Nou, en is die er niet? En zo nee, kun je daar niets aan doen?Lizzie. schreef:dat is juist het probleem, door bezuinigen en de regel betreft het scheefwonen word de subsidiekraan dicht gedraaid, hoe hoger de huur hoe minder toeslag je krijgt. En daarom klopt die tekst van ''mij'' dus wel; Hoe hoger je huur, hoe meer je naar verhouding zelf moet betalen. Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen.
Kun je daar geen bezwaar tegen maken? Als die regels niet meer toereikend zijn, onderneem dan actie.
Ik stapte naar de rechter. Je krijgt er gewoon gratis een advocaat voor als je zou willen, dus waarom niet?
Overigens is dat gedoe over scheefwonen natuurlijk wel degelijk om mensen uit goedkope woningen weg te krijgen zodat mensen met lagere inkomens daar dan in kunnen. Het kan best dat ze nu zijn doorgeslagen maar het is wel degelijk de reden.
Mensen in te dure woningen naar goedkoper kan alleen als de mensen in te goedkope woningen naar duurder gaan, dat lijkt me nogal logisch. je kunt er moeilijk samen in gaan zitten.