Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Andermans hond vermaken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Andermans hond vermaken

Ongelezen bericht door duitse herder »

Je ziet het vaak gebeuren bij drukke losloopgebieden, honden die steeds bij andere honden komen buurten en daar blijven plakken. Baasjes vinden het allemaal reuze gezellig, blijven vaak staan en proberen te babbelen.

Ik loop voor mezelf en Noah en zit nooit te wachten op honden die bezig gehouden moeten worden. Noah vindt het gelukkig allemaal best, zij is toleranter dan ik ben :tongue: Wel kijkt Noah niet naar andere honden, natuurlijk ze ziet ze wel, maar dat is het dan ook wel.
Gooi je bv een speeltje in het water, gaat de hond Noah op staan wachten en blaffen. Vorige keer bleef er eentje net zo lang blaffen en happen in Noah tot Noah een snauw gaf :hmmm:

Hoe gaan jullie ermee om en hoe ervaren jullie het? Ben ik de enige die zich daaraan ergert?
Perry en Noah

Afbeelding
tineke

Re: Andermans hond vermaken

Ongelezen bericht door tineke »

In drukke losloopgebieden erger ik me niet zo snel ,dan weet ik van te voren dat elkaar ontlopen moeilijk ,zo niet onmogelijk ,gaat zijn.
Zoek ik bewust de rust op dan vind ik het wel vervelend maar goed daar gebeurd dat weer niet zo snel.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik erger me er niet zo snel aan eigenlijk.
Mijn honden vinden het allemaal prima als er een hond komt buurten maar spelen met een vreemde hond doen ze zelden, ze spelen eigenlijk altijd met elkaar.
Andere hondeneigenaren zien dan 4 honden leuk spelen en dan denken ze: oh dan kan Fikkie zich daar mooi mee vermaken!!
En mijn honden zien zo'n hond dan totaal niet staan en dan zit ik dus met een eigenaar opgescheept die Fikkie maar probeert aan te sporen vooral mee te gaan doen :Q:
Ik zeg dan gewoon dat ik ga en dan loop ik stiekem een andere route :tongue: maar ergeren? nee dat niet.
Laatst gewijzigd door samantha! op 03 aug 2013 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Fendi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Fendi »

Ik ben ook zo iemand die het meestal wel gezellig vind om ff te staan kletsen terwijl de honden spelen, maar als ik merk dat iemand dat niet wil ook prima. Ik sta niet. Toe dat mijn hond blijft blaffen oid als die ander dat duid ijk niet wil, dan roep ik ze bij me en lijn ze aan indien nodig,
Groetjes,
Kristel
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Nou ik vind het ergerlijk dat ik met Vlinder aan de riem aan het lopen ben.
Komt er een hond aan rennen,los....die ging achter Vlinder aan vangen.
Ik met Vlinder aan de riem rondjes draaien.

Baasje kijkt mijn kant op,denkt waarschijnlijk,o...dat gaat allemaal wel goed en gaat met een ander baasje staan kletsen.
dat is zo`n 100 meter verder op.

Ik krijg Vlinder bijna niet meer mee,die vond dat opdringerige ook helemaal niet leuk.

Baasje interesseerde dat weinig.
Na een tijdje riep hij de hond ,die ook goed luisterde.

Toen dacht ik ook;
"wat denk je nou dat iedereen en elke hond dat maar leuk vind?"

En die groepjes mensen heb je hier in het andere park ook,los loop veldje met een plas water.
Komen voornamelijk retriever-achtige honden,veel te lomp en te groot voor Vlinder (en toen voor Dydo)dus kan ik daar op dat moment niet lopen.
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik erger me er rot aan. Vooral wanneer ik aan het water sta en mijn hond aan het apporteren is en iemand er gewoon "gezellig" bij komt staan zodat zijn hond ook beweging krijgt.
Neem ff lekker zelf een speeltje voor je hond mee en zoek zelf een plekje aan het water denk ik dan! Mijn hond moet er niks van weten en verder ben ik zelf ook geen gezelschapsmens.
Laatst liet ik naar iemands mening de honden niet lang genoeg met elkaar spelen, ik liep namelijk door terwijl die man stil stond, want die vond het zo leuk voor zijn hond om nog een andere hond tegen te komen, hij zei toen tegen mij: "hij wil spelen hoor!". Nou de mijne niet en van mij hoeft dat ook niet, dus ik loop dan lekker door.
Yep, ik en mijn hond zijn heeeeel gezellig :wink:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

hebben jullie je hond voor plezier of om je te ergeren aan anderen? ik lees niks anders als: ik erger me hier aan of ik erger me daar aan. alsof andere mensen zich niet aan jullie lopen te ergeren.
als ik met mijn honden loop, loop ik voor me plezier en accepteer dat er honden zijn die niet zo goed luisteren of mee willen spelen. leven en laten leven scheelt een hoop ergernissen :wink:
ellen
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

ellen en de birmanen schreef:hebben jullie je hond voor plezier of om je te ergeren aan anderen? ik lees niks anders als: ik erger me hier aan of ik erger me daar aan. alsof andere mensen zich niet aan jullie lopen te ergeren.
als ik met mijn honden loop, loop ik voor me plezier en accepteer dat er honden zijn die niet zo goed luisteren of mee willen spelen. leven en laten leven scheelt een hoop ergernissen :wink:
ellen

Nou, dat dus. Ik maak me eigenlijk zelden druk om andere mensen of andermans honden. Mijn honden kunnen overigens te brutale of opdringerige honden prima op hun plaats zetten.
En eerlijk gezegd, ik vind het ook wel gezellig om een babbeltje te maken met mensen. Jarenlang heb ik iedereen moeten ontwijken omdat ik met een agressieve/onbetrouwbare hond liep. Dus ik vind het heerlijk om lekker ontspannen te lopen en mijn honden lekker hun eigen gang te laten gaan.
Willen ze spelen? Prima. Willen ze snuffelen? Ook prima.
Leven en laten leven.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

We houden de baasjes altijd op afstand maar de hondjes mogen meespelen hoor. Laatst nog dikke pret gehad met Stellar, een bal en een bejaarde Staff en een overblije Hussel. Enorm gezellig was dat. Bazinnetje vermaakte ondertussen haar kleinkind.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

duitse herder schreef:Je ziet het vaak gebeuren bij drukke losloopgebieden, honden die steeds bij andere honden komen buurten en daar blijven plakken. Baasjes vinden het allemaal reuze gezellig, blijven vaak staan en proberen te babbelen.

Ik loop voor mezelf en Noah en zit nooit te wachten op honden die bezig gehouden moeten worden. Noah vindt het gelukkig allemaal best, zij is toleranter dan ik ben :tongue: Wel kijkt Noah niet naar andere honden, natuurlijk ze ziet ze wel, maar dat is het dan ook wel.
Gooi je bv een speeltje in het water, gaat de hond Noah op staan wachten en blaffen. Vorige keer bleef er eentje net zo lang blaffen en happen in Noah tot Noah een snauw gaf :hmmm:

Hoe gaan jullie ermee om en hoe ervaren jullie het? Ben ik de enige die zich daaraan ergert?
Nee, je bent niet de enige. Ik heb totaal geen behoefte aan dat "socializen" met andere hondenbazen en loop dus ook altiid door. Caleb daarentegen vind het geweldig, en is zelf zo'n hond die overal maar op af wil :ugh: Eigen schuld (van mij dus), ik heb het hem zelf (onbedoeld.... eerste hond en onwetend :oeps: ) aangeleerd. Tadej is nog veel minder gediend van zulk gedrag dan ik. Ik loop dus nooit met haar in losloopgebieden of drukke gebieden (want ook al is het geen losloopgebied, vrijwel alle honden lopen hier los), bijna altijd op idiote tijdstippen en anders in verlaten gebied.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

nathalie71 schreef:Nou ik vind het ergerlijk dat ik met Vlinder aan de riem aan het lopen ben.
Komt er een hond aan rennen,los....die ging achter Vlinder aan vangen.
Ik met Vlinder aan de riem rondjes draaien.

Baasje kijkt mijn kant op,denkt waarschijnlijk,o...dat gaat allemaal wel goed en gaat met een ander baasje staan kletsen.
dat is zo`n 100 meter verder op.

Ik krijg Vlinder bijna niet meer mee,die vond dat opdringerige ook helemaal niet leuk.

Baasje interesseerde dat weinig.
Na een tijdje riep hij de hond ,die ook goed luisterde.

Toen dacht ik ook;
"wat denk je nou dat iedereen en elke hond dat maar leuk vind?"

En die groepjes mensen heb je hier in het andere park ook,los loop veldje met een plas water.
Komen voornamelijk retriever-achtige honden,veel te lomp en te groot voor Vlinder (en toen voor Dydo)dus kan ik daar op dat moment niet lopen.
Dat is zeker irritant, ik krijs dan dat ze kennelhoest heeft en dan worden de honden heel snel terug geroepen :F:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ik ben niet zo'n kletskous, uitzondering van mensen die ik ken.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Op zich lijkt me dat simpel ;-)
Als de honden zich allebei echt vermaken en lol hebben samen en de baasjes even met elkaar babbelen lijkt me dat probleemloos gaat. Het wordt tijd om af te taaien als 1 van de bazen het contact met de andere baas niet wil OF niet wil dat zijn/haar hond met de ander speelt.
Zo'n ontmoeting hoeft geen uur te duren natuurlijk maar kan best gewoon gezellig zijn. Als het een verplichting wordt of als zodanig voelt ging er iets mis ;-)

Suzanne
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

ik ga sinds kort naar een andere uitlaatplek en daar staan we vaak met meer mensen en honden bij elkaar bij het water.. veel spelende honden. honden die hun eigen ding kunnen doen en bazen die gezellig zijn. Ik vind het erg gezellig en geniet ervan om met elkaar van de honden te genieten.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk dat ik niet voor niks een voorkeur heb voor honden die ook niet zo vreselijk gezellig zijn ;)
ik heb helemaal geen behoefte aan samen spelende honden op een veld en bazen die gezellie aan de kant staan te kletsen, nooit gehad ook.
ik vind een praatje maken niet altijd vervelend, maar dan wel graag als ik alweer op de terugweg ben, ik heb nooit zo'n zin om mijn wandeling daarvoor te onderbreken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Ik doe mijn rondje en zie wel wat ik tegenkom!
Praatje is altijd gezellig, maar wel over de honden.

Ben altijd wel voorzichtig met groter groepen honden. Vooral als ze stilstaan op een grote plek.
Kijk dan hoe de sfeer is, maar meestal loop ik door.

nathalie71 schreef:veel te lomp en te groot voor Vlinder
Kan ik wel begrijpen hoor, maar mijn ervaring is ook wel dat de kleintjes al beginnen met blaffen als ze me
al aan zien komen. Hunter & Storm lopen dan hard door :mrgreen:
Nou begrijp ik uit jou verhaal dat Vlinder dat niet doet, maar ik krijg altijd veel te horen: kijk uit, want die van jou zijn groot!
En dan komt die kleine blaffend en tekeer gaand op ons af.
Mijn honden reageren daar gelukkig niet op en meestal is het daarna kennismaken en gewoon doorlopen.
Zoals het hoort!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Zolang de honden leuk met elkaar om gaan vind ik het prima. Mijn honden geven meestal niet veel om andere honden maar het gaat allemaal leuk met elkaar om. Ik hoef niet perse een praatje te maken maar ben er ook niet allergisch voor hoor :mrgreen: Alleen als honden gaan klieren bij mijn honden loop ik liever door voordat er echt conflicten ontstaan.
Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Char7 »

Waar ik altijd met mijn hond loop is het vaak rond 16.00 uur en rond 20.00 druk aan de waterkant, ik ga expres rond die tijden ook die kant op want ik vind het gezellig om mooi aan te staan met 10 anderen en praten met wie je wil, de honden zijn allemaal leuk en zijn heerlijk aan het apporteren of door het water aan het rennen.
Als ik gewoon een ronde loop dan heb ik er meestal ook geen zin om met iemand mee te lopen, dan loop ik wel een andere kant op, maar om lekker aan de waterkant te staan vind ik wel heel gezellig. Scheelt ook dat ik een hond heb die geen problemen maakt.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

O ja, op mijn vaste korte ronde kom ik steevast een aantal mensen tegen en dan blijf ik altijd gezellig even staan kletsen. Op één punt, zitten altijd een stel mensen buiten. Die hebben al een bak vers water staan voor passerende honden en vooral Bonnie weet dat precies. :mrgreen:
Hoor ik gelijk weer wat buurtroddels. Heerlijk. :lol1:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ergeren doe ik me niet snel. Maar het hangt volledig af van de hond in kwestie, hoe mijn honden reageren én mijn humeur of ik blijf staan of doorloop.
En soms sta je een minuut te praten over de baarmoederverzakking van tante Mien en dan besluit je alsnog om "maar weer eens verder te lopen, fijne dag nog" :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik ben geen praatjesmaak-held.. ik krijg er nog net iets uit als: wat een weertje, he? en dan houdt het alweer op haha.. En met hondenmensen is het vaak meteen dat onderdanig/dominant-gewauwel en daar heb ik al heleamaaaal geen zin in. Pom daarentegen, die wil met iedereen wel spelen!
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Als het leuk gaat heb ik er geen problemen mee.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

oh nee, ga weg, laat me met rust, nou vinden mijn honden dat ook wel, dus echt leuk buurten is het toch niet bij mij en ik vind dat helemaal prima :lol1:

ik loop niet in een losloopgebied, dus de loslopende honden daar vind ik vaak heel irritant, voornl. omdat die van mij niet zo gediend zijn van vreemd hondenvolk, gewoon bij je houden. dat wil ik :mrgreen:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Zolang het spelen leuk gaat heb ik er geen moeite mee hoor. Praatje maken wil ik ook wel, het gaat toch meestal over de honden en dat vind ik altijd gezellig. Ik erger me niet zo snel.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik ben niet zo'n praatjesmaker, loop liever alleen. Mijn honden hebben elkaar en hebben daardoor vaak weinig interesse in andere honden. Maar soms kom je ineens een hond tegen waar het ontzettend mee klikt en vooral Penny en Floor kunnen dan zo leuk spelen. Dan vind ik het prima als iemand erbij komt staan of dat we een stukje oplopen met elkaar. Vaak zijn de baasjes dan ook wel leuk. Wat ik wel irritant vind is als mijn honden lekker aan het zwemmen zijn en dan bijna verzopen worden door een grotere hond die gaat overhangen. En het baasje maar roepen "hij doet niks hoor".
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Overigens heeft Noah er ook geen problemen mee, die zegt altijd vriendelijk hoi terug tegen honden. Daarbij zeg ik wel altijd goeiedag tegen passerende mensen, alleen heb ik geen behoefte dat ik andermans hond zoet hou. Noah speelt eigenlijk niet met vreemde honden, wel soms tegen een knappe macho man dat ze gaat flirten maar meestal is ze te druk met zichzelf
Perry en Noah

Afbeelding
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

nee, ik erger me niet zo snel, maar toevallig pas wel. We gingen naar losloopgebied met een strandje, daar zijn altijd heel veel honden en mensen. Kunnen ze heerlijk met elkaar spelen. Komt daar mijn geschiedenis leraar aan lopen met een labrador. De labrador stormt op Beau af en begint op hem te springen in t water, Beau schrikt en rent snel naar mij toe. Ik gooi zijn tennisbal in het water en Beau gaat hem halen. De labrador blijft maar bij hem en springt de hele tijd op hem, waardoor Beau de hele tijd onder water gaat. Na 10 minuten is het nog niet over en het baasje zegt er niks van... Ik begin me er wel een beetje aan te ergeren, want Beau komt elke keer naar mij toe om 'dekking' te zoeken. Na 20 minuten heeft het baasje van de labrador nog niets gezegd, alleen maar lachen, want oh wat doet de labrador grappig :ugh: . Beau is het nu toch echt zat en begint behoorlijk te snauwen(dit deed hij al na 5 minuten, maar nu toch echt behoorlijk hard etc.) Voor de labrador lijkt het niets uit te maken, dus die gaat gewoon vrolijk door...

Werd nu toch wel langzaam beetje boos dat ze niets deden, maar het was mijn geschiedenis leraar... as een beetje bang dat als ik er wat van zou zeggen dit gevolgen zou hebben op school... Expres lagere cijfers geven o.i.d. Dus i.p.v. iets te zeggen zijn we een beetje mopperend weg gegaan.

Verder vindt ik het niet erg als er honden naar Beau toe komen, dit doet Beau helaas ook en ik ben het aan het trainen, maar het wil nog niet echt lukken helaas. Als er een hond naar hem toe komt stormen en we zijn buiten het losloopgebied, dus waar de honden gewoon aan de lijn moeten zitten vind ik het wel heel vervelend. Dat had ik pas ook. Ben ik met Beau aan het trainen dat hij niet zo hevig moet reageren op andere honden. Ik laat hem zitten op de stoep, omdat er in de verte een hond loopt, staat er opeens een hond naast Beau die hem uitdaagt tot spelen. Nou dan gaat Beau helemaal door het lint, gevolg is dat ik hem niet houd en meegesleurd wordt in hun spel. Ja fijn, baasje is nergens te bekennen en komt naar een paar seconde tevoorschijn. Begint te lachen en zegt, leuk he als ze zo samen spelen. Ik probeer uit te leggen dat ik dit absoluut niet fijn vindt en dat hij zijn hond aan moet lijnen. Zegt ie nee hoor en wijst naar een bordje met de tekst renveld erop. Zie je, zegt hij. Laat die hond anders ook gewoon lekker los, dit is niet eerlijk zo, jouw hond kan nu niet zo goed spelen.
Waarop ik zeg dat ik dit niet doe, omdat Beau anders weg loopt en dat zijn hond al los aan kwam lopen waar hij nog niet los mocht en dat het renveldje het stuk is waar gras is en niet de stoep ernaast. De stoep is waar ik stond, naast het renveldje dus. Ik was ondertussen behoorlijk boos geworden, maar hij bleef zeggen dat Beau los moest, omdat het nu niet eerlijk was. Ik zei nogmaals dat hij zijn hond bij zich moest houden of aan moest lijnen, omdat ik het niet fijn vind. Hij heeft dit toen gedaan en er is geen woord meer uit zijn mond gekomen.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik ga ook niet met andermans hond spelen hoor :wink: Niet omdat ik dat niet leuk vind maar omdat mijn honden de dummy of tennisbal claimen. Dus dat eindigd nooit gezellig :mrgreen: Ik gooi uitsluitend met speeltjes als we alleen zijn. Zie ik een andere hond aankomen wordt de dummy opgeborgen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

joytje333 schreef:nee, ik erger me niet zo snel, maar toevallig pas wel. We gingen naar losloopgebied met een strandje, daar zijn altijd heel veel honden en mensen. Kunnen ze heerlijk met elkaar spelen. Komt daar mijn geschiedenis leraar aan lopen met een labrador. De labrador stormt op Beau af en begint op hem te springen in t water, Beau schrikt en rent snel naar mij toe. Ik gooi zijn tennisbal in het water en Beau gaat hem halen. De labrador blijft maar bij hem en springt de hele tijd op hem, waardoor Beau de hele tijd onder water gaat. Na 10 minuten is het nog niet over en het baasje zegt er niks van... Ik begin me er wel een beetje aan te ergeren, want Beau komt elke keer naar mij toe om 'dekking' te zoeken. Na 20 minuten heeft het baasje van de labrador nog niets gezegd, alleen maar lachen, want oh wat doet de labrador grappig :ugh: . Beau is het nu toch echt zat en begint behoorlijk te snauwen(dit deed hij al na 5 minuten, maar nu toch echt behoorlijk hard etc.) Voor de labrador lijkt het niets uit te maken, dus die gaat gewoon vrolijk door...

Werd nu toch wel langzaam beetje boos dat ze niets deden, maar het was mijn geschiedenis leraar... as een beetje bang dat als ik er wat van zou zeggen dit gevolgen zou hebben op school... Expres lagere cijfers geven o.i.d. Dus i.p.v. iets te zeggen zijn we een beetje mopperend weg gegaan.

Verder vindt ik het niet erg als er honden naar Beau toe komen, dit doet Beau helaas ook en ik ben het aan het trainen, maar het wil nog niet echt lukken helaas. Als er een hond naar hem toe komt stormen en we zijn buiten het losloopgebied, dus waar de honden gewoon aan de lijn moeten zitten vind ik het wel heel vervelend. Dat had ik pas ook. Ben ik met Beau aan het trainen dat hij niet zo hevig moet reageren op andere honden. Ik laat hem zitten op de stoep, omdat er in de verte een hond loopt, staat er opeens een hond naast Beau die hem uitdaagt tot spelen. Nou dan gaat Beau helemaal door het lint, gevolg is dat ik hem niet houd en meegesleurd wordt in hun spel. Ja fijn, baasje is nergens te bekennen en komt naar een paar seconde tevoorschijn. Begint te lachen en zegt, leuk he als ze zo samen spelen. Ik probeer uit te leggen dat ik dit absoluut niet fijn vindt en dat hij zijn hond aan moet lijnen. Zegt ie nee hoor en wijst naar een bordje met de tekst renveld erop. Zie je, zegt hij. Laat die hond anders ook gewoon lekker los, dit is niet eerlijk zo, jouw hond kan nu niet zo goed spelen.
Waarop ik zeg dat ik dit niet doe, omdat Beau anders weg loopt en dat zijn hond al los aan kwam lopen waar hij nog niet los mocht en dat het renveldje het stuk is waar gras is en niet de stoep ernaast. De stoep is waar ik stond, naast het renveldje dus. Ik was ondertussen behoorlijk boos geworden, maar hij bleef zeggen dat Beau los moest, omdat het nu niet eerlijk was. Ik zei nogmaals dat hij zijn hond bij zich moest houden of aan moest lijnen, omdat ik het niet fijn vind. Hij heeft dit toen gedaan en er is geen woord meer uit zijn mond gekomen.
Je blijft toch geen twintig minuten staan als je hond wordt lastiggevallen?
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

sbientje schreef:
joytje333 schreef:nee, ik erger me niet zo snel, maar toevallig pas wel. We gingen naar losloopgebied met een strandje, daar zijn altijd heel veel honden en mensen. Kunnen ze heerlijk met elkaar spelen. Komt daar mijn geschiedenis leraar aan lopen met een labrador. De labrador stormt op Beau af en begint op hem te springen in t water, Beau schrikt en rent snel naar mij toe. Ik gooi zijn tennisbal in het water en Beau gaat hem halen. De labrador blijft maar bij hem en springt de hele tijd op hem, waardoor Beau de hele tijd onder water gaat. Na 10 minuten is het nog niet over en het baasje zegt er niks van... Ik begin me er wel een beetje aan te ergeren, want Beau komt elke keer naar mij toe om 'dekking' te zoeken. Na 20 minuten heeft het baasje van de labrador nog niets gezegd, alleen maar lachen, want oh wat doet de labrador grappig :ugh: . Beau is het nu toch echt zat en begint behoorlijk te snauwen(dit deed hij al na 5 minuten, maar nu toch echt behoorlijk hard etc.) Voor de labrador lijkt het niets uit te maken, dus die gaat gewoon vrolijk door...

Je blijft toch geen twintig minuten staan als je hond wordt lastiggevallen?
nee, 25 minuten :mrgreen: .
Elke keer dacht ik, het zal toch niet lang meer duren voordat ze er wat van zeggen? maar nee ze zeiden er niets van. En soms was de hond opeens 2 minuten weg, dus dacht ik ohh het is over, maar dan begon hij weer... Misschien niet heel handig geweest, kan het niet echt uitleggen eigenlijk, maargoed, daar ging het niet om.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”