Die uitzondering snap ik even niet. Wat heeft een hond in een dierenwinkel te zoeken?JYBD schreef:Persoonlijk vind ik dat honden niet in winkels horen, behalve eventueel in dieren(benodigheden)winkels.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond de winkel in
Moderator: moderatorteam
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hond de winkel in
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Punzel
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Halsband kan je toch prima zelf opmeten en waarom in vredesnaam moet een hond zelf z'n speelgoed uitzoeken? Ik neem aan dat honden niet in overige winkels mogen vanwege hygiene, dus waarom moet dat wel in een dierenwinkel? Voor zover ik weet liggen in dierenwinkels dierenmanden en speelgoed altijd gewoon los, en ik ga geen dierenspullen kopen waar al een andere hond aan heeft gezeten.Valerie schreef:Halsband passen, speelgoed uitzoeken
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Hier lopen in de meeste dierenwinkels al honden en katten rond van de eigenaren. Daarnaast pas ik ook mijn kleren ipv het alleen op te meten. Een halsband of tuig passen vind ik normaal
Mijn honden vinden het erg leuk om hun eigen snoep en speelgoed uit te zoeken. Jigzy springt ook heel braaf bij de kassa op om te laten weten dat ze klaar is voor haar koekje
Ik vind dat heel wat anders dan een hond meenemen naar een supermarkt of kledingwinkel. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
Mijn honden vinden het erg leuk om hun eigen snoep en speelgoed uit te zoeken. Jigzy springt ook heel braaf bij de kassa op om te laten weten dat ze klaar is voor haar koekje
Ik vind dat heel wat anders dan een hond meenemen naar een supermarkt of kledingwinkel. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
-
nathalie71
Ja hier in de dieren winkel staat een bak water en honden krijgen een koekje 
-
Neeltje
Hier hebben we een dierenwinkel waar ook een speeltuin bij is en een wasstraat en de honden van de eigenaars lopen er ook rond. Het zou me wel heel raar lijken als dieren niet in een dierenwinkel mogen,
Maar, ik zou ook heel snel beginnen met alleen laten aanleren, hoe langer je er mee wacht, hoe moeilijker het moet. En ook al is het niet iedere dag nodig, het is toch wel heel erg handig. Stel dat je naar een begrafenis of zo moet? Dan kun je haar ook niet meenemen.
Maar, ik zou ook heel snel beginnen met alleen laten aanleren, hoe langer je er mee wacht, hoe moeilijker het moet. En ook al is het niet iedere dag nodig, het is toch wel heel erg handig. Stel dat je naar een begrafenis of zo moet? Dan kun je haar ook niet meenemen.
-
nathalie71
Nu is ze net krap 2 maanden hier.patricia schreef:Misschien kan ze wel heel goed alleen zijn.
Heeft niets met altijd thuis zijn te maken, ik ben ook altijd thuis maar als ik een keer weg moet geen probleem.
Ik ben eerst bezig geweest met vertrouwen winnen en haar helpen met wat angsten overwinnen.
Dat gaat elke dag nog een stap vooruit.Dat was ook absoluut niet de periode om haar alleen thuis te laten!
In tussen heeft ze al kleine stapjes gemaakt wat betreft "aan de baas hangen"het begin stadium van alleen kunnen zijn zeg maar.
Mij overal achterna lopen wil ze nog steeds graag,maar ik kon eerst niet even naar boven gaan was ophangen,of douchen of naar de wc.Dat gaat nu wel heel goed.Al weer wat gewonnen.
Ben even weg geweest terwijl mijn dochter thuis was dat vond ze eerst niet leuk.De tweede keer heeft ze weinig gezegd.
Ik loop even naar de buurvrouw,eerst met de deur open een aantal keer gedaan.(Zodat ze me nog vanuit de voor tuin kon zien)
Nu ook al eventjes kort gedaan met de deur dicht.(Dat vind ze nog niet zo leuk)
Ik merk dat ze zich goed thuis voelt,dat geeft mij vertrouwen om het wat verder uit te breiden.Ben daar wel voorzichtig in.Te beginnen met kleine stapjes.Kleine minuutjes....en al duurt het een jaar,ik ga mijn best doen.
Ze heeft al twee keer een paniek aanval gehad toen was ze me even kwijt in het begin.Dat was niet grappig.Daar moet ik wel een beetje mee uit kijken.
-
nathalie71
Tara schreef:Ik zag gisteren op de markt hoe iemand een mechelaar los mee had genomen, en die hond stond zo ongeveer met zijn neus bovenop de uitgestalde broodjes.
Dat vind ik echt asociaal! Dat je hem meeneemt vind ik nog tot daar aan toe, en dat je hem los laat lopen vind ik ook nog wel te begrijpen, aangezien mijn hond ook nooit aan de lijn loopt, maar let dan wel even op waar die natte neus en die lekkerbek boven hangen!
Gatver!! Dat is inderdaad asociaal.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Uhm... Ik ben zelf 7 maand bezig geweest met dat alleen laten en dat kan ik niemand aanraden. In mijn geval kwam het door.mijn eigen onkunde en verkeerde adviezen van professionals, maar jij klinkt wel heel bezorgd nu. Probeer gewoon eens een paar boodschapjes te doen zonder dr. Geen gedoe van maken, kan maa rzo zijn dat je helemaal geen probleem hebt.
-
nathalie71
Nou,als ik een tijdje uit beeld ben raakt ze erg in de stress en in paniek.
Nu is het zo dat toen ze hier pas was mij opeens niet meer zag.Staart tussen de pootjes heel bang en hard gillen,tot ze me zag.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze het bij die andere mensen heeft gehad.Ik zie alleen dat ze nooit uit is geweest,naar alle waarschijnlijkheid met meerdere (fok)teefjes in een keuken heeft gezeten ofzo.
Ze stonk,had oor ontsteking en schrok van van alles.
Het is niet zo maar een hondje die je hup,meteen maar voor de leeuwen moet gooien.
Bij haar moet dat echt stap voor stap en tot nu toe werpt het z`n vruchten af.
Ik kan binnen twee maanden met haar wandelen zonder dat ze nog bang is voor fietsers/joggers/etc.
Ze is de geluiden in huis nu gewent ,daar reageerde ze soms heftig op.
Elke dag gaat ze de confrontatie aan met andere honden,groot en klein en ze is al veeeel minder bang.
Ik kan in zo`n korte tijd niet haar zo maar alleen laten.
Nu is het zo dat toen ze hier pas was mij opeens niet meer zag.Staart tussen de pootjes heel bang en hard gillen,tot ze me zag.
Ik weet natuurlijk niet hoe ze het bij die andere mensen heeft gehad.Ik zie alleen dat ze nooit uit is geweest,naar alle waarschijnlijkheid met meerdere (fok)teefjes in een keuken heeft gezeten ofzo.
Ze stonk,had oor ontsteking en schrok van van alles.
Het is niet zo maar een hondje die je hup,meteen maar voor de leeuwen moet gooien.
Bij haar moet dat echt stap voor stap en tot nu toe werpt het z`n vruchten af.
Ik kan binnen twee maanden met haar wandelen zonder dat ze nog bang is voor fietsers/joggers/etc.
Ze is de geluiden in huis nu gewent ,daar reageerde ze soms heftig op.
Elke dag gaat ze de confrontatie aan met andere honden,groot en klein en ze is al veeeel minder bang.
Ik kan in zo`n korte tijd niet haar zo maar alleen laten.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Daarom zeg ik ook, eventueel. Daar komen, neem ik aan, overwegend mensen die een dier hebben, of willen aanschaffen.Punzel schreef:Die uitzondering snap ik even niet. Wat heeft een hond in een dierenwinkel te zoeken?JYBD schreef:Persoonlijk vind ik dat honden niet in winkels horen, behalve eventueel in dieren(benodigheden)winkels.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- -Lilo-
- Zeer actief
Oke, jij kent haar het best. Ik bedoelde te zeggen dat je niet té gespannen moet worden, want dan ga je die zeven maanden van mij makkelijk overtreffen. Terwijl dat misschien absoluut niet nodig is. Ik weet van mezelf dat het een steeds groter 'ding' werd en daarmee voor lola ook. En dat werkt dus niet...
-
nathalie71
O nee hoor,Ik reageer kalm,zij is gespannen in nieuwe situaties.Lizanne schreef:Oke, jij kent haar het best. Ik bedoelde te zeggen dat je niet té gespannen moet worden, want dan ga je die zeven maanden van mij makkelijk overtreffen. Terwijl dat misschien absoluut niet nodig is. Ik weet van mezelf dat het een steeds groter 'ding' werd en daarmee voor lola ook. En dat werkt dus niet...
Maar ik ben enorm trots op haar dat ze binnen een paar weken al zo veel heeft overwonnen.
Ik ben zelf ook trots dat me dat lukt en dat ik haar laat zien dat de wereld niet eng is.
En dat het leuk is om er op uit te gaan.
- -Lilo-
- Zeer actief
Ah oke, komt helemaal goed dus
Ze had het denk ik niet beter kunnen treffen dan bij jou thuis