Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afgebeten neus pup / update filmpjes toegevoegd pag. 10
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Afgebeten neus pup
de pest is ook nog dat een vriendenstel van onze overburen opvanghuis zijn en altijd een stuk of 6 van die badgasten hebben rondlopen.. dáár ga ik dus niet op visite, dan gaat het denk ik wel mis en heb ik er ineens een hond bij 

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Volledig eens met mijn voorgangers lekker laten inslapen, een hond zonder neus is te triest voor woorden!!!!

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, omdat wij nuchter nadenken....Maar de gemiddelde koetsjie koetsjie hondenbezitter, doet dat denk ik wel. Kijk op fb hoeveel ach wat zielig verhalen voorbijkomen, die dan 223464 reacties krijgen van och wat zielig, waar kunnen we doneren....Safari schreef:O, gelukkig ben ik niet de enige die hier zo over denkt.tekkel schreef:Nou, dat vraag ik me af, of zulke foto's extra geld opleveren. Wat mij betreft schiet deze stichting in haar eigen voet: geen cent krijgt ze van mij met deze foute dierenliefde.fes/lou schreef:Jongens, get real....
Dit hondje wordt opgeofferd voor de goede zaak. Dit soort zielige foto's brengen een hoop geld in het laatje, en dat er dan 1 hondje een hondonwaardig kutleven heeft neem je op de koop toe...
Wat dat gaat worden als het arme ding straks gaat wisselen weet ik ook niet...
Nou ja, dit soort acties maakt me gewoon misselijk.... Dierenliefde noemen ze dat.. Ik moem het dierenmishandeling!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
haha ja zo ben ik ook op zekere hoogte, gelukkig heb ik een hele nuchtere vriend. Die ziet het al aan m'n kop als ik bij een foto zit te kwijlen en zegt dan nee daar komt niks van inM@scha schreef:de pest is ook nog dat een vriendenstel van onze overburen opvanghuis zijn en altijd een stuk of 6 van die badgasten hebben rondlopen.. dáár ga ik dus niet op visite, dan gaat het denk ik wel mis en heb ik er ineens een hond bij
Ik had het laatst nog bij een fretje die weg moest, en een valkparkiet. Ik heb ze uiteindelijk maar helpen herplaatsen maar ik heb er eerst wel even bij ge-oooooohhhht
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Ik ben het met de rest eens, dit hondje heeft geen hondwaardig leven als hij niet kan snuffelen.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- M@scha
- Zeer actief
Gollum schreef:haha ja zo ben ik ook op zekere hoogte, gelukkig heb ik een hele nuchtere vriend. Die ziet het al aan m'n kop als ik bij een foto zit te kwijlen en zegt dan nee daar komt niks van inM@scha schreef:de pest is ook nog dat een vriendenstel van onze overburen opvanghuis zijn en altijd een stuk of 6 van die badgasten hebben rondlopen.. dáár ga ik dus niet op visite, dan gaat het denk ik wel mis en heb ik er ineens een hond bij![]()
Ik had het laatst nog bij een fretje die weg moest, en een valkparkiet. Ik heb ze uiteindelijk maar helpen herplaatsen maar ik heb er eerst wel even bij ge-oooooohhhht
fijn hè die mannen van ons!

- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Vooral dat snuffelen, dat is toch de eerste basis behoefte van een hond? Wat een hond hond maakt zeg maar.
Mijn Joy doet niet veel, rent niet, speelt niet, maar snuffelen altijd!
Ik ben best voor het helpen van gehandicapte dieren, maar wel goed kijkend naar de hond. Bij een renhond moet/kun je andere criteria hebben dan bij een klein gezelschapshondje.
Mijn Joy doet niet veel, rent niet, speelt niet, maar snuffelen altijd!
Ik ben best voor het helpen van gehandicapte dieren, maar wel goed kijkend naar de hond. Bij een renhond moet/kun je andere criteria hebben dan bij een klein gezelschapshondje.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
De medewerkers van het asiel in Gocek nemen nog altijd hun eigen beslissingen, daar hebben Nederlandse stichtingen (die met Gocek samenwerken) weinig over te zeggen.
Ik denk ook niet dat dit soort (zijn doel voorbij schietende) acties extra geld in het laatje brengt. Integendeel.
Ik denk ook niet dat dit soort (zijn doel voorbij schietende) acties extra geld in het laatje brengt. Integendeel.
- M@scha
- Zeer actief
Rami schreef:De medewerkers van het asiel in Gocek nemen nog altijd hun eigen beslissingen, daar hebben Nederlandse stichtingen (die met Gocek samenwerken) weinig over te zeggen.
ik denk dat de stichtingen daar veel over te zeggen (zouden moeten) hebben. ik zou als geldschieter enorm boos worden als al dat geld naar dit ene niet te helpen pupje zou gaan en daar ook een serieus gesprekje over voeren

- Maltezers
- Zeer actief
crutz schreef:***puppy*** schreef:beest gewoon in laten slapen, misschien ben ik heel hard daarin maar ik snap niet waarom ze zoiets in leven houden. De wereld van geur is juist zo belangrijk voor honden
wilde t net typen
Helemaal mee eens, ik weet niet of ik het zeggen/schrijven mag maar ik vind het bijna misdadig om zo`n pup te laten leven terwijl hij nooit een echt fijn gelukkig hondenleven tegemoet kan zien.
-
labranwk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dit ben ik met je eens. Het is voor mij een reden om een stichting dan niet te steunen, omdat het geld dan in een dier wordt gestopt dat enkel mishandelt door het leven kan gaan, dag in, dag uit. Ik zou het geld dan liever zien gaan naar sterilisatie projecten of, als dit pupje zich dan toch voordoet een humane euthanasie...M@scha schreef:Rami schreef:De medewerkers van het asiel in Gocek nemen nog altijd hun eigen beslissingen, daar hebben Nederlandse stichtingen (die met Gocek samenwerken) weinig over te zeggen.
ik denk dat de stichtingen daar veel over te zeggen (zouden moeten) hebben. ik zou als geldschieter enorm boos worden als al dat geld naar dit ene niet te helpen pupje zou gaan en daar ook een serieus gesprekje over voeren
Groetjes Dorine en de hondenbende!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Helemaal mee eens.labranwk schreef:Dit ben ik met je eens. Het is voor mij een reden om een stichting dan niet te steunen, omdat het geld dan in een dier wordt gestopt dat enkel mishandelt door het leven kan gaan, dag in, dag uit. Ik zou het geld dan liever zien gaan naar sterilisatie projecten of, als dit pupje zich dan toch voordoet een humane euthanasie...M@scha schreef:Rami schreef:De medewerkers van het asiel in Gocek nemen nog altijd hun eigen beslissingen, daar hebben Nederlandse stichtingen (die met Gocek samenwerken) weinig over te zeggen.
- Rami
- Zeer actief
Nou ja, het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Je kunt je als stichting vooral van harte bezig houden met hulp ter plaatse (castratie-projecten, voorlichting, het ondersteunen van een goed werkende plaatselijk asiel en ja ook zorgen voor adoptie van geschikte honden) en dan schiet er nog wel eens een geval als dit tussen door, blijkbaar.
Ik zou op basis van dit voorval niet een hele stichting veroordelen. Er wordt nog genoeg goed werk gedaan.
Wel zou ik, als ik binnen zo'n stichting wat te zeggen had, heel goed om de tafel gaan zitten met de medewerkers van zo'n buitenlandse asiel, om een goed beleid af te stemmen.
Ik zou op basis van dit voorval niet een hele stichting veroordelen. Er wordt nog genoeg goed werk gedaan.
Wel zou ik, als ik binnen zo'n stichting wat te zeggen had, heel goed om de tafel gaan zitten met de medewerkers van zo'n buitenlandse asiel, om een goed beleid af te stemmen.
- M@scha
- Zeer actief
Rami schreef:Nou ja, het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Je kunt je als stichting vooral van harte bezig houden met hulp ter plaatse (castratie-projecten, voorlichting, het ondersteunen van een goed werkende plaatselijk asiel en ja ook zorgen voor adoptie van geschikte honden) en dan schiet er nog wel eens een geval als dit tussen door, blijkbaar.
helemaal mee eens!
ik schrijf de stichting ook niet af, maar ik heb wel hetzelfde als gollum. even een

- Rami
- Zeer actief
Ja, dat heb ik ook hoor. Absoluut!M@scha schreef: ik schrijf de stichting ook niet af, maar ik heb wel hetzelfde als gollum. even eenmomentje
Nou ben ik wel eens in buitenlandse asielen geweest en heb gezien hoe de vrijwilligers zich met hart en ziel inzetten. In een land waar het toch al vechten tegen de bierkaai is op dierenwelzijn gebied. Ze krijgen echt heel veel honden-leed te verkroppen, dag in dag uit (daar is een afgebeten neus niets bij, helaas...) en soms slaat dan het 'willen redden' door.
Niet om het goed te praten overigens, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen.
-
belfi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse Dog
Welsh corgi Cardigan - Aantal honden: 0
http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... asie.dhtml
En deze dan sorry hoor deze pup heeft toch ook geen toekomst dit komt nooit meer goed.
Bij zwemmers Syndrome hebben pups een platte borstkast nu heeft dit ras zo wie zo problemen met ademen , maar dan helemaal.
En deze dan sorry hoor deze pup heeft toch ook geen toekomst dit komt nooit meer goed.
Bij zwemmers Syndrome hebben pups een platte borstkast nu heeft dit ras zo wie zo problemen met ademen , maar dan helemaal.
Laatst gewijzigd door belfi op 30 jul 2013 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
Ik vind het allemaal om te janken geloof ikbelfi schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... asie.dhtml
Bij zwemmers Syndrome hebben pups een platte borstkast nu heeft dit ras zo wie zo niet problemen met ademen , maar dan helemaal niet.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Fabiola17 schreef:Ben het met eens met alle voorgaande meningen.
Ik ook.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
In laten slapen, de neus is alles voor een hond... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
He getver. Het bevestigd mijn gevoel al weer.
Ben het eens met mijn voorgangers, inslapen en geen geld aan "verspillen".
Maar let op dit hondje heeft in no-time een mandje, kan aan de andere eind van het lijntje tenminste iedere keer weer in geuren en kleuren dat verhaal verteld worden.
Kan ik misselijk van worden, niet van e foto's maar wel van dit gebeuren.
Ben het eens met mijn voorgangers, inslapen en geen geld aan "verspillen".
Maar let op dit hondje heeft in no-time een mandje, kan aan de andere eind van het lijntje tenminste iedere keer weer in geuren en kleuren dat verhaal verteld worden.
Kan ik misselijk van worden, niet van e foto's maar wel van dit gebeuren.

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Inderdaad ja.malinois schreef:In laten slapen, de neus is alles voor een hond...

- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik vraag me af hoe een hond zo moet eten? 
-
PetraP
- Zeer actief
- Contacteer:
Over dit specifieke geval heb ik mij nog geen oordeel gevormd; ik weet verder niks van dit beestje. A.s. weekend ben ik toevallig in Göcek om honden voor AAI op te halen en dan hoop ik dit hondje zelf te zien en meer details te horen. Ik heb natuurlijk geen zeggenschap in het wel of niet laten inslapen van dit diertje. Dat bepaalt de dierenbeschermingsvereniging in Turkije zelf. Wel geef ik uiteraard mijn mening. Mijn ervaring is wel dat men in Turkije in zijn algemeenheid wel terughoudender met het euthanaseren van dieren is dan hier. Onderling zitten de vrijwilligers ook niet altijd op 1 lijn. Soms vindt Sina dat een hond moet worden ingeslapen en is de rest een andere mening toegedaan. Verder heeft de vaste dierenartspraktijk een grote stem in het kapittel en doet soms erg moeilijk. Het aborteren van zwangere honden voert de dierenarts b.v. met zeer grote tegenzin en onder druk van Sina uit.M@scha schreef:petra, wat vind jij hier zelf van?
Overigens heeft dit hondje tot op heden geen enkele operatie ondergaan en zit het gewoon in Turkije. Er is ook helemaal geen sprake van dat stichting AAI (om maar even man en paard te noemen) dit hondje naar Nederland haalt om te laten opereren. Sina schreef alleen n.a.v. mijn vraag of ze wel kon goed kon ademhalen en of zij was geopereerd in Fethiye (bij de vaste dierenkliniek van het asiel):
she wasn't operated - breathing is good, actually she seems not to have any problems.
I know that in Germany they could do a prothesis - well let's see, she is too young anyway for anything.
Het staat buiten kijf dat opereren van gehandicapte honden een smak geld kost, wat ik persoonlijk liever spendeer aan “het redden” van 10 honden dan aan 1. Als Wereldpootjes zijnde geven we daarom GEEN geld voor individuele honden uit de opbrengst van de stickers. Wèl brengen we heel soms schrijnende gevallen - zoals b.v. Efe - onder de aandacht op onze website c.q. nieuwsbrief. De keren dat we dat in al die jaren gedaan hebben, is echter op 1 hand te tellen. Giften voor dat specifieke doel zijn dan uiteraard welkom. Sommige mensen spreekt zo’n concreet geval juist aan, misschien omdat dierenleed daardoor een concreet gezicht krijgt en men zich meer kan identificeren met 1 bepaalde hond dan met het idee een X-aantal anonieme honden te hebben geholpen.
Ook stichting AAI - waarvan ik vrijwilligster ben - doet zelden een oproep voor gehandicapte honden. De laatste was volgens mij Misty in 2009. Dat was een jonge hond uit Corfu met vergroeide poten die men in Nederland heeft laten opereren. Daarvoor is toen een gerichte oproep gedaan.
Er zijn overigens wel ergere gevallen dan Emilie. Voor wie tegen een stootje kan, zie het verhaal en foto’s van hond Robert die 2 operaties onderging: http://www.tierheim-nuembrecht.de/html/robert.html .
- CKS
- Zeer actief
Duidelijk en evenwichtig verhaalPetraP schreef:Over dit specifieke geval heb ik mij nog geen oordeel gevormd; ik weet verder niks van dit beestje. A.s. weekend ben ik toevallig in Göcek om honden voor AAI op te halen en dan hoop ik dit hondje zelf te zien en meer details te horen. Ik heb natuurlijk geen zeggenschap in het wel of niet laten inslapen van dit diertje. Dat bepaalt de dierenbeschermingsvereniging in Turkije zelf. Wel geef ik uiteraard mijn mening. Mijn ervaring is wel dat men in Turkije in zijn algemeenheid wel terughoudender met het euthanaseren van dieren is dan hier. Onderling zitten de vrijwilligers ook niet altijd op 1 lijn. Soms vindt Sina dat een hond moet worden ingeslapen en is de rest een andere mening toegedaan. Verder heeft de vaste dierenartspraktijk een grote stem in het kapittel en doet soms erg moeilijk. Het aborteren van zwangere honden voert de dierenarts b.v. met zeer grote tegenzin en onder druk van Sina uit.M@scha schreef:petra, wat vind jij hier zelf van?
Overigens heeft dit hondje tot op heden geen enkele operatie ondergaan en zit het gewoon in Turkije. Er is ook helemaal geen sprake van dat stichting AAI (om maar even man en paard te noemen) dit hondje naar Nederland haalt om te laten opereren. Sina schreef alleen n.a.v. mijn vraag of ze wel kon goed kon ademhalen en of zij was geopereerd in Fethiye (bij de vaste dierenkliniek van het asiel):
she wasn't operated - breathing is good, actually she seems not to have any problems.
I know that in Germany they could do a prothesis - well let's see, she is too young anyway for anything.
Het staat buiten kijf dat opereren van gehandicapte honden een smak geld kost, wat ik persoonlijk liever spendeer aan “het redden” van 10 honden dan aan 1. Als Wereldpootjes zijnde geven we daarom GEEN geld voor individuele honden uit de opbrengst van de stickers. Wèl brengen we heel soms schrijnende gevallen - zoals b.v. Efe - onder de aandacht op onze website c.q. nieuwsbrief. De keren dat we dat in al die jaren gedaan hebben, is echter op 1 hand te tellen. Giften voor dat specifieke doel zijn dan uiteraard welkom. Sommige mensen spreekt zo’n concreet geval juist aan, misschien omdat dierenleed daardoor een concreet gezicht krijgt en men zich meer kan identificeren met 1 bepaalde hond dan met het idee een X-aantal anonieme honden te hebben geholpen.
Ook stichting AAI - waarvan ik vrijwilligster ben - doet zelden een oproep voor gehandicapte honden. De laatste was volgens mij Misty in 2009. Dat was een jonge hond uit Corfu met vergroeide poten die men in Nederland heeft laten opereren. Daarvoor is toen een gerichte oproep gedaan.
Er zijn overigens wel ergere gevallen dan Emilie. Voor wie tegen een stootje kan, zie het verhaal en foto’s van hond Robert die 2 operaties onderging: http://www.tierheim-nuembrecht.de/html/robert.html .
Ik vond de fotos overigens niet schokkend: geen bloed of nare wonden, gewoon vel met vacht op de plaats waar je een neusje verwacht, verder niets. Ik ben eens met het idee dat het reukvermogen belangrijk is voor een hond, maar ik weet niet of je daar dus de conclusie uit kan trekken dat een hond zonder neus (en laten we voor het gemak dan maar aannemen, zonder reukvermogen) niet een gelukkig en hondwaardig leven kan hebben. Er worden honden doelbewust gefokt die aan ernstigere aandoeningen dan deze lijden, en die worden ook niet allemaal bij de geboorte afgespoten. Dus tja.
CKS
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Duidelijk stuk Petra! 
Wat ik wel vind, is dat het enorm aandoenlijk hondje is. Erg schattig om te zien, ondanks de missende neus.
Wat ik wel vind, is dat het enorm aandoenlijk hondje is. Erg schattig om te zien, ondanks de missende neus.

- Rami
- Zeer actief
Bedankt voor je antwoord Petra. Heel erg duidelijk.
Overigens vond ik de foto's ook niet ontzettend schokkend. Heb (helaas) wel ergere foto's gezien wat betreft dierenleed.
Overigens vond ik de foto's ook niet ontzettend schokkend. Heb (helaas) wel ergere foto's gezien wat betreft dierenleed.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar omdat dat gefokt wordt is dit minder erg dan? Iets van t kan altijd erger? Het reukvermogen is t belangrijkste onderdeel voor een hond. Dat is hij kwijt dus kan imo geen hondwaardig leven hebben idd. Ik zou t direct afspuiten.CKS schreef:Duidelijk en evenwichtig verhaalPetraP schreef:Over dit specifieke geval heb ik mij nog geen oordeel gevormd; ik weet verder niks van dit beestje. A.s. weekend ben ik toevallig in Göcek om honden voor AAI op te halen en dan hoop ik dit hondje zelf te zien en meer details te horen. Ik heb natuurlijk geen zeggenschap in het wel of niet laten inslapen van dit diertje. Dat bepaalt de dierenbeschermingsvereniging in Turkije zelf. Wel geef ik uiteraard mijn mening. Mijn ervaring is wel dat men in Turkije in zijn algemeenheid wel terughoudender met het euthanaseren van dieren is dan hier. Onderling zitten de vrijwilligers ook niet altijd op 1 lijn. Soms vindt Sina dat een hond moet worden ingeslapen en is de rest een andere mening toegedaan. Verder heeft de vaste dierenartspraktijk een grote stem in het kapittel en doet soms erg moeilijk. Het aborteren van zwangere honden voert de dierenarts b.v. met zeer grote tegenzin en onder druk van Sina uit.M@scha schreef:petra, wat vind jij hier zelf van?
Er zijn overigens wel ergere gevallen dan Emilie. Voor wie tegen een stootje kan, zie het verhaal en foto’s van hond Robert die 2 operaties onderging: http://www.tierheim-nuembrecht.de/html/robert.html .![]()
Ik vond de fotos overigens niet schokkend: geen bloed of nare wonden, gewoon vel met vacht op de plaats waar je een neusje verwacht, verder niets. Ik ben eens met het idee dat het reukvermogen belangrijk is voor een hond, maar ik weet niet of je daar dus de conclusie uit kan trekken dat een hond zonder neus (en laten we voor het gemak dan maar aannemen, zonder reukvermogen) niet een gelukkig en hondwaardig leven kan hebben. Er worden honden doelbewust gefokt die aan ernstigere aandoeningen dan deze lijden, en die worden ook niet allemaal bij de geboorte afgespoten. Dus tja.
CKS

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Waar gaat dit naar toe?
Honden met neusproteses, honden met protheses waar twee voorpoten zaten, ezels met pacemakers...
Honden met neusproteses, honden met protheses waar twee voorpoten zaten, ezels met pacemakers...
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
mocht er bij een van mijn nestjes zo een geval voorkomen dan laat ik hem of haar ook inslapen.
wellicht dat ik er anders over denk als een van mijn volwassen honden een neus moet missen door een ongeval of tumor, maar hele boven= of onderkaken missen gaat mij ook te ver. Helaas is het dan einde verhaal voor elk van mijn honden, hoe graag ik ze ook bij me heb en hoop dat ze erg oud worden.
wellicht dat ik er anders over denk als een van mijn volwassen honden een neus moet missen door een ongeval of tumor, maar hele boven= of onderkaken missen gaat mij ook te ver. Helaas is het dan einde verhaal voor elk van mijn honden, hoe graag ik ze ook bij me heb en hoop dat ze erg oud worden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- CKS
- Zeer actief
Nee, gewoon kwestie van meeste en ergste leed eerst. En überhaubt niet kunnen ademen of dag in dag uit gekmakende pijnen lijden is onnoemelijk veel erger dan alleen geen reukvermogen hebben (wat niet eens vast staat). Als ik zelf zo'n pup zou hebben denk ik evengoed dat ik hem in zou laten slapen (afspuiten doe je imo alleen met oorlogsmisdadigers of zo) maar als andere mensen speciaal dit puppy een kans willen geven ga ik ze daar niet op veroordelen laat staan dat ik meteen zelf met roze spuiten ga lopen zwaaien... zeker niet zonder eerst heel goed gezien te hebben hoe het nu echt met hem is. Als het gewoon een heel vrolijk beestje is dat het prima doet in de groep waar hij nu leeft dan snap ik de haast met het inslapen niet zo.malinois schreef: Maar omdat dat gefokt wordt is dit minder erg dan? Iets van t kan altijd erger? Het reukvermogen is t belangrijkste onderdeel voor een hond. Dat is hij kwijt dus kan imo geen hondwaardig leven hebben idd. Ik zou t direct afspuiten.
CKS