zou zitten, dan hoeft dat dus niet die betreffende bacterie te zijn die in het Weil vaccin zit.
Een holistisch dierenarts kan je hond behandelen om de bacterie uit het lijf te krijgen en je hond constitutioneel in balans te brengen. Dat is bij mijn oudste hond met vaccinatieschade gebeurd.

Wat zijn de klachten van de hond met 'een probleem'?
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Het enige wat ik momenteel wens :mrgreen: is verhalen te horen

Om zo een overzicht te krijgen in deze materie vanuit het perspectief van diegenen die het meegemaakt hebben :ok:

Edit: van de rescue met een probleem kan ik een ander topic maken :wink: )
Laatst gewijzigd door Gipsy op 04 aug 2013 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Je moet toch ondertussen wel weten dat je op een groot openbaar forum niet altijd de gewenste antwoorden krijgt...
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Je moet toch ondertussen wel weten dat je op een groot openbaar forum niet altijd de gewenste antwoorden krijgt...
Waarom vergeet ik dat steeds weer ? :oohja:
Goldendelicious

Gipsy schreef:Het enige wat ik momenteel wens :mrgreen: is verhalen te horen

Om zo een overzicht te krijgen in deze materie vanuit het perspectief van diegenen die het meegemaakt hebben :ok:

Edit: van de rescue met een probleem kan ik een ander topic maken :wink: )
OK, dus ziekte door de bacterie uit de Lepto vaccinatie wordt niet meegerekend........prima. Het is hetzelfde effectie, ziekte wordt ingespoten en hond krijgt klachten. Lichte nier- en leverschade in zijn geval, plus een verzwakte endeldarm direct gerelateerd aan de vaccinatieschade.

Verder schrijf je over deze hond met mogelijk Lepto dit:

Dan is mijn vraag, wat zijn de klachten van deze hond.

Graag wens ik dat topicschrijvers reacties iets serieuzer ontvangen.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Eosinofielen zijn altijd verhoogd bij al mijn honden. Het is begonnen bij Calsey, maar daar wist ik geen achtergrond van. Al mijn buitenlandertjes hadden het ook. Sommigen waren ook echt besmet met bv hartworm, maar Kenzo, nu 10 jaar, komt uit de bloedtesten altijd te hoog uit. Hij heeft geen lepto, geen MMZ alleen maagproblemen
Mijn Rottweilers hetzelfde verhaal
Mijn DA zegt dat het zeer vreemd is, maar zolang de hond gewoon zichzelf is, is er niets aan de hand (woorden van mijn DA hoor, ik weet er zelf niets van)
Maar goed, in mijn geval(len) maak ik mij er niet meer druk om
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

Goldendelicious, ik ontvang jou reactie serieus op, maar ik wil een topic over Lepto alleen niet gaan verzoedelen met gegevens over een hond waarvan ik denk dat hij er niets mee te maken heeft.
Ik heb geen zin dat er weer het zoveelste topic 15 pagina's over wat anders gaan en 1 pagina over de vraagstelling zelf, zoals zo vaak hier het geval is en waar niemand uiteindelijk wat aan heeft.

Wat niet wegneemt dat ik wel graag ervaringen hoor over de ziekte zelf, omdat ik graag bijleer over alle mogelijke ziekten, of ik nu een hond ken die die ziekte heeft of niet maakt niet uit. :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Geen idee of je er wat aan hebt, maar misschien kan je nog wat met deze link Gipsy?
http://www.dierenziekenhuis.nl/Biblioth ... e+van+Weil
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”