http://hondenuniversiteit.nl/de-rad-zo-gek-nog-niet/
Lees en huiver wat zijn jullie meningen?!
Johan maakt zich al jaren hard voor het ras en nu deze omslag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
RAD 2.0...?!
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
Re: RAD 2.0...?!
Even voor de duidelijkheid. Ik vind het een verschrikkelijk artikel.
Ik ben meer voor een gecontroleerde verkoop van "deze honden"
Maar de angst om ooit weer met een RAD te moeten leven heeft mij wel doen besluiten een hond met papieren te nemen ipv een pitbull die niet erkend is in NL en dus risico's zou kunnen lopen.
Ik ben meer voor een gecontroleerde verkoop van "deze honden"
Maar de angst om ooit weer met een RAD te moeten leven heeft mij wel doen besluiten een hond met papieren te nemen ipv een pitbull die niet erkend is in NL en dus risico's zou kunnen lopen.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
"Naar mijn mening moet de maatschappij te allen tijde beschermd zijn tegen gevaarlijke honden en was deze wet dan ook de enige juiste beslissing."
Lijkt een heel logische, plausibele zin, zou je het toch niet mee oneens kunnen zijn.
Toch staat daar onzin, ook in het eerste gedeelte.
Het is volstrekt onmogelijk om "de maatschappij te allen tijde te beschermen tegen gevaarlijke honden" door een wet.
Als dat het doel is van een RAD 2.0, is dat bij voorbaat al niet haalbaar.
Denk dat het zinvoller is mensen te ontmoedigen "gevaarlijke" rassen in huis te halen door te wijzen op de rechtstreekse aansprakelijkheid voor de daden van hun hond.
In de media staan wel de de gruwelverhalen, maar niet de financiële consquenties.
Als je het bezit van een dergelijke hond wil ontmoedigen, moet je niet gaan wijzen op het potentiële gevaar (: geeft ook weer status aan mensen waar je dat nou eigenlijk niet aan wil geven), maar moet je het gaan hebben over hoeveel het je kan kosten als die hond de fout in gaat.
"Naar mijn mening is dit echter de zure appel waar we doorheen moeten zullen bijten. Hoe hard dit ook klinkt."
Lijkt een heel logische, plausibele zin, zou je het toch niet mee oneens kunnen zijn.
Toch staat daar onzin, ook in het eerste gedeelte.
Het is volstrekt onmogelijk om "de maatschappij te allen tijde te beschermen tegen gevaarlijke honden" door een wet.
Als dat het doel is van een RAD 2.0, is dat bij voorbaat al niet haalbaar.
Denk dat het zinvoller is mensen te ontmoedigen "gevaarlijke" rassen in huis te halen door te wijzen op de rechtstreekse aansprakelijkheid voor de daden van hun hond.
In de media staan wel de de gruwelverhalen, maar niet de financiële consquenties.
Als je het bezit van een dergelijke hond wil ontmoedigen, moet je niet gaan wijzen op het potentiële gevaar (: geeft ook weer status aan mensen waar je dat nou eigenlijk niet aan wil geven), maar moet je het gaan hebben over hoeveel het je kan kosten als die hond de fout in gaat.
"Naar mijn mening is dit echter de zure appel waar we doorheen moeten zullen bijten. Hoe hard dit ook klinkt."
Wiel
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Dus het hele artikel gaat er eigenlijk over dat hij denkt dat een zuiver gefokte hond geen problemen op zal leveren en een hond zonder stamboom wel. Of dan is alles iig geregistreerd. Wat een onzin zeg, ik denk dat mensen liever willen dat er geen gevaarlijke honden meer worden gefokt, die registratie kan toch de meeste mensen niks schelen. Ja, dan wordt er vergoed als er een hondje wordt doodgebeten, maar het hondje blijft er wel dood van he.
Maar ja, dan moet je gaan specificeren wat een gevaarlijke hond is en dat is glibberig ijs. Ga daar maar een artikeltje over schrijven dan.
Bij de eerste RAD zou Bruno nergens last van hebben, er staat namelijk dat het in alle gevallen om kortharige honden ging, Bruno heeft een plukvacht, haha.
Maar ja, dan moet je gaan specificeren wat een gevaarlijke hond is en dat is glibberig ijs. Ga daar maar een artikeltje over schrijven dan.
Bij de eerste RAD zou Bruno nergens last van hebben, er staat namelijk dat het in alle gevallen om kortharige honden ging, Bruno heeft een plukvacht, haha.