Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond mee naar het strand of niet ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
Aantal honden: 2

Re: hond mee naar het strand of niet ?

Ongelezen bericht door joytje333 »

malinois schreef:Tong en voetzooltjes
Oke weer wat bijgeleerd dan.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Lunatic schreef:Je zal toch maar niks anders te doen hebben dan elke dag de fouten van andere mensen zoeken zeg
Gelukkig hebben de meeste van ons daar geen tijd voor, die zijn te druk met hun honden, ook als het warm is :pffff:
dan leef je ook in een cocoon !. Er is zoveel meer als alleen je hond .. :schrik:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Lunatic schreef:Je zal toch maar niks anders te doen hebben dan elke dag de fouten van andere mensen zoeken zeg
Gelukkig hebben de meeste van ons daar geen tijd voor, die zijn te druk met hun honden, ook als het warm is :pffff:
dan leef je ook in een cocoon !. Er is zoveel meer als alleen je hond .. :schrik:
Dat vind jij....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

joytje333 schreef: wat doe jij dan met je hond op een hete dag? Vind het namelijk ook zielig als je niets met je hond onderneemt, of het nou heet is of niet. maar dat is mijn mening...

je laat het dan aan de hond zelf over en je kijkt wat hij doet , loopt hij te sloom , dan kan hij niet tegen de warmte , enz , enz .

ik voelde vanmiddag na de wandeling even op het koppetje van mijn logeerhond en dat was heel heet !
terwijl hier in de flat , is het gewoon .

of je moet een hond een petje op kunnen doen ..gekheid, maar wat mensen tegen de zon/hitte doen , kunnen zij niet .. :19:
en MOETEN met hun baas mee . :ugh:

de logeerhond zou ik daar geen plezier mee gedaan hebben , ze was heel koel thuis , maar buiten sloom
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bouvierpoedel schreef:
ellen en de birmanen schreef:mij zien ze niet op het strand overdag, als ik ga dan is het rond 19.30 uur!!!!!!!!!!! dan is het wat rustiger maar nog wel lekker om de zee in te gaan tot mijn knieen en verder niet. de honden kunnen dan lekker zwemmen en ravotten. de stront word uiteraard opgeruimd in tegenstelling tot de dagjesmensen die vaak hun t*ringzooi laten liggen.
ellen
Hoezo ,zit je altijd te schijten op het strand dan.? :zweep:
beter in de buitenlucht dan op een benauwede wc pot :pffff:
ellen
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pakdebal schreef:
Dat is jouw mening, ik ben liever met m'n honden bezig dan dat ik met een verrekijker andere mensen begluur opzoek naar fouten die ik dan weer op een hondenforum kan plempen :U:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ellen en de birmanen schreef:
bouvierpoedel schreef:
ellen en de birmanen schreef:mij zien ze niet op het strand overdag, als ik ga dan is het rond 19.30 uur!!!!!!!!!!! dan is het wat rustiger maar nog wel lekker om de zee in te gaan tot mijn knieen en verder niet. de honden kunnen dan lekker zwemmen en ravotten. de stront word uiteraard opgeruimd in tegenstelling tot de dagjesmensen die vaak hun t*ringzooi laten liggen.
ellen
ellen
Dominantie zeker :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bouvierpoedel schreef:
ellen en de birmanen schreef:
bouvierpoedel schreef:
ellen
ellen
Dominantie zeker :engel:
ben ik ook, pis ook altijd over de anderen heen, fiets voorop, loop voorop. ik heb als ik niet zit te schijten gewoon de broek aan :engel:
ellen
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Chuck is 2 weken geleden nog een dag mee geweest naar het strand. Het was warm, maar niet zo erg als vandaag, hij heeft nergens last van gehad en de dag van zijn (korte) leven gehad!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mij ( ons ) zie je deze dagen ook niet op het strand.
Veel te druk inderdaad. Zelf, dus zonder hond, ga ik hier sowieso niet naar het strand.
Om te bakken of zwemmen bedoel ik dan.
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Tjonge, je hond mag niet uit, hij mag niet mee verkoeling zoeken op het strand, hij mag niet in de auto... ik denk dat ik m maar opberg in de kast en ze er in de winter weer uithaal! :piew:
Oh ja, klein detail: dan moet niemand gaan zeuren dat groente en brood duurder is geworden :mrgreen: want omdat mensen zoals ik de honden in de hitte laten buffelen, kan de boer oogsten zodat jullie weer kunnen eten :pffff: en oh, als ik mijn honden laat kiezen (want dat moet je vragen zag ik :denken: ) dan zouden ze 24/7 op jacht zitten, weer of geen weer :E: Gewoon een flinke drinkbak en zorgen dat ze weten waar de sloot is... en ja, dan zitten ze inderdaad de hele dag in de hitte... :8):
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Als het zo heet is laat ik de honden ook thuis, het zand was niet om op te lopen en het asfalt was zo mogelijk nog heter, nee dan ga ik in de avond wel terug met honden;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik zal Mowgli en Balou er geen plezier mee doen als ik ze zal mee nemen naar een druk strand (mijzelf trouwens ook niet), dus nee ik zal het niet doen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Pdb vertel me nou eens één keer waarom jij altijd de fouten van andere hier neer moet zetten??
Is dat niet vervelend om zo te moeten leven?
Geniet jij ook wel eens ergens van of is de hele wereld alleen maar bar en boos en ben jij de enige held hier?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sanne!!
Zeer actief

Oh ja en ik probeer serieus altijd wel normaal op je te reageren maar ik verlies mijn geduld als ik weer zie dat het alleen maar weer negatief is.
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

alm@ schreef:Ik moet er niet aan denken met dit weer op die overvolle stranden hier met de honden (of zonder) te gaan zitten, ik zou knettergek van de drukte en de herrie worden :schrik: van oktober tot april zijn de stranden weer van ons :cheer: en kan je ook weer gratis parkeren :mrgreen:
+1 (nou ja als je mijn man en de kinderen meetelt +4)
Daarbij doe ik mezelf en mijn hond geen plezier om hem mee te sjouwen in die drukte, veels te veel prikkels voor hem waardoor hij druk en onzeker wordt en ik niet meer rustig zit.
Ons hondje dat we vroeger thuis hadden namen we wel mee.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:Als het zo heet is laat ik de honden ook thuis, het zand was niet om op te lopen en het asfalt was zo mogelijk nog heter, nee dan ga ik in de avond wel terug met honden;)
Ik had geen zand ;-) auto op gras, dan via een onkruidhelling naar beneden. Een stukje stenen en dan water... als t eb is dan nog een stuk doorweekt zand (daar zitten sommige mensen dan wel)... zitten doe ik naast de auto en de honden erin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik had het ook niet over jou;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Voor mijn plezier ga ik al niet naar het strand en als ik het om de hond moest doen ook niiet.
Te heet en te druk.
Zou dan liever naar een vennetje gaan met bos en bomen erom heen .Lijkt mij een stuk prettiger en aangenamer.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
joytje333
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel

Ongelezen bericht door joytje333 »

Zo druk was het trouwens niet hoor. Ja, aan het begin wel, maar zou je 5 minuten verder lopen, dan zat je bijna helemaal alleen. Voor de drukte hoef je niet weg te blijven in ieder geval.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:Ik moet er niet aan denken met dit weer op die overvolle stranden hier met de honden (of zonder) te gaan zitten, ik zou knettergek van de drukte en de herrie worden :schrik: van oktober tot april zijn de stranden weer van ons :cheer: en kan je ook weer gratis parkeren :mrgreen:
Ik betaal juist graag voor parkeren, want zo'n parkeerplaats houdt ook weer mensen tegen :wink:
Alleen met storm & regen en met steile mulle opgangen kan je het strand beter mijden :ugh: :LOL:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:.
vanmorgen zag ik het onvermijdelijke : 2 honden ( niet bij elkaar ) , die mee moesten naar het strand ( de strandspullen zag ik mee, dus was niet voor een terrasje )
eentje hijgde er al op de weg er naartoe. :80:

is dit verantwoord , is dit egoistisch ( kon geen oppas krijgen ) , of weten ze het gewoon niet ?.. :denken:

Mijn honden hijgen haast altijd en daar hoeft de zon nog geeneens voor te schijnen.
Tama hijgt al verschrikkelijk als er een klein lentezonnetje schijnt zou ik met haar dus nooit naar buiten kunnen.
Sommige honden hijgen omdat ze opgewonden zijn als ze ergens naar toe gaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Wat is er zo leuk aan het strand met deze hitte? Een stel mieren in colonnes zij aan zij op een matje of een bedje. Daar zou ik bij voorbaat al krankjorum van worden. Laat staan dat ik mijn honden dan nog mee zou nemen. Dus nee, geen strand voor mij en ook niet voor de honden, die dat zeer zeker niet trekken met deze hitte. Wij hebben een prachtige schaduwrijke plas hier achter. Schoon water en 's ochtends tot een uur of 11 zit je er nog redelijk rustiek, voordat het toerisme los barst en heel veel zooi achter laat.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zonder honden wil ik al niet naar het strand, maar wat een ander doet gaat mij niks aan.

Pak de Bal, waarom maak je je zo druk om wat een ander doet, moeten die mensen zelf weten, zij zullen wel weten wat goed is voor hun hond en wat niet.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sanne!!
Zeer actief

PdB geeft geen reacties meer en wij gaan lekker door.

Hoe krijgt ze het toch iedere keer weer voor elkaar. :gvd:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Sanne!! schreef:PdB geeft geen reacties meer en wij gaan lekker door.

Hoe krijgt ze het toch iedere keer weer voor elkaar. :gvd:
Misschien zit ze lekker met haar logeerhond op het strand. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
joytje333 schreef: wat doe jij dan met je hond op een hete dag? Vind het namelijk ook zielig als je niets met je hond onderneemt, of het nou heet is of niet. maar dat is mijn mening...

je laat het dan aan de hond zelf over en je kijkt wat hij doet , loopt hij te sloom , dan kan hij niet tegen de warmte , enz , enz .

ik voelde vanmiddag na de wandeling even op het koppetje van mijn logeerhond en dat was heel heet !
terwijl hier in de flat , is het gewoon .

of je moet een hond een petje op kunnen doen ..gekheid, maar wat mensen tegen de zon/hitte doen , kunnen zij niet .. :19:
en MOETEN met hun baas mee . :ugh:

de logeerhond zou ik daar geen plezier mee gedaan hebben , ze was heel koel thuis , maar buiten sloom
Deze vonden het zo erg dat ze mee moesten met mij... vreselijk...

Afbeelding

Afbeelding

De tegenzin is van hun koppies af te lezen :cool2:
Afbeelding
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

malinois schreef: Deze vonden het zo erg dat ze mee moesten met mij... vreselijk...

Afbeelding

Afbeelding

De tegenzin is van hun koppies af te lezen :cool2:
Ik snap ook niet dat je ze zo erg moet plagen met die warmte en dan moeten ze ook nog een bal ophalen?
Ik vind dat niet kunnen hoor. :80:
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Nanna schreef:Ik dacht dat daar waar Pak woont de honden in deze tijd van het jaar helemaal niet toegelaten werden op het strand?

mag ook niet hiervoor de boulevard , wel een eind verder op , maar met een strandmat ga je toch niet op een terras zitten ?.. Dus waar gaan ze heen ?..

Na 21.00 uur mag het hier wel, valt mij op, dat mensen ineens niet kunnen klok kijken en al om 20.00 uur komen
Het is toch wat.

daar gaat het niet om, maar hou je even aan de regels , ik deed dat wel , na 21.00 uur liep ik van " honden-strandtent " naar de boulevard terug

kleine moeite om even met z'n allen de regeltjes te volgen, maar er zijn er altijd die denken " wij mogen wel " .
braaf hoor, zit! krijg je een stukje pensstaaf
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb nog nooit iemand meegemaakt die zoveel meemaakt als PDB

Met andere woorden, ik geloof geen zak van alle topics die je opent. Aandacht trekken noemen ze dat ook wel eens :kotz:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”