Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ben met rot geschrokken :(

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ben met rot geschrokken :(

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Sorry, moet het even van me afschrijven, ben toch best wel geschrokken.
Zoals elke ochtend was ik vanmorgen even lekker aan het wandelen met de honden in het losloopgebied bij mij in de buurt. Daar heb je ook water, dus voor deze temperaturen perfect. Ik stond bij het water en de honden waren lekker aan het zwemmen.

Uiteraard heb ik het losloopgebied niet voor mezelf alleen en op een gegeven moment komt er een mevrouw aan met een (gok ik) Podenco kruising. Hond moest en zou zwemmen, ze stond dat beest maar aan te moedigen. Hondlief had duidelijk een ander idee van een leuke ochtend en stond daar maar een beetje dom te kijken. Normaal ga ik eigenlijk altijd weg als er andere honden aankomen en loop ik door naar het volgende strandje. Maar omdat deze hond duidelijk niet van plan was ook maar een teen nat te maken, dacht ik, ik blijf wel even staan. Die lopen zo wel door.
Penny en Chester hadden al even kennis gemaakt. Chester vond die hond niet zo leuk, dus ik had ze al bij me geroepen, want als je niet leuk kan doen, blijf je maar bij mij. Was allemaal geen probleem, Penny en Chester luisterden braaf en die mevrouw zei verbaasd te zijn dat de hond niet reageerde. (hier hadden de alarmbellen moeten gaan rinkelen) Dus ik ga lekker verder met wat we aan het doen waren, speeltjes gooien en zwemmen. Sacha, mijn ouwetje, komt uit het water, gooit het speeltje neer en scharrelt wat rond. Ziet die hond, die daar nog steeds staat, kijkt even en ineens duikt die hond erbovenop. Sas gillen natuurlijk, beestje wist niet wat haar overkwam. Ik stier erop af en geef die hond een mep met het tasje wat ik in m'n handen had (zaten alleen zachte speeltjes in). Maar het mocht niet baten, weer dook ze bovenop Sacha, ze moest en zou haar grijpen. Ik geef weer een mep met die tas, maar niks hoor, ze deinsde even terug, maar bleef terugkomen. Ik probeerde Sacha te pakken, maar dat lukt natuurlijk niet in de hectiek en inmiddels hadden Penny en Chester besloten zich ermee te bemoeien. Maar ook dat boeide die hond niet. Inmiddels was ook Floor uit het water en toen 3 Cairns zich ermee bemoeiden droop ze af. Gelukkig zijn mijn honden met een brul te stoppen, maar steeds kwam die hond weer. Ook Chester werd blijkbaar toch hard gebeten, want hij liep te gillen en dat is niks voor hem. Vrouwtje van de andere hond kon alleen maar zeggen: Ellia, stop nou, stop nouhou. Deed verder niks natuurlijk. En ineens wist ik het weer, deze hond heeft vorige zomer Penny bijna verzopen als pup, toen wist die mevrouw me te vertellen dat ze niet met kleine hondjes kon, want die gillen altijd. Penny gilde toen helemaal niet, die was gewoon aan het spelen in het water. Vandaag wist deze dame me te vertellen dat ze dat anders nooooit doet. Toen was mijn geduld op en heb ik haar even gemeld dat dit nu het tweede incident is van de twee keer dat we elkaar tegen komen en dat ze voortaan misschien de hond even bij zich moet houden.

Voortaan ga ik dus maar weer weg als er andere honden aankomen, voel me zo schuldig tegenover Sacha. Godzijdank kan ik op een schaafje bij haar oor na geen schade ontdekken en waarom Chester zo gilde is me een raadsel want hij heeft gelukkig niks. Was voor het eerst blij dat ze als een roedel reageerden, want ik weet niet hoe het anders met Sas was afgelopen.
Laatst gewijzigd door Saschesfloor op 02 aug 2013 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Ben met rot geschrokken :(

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Gelukkig is het goed afgelopen!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Bah wat een nare ervaring weer.
Afbeelding
Neeltje
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Daar zit je niet op te wachten!

Gelukkig hebben ze er niks aan over gehouden!
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Gelukkig is het goed afgelopen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat een rotgedoe :ugh:
Gelukkig lijken ze niets te mankeren!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Fijn weer zulke mensen :devil:
Gelukkig vallen de verwondingen mee, maar gezellig is anders op de vroeg ochtend :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Saschesfloor
Zeer actief

Jion schreef:Sommige eigenaren blijven maar ontkennen dat hun hond agressief is, hier loopt ook zo iemand met een valse kelpie die al tig honden heeft gegrepen en nog blijven de baasjes volhouden dat ze niks doet en laten ze haar gewoon loslopen. :roll:
Helaas blijf je dat soort baasjes houden. Hier ook een stel met een enorme Oud Duitse Herder. Ze hebben er geen reet over te vertellen en hij grijpt lukraak allerhande honden. Toen ik laatst een trimklant tegen kwam met zijn Flatcoat (zeer lief en onderdanig teefje), kwamen ze ook weer aanlopen. Trimklant in paniek en ook ik stond wat te mopperen in de trant van: "oh nee, heb je hun weer". Het is echt niet leuk om ze te moeten passeren. De paniek van mijn klant kwam doordat een paar dagen eerder zijn hond dus ook gepakt was door de herder. Hij merkte op tegen die mensen dat dankzij hun voor een hoop mensen het wandelplezier aardig wordt verpest. "Ja", zegt die vrouw, "dat weten we, maar onze hond is niet agressief, andere honden zijn bang en daarom gebeuren dat soort dingen." :80: :80: :80: Wat moet een mens daar nou nog op antwoorden?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

potjandorie, volgende keer niet met een tasje slaan, maar er gewoon bovenop duiken - klaar ermee :zweep:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jion schreef:Wat een schrik voor jou en je hondjes. :(

Sommige eigenaren blijven maar ontkennen dat hun hond agressief is, hier loopt ook zo iemand met een valse kelpie die al tig honden heeft gegrepen en nog blijven de baasjes volhouden dat ze niks doet en laten ze haar gewoon loslopen. :roll:
Soms hebben ze nog gelijk ook en is hun hond niet agressief, maar een "bully".
Klieren en pesten (vooral bij angstige honden) maar never nooit een schrammetje te vinden. :wink:
Toch worden ze door overige parkgebruikers wel agressief genoemd.

Overigens ook niet iets om blij mee te zijn.
En je moet wel trainen op ander gedrag (en anders aan de lijn houden).
Maar agressief?
Nee.

Dit gaat niet over de ervaring van TS hoor, voor de duidelijkheid.
Dat is heel vervelend.
Ik zou dergelijke honden ook liefst ontwijken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Pfff gelukkig goed afgelopen zeg!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
ranetje
Zeer actief

Jion schreef:
ranetje schreef:
Jion schreef:Wat een schrik voor jou en je hondjes. :(

Sommige eigenaren blijven maar ontkennen dat hun hond agressief is, hier loopt ook zo iemand met een valse kelpie die al tig honden heeft gegrepen en nog blijven de baasjes volhouden dat ze niks doet en laten ze haar gewoon loslopen. :roll:
Soms hebben ze nog gelijk ook en is hun hond niet agressief, maar een "bully".
Klieren en pesten (vooral bij angstige honden) maar never nooit een schrammetje te vinden. :wink:

Maar agressief?
Nee.

Dat is heel vervelend.
:scratch:
En soms hebben ze geen gelijk en is hun hond botweg agressief. Zoals de kelpie waar ik het over heb. Die al tig gaatjes en scheuren in andere honden heeft gemaakt. :19:
Dan heb je gelijk toch? :wink:
Stond gewoon nog niet in je vorige posting :tongue:

Er wordt ook nogal eens rondgezonden dat een hond "agressief" is als hij alleen pest, maar nooit schade veroorzaakt.
Ik zou de mensen niet de kost willen geven die dat agressief noemen en rondkletsen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Jion schreef: Daar stond in dat die kelpie agressief was, niet dat het een pestkop was. :U:

Dat jij daar dan uit meent te moeten concluderen dat ik iets anders bedoel dan ik schrijf is niet mijn manco toch? :hmmm:
Nee hoor dat concludeerde ik niet :flower:
Het is zo wel veel duidelijker. :D

En jij had gelijk met je oordeel van die bepaalde hond :ok: :wink:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik begrijp sommige mensen echt niet hoor. Als je wéét dat je hond niet goed met andere honden kan, wáárom in vredesnaam zoek je het dan op?! Is het leuk om te zien hoe je hond een andere hond toetakelt? :19:
Net als dat ik écht niet snap waarom er nog steeds mensen met hen hond gaan fietsen met dit weer, reed net in de auto voorbij een stel met een weimeraner aan de fiets. :denken:
Maar goed, heb jij niks aan, mijn irritatie kwam gewoon even boven. :mrgreen:

Gelukkig is het met jouw hondjes goed afgelopen, hopen dat je haar nooit meer tegenkomt.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
het zoveelste incident , of wordt het gewoon meer hier opgeschreven ?, maar het is wel opvallend . :denken:

daarom neem ik geen hond meer , ik vind er zo niets meer aan ! :ugh:

die gil was van de schrik, je zal toch maar zomaar worden aangevallen, mag je best gilen !
gelukkig is het zo afgelopen , want als je niets gedaan had ????
primera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier

Ongelezen bericht door primera »

jeetje zeg, hoop dat ze geen laat ervan gaan krijgen. Eigenlijk gek, hoor t steeds vaker dat als een hond bijt, het nooit aan die hond ligt ''het ligt aan uw hond want die gaf de verkeerde signalen. Hoop dat je die hond niet meer tegen komt
Saschesfloor
Zeer actief

Pakdebal schreef:.
het zoveelste incident , of wordt het gewoon meer hier opgeschreven ?, maar het is wel opvallend . :denken:

daarom neem ik geen hond meer , ik vind er zo niets meer aan ! :ugh:

die gil was van de schrik, je zal toch maar zomaar worden aangevallen, mag je best gilen !
gelukkig is het zo afgelopen , want als je niets gedaan had ????
Ik laat me mijn plezier in het hebben van honden niet ontnemen door een stel van die gekken. Ik moet zeggen, normaal heb ik er weinig last van, ik loop op vaste tijden en ik kom altijd dezelfde, leuke mensen tegen. Maar nu het zo warm is...

Ik ga er niet over nadenken wat er gebeurt was als ik niks gedaan had. Wat Sandra al zei hierboven, de volgende keer is het geen zacht tasje meer (leek wel zo'n omaatje die met haar handtas stond te meppen haha), maar dan is die hond voor mij. Ik denk dat ze beter kan zorgen dat Ellia NOOIT meer bij mijn honden in de buurt komt. Overigens wil ik echt niet zeggen dat die van mij altijd schatjes zijn, maar ik weet wel waarmee ik loop (vooral met hoeveel ik loop) en ik tolereer van mijn honden geen gedonder.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ranetje schreef:
Er wordt ook nogal eens rondgezonden dat een hond "agressief" is als hij alleen pest, maar nooit schade veroorzaakt.
Ik zou de mensen niet de kost willen geven die dat agressief noemen en rondkletsen.
nou, veel honden die geen schade maken zijn wel agressief. agressie staat of valt niet met gaatjes maken. een hond kan ook een andere opjagen of plat drukken zonder fysieke schade of dat er bloed vloeit. maar dat wil niet zeggen dat die hond dan niet agressief is. als zo'n hond op een van mijn honden duikt en ze plat drukt of ze wegjaagt met happen vind ik dat wel agressie, zeker als mijn honden niets uitlokken en te kennen geven met kalmerende signalen dat ze het niet zo leuk vinden.

gister nog in het water, staat daar een akita uit te vallen naar de meeste honden. nou, lijfje doet echt niets om afgebekt te worden maar die durfde niet meer het water in. bij een andere hond die hij opjoeg hapte hij en spuugde de plukken haar uit zijn bek. maar hee, geen schade, dus dat mag?
kwam er een mevrouw aan met 3 beardies, de zwakste joeg hij tot aan het gras (en dat was best ver) uit het water en de mevrouw kon haar hond bij de auto ophalen.

tja, hij speelt nogal ruw en andere honden begrijpen hem niet zegt de eigenaar dan. maar hij doet niets hoor! :kotz: . flikker toch op met je kuthond bij een water waar veel honden komen zwemmen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hutsje schreef:
ranetje schreef:
nou, veel honden die geen schade maken zijn wel agressief. agressie staat of valt niet met gaatjes maken. een hond kan ook een andere opjagen of plat drukken zonder fysieke schade of dat er bloed vloeit. maar dat wil niet zeggen dat die hond dan niet agressief is. als zo'n hond op een van mijn honden duikt en ze plat drukt of ze wegjaagt met happen vind ik dat wel agressie, zeker als mijn honden niets uitlokken en te kennen geven met kalmerende signalen dat ze het niet zo leuk vinden.

gister nog in het water, staat daar een akita uit te vallen naar de meeste honden. nou, lijfje doet echt niets om afgebekt te worden maar die durfde niet meer het water in. bij een andere hond die hij opjoeg hapte hij en spuugde de plukken haar uit zijn bek. maar hee, geen schade, dus dat mag?
kwam er een mevrouw aan met 3 beardies, de zwakste joeg hij tot aan het gras (en dat was best ver) uit het water en de mevrouw kon haar hond bij de auto ophalen.

tja, hij speelt nogal ruw en andere honden begrijpen hem niet zegt de eigenaar dan. maar hij doet niets hoor! :kotz: . flikker toch op met je kuthond bij een water waar veel honden komen zwemmen.
Is opjagen altijd agressie?
Is platdrukken agressie of bullyen?

Ik geloof dat we eerst een definitie van agressie moeten hebben :wink:

Voor mij is agressie in dit verband aanvallen en bijten (als hij de kans krijgt).
Laatst gewijzigd door ranetje op 02 aug 2013 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Jeetje zeg :ugh: Hoop dat ze inderdaad helemaal in orde zijn en er niks aan over houden...
Hutsje
Zeer actief

ranetje schreef:
Hutsje schreef:
ranetje schreef:

Is opjagen altijd agressie?
Is platdrukken agressie of bullyen?

Ik geloof dat we eerst een definitie van agressie moeten hebben :wink:

Voor mij is agressie in dit verband aanvallen en bijten (als hij de kans krijgt).
voor mij is agressief gedrag wat ik hierboven beschrijf ;). ik vind "verbale" agressie ook agressie en dat kan ook schade aanrichten, ook al is dat niet altijd fysiek.
als er tijdens het bullyen of platdrukken wel schade ontstaat is dat dan voor jou wel agressie? of nog niet?
huts deed het ook, platdrukken met open bek maar maakte geen gaatjes. maar heus dat zij wel schade aanrichtte met dat platdrukken, als was het alleen maar door haar gewicht. die kreeg dus de kans niet bij mij.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig dat ze niets lijken te mankeren, dom dat iemand haar hond los laat bij kleine hondjes wanneer ze weet dat die niet met kleine hondjes kan.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ranetje
Zeer actief

Hutsje schreef:voor mij is agressief gedrag wat ik hierboven beschrijf . ik vind "verbale" agressie ook agressie en dat kan ook schade aanrichten, ook al is dat niet altijd fysiek.
als er tijdens het bullyen of platdrukken wel schade ontstaat is dat dan voor jou wel agressie? of nog niet?
huts deed het ook, platdrukken met open bek maar maakte geen gaatjes. maar heus dat zij wel schade aanrichtte met dat platdrukken, als was het alleen maar door haar gewicht. die kreeg dus de kans niet bij mij
Bij mij ook niet :8):
Zie een eerdere posting.
ranetje schreef: Soms hebben ze nog gelijk ook en is hun hond niet agressief, maar een "bully".

Maar agressief?
Nee.

Dat is heel vervelend.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

ik ben dus een andere mening toegedaan ;), ik vind dat wel agressief gedrag.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hutsje schreef:voor mij is agressief gedrag wat ik hierboven beschrijf . ik vind "verbale" agressie ook agressie en dat kan ook schade aanrichten, ook al is dat niet altijd fysiek.
huts deed het ook, platdrukken met open bek maar maakte geen gaatjes. maar heus dat zij wel schade aanrichtte met dat platdrukken, als was het alleen maar door haar gewicht. die kreeg dus de kans niet bij mij
Vergat deze vraag te beantwoorden.

Ik vind dat ongewenst gedrag en mogelijk onaangepast gedrag.
Maar ik vind dat inderdaad geen agressief gedrag :wink:

Niet dat een hond de kans zou krijgen om zo uit te pakken.
Van dat soort gedrag vergoelijken ben ik niet.
Aangelijnd houden en zien dat je dat gedrag er uit traint.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik heb zo'n bully hond zoals dat hier zo mooi omschreven wordt. Ze zal inderdaad niet voor gaatjes zorgen, ze gromt niet, ze blaft niet maar je jaagt op onzekere honden. Met grote voorkeur kleine honden die op 50 meter al beginnen te tetteren. Het is voor mij maakt het niet uit welke stempel erop staat maar het is gewoon klote gedrag wat ontzettend lastig af te leren is. Mijn oplossing is lopen op momenten als het niet zo druk is en als er andere honden aankomen, aanlijnen en aandacht vragen.

en dat had desbetreffende dame ook moeten doen, ongeacht of andere honden wel wat doen of niet, je hebt gewoon de verantwoording over je eigen hond.
Desalniettemin, ik hoop dat de hondjes van de TS er weinig geestelijke schade van hebben ondervonden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Pakdebal

primera schreef:. Eigenlijk gek, hoor t steeds vaker dat als een hond bijt, het nooit aan die hond ligt ''het ligt aan uw hond want die gaf de verkeerde signalen. Hoop dat je die hond niet meer tegen komt

volgens mij zeggen ze dat nu , om zich snel in te dekken, voor eventueel een aangifte , .. :hmmm:
Saschesfloor
Zeer actief

De honden lijken allemaal prima in orde. Sas is wat suf, maar het is natuurlijk ook heel warm. Denk dat het meer daaraan ligt. Ik ben blij dat het zo is afgelopen en ik moet zelf ook gewoon nog alerter zijn. Ik had echt niet gezien dat we al eerder een aanvaring met deze lieverd hebben gehad, maar denk niet dat ik het nu nog vergeet.
Pakdebal

Saschesfloor schreef: ik moet zelf ook gewoon nog alerter zijn. Ik had echt niet gezien dat we al eerder een aanvaring met deze lieverd hebben gehad, maar denk niet dat ik het nu nog vergeet.

jij zal de ogen van je hond moeten zijn , altijd alert op wat er komen gaat , dat doe ik nog steeds ..:wink:
Saschesfloor
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Saschesfloor schreef: ik moet zelf ook gewoon nog alerter zijn. Ik had echt niet gezien dat we al eerder een aanvaring met deze lieverd hebben gehad, maar denk niet dat ik het nu nog vergeet.

jij zal de ogen van je hond moeten zijn , altijd alert op wat er komen gaat , dat doe ik nog steeds ..:wink:
Oh, maar dat is eigenlijk een tweede natuur. Chester is heel lang hond-agressief geweest en ik ben gewend om te lopen met ogen van voor en van achteren, ondanks dat Chester nu al zo'n 2 jaar prima met de meeste honden kan. Buiten dat loop ik met 4 honden en hoe je het ook wend of keert, het is een roedel en als er wat gebeurd handelen ze ook als roedel. En dat wil ik voor zijn. Echt, ik snap gewoon niet waarom ik deze keer ben blijven staan :oohja:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”