Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goed bedoeld, maar niet handig

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Natuurlijk is het heel fijn dat je hond bij de Intratuinvestiging hier mee naar binnen mag. Nóg fijner is dat ze hun klanten d.m.v. een briefje op de deur vertellen hoe snel een auto in een oven verandert met deze temperaturen en dat je dat je hond niet aan moet doen.
Ik vind dat echt geweldig!
Maar wat ik minder vind is de goedbedoelde altijd volle bak brokken die er altijd op de dierenafdeling staat. Je zult er maar niet zo vaak komen en een allergische hond bij je hebben die daar even met zijn neus in duikt.
Hij staat ook precies om een hoek van een stelling dus als je de afdeling op komt en richting kauwstaven wilt kun je bijna niet anders dan die hoek omslaan omdat je door de looprichting zo ongeveer die kant op gedwongen wordt.
Ik weet het onderhand maar toch gebeurt het wel dat Kiki al in die bak zit met haar neus voordat ik het in de gaten heb.
Heb het personeel al diverse keren uitgelegd waarom ik het niet handig vind ( zet hem dan ergens neer waar je er niet zomaar op kunt stuiten) maar ze blijven er helaas stug mee doorgaan :blauwoog:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Aantal honden: 2

Re: Goed bedoeld, maar niet handig

Ongelezen bericht door Romy_ »

Bij de jumper is dit ook. De waterbak vindt ik dan wel weer fijn. Ze zitten helaas echt direct naast elkaar dus moet m'n hond heel kort houden als ze drinkt :P

Zal wel reclame gelijk zijn van het voer wat ze verkopen ofzo.. van mij hoeft het ook niet
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Misschien even verhaaltje uitleggen over allergie. Want ik denk idd dat hier niet over is door gedacht.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
marian*
Erelid
Contacteer:

Romy_ schreef:Bij de jumper is dit ook. De waterbak vindt ik dan wel weer fijn. Ze zitten helaas echt direct naast elkaar dus moet m'n hond heel kort houden als ze drinkt :P

Zal wel reclame gelijk zijn van het voer wat ze verkopen ofzo.. van mij hoeft het ook niet

Er staat geen merk bij die bak en ze verkopen allerlei merken dus dat is het dan niet denk ik.
Bij Jumper hier is die bak bijna altijd leeg maar staat hij ook pal tegenover de ingang zodat je je hond er goed vanaf kunt houden.
Bij Intratuin loop je er gewoon tegenaan als je de bocht om bent.
Afbeelding
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ja ik denk dat wij het over dezelfde jumper hebben ;)

Bedoel jij de intratuin in elst? nog nooit gezien die bak voer, maar ik wist ook niet dat de hond daar mee mocht
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Tja ik ken het probleem , maar tja op straat ligt er vaak ook van alles wat ze niet mogen eten.. Dus heb het zelf gewoon in de opvoeding van mijn eigen hond gezocht en zijn nu zover dat Cato bij dat soort bakken meteen voor de water bak kiest en laat het voer dus gewoon links liggen.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Dat is hier bij het tuincentrum ook zo. Volgens mij denken ze er niet eens bij na, ze doen het gewoon. En als je het personeel dat uitlegt doen ze er nog niks mee, heb ik het idee :ugh: Maar dat vind ik ook zo vervelend aan personeel van dierenwinkels en zelfs DA praktijken die ongevraagd koekjes uitdelen aan de honden.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ach jezus, nu dat weer :ugh:

De wereld niet langs je eigenste meetlatje leggen, dat scheelt misschien al.

Live and let live.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Tsja ik denk dan:

In bijna elke dierenwinkel/winkel waar ze dierenspullen verkopen staat een bak met brokken.

Als jij een hond hebt die voor een paar hapjes van dat voer zo hypergevoelig is dat die het écht niet mag hebben, moet je daar gewoon zelf heel alert op zijn.
Als je hond zomaar uit die bak gaat vreten, pakt die misschien ook wel iets uit de schappen wat die niet mag hebben, lijkt me toch een kwestie van goed opletten dan.

In de meeste winkels staan namelijk ook bakken met hondenkoekjes/knaagdiervoer etc waar de hond met z'n snufferd in zou kunnen duiken.
Marion.

En ik neem mijn honden gewoon niet mee als ik een tuincentrum in moet. Scheelt ook alweer.
marian*
Erelid
Contacteer:

Cato schreef:Tja ik ken het probleem , maar tja op straat ligt er vaak ook van alles wat ze niet mogen eten.. Dus heb het zelf gewoon in de opvoeding van mijn eigen hond gezocht en zijn nu zover dat Cato bij dat soort bakken meteen voor de water bak kiest en laat het voer dus gewoon links liggen.
Nee, ik heb het over de Intratuin in noord. Er staat alleen bak brokken. @ Marion: heeft niks met meetlatten maar alles met honden die niet tegen dit voer kunnen een boel ellende besparen te maken. Een beetje beter lezen.
Laatst gewijzigd door marian* op 29 jul 2013 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb zo'n 'hypergevoelige' hond. En natuurlijk is het aan mij om goed op te letten. Maar irritant is het wel hoor.

Nu neem ik hem zelden mee naar een tuincentrum of dierenwinkel, ook om de reden dat er vaak bereikbaar voer staat. Jammer, want zelf speelgoed uitkiezen vindt hij leuk om te doen :wink:
Maar het komt ook vaak genoeg voor dat mensen hem wat lekker toestoppen. Diem neemt gelukkig niet zomaar wat aan, hij wil altijd eerst even ruiken. Die paar seconden heb ik dan om hem weg te trekken. Laatst ging het toch weer mis: een bekende gaf hem wat. En omdat hij die persoon vertrouwt nam hij het direct aan :blauwoog: "Ow ja, hij is allergisch, sorry" Diem heeft dan dus minimaal een dag diarree. Soms langer.
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
Cato schreef:Tja ik ken het probleem , maar tja op straat ligt er vaak ook van alles wat ze niet mogen eten.. Dus heb het zelf gewoon in de opvoeding van mijn eigen hond gezocht en zijn nu zover dat Cato bij dat soort bakken meteen voor de water bak kiest en laat het voer dus gewoon links liggen.
Nee, ik het over de Intratuin in noord. Er staat alleen bak brokken. @ Marion: heeft niks met meetlatten maar alles met honden die niet tegen dit voer kunnen een boel ellende besparen te maken. Een beetje beter lezen.
Als je zo'n hond hebt, dan hou je heb van dat soort voer weg. Hoe moeilijk kan het zijn?
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Pffff, sorry hoor, maar ik vind het met de dag gekker worden met ons nederlands gezeur. Vind je het gek dat onze economie bagger loopt :schrik:

Zijn honden nog ergens welkom, hebben we tóch nog iets gevonden om over te zeuren :ugh:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 29 jul 2013 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Contacteer:

toots schreef:Misschien even verhaaltje uitleggen over allergie. Want ik denk idd dat hier niet over is door gedacht.
Heb ik al gedaan maar het helpt niet.

Intratuin is nou juist een winkel waar honden toegestaan zijn en waar ze heel goed mee naar binnen kunnen, dus doe ik dat.
Ik ben er ook alert op dat Kiki niks uit de schappen pakt ( alhoewel ze voor geen enkel stuk snoepgoed allergisch is ) maar deze bak staat nogal verdekt opgesteld zodat je er als je niet zo bekend bent in de winkel zo tegenaan loopt.
Afbeelding
Marion.

pioenroos schreef:Ik heb zo'n 'hypergevoelige' hond. En natuurlijk is het aan mij om goed op te letten. Maar irritant is het wel hoor.

Nu neem ik hem zelden mee naar een tuincentrum of dierenwinkel, ook om de reden dat er vaak bereikbaar voer staat. Jammer, want zelf speelgoed uitkiezen vindt hij leuk om te doen :wink:
Maar het komt ook vaak genoeg voor dat mensen hem wat lekker toestoppen. Diem neemt gelukkig niet zomaar wat aan, hij wil altijd eerst even ruiken. Die paar seconden heb ik dan om hem weg te trekken. Laatst ging het toch weer mis: een bekende gaf hem wat. En omdat hij die persoon vertrouwt nam hij het direct aan :blauwoog: "Ow ja, hij is allergisch, sorry" Diem heeft dan dus minimaal een dag diarree. Soms langer.
Als ik baasje van van zo'n hypergevoelige hond, was ik toch echt ietsje sneller hoor. Je ziet toch zelf ook die bak voer staan, en je ziet die mevrouw/meneer hem een brokje aanbieden?

Gewoon je hond leren dat ze niet van vreemden een koekje mogen aannemen, scheelt al een hoop hoor. Probleem van jezelf niet bij anderen neerleggen.
marian*
Erelid
Contacteer:

Tamara. schreef:Pffff, sorry hoor, maar ik vind het met de dag gekker worden met ons nederlands gezeur. Vind je het gek dat onze economie bagger loopt :schrik:

Als ik een gevoelige hond zou hebben zou ik die liever op een gecontroleerde manier kennis laten maken met iets.
Bij de bak waar ik het over heb staat niks van een bepaald merk of zo dus reclame lijkt me sterk.

Maar goed, laat maar weer.
Afbeelding
Marion.

marian* schreef:
Tamara. schreef:Pffff, sorry hoor, maar ik vind het met de dag gekker worden met ons nederlands gezeur. Vind je het gek dat onze economie bagger loopt :schrik:

Als ik een gevoelige hond zou hebben zou ik die liever op een gecontroleerde manier kennis laten maken met iets.
Bij de bak waar ik het over heb staat niks van een bepaald merk of zo dus reclame lijkt me sterk.
Nou, dan laat je hond fijn thuis. Of je laat hem niet vreten uit allerlei vreemde bakken. Zo heel moeilijk lijkt me dat niet.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

marian* schreef:

Maar goed, laat maar weer.
Ook van jou is het goed bedoeld maar echt, ik vind ons nederlanders telkens grotere zeurders en zanikers worden en daar vind ik dit wel een voorbeeld van :schrik:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Marion. schreef:
pioenroos schreef:Ik heb zo'n 'hypergevoelige' hond. En natuurlijk is het aan mij om goed op te letten. Maar irritant is het wel hoor.

Als ik baasje van van zo'n hypergevoelige hond, was ik toch echt ietsje sneller hoor. Je ziet toch zelf ook die bak voer staan, en je ziet die mevrouw/meneer hem een brokje aanbieden?

Gewoon je hond leren dat ze niet van vreemden een koekje mogen aannemen, scheelt al een hoop hoor. Probleem van jezelf niet bij anderen neerleggen.
Ze zegt toch precies hetzelfde als jij? Van een vreemde neemt ie niet zomaar aan, maar een bekende kan ook in de fout gaan.
En je kan nu eenmaal niet alles altijd voorkomen...

Hier staat bij de Discus een bak voer buiten, maar m'n beide honden halen er hun neus voor op :pffff: haha
RIP Cena :roos:
    Lin851
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

Bij de lokale Ranzijn hier hangt een koekjes dispenser voor de hond, kun je als baas zelf wat koekjes uit de automaat halen voor fikkie ;-)

Mijn hond weigert die goedkope koekjes en snoepjes te eten, als een vreemde hem een snoepje geeft weigert hij ook, zelfs als ik zeker weet dat hij die snoepjes lekker vind. - zelfs de eigenaar van onze vaste dierenwinkel is het nog niet gelukt..
    pioenroos
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Marion. schreef:Als ik baasje van van zo'n hypergevoelige hond, was ik toch echt ietsje sneller hoor. Je ziet toch zelf ook die bak voer staan, en je ziet die mevrouw/meneer hem een brokje aanbieden?

Pardon? Volgens mij zeg ik helemaal niet dat ik problemen heb om mijn hond uit een bak brokken in een winkel te houden? Zeg alleen dat het idd in mijn geval handiger zou zijn als zo'n bak er niet zou zijn. Lijkt me logisch toch?
    En ik schrijf dat ik prima kan voorkomen dat hij lekkers aanpakt van vreemden. Bij een bekende sta ik er niet bovenop. Iemand die wist dat hij allergisch was dus.
    Ik ben helemaal niet van plan mijn hond te leren altijd voedsel te weigeren van vreemden. Mijn hond heeft er het karakter niet naar om dat soort dingen te leren. Hij kan overigens prima voedsel weigeren op commando. Maar dan moet ik dus wel tijdig zien wat er gebeurt. En dat is helaas niet altijd dus.
    En het verwachten dat mensen niet ongevraagd snoep aan mijn hond geven heeft volgens mij niks te maken met 'mijn problemen bij een ander neerleggen'. Lijkt me eerlijk gezegd niet meer dan normaal om te verwachten dat een ander mijn hond niet vol stopt met rotzooi. Mijn hond, ik bepaal. Dat heb ik ook graag zo bij mijn niet allergische hond.
    Afbeelding
    mex71
    Actief

Ongelezen bericht door mex71 »

Ik heb ook een hond met voedselintolerantie en aangezien ik geen zin heb om 's ochtends "kadootjes" tegen te komen, zorg ik er voor dat mijn hond er niet bij kan. En hij gaat ook gewoon mee aan de lijn allerlei dierenwinkels en tuincentra in. Ik ben er zelf alert op, is niet zo moeilijk. Als je weet dat er ergens voer staat en het gaat alsnog mis, heb je volgens mij zelf niet goed genoeg opgelet. Voor mij hoeven ze de bak nergens anders neer te zetten, mijn hond, mijn verantwoordelijkheid.
    Zou toch wat zijn zeg, dat alle bedrijven en mensen die zo vriendelijk zijn voer neer te zetten, het op verzoek ergens anders neer moeten zetten omdat er wel eens een hond komt die er niet tegen kan en waarvan het baasje niet oplettend genoeg is :U:
    Marion.

Nanna schreef:Volgens mij mogen honden wel mee in de Intratuin maar alleen aangelijnd. Dus je hebt er altijd contrôle over óf je moet hem aan de flex maar laten vieren.
    Van dat laatste ga ik niet uit dus het lijkt me vrij simpel om de hond bij een bak brokjes weg te houden. :19:
    Mij ook eigenlijk :19:
    linlin

Ongelezen bericht door linlin »

marian* schreef:Natuurlijk is het heel fijn dat je hond bij de Intratuinvestiging hier mee naar binnen mag. Nóg fijner is dat ze hun klanten d.m.v. een briefje op de deur vertellen hoe snel een auto in een oven verandert met deze temperaturen en dat je dat je hond niet aan moet doen.
    Ik vind dat echt geweldig!
    Maar wat ik minder vind is de goedbedoelde altijd volle bak brokken die er altijd op de dierenafdeling staat. Je zult er maar niet zo vaak komen en een allergische hond bij je hebben die daar even met zijn neus in duikt.
    Hij staat ook precies om een hoek van een stelling dus als je de afdeling op komt en richting kauwstaven wilt kun je bijna niet anders dan die hoek omslaan omdat je door de looprichting zo ongeveer die kant op gedwongen wordt.
    Ik weet het onderhand maar toch gebeurt het wel dat Kiki al in die bak zit met haar neus voordat ik het in de gaten heb.
    Heb het personeel al diverse keren uitgelegd waarom ik het niet handig vind ( zet hem dan ergens neer waar je er niet zomaar op kunt stuiten) maar ze blijven er helaas stug mee doorgaan :blauwoog:
    Je móet niet naar de intratuin, hoor.
    Marion.

linlin schreef:Je móet niet naar de intratuin, hoor.
    Jawel. Dat moet. En al helemaal als je een pup hebt, dan moet je :19:
    ranetje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Volgens mij mogen honden wel mee in de Intratuin maar alleen aangelijnd. Dus je hebt er altijd contrôle over óf je moet hem aan de flex maar laten vieren.
    Van dat laatste ga ik niet uit dus het lijkt me vrij simpel om de hond bij een bak brokjes weg te houden. :19:
    Je hebt geen flexi nodig om tegen die bak aan te lopen begrijp ik :8):
    En als je het niet weet van die bak heeft de hond hem vaak al snel leeg.

Ik ken die gewoonte niet trouwens.
    De dierenwinkels waar ik kom hebben helemaal geen bak brokken of ander lekkers staan. :U:
    Ben wel gezegend met heel vriendelijke verkopers in die winkels.
    Ze vragen eerst of de hond een koekje mag. :D
    Afbeelding
    "The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
    Time bestows the gift and steals it in the process."
    (citaat van George Evans)
    moniek&bo
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Mensen die je hond ongevraagd iets willen geven heb ik ook een hekel aan hoor!
    Dat moet ik ook niet hebben :pffff:
    Dat vind ik iets anders dan een bak die in een winkel staat.
    semmyboy
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik vind het asociaal!
    Net zo asociaal dat mensen je hond zomaar een koekje geven.
    Bovendien zijn brokken niet zo goed voor de hond.
    En mijn hond krijgt niet zomaar wat lekkers, daar moet hij wat voor doen.
    Hij moet altijd liggen voordat hij zijn eten krijgt en op commando mag hij aan zijn bak beginnen.
    Ik wil niet zo'n hond die begint te springen naar de voerbak omdat hij zo graag eten wilt.
    Ik leer hem ook geen voedsel van vreemden aan te pakken.
    Dus wil ik ook niet dat hij zomaar begint aan een bak brokken die in een winkel staan.
    Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
    Afbeelding
    [/URL]Afbeelding[/url]
    bouvierpoedel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jezus Mina wat een gezeik om niets zeg .
    Niet iedereen kan rekening houden met jouw allergische Fifi , dat mot je namelijk als baasje zelf doen.
    Je bent gast in die winkel waar ze als klantvriendelijk gebaar een bak brokken en water neerzetten wat door de meeste mensen gewaardeerd word maar dazijn er natuurlijk altijd weer zeikers die iets heel belangrijk gaan maken omdat ze geen leven hebben of om zich heel belangrijk te vinden in iets vinden.
    Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”