Ik had net lekker een stuk met Toos gerend en was aan het uitwandelen, toen er een ontzettend grote boxer uit het 'niets' (ik liep bovenaan de dijk, hij kwam van beneden dus ik had hem niet zien aankomen) opdook en meteen vól de aanval op Toos inzette. Ik heb Toos aan haar riem de lucht ingeslingerd (gelukkig is ze zo'n lichtgewicht) en haar daarbij op weten te vangen (wonder, want ik ben enigszins motorisch gestoord waar het het opvangen van naar mij toe vliegende objecten/subjecten betreft). Intussen blééf de boxer steeds maar weer de aanval inzetten, en nu dus op mij omdat ik Toos in mijn armen had. Eigenaar van de boxer had de hond totaal niet onder controle.
Op een gegeven moment is de boxer dus met zijn volle gewicht tegen me op gesprongen. Ik heb behoorlijke krassen in mijn onderarm staan in mijn nagels, en ik werd dus met een enorme klap tegen het asfalt geslingerd met mijn hoofd.
Hoe ik ben opgestaan en hoe ik Toos hier allemaal heelhuids doorheen heb gesleept weet ik niet, maar op dat moment kreeg de eigenaar zijn hond gelukkig te pakken (moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik minder snel was opgestaan en hij hem niet te pakken had gehad).
Hoe dan ook, ik ben dus een gigantische buil op mijn hoofd, een geschaafd been en een bekraste arm verder en sta daar te tollen op mijn benen en die klootzak van een eigenaar presteert het als eerste uit te brengen dat het MIJN schuld is omdat ik panisch reageerde. WTF
Ik ben me helemaal kapot geschrokken. En ik heb ontzettende hoofdpijn en zie flitsen. Toos ligt heerlijk op een bullepees te knagen, die heeft nergens last van. God, ik ben toch zó kwaad. En het ging allemaal zó snel. Pfff... Moest het even van me af schrijven.