Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
.
vanmorgen zag ik het onvermijdelijke : 2 honden ( niet bij elkaar ) , die mee moesten naar het strand ( de strandspullen zag ik mee, dus was niet voor een terrasje )
eentje hijgde er al op de weg er naartoe.
is dit verantwoord , is dit egoistisch ( kon geen oppas krijgen ) , of weten ze het gewoon niet ?..
Heavy schreef:Wat is er nu weer mis met een hond mee naar het strand nemen? Als je een hond hebt die zijn rust neemt dan is dat toch heerlijk in een zelfgegraven kuil onder de schaduw van een parasol na een frisse duik in zee?
de honden vinden het zelf niet zo fijn, denk ik, aan de lijn , mogen niet even naar de zee als ze dat willen , enz
en het zand is heet, heb je wel eens gevoeld op blote voeten ?.
Honden zijn geen kastplantjes hé. Zolang je er als baas voor zorgt dat ze niet oververhitten, is er niets aan de hand. Integendeel. Een hond mag ook eens zijn fysieke grenzen opzoeken, vind ik. Die van ons gaan vanavond ook mee naar de zee. Het is voor iedereen warm, dus ook voor hen. In de bergen zijn ze een paar weken geleden ook tot het uiterste gegaan, totdat ons Gipsy zich neerlegde en duidelijk maakte dat het genoeg was. We hebben dan gewoon even gepauzeerd, verfrissing gezocht en weer verder gegaan. Was dat te ver? Op dat moment wel, maar liever zo dan te weinig met de honden doen.
ik heb ze wel eens zien liggen , onder de ligstoelen om wat schaduw te krijgen .
Dat schrijf ik niet hoor. Maar je stelt 3 vragen tegelijk, en ik antwoord op dit soort driedubbele vragen altijd met "ja", dus in dit geval ook.
Ik zou er zelf niet snel voor kiezen om mijn hond mee te nemen naar het strand met dit warme weer, maar ik zal een ander daar niet zo snel om veroordelen (zoals jij wel doet) als die daar wél voor kiest. Want ik heb geen flauw benul van de reden waarom ze dat doen. Misschien kan de hond niet alleen thuis blijven of is het in het huis van de mensen van de hond wel veel warmer dan op het strand...
Haddock neem ik niet mee in de auto met dit weer, die gaat al kapot van de hitte voor we bij de auto zijn. Maar met de meiden rij ik gerust naar het strandje hier 20 min vandaan hoor. Die zwemmen lekker, komen bij mij op de handdoek liggen, graven een kuil, liggen onder de parasol en nemen weer een duik.
ik nam mijn honden ook gerust mee toen ik zelf nog wel veel op strandjes te vinden was.
lekker tegen de bosrand aan, in het water wanneer ze wilden.
beviel ons prima!
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Nanna schreef:Ik dacht dat daar waar Pak woont de honden in deze tijd van het jaar helemaal niet toegelaten werden op het strand?
Ik zou mijn hond nu iig niet meenemen. Te warm en het hek is van de dam als dat beest op het zeekasteel van een vijfjarige gaat zitten schijten, of tegen de strandtas van zo'n beach-huppelkut pist
Er zijn wat stranden waar honden wel zijn toegelaten ,in Noordwijk heb je zo'n hondenstrand en in Katwijk meen ik ook.
Pakdebal schreef:.
vanmorgen zag ik het onvermijdelijke : 2 honden ( niet bij elkaar ) , die mee moesten naar het strand ( de strandspullen zag ik mee, dus was niet voor een terrasje )
eentje hijgde er al op de weg er naartoe.
is dit verantwoord , is dit egoistisch ( kon geen oppas krijgen ) , of weten ze het gewoon niet ?..
Natuurlijk is het onverantwoord .. of nee.. herstel; IK vind het onverantwoord!
Mensnen denken dat honden er ook verkoeling vinden... ;-(
Het risico op oververhitting acht ik groot.. even balletje gooien.. lekker koel door het water....
Recent gelezen; collie "maar 1,5 uur aan het strand".. ja.. maar wel aan het infuus bij de DA daarna... kantjeboord!
Ik vind het dus onverantwoord en spelen met het leven van je hond.
Wij wonen redelijk dicht bij het strand maar ik ga echt niet hutje mutje aan het strand zitten met 3 honden .
Ik ga wel als de meeste weer weg zijn bv s'avonds rond 21.00 uur.
Maar als je zelf naar het strand wil en je hond gaat graag het water in waarom niet.
Het is nu aan de kust wat prettiger dan landinwaarts, omdat er van zee af nog wat wind komt. Dus ik vind het niet zo gek bedacht om aan de kust te gaan zitten. Het kan wel heel warm worden op het strand maar eerlijk gezegd, het wordt in huizen en appartementen waarschijnlijk warmer nu. Er is te weinig wind om door je huis te waaien om het af te laten koelen. Maar aan het strand voel je die bries wel.
Ik zou wel flink maatregelen nemen zoals een schelp meenemen en daar zoet water indoen, een kuil voor ze graven, een parasol gebruiken, ijsklontjes om te knabbelen, hun voetzolen nathouden en veel snacks met daarin water aanbieden. De hele dag moet je vocht tanken, mensen ook trouwens. Je bent op zo'n dag de hele dag in de weer met de hitte, dus ik neem aan dat mensen dat op het strand ook doen.
Ik haat het strand als het warm is, dus gaan we er niet heen. Hier hebben we ook een redelijk koel park en daar gaan we liever heen. Op het strand heb je natuurlijk wel weinig schaduw, weinig koele schaduw en dan krijg ik overal bulten, haha. Maar ik snap de keuze voor het strand wel, het kan verkeerd gaan maar eerlijk gezegd vind ik het veel gevaarlijker om je hond thuis te laten in een kokend appartement. Dan kan ie echt niks als ie oververhit raakt namelijk.
klinkt leuk, maar heb je ook enig idee hoeveel water er in zo'n schelp gaat?
ik zie je al sjouwen
en op de een of andere manier heb ik zo het idee dat je ijsklontjes een warme dag aan het strand ook niet overleven
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Heavy schreef:Wat is er nu weer mis met een hond mee naar het strand nemen? Als je een hond hebt die zijn rust neemt dan is dat toch heerlijk in een zelfgegraven kuil onder de schaduw van een parasol na een frisse duik in zee?
de honden vinden het zelf niet zo fijn, denk ik, aan de lijn , mogen niet even naar de zee als ze dat willen , enz
Hebben ze je dat verteld?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Wij hebben het vroeger ook gedaan met onze Franse Bulldog 2 weken Scheveningen. Windscherm mee naar het strand was het heerlijk vertoeven. 1970 of 1971 was het.
Ik zou het zelf niet doen, maar goed, ik houd dan ook niet van het strand in de zomer, ga er wel in de herfst of winter naar toe.
Nanna schreef:Ik dacht dat daar waar Pak woont de honden in deze tijd van het jaar helemaal niet toegelaten werden op het strand?
mag ook niet hiervoor de boulevard , wel een eind verder op , maar met een strandmat ga je toch niet op een terras zitten ?.. Dus waar gaan ze heen ?..
Na 21.00 uur mag het hier wel, valt mij op, dat mensen ineens niet kunnen klok kijken en al om 20.00 uur komen
mag ook niet hiervoor de boulevard , wel een eind verder op , maar met een strandmat ga je toch niet op een terras zitten ?.. Dus waar gaan ze heen ?..
Na 21.00 uur mag het hier wel, valt mij op, dat mensen ineens niet kunnen klok kijken en al om 20.00 uur komen
Het is toch wat.
daar gaat het niet om, maar hou je even aan de regels , ik deed dat wel , na 21.00 uur liep ik van " honden-strandtent " naar de boulevard terug
kleine moeite om even met z'n allen de regeltjes te volgen, maar er zijn er altijd die denken " wij mogen wel " .
Ik moet er niet aan denken met dit weer op die overvolle stranden hier met de honden (of zonder) te gaan zitten, ik zou knettergek van de drukte en de herrie worden van oktober tot april zijn de stranden weer van ons en kan je ook weer gratis parkeren
alm@ schreef:Ik moet er niet aan denken met dit weer op die overvolle stranden hier met de honden (of zonder) te gaan zitten, ik zou knettergek van de drukte en de herrie worden van oktober tot april zijn de stranden weer van ons en kan je ook weer gratis parkeren
alm@ schreef:Ik moet er niet aan denken met dit weer op die overvolle stranden hier met de honden (of zonder) te gaan zitten, ik zou knettergek van de drukte en de herrie worden van oktober tot april zijn de stranden weer van ons en kan je ook weer gratis parkeren
Dat gratis parkeren geldt niet voor Castricum.
Het blijft een melkkoetje tot nu toe is het van oktober tot april gratis maar dat kan ook veranderen natuurlijk.
mij zien ze niet op het strand overdag, als ik ga dan is het rond 19.30 uur!!!!!!!!!!! dan is het wat rustiger maar nog wel lekker om de zee in te gaan tot mijn knieen en verder niet. de honden kunnen dan lekker zwemmen en ravotten. de stront word uiteraard opgeruimd in tegenstelling tot de dagjesmensen die vaak hun t*ringzooi laten liggen.
ellen