Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help!!! Hoe honden koel houden in bestelauto.
Moderator: moderatorteam
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Re: Help!!! Hoe honden koel houden in bestelauto.
Misschien ben ik heel simpel hoor, maar als je nou een ventilator (desnoods 2) in het tussenschot zet om de koele lucht van voren naar achteren te zuigen?

-
labranwk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
- Contacteer:
precies desnoods een boete.Tara schreef:Ah, okee. Jij hebt dus gewoon de ruit er uit laten halen.labranwk schreef:Met het oog op dierenwelzijn wil ik het wel aanvechten als ik ervoor wordt aangehouden omdat ik de ruit eruit heb gehaald hoor! Nu moet ik zeggen dat ik er nog nooit commentaar op heb gehad (en wel eens moeten blazen). De ruit staat op zolder zodat die er weer in kan bij een eventuele verkoop. Verder heb ik een dankventilator die het klimaat prima houdt. Gewoon ingebouwd bij een "mannetje in Almere", werkt perfect! Binnen 5 minuten blazen is een stilstaande auto afgekoeld en kan ik met een goed gevoel gaan rijden. Door het open venster kan ik voelen dat het in de ruimte koel genoeg is en als ik daar een boete voor moet ontvangen dan zij dat zo.... zitten advocaten in de familie![]()
Wij zijn ook bereid om die boete te riskeren door die ruit er uit te halen, omdat we gewoon echt zeker willen weten dat we het klimaat achterin kunnen beheersen. Hebben jouw honden op deze manier genoeg profijt van de airco? En werken de airco en de dakventilator elkaar niet tegen?
En heb jij een electrische ventilator of een mechanische?
Ik heb geen airco, dat vind ik zelf helemaal niks. De dakvan werkt afdoende gelukkig. Ik heb een electrische de op de autoaccuu zit aangesloten.
Groetjes Dorine en de hondenbende!

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Wij hebben 2 rekken in de vito laten maken, een vaste achter de stoelen en deze middenin. Deze kan er uitgehaald worden als er iets groots mee moet, honden kunnen gescheiden mee maar ook kan er een deur opengelaten worden als we ergens stil staan zonder dat ze eruit kunnen. Echt ideaal.

* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
-
Devel
Volgens mij heb im veen tijden genoemd. Vroeg of laat voor dat we daar vergissingen over krijgen. Ik heb niemand diere mishandelaar genoemd. Ik begrijp alleen niet dat er altijd mensen zijn die de hond over persee mee naar toe willen hebbe . 30+ graden of niet de hond gaat maar mee. Ik vraag me af of er dus ook mensen zijn die van gro ingen na limburg rijden om maar even een eerste plek te kunnen halen en niet een keertje over slaan. Wij hadden een mechelaar. Oom rond dezeperiode vroeg op stap naar het water en toch hebben we het beestje moeten reanimeren. De gehele dag in het watergelegen. Water schaduw enz. En toch de rit naar huis heeft haar bijna het leven gekost. Mijn vriend heeft haar moeten reanimeren. Wat dst betreft kun je beter de hond thuis laten met dit weer. O.k. vroeg eruit en dan op pad is natuurlijk anders als dat je midden op de dag gaat.
Naja what ever... doet er ook niet toe. Heeft trouwens niks te maken met verstand hebben ja of nee. Maar met rekening houden. Wij kunnen ons er tegen kleden zweten over het hele lijf en worden al gek als er geen frisse lucht binnen in de auto komt. Hoe zal het wel niet voor zon beestje zij . Die heeft gewoon een winter jas aan. Pff zou er niet aan willen denken.
Slaan jullie wel eens een show/evenement over of zal en moet je er staan.
Excuus voor her slechte typen is via de foon.
Naja what ever... doet er ook niet toe. Heeft trouwens niks te maken met verstand hebben ja of nee. Maar met rekening houden. Wij kunnen ons er tegen kleden zweten over het hele lijf en worden al gek als er geen frisse lucht binnen in de auto komt. Hoe zal het wel niet voor zon beestje zij . Die heeft gewoon een winter jas aan. Pff zou er niet aan willen denken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Daar heb je als particulier geen drol aan hoor, ik betaal gewoon voor geelDevel schreef:Ik denk btw niet dat mensen het over een geel kenteken hebben, maar over een grijs kenteken. Dat heeft belastigvoordelen, geel kenteken niet dat staat gelijk aan een normale gebruikelijke auto.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja en de mijn hebben het weer beter dan de jouwe als ze lekker meemogen hun favo spellletje doen ipv thuis liggen niks doen... en ze liggen niet in een karretje en zijn springlevend.Devel schreef:Makkelijk gezegd voor jou misschien. Jij hebt er geen last van als je in een karretje ligt dood te gaan van de hitte, want vrouwtje moet met jouw naar een show, kom op zeg het is al warm en dan die dieren ook nog op eisen om in een auto te moeten.
Tja dan zijn mijn 'beesten' toch een stuk beter af, die komt echt niet met deze hitte in een auto, aico of niet.
ps. ze hebben er inmiddels half europa op zitten door de jaren ook in hartje zomer nooit een centje pijn...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
en ik heb er nog nooit last van gehad en sleep e al wat jaartjes mee, goede ventilator en ter plekke alles open... no problem. Het is zelfs vele malen koeler dan in het passagiersgedeelte van mijn bus.Devel schreef:Volgens mij heb im veen tijden genoemd. Vroeg of laat voor dat we daar vergissingen over krijgen. Ik heb niemand diere mishandelaar genoemd. Ik begrijp alleen niet dat er altijd mensen zijn die de hond over persee mee naar toe willen hebbe . 30+ graden of niet de hond gaat maar mee. Ik vraag me af of er dus ook mensen zijn die van gro ingen na limburg rijden om maar even een eerste plek te kunnen halen en niet een keertje over slaan. Wij hadden een mechelaar. Oom rond dezeperiode vroeg op stap naar het water en toch hebben we het beestje moeten reanimeren. De gehele dag in het watergelegen. Water schaduw enz. En toch de rit naar huis heeft haar bijna het leven gekost. Mijn vriend heeft haar moeten reanimeren. Wat dst betreft kun je beter de hond thuis laten met dit weer. O.k. vroeg eruit en dan op pad is natuurlijk anders als dat je midden op de dag gaat.
En ja ik sla zat over maar zit dagelijks met ze in de auto om ze uit te laten alleen al minimaal 2 x

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Devel schreef:Volgens mij heb im veen tijden genoemd. Vroeg of laat voor dat we daar vergissingen over krijgen. Ik heb niemand diere mishandelaar genoemd. Ik begrijp alleen niet dat er altijd mensen zijn die de hond over persee mee naar toe willen hebbe . 30+ graden of niet de hond gaat maar mee. Ik vraag me af of er dus ook mensen zijn die van gro ingen na limburg rijden om maar even een eerste plek te kunnen halen en niet een keertje over slaan. Wij hadden een mechelaar. Oom rond dezeperiode vroeg op stap naar het water en toch hebben we het beestje moeten reanimeren. De gehele dag in het watergelegen. Water schaduw enz. En toch de rit naar huis heeft haar bijna het leven gekost. Mijn vriend heeft haar moeten reanimeren. Wat dst betreft kun je beter de hond thuis laten met dit weer. O.k. vroeg eruit en dan op pad is natuurlijk anders als dat je midden op de dag gaat.
het lukt hier doorgaans ook prima om via mijn telefoon foutloos te typen hoor
dan nu weer ON topic
1x een oververhitte hond meegemaakt & dat was NIET in de auto, die hond heeft juist de hele dag niet in de auto gelegen. Lag gewoon aan het gestel van de hond. Om die reden is de hond na die laatste wedstrijd dan ook niet verkocht naar Arizona (wat wel al gepland was) want dat had hij idd niet overleefd, 1x oververhitting en ze blijven er gevoelig voor nl als je pech hebt. Deze heer is nu gewoon beveiligingshond in NL zonder problemen.
Daarnaast gaat het idd gewoon door, zoals ik eerder al schreef, de afgerichte honden komen vaak ook in hele warme gebieden terecht waar ze moeten werken, we werken ze hier dan ook gewoon door zonder noemenswaardige problemen (de pakwerker heeft het doorgaans zwaarder dan de hond) en sla alleen over als het gestel vd hond het dus niet aan kan, maar als ik dat weet is hij ook gelijk klaar met sporten......zo'n hond krijgt een ander baasje waar hij minder intensief hoeft te werken
- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
- Aantal honden: 1
Volgens mij kan je gewoon de airco laten doortrekken naar het achterste deel van de auto ook.... (zonder teveel grote gaten ofzo... )
Een creatieve garagist kan dat wel. Als je de investering ervoor over hebt natuurlijk....
enneuh een airco auto die op 20 graden staat kan in mijn ogen onmogelijk dierenmishandeling zijnofzo.... een uur wandelen in volle zon daarentegen......
Een creatieve garagist kan dat wel. Als je de investering ervoor over hebt natuurlijk....
enneuh een airco auto die op 20 graden staat kan in mijn ogen onmogelijk dierenmishandeling zijnofzo.... een uur wandelen in volle zon daarentegen......
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Tara schreef:Is dat zo?crutz schreef:Devel schreef:1x oververhitting en ze blijven er gevoelig voor nl als je pech hebt.
helaas is die kans idd sterk aanwezig hebben diverse DAsen (& ook handelaren die dus honden naar warme gebieden halen en het uit ervaring weten) me verteld
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
zo maar even een google resultaat op "heat stroke in dogs recurrence"Tara schreef:Dat wist ik niet, dan ben ik benieuwd wat daar de oorzaak van is.crutz schreef:Tara schreef:
Is dat zo?
helaas is die kans idd sterk aanwezig hebben diverse DAsen (& ook handelaren die dus honden naar warme gebieden halen en het uit ervaring weten) me verteld
bewust in het engels gezocht omdat er naar mijn idee buiten NL meer van bekend is dan binnen NL
Previous heat stroke episodes (it’s thought that heat stroke damages the hypothalamus, the area of the brain responsible for thermoregulation and increases the risk of recurrence of heat stroke in the future)
http://www.gungahlinvet.com.au/petcare- ... troke.html
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
De condens is hier in 5 minuten uit de auto; achterruitverwarming aan (die heb ik dan weer) en ventilator op vol; binnen 5 minuten is de achterruit onbeslagenTara schreef:Daarbij moet het ook maar net toevallig een keer door een diender gezien worden volgens mij.labranwk schreef:precies desnoods een boete.Tara schreef:Ah, okee. Jij hebt dus gewoon de ruit er uit laten halen.labranwk schreef:Met het oog op dierenwelzijn wil ik het wel aanvechten als ik ervoor wordt aangehouden omdat ik de ruit eruit heb gehaald hoor! Nu moet ik zeggen dat ik er nog nooit commentaar op heb gehad (en wel eens moeten blazen). De ruit staat op zolder zodat die er weer in kan bij een eventuele verkoop. Verder heb ik een dankventilator die het klimaat prima houdt. Gewoon ingebouwd bij een "mannetje in Almere", werkt perfect! Binnen 5 minuten blazen is een stilstaande auto afgekoeld en kan ik met een goed gevoel gaan rijden. Door het open venster kan ik voelen dat het in de ruimte koel genoeg is en als ik daar een boete voor moet ontvangen dan zij dat zo.... zitten advocaten in de familie![]()
Wij zijn ook bereid om die boete te riskeren door die ruit er uit te halen, omdat we gewoon echt zeker willen weten dat we het klimaat achterin kunnen beheersen. Hebben jouw honden op deze manier genoeg profijt van de airco? En werken de airco en de dakventilator elkaar niet tegen?
En heb jij een electrische ventilator of een mechanische?
Ik heb geen airco, dat vind ik zelf helemaal niks. De dakvan werkt afdoende gelukkig. Ik heb een electrische de op de autoaccuu zit aangesloten.![]()
Airco is onmisbaar wat mij betreft: 's zomers om mij een beetje koel te kunnen houden, en 's winters om al die nattehondencondens er uit te trekken.
Ik vind airco zelf verschrikkelijk, meer omdat de temperatuur met buiten dan zo giga kan verschillen en je tegen zo'n muur aanknalt (hoe zou dat eigenlijk voor honden zijn?)

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Tegenwoordig kan je de airco op temperatuur instellen. Bijv zó dat het verschil met buiten niet meer zo immens is. Dus niet meer alleen maar ijskouwe luchtlabranwk schreef: Ik vind airco zelf verschrikkelijk, meer omdat de temperatuur met buiten dan zo giga kan verschillen en je tegen zo'n muur aanknalt (hoe zou dat eigenlijk voor honden zijn?)
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik mis al die moderne snufjes altijdtekkel schreef:Tegenwoordig kan je de airco op temperatuur instellen. Bijv zó dat het verschil met buiten niet meer zo immens is. Dus niet meer alleen maar ijskouwe luchtlabranwk schreef: Ik vind airco zelf verschrikkelijk, meer omdat de temperatuur met buiten dan zo giga kan verschillen en je tegen zo'n muur aanknalt (hoe zou dat eigenlijk voor honden zijn?)
Ik loop gewoon altijd 10 jaar achter met nieuwe dingen... zo heb ik ook heel lang zonder navigator gereden, hoewel ik moet toegeven dat het met best handig is
Ik heb nog steeds een telefoon waar je mee kunt bellen oh en sms-en... ja ja, die bestaan nog!
Ik heb nog steeds een televisie met een enorme beeldbuis van een halve meter diep
Dussss.... zolang ik zonder airco kan

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Nix mis mee hoor, zolang jij er tevreden mee bentlabranwk schreef:Ik mis al die moderne snufjes altijdtekkel schreef:Tegenwoordig kan je de airco op temperatuur instellen. Bijv zó dat het verschil met buiten niet meer zo immens is. Dus niet meer alleen maar ijskouwe luchtlabranwk schreef: Ik vind airco zelf verschrikkelijk, meer omdat de temperatuur met buiten dan zo giga kan verschillen en je tegen zo'n muur aanknalt (hoe zou dat eigenlijk voor honden zijn?)dat wist ik niet, wel handig
Ik loop gewoon altijd 10 jaar achter met nieuwe dingen... zo heb ik ook heel lang zonder navigator gereden, hoewel ik moet toegeven dat het met best handig is![]()
Ik heb nog steeds een telefoon waar je mee kunt bellen oh en sms-en... ja ja, die bestaan nog!![]()
Ik heb nog steeds een televisie met een enorme beeldbuis van een halve meter diep![]()
Dussss.... zolang ik zonder airco kan
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
Preciestekkel schreef: Nix mis mee hoor, zolang jij er tevreden mee bent
Ik zal maar niet zeggen "dit dus
Ik mis gewoon de behoefte om al die nieuwe snufjes uit te proberen, tot het moment zich voordoet dat het nodig is of moet of zoiets. Wel loop ik veel rond op seminars en lezingen over honden, daar wil ik wel van op de hoogte blijven van de ontwikkelingen. Maar zal niet verder afdwalen van TS haar vraagstelling

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Devel schreef:Volgens mij heb im veen tijden genoemd. Vroeg of laat voor dat we daar vergissingen over krijgen. Ik heb niemand diere mishandelaar genoemd. Ik begrijp alleen niet dat er altijd mensen zijn die de hond over persee mee naar toe willen hebbe . 30+ graden of niet de hond gaat maar mee. Ik vraag me af of er dus ook mensen zijn die van gro ingen na limburg rijden om maar even een eerste plek te kunnen halen en niet een keertje over slaan. Wij hadden een mechelaar. Oom rond dezeperiode vroeg op stap naar het water en toch hebben we het beestje moeten reanimeren. De gehele dag in het watergelegen. Water schaduw enz. En toch de rit naar huis heeft haar bijna het leven gekost. Mijn vriend heeft haar moeten reanimeren. Wat dst betreft kun je beter de hond thuis laten met dit weer. O.k. vroeg eruit en dan op pad is natuurlijk anders als dat je midden op de dag gaat.
ja, en het is hier natuurlijk ook zo vaak 30+ he
Er zijn toch ook veel lagere temperaturen waarbij je dingen wilt gaan doen met de honden maar waarbij het dan wel noodzakelijk is dat deze gewoon aangenaam vervoerd kan worden
Oh, en trouwens over dat jouw honden dan zoveel beter af zijn. Hoeveel honden heb jij nu zelf precies? En sinds wanneer? Kan zijn dat ik je met iemand anders verwar hoor. Dan mijn excuses voor de verwarring. Maarre waren die honden waar jij (als jij diegene bent) altijd over sprak(diesel e.d.) niet de honden van een ander?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Devel
Gods ga jij is effe vliegen zeg met je hystisch gedoeTara schreef:Hou op! Je maakt het er met je uitleg alleen maar erger op.Devel schreef:Ik heb niemand diere mishandelaar genoemd. Ik begrijp alleen niet dat er altijd mensen zijn die de hond over persee mee naar toe willen hebbe . 30+ graden of niet de hond gaat maar mee. Ik vraag me af of er dus ook mensen zijn die van gro ingen na limburg rijden om maar even een eerste plek te kunnen halen en niet een keertje over slaan.
Je reageerde hier toch op mij? Dan heb je het toch tegen mij?
Bij alles wat je schrijft druipen je vooroordelen er van af. Iedereen die in deze temperaturen met de honden in de auto stapt is in jouw ogen een egoïst die niet om het welzijn van zijn dieren geeft. Ik heb je verdorie al meerdere keren gezegd dat het in mijn auto met airco aan prima toeven is. Dus wát nou: "mijn beesten zijn een stuk beter af"? Daar weet jij helemaal niks van af Devel.Devel schreef:Makkelijk gezegd voor jou misschien. Jij hebt er geen last van als je in een karretje ligt dood te gaan van de hitte, want vrouwtje moet met jouw naar een show, kom op zeg het is al warm en dan die dieren ook nog op eisen om in een auto te moeten.
Tja dan zijn mijn 'beesten' toch een stuk beter af, die komt echt niet met deze hitte in een auto, aico of niet.
Het welzijn van onze dieren is te allen tijde onze eerste prioriteit, en ik kan je verzekeren dat ze het prima hebben.
Je valt wel over het " beesten" he,
En ik blijf nogmaals zeggen, ik heb je geen dieren mishandelaar genoemd, maarja wat jij jou feestje, anders wordt het straks nog hysterischer door mijn uitleg.
Ik weet er niks vanaf blablabla
-
Devel
Wij hebben een megane estate uit 2013, auto is compleet open, voorin is het aardig koel, duurt wel even zeker met een graden of 34 zoals vorige week, achterin de kofferruimte is het gewoon niet te houden. Na die overhitting ben ik er gewoon scheitersbenauwd voor. nu zullen honden verschillend zijn de ene kan er beter tegen als de ander. maar toch. Het was absoluut geen prettig gezicht, die hond lag gewoon dood op te tafel.sas&Billy schreef:Volgens mij kan je gewoon de airco laten doortrekken naar het achterste deel van de auto ook.... (zonder teveel grote gaten ofzo... )
-
Devel
Voel je toch niet zo aangevallen mens, dat trek je jezelf aan.
Ik heb het idee dat je met je haren recht overeind zit als je de naam Devel voorbij ziet komen.
Ik bepaal zelf waar ik lees en post, en als je dat niet bevalt weet je wat je te doen staat, zoals meerdere wel eens aangegeven hebben, wil je geen commentaar, moet je ook niks posten.
Heeft niks met dyslecties te maken hoor. Jij weet duidelijk ook niet hoeveel een oververhitting aan kan komen waardoor mensen extra voorzichtig zijn en mensen altijd adviseren de hond thuis koel te houden ipv in een auto. Maar goed ik heb jou beschuldigd, dat wil je toch graag horen?
Ik heb het idee dat je met je haren recht overeind zit als je de naam Devel voorbij ziet komen.
Ik bepaal zelf waar ik lees en post, en als je dat niet bevalt weet je wat je te doen staat, zoals meerdere wel eens aangegeven hebben, wil je geen commentaar, moet je ook niks posten.
Heeft niks met dyslecties te maken hoor. Jij weet duidelijk ook niet hoeveel een oververhitting aan kan komen waardoor mensen extra voorzichtig zijn en mensen altijd adviseren de hond thuis koel te houden ipv in een auto. Maar goed ik heb jou beschuldigd, dat wil je toch graag horen?
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie weet denk ik er net zo als jij over als ik ooit een auto zou hebben metTara schreef:Airco is dan ook niet zozeer een koelsysteem, maar een systeem dat de luchtvochtigheid reguleert.tekkel schreef:Tegenwoordig kan je de airco op temperatuur instellen. Bijv zó dat het verschil met buiten niet meer zo immens is. Dus niet meer alleen maar ijskouwe luchtlabranwk schreef: Ik vind airco zelf verschrikkelijk, meer omdat de temperatuur met buiten dan zo giga kan verschillen en je tegen zo'n muur aanknalt (hoe zou dat eigenlijk voor honden zijn?)
Ik zet op heel erg warme dagen altijd de airco even op zijn koudste stand, zodat we allemaal een beetje op temperatuur kunnen komen, en daarna gaat hij op neutraal. Niet warm en niet koud. Dan zit je niet zo plakkerig, klef en benauwd in de auto, maar dan is ook het verschil tussen de binnentemperatuur en de buitentemperatuur niet zo groot.
Na lange autoritten krijg ik wel ongenadig last van mijn contactlenzen, maar wij blijven zelf wel frisser en fitter, en ook de honden hebben het dan comfortabel. Ik zou nooit meer een auto zonder airco willen hebben.

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
ik heb ooit een oververhitte hond gehad, op vakantie in Frankrijk en nee dat was geen pretje.Devel schreef:Voel je toch niet zo aangevallen mens, dat trek je jezelf aan.
Je heb het steeds over thuis koeler dan in de auto, uhh hier binnen is het 28 graden, in de auto met airco is het een stuk koeler, dus waar heb je het over? Moet ik m'n honden in de koelkast leggen thuis dan ofzo?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
Devel
Hoe snel denk je dat de auto weer warm is nadat je de airco uitzet?
Weet je, het heeft ook helemaal geen zin, ik ben natuurlijk een mishandelaar dat mijn dieren hier koud op de tegels liggen met een graadje of 21. En dood gaan in een auto met airco die niet ver genoeg komt.
Weet je, het heeft ook helemaal geen zin, ik ben natuurlijk een mishandelaar dat mijn dieren hier koud op de tegels liggen met een graadje of 21. En dood gaan in een auto met airco die niet ver genoeg komt.
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
Lunatic schreef: ik heb ooit een oververhitte hond gehad, op vakantie in Frankrijk en nee dat was geen pretje.
Je heb het steeds over thuis koeler dan in de auto, uhh hier binnen is het 28 graden, in de auto met airco is het een stuk koeler, dus waar heb je het over? Moet ik m'n honden in de koelkast leggen thuis dan ofzo?
Laatst gewijzigd door labranwk op 28 jul 2013 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
oeps, dubbelpost, ging iets mis 

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik geloof dat er hier een paar mensen sneller oververhit gaan geraken van deze stomme discussie die echt op nergens trekt, dan mijn honden vanachter in de auto in hun kennel
Hoe warm/fris/koud/benauwd/.... etc het daar overigens is, kun je makkelijk zelf testen door er gewoon zelf te gaan inzitten terwijl een ander rijdt.
Hoe warm/fris/koud/benauwd/.... etc het daar overigens is, kun je makkelijk zelf testen door er gewoon zelf te gaan inzitten terwijl een ander rijdt.
- Lunatic
- Erelid
Je kan zeuren tot je blauw ziet, maar het topic gaat er juist over om te zorgen dat het lekker koel is in de achterkant van de auto, speciaal voor de honden en niet over hoe brak jouw airco blijkt te zijnDevel schreef:Hoe snel denk je dat de auto weer warm is nadat je de airco uitzet?
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Lunatic
- Erelid
Precies, er liggen hier bontjassen en regenjassen klaar voor elk weertypelabranwk schreef:Lunatic schreef: ik heb ooit een oververhitte hond gehad, op vakantie in Frankrijk en nee dat was geen pretje.
Je heb het steeds over thuis koeler dan in de auto, uhh hier binnen is het 28 graden, in de auto met airco is het een stuk koeler, dus waar heb je het over? Moet ik m'n honden in de koelkast leggen thuis dan ofzo?![]()
dan wel met een jasje aan he, anders krijgen ze het koud
![]()
-
labranwk
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap op zich je bezorgdheid wel, zeker als je het eens hebt meegemaakt dat je hond eraan onderdoor ging. Maar, zoals ik al eerder in het topic aangaf (pagina 1) heb ik de ruit uit mijn tussenwand gesloopt, juist om te kunnen voelen of het goed gaat bij de honden. En ik zie niet in wat er mis is om er anders over te denken, zolang je blijft nadenken . Het is nu, tijdens deze periode de drukste werkperiode voor ons, wat dus inhoudt dat mijn hond op het heetst van de dag in de buitenlucht moet werken. Volgens dit topic ben ik dan zwaar mijn hond aan het mishandelen. Echter: ik kijk naar mijn hond, ik zie wat ze aankan en ze geeft ook aan wanneer ze het te warm krijgt en dan mag ze gaan zwemmen. Oftewel: mijn hond kan het aan en ondervindt er geen blijvende schade aan. Is het dan zielig omdat de hond van de buurman dit misschien niet aankan?Devel schreef:Hoe snel denk je dat de auto weer warm is nadat je de airco uitzet?
De ene hond is de andere niet. Het belangrijkste is dat we de signalen die de hond afgeeft serieus nemen en die grens is voor elke hond anders

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever