Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loslaten iets wat onzeker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras
Aantal honden: 3

loslaten iets wat onzeker

Ongelezen bericht door Connie »

Faye is hier nu al een poos ,we hebben goed geoefend op een verlaten plek met hier en dan komt ze :cheer:
Morgen wil ik haar en mijzelf in het diepe gooien en naar het bos gaan

maar zal ik haar los doen of toch aan de lange lijn Mijn andere pups waren bij mij met 8 weken en heb ze nooit aan de lijn gehad Liepen ook altijd met mij mee
Faye is hier laat gekomen met een achtergrond die ik niet ken dus eigenlijk durf ik niet zo goed :roll: ze vind alles leuk en iedereen :cheer:
hoe kan ik haar het best loslaten in een bos met anderen mensen en honden
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: loslaten iets wat onzeker

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Kun je niet eerst een omheind en of overzichtelijk stuk nemen? In het bos zijn heel veel geuren en veel wild.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou een wat rustig stuk bos opzoeken en dan toch maar een lange lijn. Alleen al voor je eigen rust want als jij gestressd is de kans dat ze niet wil komen alleen maar groter :wink:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Waarom probeer je het niet eerst aan een lange lijn in het bos met veel mensen en luchtjes?
Connie
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Kun je niet eerst een omheind en of overzichtelijk stuk nemen? In het bos zijn heel veel geuren en veel wild.
daar gaat het goed ik ken geen omheinde stukken hier waar veel mensen lopen met honden Maar dat is ook mijn angst het bos de geuren etc. misschien moet ik toch maar weer een wandeling maken met bekende zodat ze wel indrukken krijgt maar niet ver weg kan
Almaaaaaaaaa :engel:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Connie
Zeer actief

Maeve schreef:Ik zou een wat rustig stuk bos opzoeken en dan toch maar een lange lijn. Alleen al voor je eigen rust want als jij gestressd is de kans dat ze niet wil komen alleen maar groter :wink:
We hebben hier ook een klein bos (15 min en je bent er doorheen ) misschien is dat een optie met de lange lijn en klopt als ik gestrest ben is de kans dat ze niet komt groter
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Connie schreef:Faye is hier nu al een poos ,we hebben goed geoefend op een verlaten plek met hier en dan komt ze :cheer:
Morgen wil ik haar en mijzelf in het diepe gooien en naar het bos gaan

maar zal ik haar los doen of toch aan de lange lijn Mijn andere pups waren bij mij met 8 weken en heb ze nooit aan de lijn gehad Liepen ook altijd met mij mee
Faye is hier laat gekomen met een achtergrond die ik niet ken dus eigenlijk durf ik niet zo goed :roll: ze vind alles leuk en iedereen :cheer:
hoe kan ik haar het best loslaten in een bos met anderen mensen en honden

ik zou haar niet loslaten, eerst zeker weten
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou het zekere voor het onzekere nemen in onbekend gebied waar ze weg kan en haar aan een lange (10-15m.) lijn doen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Connie
Zeer actief

renee-uk schreef:ik zou het zekere voor het onzekere nemen in onbekend gebied waar ze weg kan en haar aan een lange (10-15m.) lijn doen.

Ik heb een lange lijn van 7 meter kan het verlengen met nog wat andere lijnen ik ga het morgen doen genoeg vreten in mijn zak en gaan :mrgreen: bij elke hier krijgt ze eten en dat weet ze
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Connie
Zeer actief

Kells schreef:Ik weet niet wat voor hond Faye is, maar setters laat ik vanaf dag 1 gewoon los. Ik doe dat trouwens wel op plekken waar het voor de honden veilig is.
Niemand weet wat Faye is :wink: ze is een griekse kruising van ?????? met ?????? :mrgreen:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Ik zie dat je niet zo ver bij mij vandaan woont. Ik ging vroeger, toen Mickey ook een beetje onberekenbaar was met luisteren omdat iedereen leuk is, vaak naar Caprera (kopje van Bloemendaal). Op een klein stukje bij de ingang na is het omheind en je kunt er lekker wandelen en de honden mogen er los. Als je geen seizoenskaart hebt kun je een los kaartje van een euro kopen.
Ook ging ik vaak naar Groenendaal (ook omheind) in Heemstede, al vind ik het daar een stuk drukker en ik denk voor jou iets verder weg.
Afbeelding
Zeer actief

annemick schreef:Ik zie dat je niet zo ver bij mij vandaan woont. Ik ging vroeger, toen Mickey ook een beetje onberekenbaar was met luisteren omdat iedereen leuk is, vaak naar Caprera (kopje van Bloemendaal). Op een klein stukje bij de ingang na is het omheind en je kunt er lekker wandelen en de honden mogen er los. Als je geen seizoenskaart hebt kun je een los kaartje van een euro kopen.
Ook ging ik vaak naar Groenendaal (ook omheind) in Heemstede, al vind ik het daar een stuk drukker en ik denk voor jou iets verder weg.
Bloemendaal is een goed idee Groenendaal ben ik 2 maanden geleden geweest man wat een ramp echt niet gezellig in dat bos Toen ik daar kwam met mijn vorige honden was het rustig en gezellig nu is het echt anders :schrik:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
annemick
Zeer actief

Connie schreef:
annemick schreef:Ik zie dat je niet zo ver bij mij vandaan woont. Ik ging vroeger, toen Mickey ook een beetje onberekenbaar was met luisteren omdat iedereen leuk is, vaak naar Caprera (kopje van Bloemendaal). Op een klein stukje bij de ingang na is het omheind en je kunt er lekker wandelen en de honden mogen er los. Als je geen seizoenskaart hebt kun je een los kaartje van een euro kopen.
Bloemendaal is een goed idee Groenendaal ben ik 2 maanden geleden geweest man wat een ramp echt niet gezellig in dat bos Toen ik daar kwam met mijn vorige honden was het rustig en gezellig nu is het echt anders :schrik:
Ik kom ook nog maar heel zelden in Groenendaal en al helemaal niet in het weekend als het mooi weer is.
Afbeelding
Zeer actief

annemick schreef:
Connie schreef:
Ik kom ook nog maar heel zelden in Groenendaal en al helemaal niet in het weekend als het mooi weer is.

Nou idd ik heb echt de ene na de andere aanval op mijn honden moeten afweren Pluk (teckel 11 jaar) moest ik echt optillen omdat ze werd ''aangevallen'' door een stel dolle honden Mensen letten daar niet op hun hond dus wandel ik daar liever niet Anders zou het ideaal zijn ivm de omheining
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
annemick
Zeer actief

Caprera heeft ander 'publiek' misschien omdat je iets moet betalen al kwamen er in de namiddag ook mensen die niet betaalden omdat er dan meestal niemand meer aan de kassa zat. Ik heb daar ook wel eens meegamaakt dat Mickey steeds werd belaagd door een poedeltje die steeds krijsend achter haar aanging, gelukkig gaat mickey met dat soort kleine grut meestal in de negeer stand en kun je daar redelijk makkelijk een ander pad nemen, het is er groot genoeg :wink:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben daar niet zo moeilijk in. Zowel Norah als vorig jaar Tassia waren nogal erg op zichzelf toen ze hier kwamen. Aan de lijn meteen geoefend met aandacht en voer. Tassia ging na bijna 2 weken voor het eerst los, Norah na 3 dagen en dat zijn dus de honden die het langst bij mij aan de lijn zijn blijven zitten. Vooral met Norah ook begonnen met even los, rennen, en weer terug en vast. Spelletje van gemaakt en dus heel kort gehouden. Dat gaf vertrouwen voor beide partijen. Norah heeft het loslopen dus ook echt opgebouwd gekregen. Als ze te lang los was, trok ze haar eigen plan en kwam dan ook niet meer als ik riep. Keek om en liep dan door. :80:
Afbeelding
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ik zou lange lijn eraan doen, maar die gewoon over de grond laten slepen en dan veel oefenen. Je kunt altijd op de lijn gaan staan wanneer ze een spurt wil nemen.
Afbeelding
Connie
Zeer actief

los loopt ze wel maar dan zonder afleidingen en dat doet ze voor een pup best goed ze heeft alleen nog nooit losgelopen met vreemde honden en mensen
we gaan morgenochtend het uitproberen
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat is ook één van de redenen dat ik nu met Lotje naar puppy cursus gaat om het los laten lopen en hier komen op een veilig terrein te oefenen. Hier in het dorp zijn wel redelijk veilige parkjes, maar madammeke is nogal schrikachtig en dan zie ik haar al alle kanten uitlopen. Ze gaat gewoon waar ze meer ruimte kan hebben aan een lange lijn.
Frolic

En??? Wat heb je gedaan en hoe ging het?
Connie
Zeer actief

Frolic schreef:En??? Wat heb je gedaan en hoe ging het?
Ik ga zo moet eerst even koffie :mrgreen:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Frolic

Connie schreef:
Hihi, succes! Ik dacht dat je gisteren zou gaan, vandaar mijn vraag zo VROEG
Connie
Zeer actief

Frolic schreef:
Connie schreef:
Hihi, succes! Ik dacht dat je gisteren zou gaan, vandaar mijn vraag zo VROEG
Snap het maar gister lukte het niet
Maar net geweest ze had te veel (wat normaal is) interesse in alle nieuwe geurtjes en mensen die er liepen Dus niet losgelaten maar aan die lijn van 7 meter Bij elke hier die ze kwam meteen volgestopt met brokjes (ze leeft voor eten )
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Connie
Zeer actief

Vandaag met Tineke mee geweest met een roedel senior's De eerste ronde vond ik het wat eng Ze zat wel aan de lange lijn Ik zag hoe goed ze reageerde op Tineke dus ronde twee gewoon meteen los
En gaan.... Nou bij elke keer roepen (ik moet mijn stem iets hoger gebruiken van Tineke :mrgreen: ) kwam ze aan gerent en zelfs toen ze ver weg was kwam ze in 1 rechte lijn terug :cheer: :cheer:

Tineke nogmaals bedankt dat ik een dagje met je mee mocht :J:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Fijn!!!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou wat deed ze het goed he Con :cheer: :cheer: :cheer:
Zelfs toen ze aan het rennen was met een andere hond die we tegenkwamen ging ze na een keer roepen met ons mee :cheer: :cheer: :cheer:
Flink beloont natuurlijk met vrolijke gilletjes :mrgreen: en een frolicje en dat werkte super.
Faye is enig trouwens ,ze was kleiner dan ik me had voorgesteld maar wat een moppie :I:
Connie
Zeer actief

tineke schreef:Nou wat deed ze het goed he Con :cheer: :cheer: :cheer:
Zelfs toen ze aan het rennen was met een andere hond die we tegenkwamen ging ze na een keer roepen met ons mee :cheer: :cheer: :cheer:
Flink beloont natuurlijk met vrolijke gilletjes :mrgreen: en een frolicje en dat werkte super.
Faye is enig trouwens ,ze was kleiner dan ik me had voorgesteld maar wat een moppie :I:
Ze deed het heel goed maar wel door jou heh ik zag hoe ze reageerde op jou en daardoor durfde ik haar helemaal los te laten
Vandaag in Beeckenstein geweest en meteen losgelaten en dat ging top in een rechte lijn naar mij toe wel met die hoge stem hahahaha

Ik zal morgen weer eens foto's maken en laten zien hier want groot is ze idd niet maar ze is zo leuk :I:
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ze is zéker leuk :I: en dat loslopen gaat helemaal goedkomen :cheer: opa Rock neemt haar wel weer mee op sleeptouw :mrgreen:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Connie schreef:Vandaag in Beeckenstein geweest en meteen losgelaten en dat ging top in een rechte lijn naar mij toe wel met die hoge stem hahahaha

Ik zal morgen weer eens foto's maken en laten zien hier want groot is ze idd niet maar ze is zo leuk :I:
Goed zo :ok: en kom maar op met die foto's :cheer: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”