Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Denk spelletjes
Moderator: moderatorteam
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Denk spelletjes
Ik kon zo geen verzamel topic vinden voor spelletjes voor honden en vind het leuk een ieders creativiteit hierin te zien.
Van ons vandaag:
Met dit weer is het buiten veels te warm om lang bezig te zijn, dus dan gaan we wat binnen spelletjes doen.
Djuna mocht daarom als eerste de ballenbak uitproberen, de snoepjes had ze er al snel uitgevist.
Daarna de pionnen, eerst de open pionnen, toen ze dat snapte de dichte. Al snel had ze ook door dat ik soms onder meerdere wat verstopte.
Bonnie wilde ook graag even, dus de ballenbak aangeboden. Die vond ook zij het einde. (ja alles met voedsel is geweldig haha)
De pionnen snapte ze niet, de open nog wel. Dat wordt dus nog even oefenen.
Wat voor denkspelletjes doen jullie allemaal?
Van ons vandaag:
Met dit weer is het buiten veels te warm om lang bezig te zijn, dus dan gaan we wat binnen spelletjes doen.
Djuna mocht daarom als eerste de ballenbak uitproberen, de snoepjes had ze er al snel uitgevist.
Daarna de pionnen, eerst de open pionnen, toen ze dat snapte de dichte. Al snel had ze ook door dat ik soms onder meerdere wat verstopte.
Bonnie wilde ook graag even, dus de ballenbak aangeboden. Die vond ook zij het einde. (ja alles met voedsel is geweldig haha)
De pionnen snapte ze niet, de open nog wel. Dat wordt dus nog even oefenen.
Wat voor denkspelletjes doen jullie allemaal?
-
JustJoyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Denk spelletjes
Ik krijg de melding "deze video is prive"
- mireille
- Zeer actief
- Contacteer:
hmm inderdaad, geen idee waarom ie op prive stond. Nou zou je hem wel moeten kunnen zien
-
JustJoyce
- Zeer actief
Ja leuk! Wat een leuke pionnetjes ook, waar haal je dat soort dingen vandaan?
- mireille
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij de action komen de open pionnetjes vandaan, de gesloten bij de wibra.
Bij bart smit kan je grote zakken van die ballen kopen.
En ook bij de xenos kan je leuke dingen op de kop tikken voor weinig geld maar de grootste plezier van je hond
Bij bart smit kan je grote zakken van die ballen kopen.
En ook bij de xenos kan je leuke dingen op de kop tikken voor weinig geld maar de grootste plezier van je hond
-
JustJoyce
- Zeer actief
Super leuk idee!
- Saskialappie
- Actief
- Mijn ras(sen): Een Kruising tekkel/labrador Doris en een labrador-pup Nola
- Aantal honden: 2
In een bakblik voor cupcakes snoepjes doen en dan met balletjes de snoepjes afdekken.
In een theedoek of handdoek een snoepje leggen en dan een aantal keren dubbelvouwen. Is dit te makkelijk voor je hond dan kun je de theedoek ook dichtknopen.
Snoepjes verstoppen in de woonkamer, keuken enz.
In een theedoek of handdoek een snoepje leggen en dan een aantal keren dubbelvouwen. Is dit te makkelijk voor je hond dan kun je de theedoek ook dichtknopen.
Snoepjes verstoppen in de woonkamer, keuken enz.
Groetjes Saskia en een pootje van Doris en Nola

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb wel eens van die puzzels gekocht, maar mijn hond heeft die heel snel door. Ik vind ze te duur voor een kwartiertje plezier.
Verder doe ik wel spelletjes met allerhande 'afval'. Een doos met brokjes erin en een paar kijk/snuffel gaatjes, een flesje aan een touwtje met een gedroogd visje erin. De fles moet dan worden omgekeerd aan het touw, dan valt het visje eruit. Dat soort dingen.
Verder doe ik wel spelletjes met allerhande 'afval'. Een doos met brokjes erin en een paar kijk/snuffel gaatjes, een flesje aan een touwtje met een gedroogd visje erin. De fles moet dan worden omgekeerd aan het touw, dan valt het visje eruit. Dat soort dingen.

- Boink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
Ik heb een hond die z'n eten uit de bak niet wil hebben, dat vindt hij te saai.
Dus naast zijn etensbak, staat zijn bak met z'n speeltjes. Daar gooi ik z'n brokken in, speeltjes erbovenop en dan wil hij wel.
Het meeste succes heb ik hier met een douchegordijn. Toevallig moest ons douchegordijn vervangen worden, dus ik heb de oude uitgelegd, er brokken opgegooid en hem opgerold. Daarna een knoop erin. Cody is er zeker een half uur mee zoet en omdat de stof zo glad is wordt het niet zo vies (aangezien meneer erg kan kwijlen als hij eten kan verdienen).
Ook heb ik nog een set van die plastic bekertjes van de Ikea, daar kan ook van alles mee. Ondersteboven zetten. Gewoon rechtop (aangezien hij er net niet bij kan moet hij ze uit het bekertje zien te krijgen), meerdere bekertjes op elkaar of een bal op de beker.
Die kegeltjes zijn ook een leuk idee!
Dus naast zijn etensbak, staat zijn bak met z'n speeltjes. Daar gooi ik z'n brokken in, speeltjes erbovenop en dan wil hij wel.
Het meeste succes heb ik hier met een douchegordijn. Toevallig moest ons douchegordijn vervangen worden, dus ik heb de oude uitgelegd, er brokken opgegooid en hem opgerold. Daarna een knoop erin. Cody is er zeker een half uur mee zoet en omdat de stof zo glad is wordt het niet zo vies (aangezien meneer erg kan kwijlen als hij eten kan verdienen).
Ook heb ik nog een set van die plastic bekertjes van de Ikea, daar kan ook van alles mee. Ondersteboven zetten. Gewoon rechtop (aangezien hij er net niet bij kan moet hij ze uit het bekertje zien te krijgen), meerdere bekertjes op elkaar of een bal op de beker.
Die kegeltjes zijn ook een leuk idee!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Oh van alles.
Momenteel heel erg van gewoon een schoenendoos. Koekjes in propjes in de schoenendoos. Eierdozen openen is ook een succes. Hier heb ik wel een filmpje van
[video][/video]
Je ziet in dit filmpje een combinatie overigens. Heb hier ook al de kinderstapelblokken. Ik heb ze hier in elkaar gedaan, maar je kan ze ook als toren op elkaar stapelen. Of een soort balletje balletje mee doen, maar dan met een lekker sterk ruikend koekje. Het voordeel van deze blokjes die ik bij kruidvat kocht is dat er gaatjes in zitten, dus ze ruiken door blokje heen.
Een kong met vlees invriezen, zodat ze lekker even zoet zijn. Ik heb ook ijsblokjes met brokjes ingevroren. Eventeel wegwerpbekers, yoghurt met brokjes invriezen en daarna beker er om weg knippen (al hoeft dat niet)
Verder had ik inderdaad ook een zoekdoek, maar die is zoek
. Moet weer eens een nieuwe maken. Dat is niet zo moeilijk. Ik heb hier ook oude autobanden liggen en een zelfgemaakte standaard met bekers die ze om kunnen draaien waardoor snoepje eruit valt en een schuifpuzzel die ik gratis bij een zak voer kreeg.
Momenteel heel erg van gewoon een schoenendoos. Koekjes in propjes in de schoenendoos. Eierdozen openen is ook een succes. Hier heb ik wel een filmpje van
[video][/video]
Je ziet in dit filmpje een combinatie overigens. Heb hier ook al de kinderstapelblokken. Ik heb ze hier in elkaar gedaan, maar je kan ze ook als toren op elkaar stapelen. Of een soort balletje balletje mee doen, maar dan met een lekker sterk ruikend koekje. Het voordeel van deze blokjes die ik bij kruidvat kocht is dat er gaatjes in zitten, dus ze ruiken door blokje heen.
Een kong met vlees invriezen, zodat ze lekker even zoet zijn. Ik heb ook ijsblokjes met brokjes ingevroren. Eventeel wegwerpbekers, yoghurt met brokjes invriezen en daarna beker er om weg knippen (al hoeft dat niet)
Verder had ik inderdaad ook een zoekdoek, maar die is zoek