Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rowan wil niet eten (door hotspot )
Moderator: moderatorteam
- annet l
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Aantal honden: 1
Rowan wil niet eten (door hotspot )
We zijn al een poosje met Rowan aan het kwakkelen,
Eerst kreeg hij een oorontsteking met sinds vorige week woensdag een hotspot aan zijn rechter wang,
( door de oorontsteking of opgelopen tijdens het spelen met de hond van onze achter buren.)
Nu heeft hij voor de hotspot en AB gehad en een zalf hydrocortiderm. Twee wonden zijn al mooi droog 1 nog niet.
Rowan wil nu heel slecht eten we zijn al wel een week of 3 aan het klooien.
Hij at de laatste maanden Doglovers gold met smuldier ,
Toen hij dit liet staan zijn we alleen kvv gaan geven maar hij ruikt hier
aan en loopt weg .
ik heb de laatste week van alles geprobeert andere brokjes (proplan) laten weken in warm water , met blikvoer gemengt.
Wat hij wel eet zijn koekjes en frikandel !! nu eet hij alleen blikvoer van bonzo ik wordt er niet vrolijk van maar het is even niet anders.
Bij de controle van de hotspot heeft de DA naar zijn gebit gekeken maar dit was goed.
Volgens de DA kunnen honden zich knap beroert voelen van een hotspot en wil Rowan daarom niet eten .
Hij is er verder niet ziek door .
Ik heb hier wel gezocht onder hotspot maar eigenlijk niet gelezen dat een hond zijn eetlust erdoor verliest ??
Eerst kreeg hij een oorontsteking met sinds vorige week woensdag een hotspot aan zijn rechter wang,
( door de oorontsteking of opgelopen tijdens het spelen met de hond van onze achter buren.)
Nu heeft hij voor de hotspot en AB gehad en een zalf hydrocortiderm. Twee wonden zijn al mooi droog 1 nog niet.
Rowan wil nu heel slecht eten we zijn al wel een week of 3 aan het klooien.
Hij at de laatste maanden Doglovers gold met smuldier ,
Toen hij dit liet staan zijn we alleen kvv gaan geven maar hij ruikt hier
aan en loopt weg .
ik heb de laatste week van alles geprobeert andere brokjes (proplan) laten weken in warm water , met blikvoer gemengt.
Wat hij wel eet zijn koekjes en frikandel !! nu eet hij alleen blikvoer van bonzo ik wordt er niet vrolijk van maar het is even niet anders.
Bij de controle van de hotspot heeft de DA naar zijn gebit gekeken maar dit was goed.
Volgens de DA kunnen honden zich knap beroert voelen van een hotspot en wil Rowan daarom niet eten .
Hij is er verder niet ziek door .
Ik heb hier wel gezocht onder hotspot maar eigenlijk niet gelezen dat een hond zijn eetlust erdoor verliest ??

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Re: Rowan wil niet eten (door hotspot )
wat naar voor hem en ja ik heb een keer een hotspot bij mijn Berner Sennenhond gehad. Daar zijn we weken zoet mee geweest. Doodziek was ie en idd ook niet eten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is die oorontsteking al over?
Volgens mij worden ze daar nog veel beroerder van.
Volgens mij worden ze daar nog veel beroerder van.
Laatst gewijzigd door ranetje op 03 aug 2013 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- annet l
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): rottweiler
Ja die oorontsteking was weg , ook nu zijn de oren mooi schoon en rose van binnen.

- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Ze kunnen zich naar voelen van de hotspot en daardoor niet willen eten
Ik gebruikte naast de hydrocortidermzalf ook nog sudocrem voor een snelle genezing
Ik gebruikte naast de hydrocortidermzalf ook nog sudocrem voor een snelle genezing

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Als de hotspots bijna droog zijn en de oorontsteking over, dan denk ik niet dat hij daar nog veel last van heeft. Misschien toch eens onderzoeken of ie ergens anders last van heeft? Ik heb het idee dat rottweilers wel vaker last hebben van maagklachten, is ie daar al eens op onderzocht? Ik weet van twee rottweilers die maagbeschermers en maagzuurremmers moeten slikken, wie weet heeft hij last van reflux/maagzweren. Geeft ie wel eens gal op?
Het weer is natuurlijk ook niet erg eetlustbevorderend, maar als ie wel frikandellen wil eten, misschien is het dan een idee om een dag helemaal niks te geven en de volgende dag wat kvv of brokken aanbieden. Misschien dat ie dan wel trek heeft. Een dag niet eten is niet erg voor een hond. Maar ik zou zelf even langs de dierenarts willen en kijken of er niet iets anders mis is.
Het weer is natuurlijk ook niet erg eetlustbevorderend, maar als ie wel frikandellen wil eten, misschien is het dan een idee om een dag helemaal niks te geven en de volgende dag wat kvv of brokken aanbieden. Misschien dat ie dan wel trek heeft. Een dag niet eten is niet erg voor een hond. Maar ik zou zelf even langs de dierenarts willen en kijken of er niet iets anders mis is.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
even een kippefilet koken en die bouillon aanbieden...zie wat ie daarvan vindt (is alleszins gezonder dat blik
)
hier krijgen ze dat met rijst of spagetti met de gegookte kip en gekookte wortel voor wie het behoeft...
En vral de bouillon is belangrijk als ze niet willen eten...
Proberen maar...ik moet trouwens gaan koken nu

hier krijgen ze dat met rijst of spagetti met de gegookte kip en gekookte wortel voor wie het behoeft...
En vral de bouillon is belangrijk als ze niet willen eten...
Proberen maar...ik moet trouwens gaan koken nu
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb een rottweiler gehad die ook een periode achter elkaar hotspot had. Ik ben toen met hem naar een dierenhomeopaath gegaan.
Oké, je moet er iets mee hebben. Maar ik heb toen wat gehad en hij heeft nóóit meer hotspot gehad.
Oké, je moet er iets mee hebben. Maar ik heb toen wat gehad en hij heeft nóóit meer hotspot gehad.
-
Muk
Heb ik ook bij een van mijn vorige honden die heel vaak hotspots had gedaan, was geen succes helaas.Daisy@ schreef:Ik heb een rottweiler gehad die ook een periode achter elkaar hotspot had. Ik ben toen met hem naar een dierenhomeopaath gegaan.
Honden kunnen flink beroerd zijn van een hotspot en daardoor een slechte eetlust krijgen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Het zal ook niet altijd bij iedere hond helpen. Of het was bij mijn hond ook zonder dat spul over gegaan, kan ook nog héMuk schreef:Heb ik ook bij een van mijn vorige honden die heel vaak hotspots had gedaan, was geen succes helaas.Daisy@ schreef:Ik heb een rottweiler gehad die ook een periode achter elkaar hotspot had. Ik ben toen met hem naar een dierenhomeopaath gegaan.
Honden kunnen flink beroerd zijn van een hotspot en daardoor een slechte eetlust krijgen.