Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dwergkeesje????
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: dwergkeesje????
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
Voor ik een bod uit breng wil ik eerst even wat meer over je karakter weten...bouvierpoedel schreef:2000 .Ik ben dwerg en Kees ,beetje een naaktkees door haarverlies maar wie bied.?
Ben je sportief en behendig?
Ben je zindelijk of pis en schijt je het hele huis onder?
Hoe ben je met andere honden?
Ben je aanhankelijk?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ben een luie kees die van vreten houd.Lisette1985 schreef:Voor ik een bod uit breng wil ik eerst even wat meer over je karakter weten...bouvierpoedel schreef:2000 .Ik ben dwerg en Kees ,beetje een naaktkees door haarverlies maar wie bied.?
Ben je aanhankelijk?
Uiteraard graag een kattenbak net naast de bank waar ik verblijf en vreten binnen pootbereik.

- Lisette1985
- Zeer actief
En dat mot je uiteraard ook bij mij op bed slapen?bouvierpoedel schreef:Ben een luie kees die van vreten houd.Lisette1985 schreef:Voor ik een bod uit breng wil ik eerst even wat meer over je karakter weten...bouvierpoedel schreef:2000 .Ik ben dwerg en Kees ,beetje een naaktkees door haarverlies maar wie bied.?
Ben je aanhankelijk?Graag gekriebelt en verwent word en zindelijk is.
![]()
Uiteraard graag een kattenbak net naast de bank waar ik verblijf en vreten binnen pootbereik.Andere honden in huis geen problemen mee zolang ze in een urn zitten.
En met wandelingen mot je ook in een hondenbuggy? want stel je voor dat je moe word he
Mijn honden zijn net te groot voor een urn... en een kartonnen doos vreten ze zich doorheen
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- kipo
- Zeer actief
2000,-???
Ik dacht serieus dat de populariteit van de dwergkees vooral kwam omdat het een goedkoper, maar toch net-zo-mini-als-een-chihuahua hondje was, maar daar zit ik dus mooi naast.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik sta ook wel te kijken van die prijzen hoor. Tjonge, wat heb ik zelf dan een goedkoop rashondje! 
TS: ik wilde als kind ook altijd een hond nadat onze eerste hond was overleden, en heb er ook flink mijn best voor moeten doen voordat die kwam. Ik heb goede afspraken gemaakt met mijn moeder over wat ik allemaal zou doen (eigenlijk alles: alle wandelingen behalve het laatste rondje, eten geven, vachtverzorging, naar de dierenarts, een deel van mijn zakgeld ingeleverd om iets bij te dragen in de kosten) en me daar ook aan gehouden. Ik heb van tevoren voor mijn moeder een schema gemaakt van wanneer ik met de hond zou gaan wandelen en hoe ik dat kon combineren met school (lange wandeling voordat ik naar school ging, wandelen als ik thuiskwam, na het eten wandelen), zodat ze zag dat ik er echt goed over na had gedacht. Dus toen ik een jaar of 10 was, kreeg ik eindelijk mijn eigen hond!
TS: ik wilde als kind ook altijd een hond nadat onze eerste hond was overleden, en heb er ook flink mijn best voor moeten doen voordat die kwam. Ik heb goede afspraken gemaakt met mijn moeder over wat ik allemaal zou doen (eigenlijk alles: alle wandelingen behalve het laatste rondje, eten geven, vachtverzorging, naar de dierenarts, een deel van mijn zakgeld ingeleverd om iets bij te dragen in de kosten) en me daar ook aan gehouden. Ik heb van tevoren voor mijn moeder een schema gemaakt van wanneer ik met de hond zou gaan wandelen en hoe ik dat kon combineren met school (lange wandeling voordat ik naar school ging, wandelen als ik thuiskwam, na het eten wandelen), zodat ze zag dat ik er echt goed over na had gedacht. Dus toen ik een jaar of 10 was, kreeg ik eindelijk mijn eigen hond!
- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): west highland white terrier
- Aantal honden: 1
ik heb nu een soort van brief van 3 bladzijde volgeschreven. daar heb ik allerlei vragen ingezet die mijn ouders me zouden kunnen vragen.
zo kan ik laten zien dat ik weet wat er allemaal bij komt kijken bij een pup. dit zijn de vragen:
En de herrie? ( dan bedoel ik het blaffen)
je word ouder, kan je er wel goed voor zorgen?
Heb je er wel genoeg tijd voor?
Waarom er nog aan beginnen?
En wanneer ga je haar dan wel opvoeden?
En de verharing dan?!
Laat je haar dan ook het hele jaar door weer en wind uit?!!
Heb je wel genoeg geld voor een dwergkees en alle toebehoren?
En de dierenartskosten?
En in de vakanties dan?
de antwoorden zet ik even niet bij, wand die zijn nogal lang en uitgebreid.
maar weten jullie misschien nog andere vragen waar ik rekening mee moet houden?
zo kan ik laten zien dat ik weet wat er allemaal bij komt kijken bij een pup. dit zijn de vragen:
En de herrie? ( dan bedoel ik het blaffen)
je word ouder, kan je er wel goed voor zorgen?
Heb je er wel genoeg tijd voor?
Waarom er nog aan beginnen?
En wanneer ga je haar dan wel opvoeden?
En de verharing dan?!
Laat je haar dan ook het hele jaar door weer en wind uit?!!
Heb je wel genoeg geld voor een dwergkees en alle toebehoren?
En de dierenartskosten?
En in de vakanties dan?
de antwoorden zet ik even niet bij, wand die zijn nogal lang en uitgebreid.
maar weten jullie misschien nog andere vragen waar ik rekening mee moet houden?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en wat ga je doen als je straks uit wil gaan, een weekendbaantje én een vriendje krijgt en ook nog af en toe moet studeren?

-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
En je hebt je daar echt helemaal aan gehouden? Wat knap zeg! Mijn dochter van 16 heeft net haar eerste éigen hond gekregen en ze heeft dit ook allemaal beloofd, ben heel benieuwd of ze dat ook gaat doen.DeDiana schreef:Ik sta ook wel te kijken van die prijzen hoor. Tjonge, wat heb ik zelf dan een goedkoop rashondje!
- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
ik ben niet echt de persoon die vaak uit zal gaan. toch zal het huis wel gebeuren.M@scha schreef:en wat ga je doen als je straks uit wil gaan, een weekendbaantje én een vriendje krijgt en ook nog af en toe moet studeren?
als ze nog een pup is zal ik vooral thuis blijven. als ze wat ouder is kan ik wel soms weg. ze is dan samen met puk.
en anders heb ik gewoon pech en moet ik wachten...
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Nicole van der star schreef:ik ben niet echt de persoon die vaak uit zal gaan. toch zal het huis wel gebeuren.M@scha schreef:en wat ga je doen als je straks uit wil gaan, een weekendbaantje én een vriendje krijgt en ook nog af en toe moet studeren?
als ze nog een pup is zal ik vooral thuis blijven. als ze wat ouder is kan ik wel soms weg. ze is dan samen met puk.
dat zei mijn buurmeisje ook toen ze 13/14 was... nu is ze 15,5 en wil eigenlijk toch wel eens zien wat dat stappen nou eigenlijk is en een vriendje wil ze eigenlijk ook wel!

- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
ik vraag het wel gewoon eerst aan mijn ouders en als het dan niet mag...
heb ik geen andere keus dan wachten
heb ik geen andere keus dan wachten
- Boink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
Nicole van der star schreef: maar weten jullie misschien nog andere vragen waar ik rekening mee moet houden?
Waarom wil je nog een hond, we hebben er toch al één?
- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
ik vind pukkie super! voor mij is ze het liefste hondje ooit. maar ik ben verlieft op dwergkeesjes en ik wil er super graag een.
toen er 2 loge hondjes kwamen fleurde puk helemaal op. dus voor haar zou het ook heel er leuk zijn!
toen er 2 loge hondjes kwamen fleurde puk helemaal op. dus voor haar zou het ook heel er leuk zijn!
- DeDiana
- Zeer actief
Ja hoor! Natuurlijk was ik ook wel eens ziek of er was wat anders, maar dan overlegden we daarover. Het was in ieder geval mijn verantwoordelijkheid om dan een oplossing te zoeken (natuurlijk onder supervisie van mijn moeder), maar ik was een heel verantwoordelijk kind en had ook al andere huisdieren waar ik altijd goed voor zorgde.tbeast schreef:En je hebt je daar echt helemaal aan gehouden? Wat knap zeg! Mijn dochter van 16 heeft net haar eerste éigen hond gekregen en ze heeft dit ook allemaal beloofd, ben heel benieuwd of ze dat ook gaat doen.DeDiana schreef:Ik sta ook wel te kijken van die prijzen hoor. Tjonge, wat heb ik zelf dan een goedkoop rashondje!
O, en het inleveren van een deel van mijn zakgeld was natuurlijk symbolisch; ik geloof dat ik in plaats van een gulden per week voortaan twee kwartjes kreeg.
- DeDiana
- Zeer actief
O, en nog een vraag voor het lijstje van TS: Waarom per se een dwergkeesje? Wat is daar zo leuk aan?
(Lijkt me ook wel een vraag die je ouders kunnen gaan stellen, zeker met deze hoge aanschafkosten.)
(Lijkt me ook wel een vraag die je ouders kunnen gaan stellen, zeker met deze hoge aanschafkosten.)
- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
ik vind keesjes gewoon super!
ik denk niet dat ik een ander hondej wil nu
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Pennymeisjes vinden pony's ook helemaal geweldig tot dat ze een echte hengst tegenkomen.Nicole van der star schreef:ik vind keesjes gewoon super!

- Lisette1985
- Zeer actief
Zonder stamboom word er 5 a 600 euro voor gevraagd 
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik studeer dan wel en heb een weekend en vakantiebaantje, maar uitgaan en vriendjes heb ik geen tijd voor en geen zin in. Ik ga aankomend seizoen naast mijn stage, drie uur reistijd en baan twee keer in de week op de club trainen met Beau en willen we iets bereiken moet ik in mijn eigen tijd ook nog trainen. Ik ben dus zeven dagen in de week lekker bezig en ja.. dat hoort er bij als je een hond hebt. Nu zijn mijn ouders voor een maand op vakantie en waar zij normaal op hem passen, breng ik hem nu naar het pension of regel een oppas voor hem. Het is maar net wat je wilM@scha schreef:Nicole van der star schreef:ik ben niet echt de persoon die vaak uit zal gaan. toch zal het huis wel gebeuren.M@scha schreef:en wat ga je doen als je straks uit wil gaan, een weekendbaantje én een vriendje krijgt en ook nog af en toe moet studeren?
dat zei mijn buurmeisje ook toen ze 13/14 was... nu is ze 15,5 en wil eigenlijk toch wel eens zien wat dat stappen nou eigenlijk is en een vriendje wil ze eigenlijk ook wel!

- DeDiana
- Zeer actief
Misschien moet je iets meer vertellen over waarom keesjes super zijn.Nicole van der star schreef:ik vind keesjes gewoon super!
Bijvoorbeeld omdat ze actief zijn en aanhankelijk, goed met andere honden overweg kunnen en een handig klein formaatje hebben zodat ze makkelijk overal mee naartoe kunnen en dus niet veel ruimte innemen (ik zeg maar wat, puur als voorbeeld). En omdat je ze heel mooi vindt natuurlijk.
- Lisette1985
- Zeer actief
En misschien kun je ze dit topic laten lezen?
Dan zien ze hoe enthousiast je ermee bezig bent en dat het geen impulsieve actie is en dat je dit echt heel erg graag wil.
Dan zien ze hoe enthousiast je ermee bezig bent en dat het geen impulsieve actie is en dat je dit echt heel erg graag wil.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Boink
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
Ken je keesjes in je omgeving?Nicole van der star schreef:ik vind keesjes gewoon super!
- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
Dediana dat is een goed idee dat ga ik zeker doen!
Lisetten1985: ga ik zeker doen!
boink: nee jammer genoeg niet
Lisetten1985: ga ik zeker doen!
boink: nee jammer genoeg niet
- Nicole van der star
- Vaste gebruiker
ik heb nog een vraagje.
als ik nou een pup mag, zou ik dan voor een reutje kiezen?
die zijn ook nog een stukje goedkoper.
maar gaan die dan niet rijden? op puk of op je been ofzo?
misschien heb ik het wel helemaal fout maar ik wil het wel graag weten
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Dan ging ik mooi voor een stamboomloos dwergkeesjeLisette1985 schreef:Zonder stamboom word er 5 a 600 euro voor gevraagd
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Kind ga lekker naar school en met je vriendinnetjes uit en studeren.Nicole van der star schreef:ik heb nog een vraagje.
Kun jezelf later hard werken en sparen voor een Kees.
2000 is een flink bedrag wat de meeste ouders ook niet zomaar uit hun zak kunnen toveren ,dus een beetje bescheiden naar je ouders mag wel..

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die heb ik ook niet en ben ook om te knuffelen.smoekie schreef:Dan ging ik mooi voor een stamboomloos dwergkeesjeLisette1985 schreef:Zonder stamboom word er 5 a 600 euro voor gevraagd

- DeDiana
- Zeer actief
Is Puk een teefje? En is ze gecastreerd of wordt ze nog loops? Want in dat laatste geval moet je er wel even goed over nadenken of je ze wel goed uit elkaar kunt houden als Puk loops is, zodat ze niet per ongeluk zwanger raakt.
Verder zou ik ook even kijken of Puk het meestal beter met teefjes of met reutjes kan vinden. Misschien maakt het haar niet uit, maar soms is het zo dat honden veel beter kunnen opschieten met andere honden die niet van hetzelfde geslacht zijn. Dan kun je dus beter voor een reutje kiezen.
Verder zou ik ook even kijken of Puk het meestal beter met teefjes of met reutjes kan vinden. Misschien maakt het haar niet uit, maar soms is het zo dat honden veel beter kunnen opschieten met andere honden die niet van hetzelfde geslacht zijn. Dan kun je dus beter voor een reutje kiezen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, of niet. Ik was ook 16 toen ik toestemming kreeg om een tweede hond aan te schaffen. Wel de aanschaf zelf betalen, dus hard werkenM@scha schreef:Nicole van der star schreef:ik ben niet echt de persoon die vaak uit zal gaan. toch zal het huis wel gebeuren.M@scha schreef:en wat ga je doen als je straks uit wil gaan, een weekendbaantje én een vriendje krijgt en ook nog af en toe moet studeren?
TS, het klinkt misschien wat flauw maar ik zou nog een paar jaartjes wachten. Als je 16 bent mag je werken en kan je zelf sparen voor die aanschafkosten, net als ik deed. Dat is best hard werken en duurt eventjes maar het is het wel waard en de kans dat je ouders er dan mee instemmen is ook veel groter. Mijn honden kostten zo'n 1000,- en ik denk niet dat mijn ouders dat voor mij hadden betaald..