Neeltje schreef:Inderdaad, je zult waarschijnlijk bij de broodfok terecht komen. Misschien dat je contact kunt opnemen met de rasvereniging en kijken of ze soms hele jonge herplaatsers hebben. Of ga tegen die tijd regelmatig naar een asiel bij je in de buurt of houdt de site van de nederlandse dierenasielen bij, misschien dat er dan wel een heel leuk jong hondje zit. Altijd beter dan broodfok.
Hier sluit ik me bij aan. Als je echt graag een dwergkeesje wilt hebben, zoek dan of een jonge herplaatser, of ga toch voor een pup, maar spaar wat langer door. Ik heb een Westie (als herplaatser gekregen) die waarschijnlijk bij een broodfokker vandaan komt. Beestje is altijd ziek of onderweg. Van het geld wat ik aan dierenartskosten heb gehad, had ik veel beter een pup met stamboom kunnen kopen. Ik had toen helaas nog geen hondenforum om op terug te vallen, van een rasvereniging of de raad van beheer had ik nog nooit gehoord en heb in mijn jonge naïviteit toen zomaar het eerste de beste hondje uit de krant gehaald die aan onze wensen voldeed, maar ben echt door schade en schande wijs geworden. Overigens wil ik hiermee niet zeggen dat iedere hond met boom gezond is, maar je kan in ieder geval proberen te achterhalen of de lijnen gezond zijn en een fokker uitzoeken die goed is voor zijn honden en waar je een klik mee hebt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.