Ik vind het wel gezellig hoor, net zo als 'lets have fun' gaan de gesprekjes meestal over de honden of zaken die betrekking hebben op honden. Eigenlijk een soort van HF topics, maar dan in real life
Van de meeste mensen die ik tegen kom, ken ik ook alleen de naam van de hond(en). Sam kan met de meeste honden goed overweg, hij speelt overwegend met teven die hij van jongs af aan kent, maar soms verrast hij me door te spelen met een onbekende hond. Dat vind ik dan geweldig. Ik wandel niet op vaste tijden/routes want ik vind het net leuk om verschillende mens/hond combinaties tegen te komen. Soms kom ik inderdaad honden (met name jonge reuen) tegen die erg opdringerig zijn, daar hoef ik me over het algemeen niet mee te bemoeien, dat regelt Sam zelf zonder enige escalatie.
Ik vermaak ook andere honden door met de bal te gooien (nadat ik geverifieerd heb dat de andere partij niet bezitterig wordt). Sam vindt dat bij bepaalde honden wel leuk, maar bij andere honden probeert hij niet eens de bal te vangen en vindt hij het dan duidelijk niet zo gezellig en wil hij liever aleen met zijn bal spelen. Tja, dan moet Sam maar wachten tot ik met de andere hond uitgespeeld ben. Daarnaast heb je de categorie honden die als ze een bal te pakken krijgen, hem niet meer afgeven (ook niet aan hun baas). Inmiddels weet ik precies welke hondjes dit zijn en wordt de bal direct opgeborgen, geen probleem, al kijkt Sam dan wel beteuterd.