Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onze wonig gaat waarschijnelijk plat
Moderator: moderatorteam
-
ticho
- Vaste gebruiker
onze wonig gaat waarschijnelijk plat
zo en dan kom je thuis van de stad /markt ligt er een brief van de woningbouw .sloop of renovatie ,
wie heeft er hier ervaring mee
want het gaat je hoe dan ook altijd geld kosten
vooral met die huurprijzen
help de woningbouw je ook mee met zoeken naar een betaaldbare woning
wie heeft er hier ervaring mee
want het gaat je hoe dan ook altijd geld kosten
vooral met die huurprijzen
help de woningbouw je ook mee met zoeken naar een betaaldbare woning
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: onze wonig gaat waarschijnelijk plat
Wij zijn vorig jaar verhuisd van een sloopwoning naar een nieuwe woning. Wij waren er erg blij mee.
Hulp met zoeken krijg je op zich niet maar wel urgentie, je kunt er vanuit gaan dat als je reageert op een huis je het ook krijgt. Reageer dus niet zomaar.
Je krijgt een geldbedrag mee voor het nieuwe huis en soms ook een overgangscompensatie tussen de oude en de nieuwe huurprijs.
Wij zijn er dik op vooruit gegaan qua woonruimte en isolatie in elk geval.
Hulp met zoeken krijg je op zich niet maar wel urgentie, je kunt er vanuit gaan dat als je reageert op een huis je het ook krijgt. Reageer dus niet zomaar.
Je krijgt een geldbedrag mee voor het nieuwe huis en soms ook een overgangscompensatie tussen de oude en de nieuwe huurprijs.
Wij zijn er dik op vooruit gegaan qua woonruimte en isolatie in elk geval.
-
ticho
- Vaste gebruiker
is alleen zo jammer dat je dan een hogeren huur moet gaan betalen
- Mit
- Zeer actief
Tja. Alles in 't leven wordt duurder. Voor woongenot betaal je nu eenmaal 
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Ik ben als student juist express in een woning gaan wonen waarvan ik wist dat er binnen een aantal jaren gesloopt zou gaan worden.
Uiteindelijk moest ik er al met 1 jaar uit, dat was wel jammer. Maar 1 jaar lage huur en toen kon ik met een smak geld een woning naar keus uitzoeken
De verhuisvergoeding was voor mij ruim voldoende. Maar nu hoeft een dure inrichting voor mij niet zo
Huur idd omhoog maar energiekosten omlaag en een veel fijner en groter huis is ook wat voor te zeggen!
Wat Mit zegt zou ik ook goed opletten: Je hebt echt de tijd om iets leuks te zoeken. De woningbouw probeert je wel aan te zetten om maar snel te verhuizen maar gebruik je urgentie goed en zoek op je gemak een fijn nieuw huis uit! Je zou zelfs kunnen informeren naar nieuwbouw of renovatieprojecten op termijn. Dan heb je helemaal iets moois!
En met een hogere huur krijg je toch ook meer huursubsidie? Als je daar recht op heb tenminste.
Uiteindelijk moest ik er al met 1 jaar uit, dat was wel jammer. Maar 1 jaar lage huur en toen kon ik met een smak geld een woning naar keus uitzoeken
De verhuisvergoeding was voor mij ruim voldoende. Maar nu hoeft een dure inrichting voor mij niet zo
Wat Mit zegt zou ik ook goed opletten: Je hebt echt de tijd om iets leuks te zoeken. De woningbouw probeert je wel aan te zetten om maar snel te verhuizen maar gebruik je urgentie goed en zoek op je gemak een fijn nieuw huis uit! Je zou zelfs kunnen informeren naar nieuwbouw of renovatieprojecten op termijn. Dan heb je helemaal iets moois!
En met een hogere huur krijg je toch ook meer huursubsidie? Als je daar recht op heb tenminste.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij zijn hier gaan wonen en 3 maanden later kregen we een brief in de bus voor een bijeenkomst waarin de wijkvernieuwing werd gepland. Heel leuk, maar het is nu een jaar later en nog steeds niet meer bekend
Ze schatten in dat de sloop begin 2014 zou beginnen, maar dat gaat nu echt niet eerder dan 2015-2016 worden. Ze moeten eerst zorgen dat zoveel % van de inwoners het met de plannen eens is etcetera.
Woningbouw zorgt hier voor voorrang op een andere woning, of je mag terugkomen in de vernieuwde woning, waarbij de huur in 3 jaarlijke etappes omhoog gaat, en waarbij zij zorgen dat je dat jaar/anderhalf jaar van de nieuwbouw in een tijdelijke woning terecht komt, die vergelijkbaar of groter is dan het huis waar we nu wonen.
Verhuisvergoeding krijg je hier alleen als je van tevoren niet wist dat je in een sloopwoning kwam wonen, de mensen die later dan ons een huurhuis hebben aangeboden gekregen hebben getekend dat ze weten dat het een sloopwoning betreft, die krijgen dus ook geen verhuispremie.
Woningbouw zorgt hier voor voorrang op een andere woning, of je mag terugkomen in de vernieuwde woning, waarbij de huur in 3 jaarlijke etappes omhoog gaat, en waarbij zij zorgen dat je dat jaar/anderhalf jaar van de nieuwbouw in een tijdelijke woning terecht komt, die vergelijkbaar of groter is dan het huis waar we nu wonen.
Verhuisvergoeding krijg je hier alleen als je van tevoren niet wist dat je in een sloopwoning kwam wonen, de mensen die later dan ons een huurhuis hebben aangeboden gekregen hebben getekend dat ze weten dat het een sloopwoning betreft, die krijgen dus ook geen verhuispremie.
- Mit
- Zeer actief
Dat is ook een puntje ja. Mijn man kwam in 1998 in het vorige huis wonen, toen zei de wbv al dat er gesloopt zou gaan worden.
Uiteindelijk kwam er in 2010 schot in de zaak. Begin 2012 kregen we onze urgentie. Inmiddels is het augustus 2013 en de woning staat nog en is bewoond. Geloof dat ze nu in september gaan slopen maar dat zeiden ze ook al 10 keer.
Uiteindelijk kwam er in 2010 schot in de zaak. Begin 2012 kregen we onze urgentie. Inmiddels is het augustus 2013 en de woning staat nog en is bewoond. Geloof dat ze nu in september gaan slopen maar dat zeiden ze ook al 10 keer.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Bij de flats waar een vriendin woont heeft de woningbouw uiteindelijk gekozen voor renovatie. Daarmee zouden ze beginnen in 2011. Het werd iedere keer uitgesteld en de plannen werden steeds verandert. Wel/niet uitverhuizen etc. Na een hoop onzekerheid hebben ze de boel begin deze zomer uiteindelijk gedaan. En ik moet zeggen dat het de moeite waard was. Ik heb daar ook gewoond en bijna spijt dat ik toen verhuisd ben 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou er alleen maar blij mee zijn.
Om te beginnen, als je echt weinig geld hebt krijg je straks huursubsidie, en bovendien krijg je een zak geld mee en voorrang bij een nieuwe woning.
Als je wilt kun je wrs ook terugkomen op de plek waar de boel stond, en krijg je tussentijds een wisselwoning. Dat kan niet altijd hoor, maar vaak wel.
Er komen heus wel voorlichtingsdingen over hoe dat allemaal gaat, dus dat zou ik even afwachten.
Maar je staat echt niet meteen op straat en tien tegen een dat je erop vooruit gaat!
Om te beginnen, als je echt weinig geld hebt krijg je straks huursubsidie, en bovendien krijg je een zak geld mee en voorrang bij een nieuwe woning.
Als je wilt kun je wrs ook terugkomen op de plek waar de boel stond, en krijg je tussentijds een wisselwoning. Dat kan niet altijd hoor, maar vaak wel.
Er komen heus wel voorlichtingsdingen over hoe dat allemaal gaat, dus dat zou ik even afwachten.
Maar je staat echt niet meteen op straat en tien tegen een dat je erop vooruit gaat!
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Geen idee onder wat voor voorwaarde je huis waar je nu woont hebt gehuurd of gekocht, maar hier in Delft kan het ook dat je een contract tekenend om tijdelijk in een huurwoning trekt die na een paar jaar gesloopt wordt maar dat je dan echt geen hulp krijgt bij het zoeken naar een andere woonruimte.
Zo dat het dus echt gebeurd dat mensen gewoon ineens nik meer hebben, anders zijn ze verplicht met zoeken naar een iets gelijk waardige woning.
Zo dat het dus echt gebeurd dat mensen gewoon ineens nik meer hebben, anders zijn ze verplicht met zoeken naar een iets gelijk waardige woning.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Tja niet iedereen kan (of wil) dat betalen. Daarom is het wel fijn dat er ook minder comfortabele oudere woningen zijn, gewoon lekker een vertrouwd dak boven je hoofd. Jammer dat die met de grond gelijk moeten.Mit schreef:Tja. Alles in 't leven wordt duurder. Voor woongenot betaal je nu eenmaal
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat weet je dan van te voren.twinkeltje schreef:Geen idee onder wat voor voorwaarde je huis waar je nu woont hebt gehuurd of gekocht, maar hier in Delft kan het ook dat je een contract tekenend om tijdelijk in een huurwoning trekt die na een paar jaar gesloopt wordt maar dat je dan echt geen hulp krijgt bij het zoeken naar een andere woonruimte.
TS wist van niks als ik dat zo lees.
En dan krijg je dus wel hulp.
@Bennie, particulier toch niet? Maar van woonstichtingen wel, inderdaad. Vanwege regels over wooncomfort en zo. Het is het een of het ander, he.
- twinkeltje
- moderator
Dat zeg ik ook dat je dan wel hulp krijgtMarjoleine schreef:Maar dat weet je dan van te voren.twinkeltje schreef:Geen idee onder wat voor voorwaarde je huis waar je nu woont hebt gehuurd of gekocht, maar hier in Delft kan het ook dat je een contract tekenend om tijdelijk in een huurwoning trekt die na een paar jaar gesloopt wordt maar dat je dan echt geen hulp krijgt bij het zoeken naar een andere woonruimte.
TS wist van niks als ik dat zo lees.
En dan krijg je dus wel hulp.
@Bennie, particulier toch niet? Maar van woonstichtingen wel, inderdaad. Vanwege regels over wooncomfort en zo. Het is het een of het ander, he.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, is maar goed ook.
Anders was het wel heel treurig gesteld met woonrechten.
Anders was het wel heel treurig gesteld met woonrechten.
-
Safari
Dat hele huurtoeslag verhaal is leuk maar als je van een huur ( zomaar een bedrag)van 520 euro met huurtoeslag van 220 dus 300 gaat, naar een duurder huis (weer zomaar) van 670 gaat. Dan gaat de huurtoeslag maar ongeveer een tientje omhoog. Dan betaal je dus voor dat dure huis 670-230=440. Dat is een wereld van verschil.
Nogmaals de bedragen zijn fictief omdat de huur niet bekend is maar ook het inkomen niet.
Nogmaals de bedragen zijn fictief omdat de huur niet bekend is maar ook het inkomen niet.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dit dus, mijn woning gaat ook gesloopt worden en ik ga dan minimaal 300 euro meer huur betalen. Huurtoeslag stelt tegenwoordig niks meer voor. Je krijgt steeds minder huurtoeslag als je huur hoger is dan € 374,44. Hoe hoger je huur, hoe meer je naar verhouding zelf moet betalen. Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen. Maar vind maar eens een huis die nog betaalbaar zijn, woningbouw vind tot 650 euro nog sociale huurwoningbennie schreef:Tja niet iedereen kan (of wil) dat betalen. Daarom is het wel fijn dat er ook minder comfortabele oudere woningen zijn, gewoon lekker een vertrouwd dak boven je hoofd. Jammer dat die met de grond gelijk moeten.Mit schreef:Tja. Alles in 't leven wordt duurder. Voor woongenot betaal je nu eenmaal
Schiet mij maar lek want ik snap hier niks van.

- twinkeltje
- moderator
Ja maar ook in goedkope woningen ga je soms meer betalen omdat ze zo scheefwonen willen verminderen dan gaat je huur ineens omhoog maandelijks omdat je inkomen te hoog is voor je huur.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor die huurprijs zou je een hypotheek kunnen betalen, bedoel je.Lizzie. schreef:En voor die huurprijs kan ik makkelijk een huis kopen![]()
Schiet mij maar lek want ik snap hier niks van.
Tja, dat ligt aan de banken inderdaad, maar er zijn wel steeds meer mogelijkheden volgens mij.
Zolang die markt vastzit gaat dat niet heel hard veranderen denk ik, helaas.
Maar er zijn te weinig huurwoningen, dat ben ik met je eens.
-
Marion.
Ehhhhhhhhhh, het is andersom hoor. Scheef wonen betekent dat je een te goedkope woning bezet houdt, terwijl je qua inkomen best een duurdere woning zou kunnen betalenLizzie. schreef:Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Die zin bleef al jeuken in mijn hoofdMarion. schreef:Ehhhhhhhhhh, het is andersom hoor. Scheef wonen betekent dat je een te goedkope woning bezet houdt, terwijl je qua inkomen best een duurdere woning zou kunnen betalenLizzie. schreef:Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen.
Mensen die te duur wonen hoef je niet te prikkelen minder te gaan betalen lijkt me.
De vraag is alleen: is zo'n huis er.
Andersom gaat het wel op inderdaad. Hoewel de meeste scheefwoners zich er geen bal van aan trekken, die betalen graag weinig.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Niet dus, er word hiermee bedoeld dat als je in een te dure huurwoning zit en dit niet kan betalen minder huurtoeslag ontvangt. Op deze manier word je gedwongen om naar een goedkopere huurwoning te verhuizen, maar die zijn er niet.Marion. schreef:Ehhhhhhhhhh, het is andersom hoor. Scheef wonen betekent dat je een te goedkope woning bezet houdt, terwijl je qua inkomen best een duurdere woning zou kunnen betalenLizzie. schreef:Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dat is dus onzin, Lizzie.Lizzie. schreef:Niet dus, er word hiermee bedoeld dat als je in een te dure huurwoning zit en dit niet kan betalen minder huurtoeslag ontvangt. Op deze manier word je gedwongen om naar een goedkopere huurwoning te verhuizen, maar die zijn er niet.Marion. schreef:Ehhhhhhhhhh, het is andersom hoor. Scheef wonen betekent dat je een te goedkope woning bezet houdt, terwijl je qua inkomen best een duurdere woning zou kunnen betalenLizzie. schreef:Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen.
Want als iets niet kan wordt je er ook niet toe gedwongen dus. Dus die term is hoe dan ook niet goed.
En dan nog: klikkerdeklik
edit: in die link vind je ook info over huurverhoging en andere zaken dienaangaande.
-
Lizzie.
- Zeer actief
kan dus wel, want mijn woning word gesloopt, word dus gedwongen om naar een duurdere huur huis te gaan.
Ik heb die tekst gejat van deze site http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uurtoeslag
Ik heb die tekst gejat van deze site http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uurtoeslag

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Die tekst klopt dus niet. Daar heeft iemand zitten slapen.
edit: zoek eens op die site naar "scheefwonen", dan zie je heel wat hits.
Een ervan betreft een rapport naar een onderzoek naar scheefwonen en daarin staat als definitie:
Minister Donner heeft in een brief van 15 december 2011 aan de Tweede Kamer een onderzoek naar
scheefwonen op basis van het Woon Onderzoek Nederland (WoON) 2012 toegezegd.
In het onderhavige onderzoek zal naar scheefwonen gekeken worden vanuit de invalshoek van het niet
passend wonen in financiële zin. Van scheefheid is sprake wanneer een huurder een inkomen heeft dat
niet past bij de hoogte van de huur die hij betaalt, gegeven de kwaliteit van de woning. Scheefwonen gaat
dus om de relatie tussen het inkomen van de huurder, de huurprijs en de kenmerken van de woning. Voor
scheefwonen is niet één vaststaande definitie beschikbaar. Daarom is in het onderzoek gekeken naar de
feitelijke woon- en inkomenssituatie van huishoudens in huurwoningen met een huur tot de
liberalisatiegrens, de gereguleerde huurwoningen1.
Het gaat dus twee kanten op en is evenzeer gericht op mensen die heel goedkoop wonen en zo dergelijke woningen bezet houden voor mensen met lagere inkomens.
Overigens: als jij geen subsidie krijgt, heb je voldoende inkomen om de huur te betalen.
Zo simpel is het wel, vrees ik.
edit: zoek eens op die site naar "scheefwonen", dan zie je heel wat hits.
Een ervan betreft een rapport naar een onderzoek naar scheefwonen en daarin staat als definitie:
Minister Donner heeft in een brief van 15 december 2011 aan de Tweede Kamer een onderzoek naar
scheefwonen op basis van het Woon Onderzoek Nederland (WoON) 2012 toegezegd.
In het onderhavige onderzoek zal naar scheefwonen gekeken worden vanuit de invalshoek van het niet
passend wonen in financiële zin. Van scheefheid is sprake wanneer een huurder een inkomen heeft dat
niet past bij de hoogte van de huur die hij betaalt, gegeven de kwaliteit van de woning. Scheefwonen gaat
dus om de relatie tussen het inkomen van de huurder, de huurprijs en de kenmerken van de woning. Voor
scheefwonen is niet één vaststaande definitie beschikbaar. Daarom is in het onderzoek gekeken naar de
feitelijke woon- en inkomenssituatie van huishoudens in huurwoningen met een huur tot de
liberalisatiegrens, de gereguleerde huurwoningen1.
Het gaat dus twee kanten op en is evenzeer gericht op mensen die heel goedkoop wonen en zo dergelijke woningen bezet houden voor mensen met lagere inkomens.
Overigens: als jij geen subsidie krijgt, heb je voldoende inkomen om de huur te betalen.
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 04 aug 2013 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lizzie.
- Zeer actief
ik vind de tekst wel kloppen, maar ik ben dan ook dyslectischMarjoleine schreef:Die tekst klopt dus niet. Daar heeft iemand zitten slapen.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, lees mijn aanvulling even.
En nog wat aanvulling:
Een huurder geeft gemiddeld 26% van zijn netto besteedbare inkomen uit aan netto huurlasten (huur
minus eventuele huurtoeslag). Niet verwonderlijk is er een sterke relatie tussen deze huurquote, de
huurprijs en het inkomen. Hoe hoger het inkomen, hoe lager de quote. Voor de huur geldt het
omgekeerde. Huishoudens in gereguleerde huurwoningen uit de inkomensgroep met een inkomen tussen
€ 33.000 en € 43.000 zijn gemiddeld zeven procent minder van hun inkomen kwijt aan netto
woonlasten dan huishoudens die tot de lage inkomensgroep behoren (tot € 33.000): 27% om 20%.
Hier gaat het om. Hoe meer iemand verdiend, hoe meer hij kwijt zou moeten zijn aan huur.
En hoe minder het inkomen, hoe minder, in geld dus.
Maar in procenten blijkt dat niet te kloppen, en dát is dus scheefwonen.
En nog wat aanvulling:
Een huurder geeft gemiddeld 26% van zijn netto besteedbare inkomen uit aan netto huurlasten (huur
minus eventuele huurtoeslag). Niet verwonderlijk is er een sterke relatie tussen deze huurquote, de
huurprijs en het inkomen. Hoe hoger het inkomen, hoe lager de quote. Voor de huur geldt het
omgekeerde. Huishoudens in gereguleerde huurwoningen uit de inkomensgroep met een inkomen tussen
€ 33.000 en € 43.000 zijn gemiddeld zeven procent minder van hun inkomen kwijt aan netto
woonlasten dan huishoudens die tot de lage inkomensgroep behoren (tot € 33.000): 27% om 20%.
Hier gaat het om. Hoe meer iemand verdiend, hoe meer hij kwijt zou moeten zijn aan huur.
En hoe minder het inkomen, hoe minder, in geld dus.
Maar in procenten blijkt dat niet te kloppen, en dát is dus scheefwonen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Nee zo simpel ligt het niet, als je huur boven de grens ligt van 374,44 euro krijg je minder huurtoeslag. En daar ligt het probleem dus, ik krijg nu dus huurtoeslag. Straks moet ik verhuizen en word mijn huur een paar honderd euro duurder. Door deze regeling krijg ik minder huurtoeslag en word voor mij de huur onbetaalbaar.Marjoleine schreef:

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar hoe kan dat? Want die subsidie is gekoppeld aan je inkomen ook.Lizzie. schreef:Nee zo simpel ligt het niet, als je huur boven de grens ligt van 374,44 euro krijg je minder huurtoeslag. En daar ligt het probleem dus, ik krijg nu dus huurtoeslag. Straks moet ik verhuizen en word mijn huur een paar honderd euro duurder. Door deze regeling krijg ik minder huurtoeslag en word voor mij de huur onbetaalbaar.Marjoleine schreef: Overigens: als jij geen subsidie krijgt, heb je voldoende inkomen om de huur te betalen.
Het kan niet zo zijn dat het onbetaalbaar wordt. We worden hier in Nederland doodgegooid met de subsidies en vergoedingen en toeslagen.
En er wordt dus ook gekeken naar je inkomen.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Raar maar waarMarjoleine schreef:Maar hoe kan dat? Want die subsidie is gekoppeld aan je inkomen ook.Lizzie. schreef:Nee zo simpel ligt het niet, als je huur boven de grens ligt van 374,44 euro krijg je minder huurtoeslag. En daar ligt het probleem dus, ik krijg nu dus huurtoeslag. Straks moet ik verhuizen en word mijn huur een paar honderd euro duurder. Door deze regeling krijg ik minder huurtoeslag en word voor mij de huur onbetaalbaar.Marjoleine schreef: Overigens: als jij geen subsidie krijgt, heb je voldoende inkomen om de huur te betalen.
Het kan niet zo zijn dat het onbetaalbaar wordt. We worden hier in Nederland doodgegooid met de subsidies en vergoedingen en toeslagen.
Over de eerste 140 euro huurprijs vanaf de minimale huurprijs (220 ongeveer) krijg je 100% huurtoeslag.
Over de 'tweede' 140 euro krijg je 50% huurtoeslag.
En over het laatste deel van de huurprijs, maar 25%.
(percentages en bedragen kloppen niet precies, maar zo wordt iig gewerkt)
Het idee is dat je een huurwoning huurt die passend is voor je inkomen en situatie. Jij wil huurtoeslag? Dat is goed, maar dan doe je maar je best om een goedkope huurwoning te zoeken, want hoe hoger je huur, hoe minder wij naar verhouding gaan betalen.
Ik snap het opzich wel, maar de huurprijzen zijn de afgelopen jaren zo gigantisch gestegen dat het bijna niet meer mogelijk is om een huurwoning onder de 400/450 te vinden

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
Lizzie.
- Zeer actief
dat is juist het probleem, door bezuinigen en de regel betreft het scheefwonen word de subsidiekraan dicht gedraaid, hoe hoger de huur hoe minder toeslag je krijgt. En daarom klopt die tekst van ''mij'' dus wel; Hoe hoger je huur, hoe meer je naar verhouding zelf moet betalen. Dit is bedoeld om kosten te besparen en scheefwonen tegen te gaan. Het moet mensen die in verhouding tot hun inkomen te duur wonen, prikkelen om een goedkopere woning te kiezen.Marjoleine schreef:Maar hoe kan dat? Want die subsidie is gekoppeld aan je inkomen ook.Lizzie. schreef:Nee zo simpel ligt het niet, als je huur boven de grens ligt van 374,44 euro krijg je minder huurtoeslag. En daar ligt het probleem dus, ik krijg nu dus huurtoeslag. Straks moet ik verhuizen en word mijn huur een paar honderd euro duurder. Door deze regeling krijg ik minder huurtoeslag en word voor mij de huur onbetaalbaar.Marjoleine schreef: Overigens: als jij geen subsidie krijgt, heb je voldoende inkomen om de huur te betalen.