Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met stok gooien of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Annajaco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruizing
Aantal honden: 1

Met stok gooien of niet?

Ongelezen bericht door Annajaco »

Was vandaag met een vriendin en haar honden lekker aan het zwemmen. ( de honden dan he!!)
Wij hebben altijd wat bij ons waar we mee gooien een dummy, safestix enz
Komt er een man aan die zijn hond ook lekker laat zwemmen maar hij gooit steeds met stokken.
De hond haalde die keurig op maar pakte de stok niet in het midden maar aan het uiteinde.
Omdat onze honden ook druk aan het spelen waren kwam één van onze honden per ongeluk tegen de hond aan die net met de stok aan kwam zwemmen.
Met als gevolg dat de stok de keel in schoot en de hond al kokhalzend uit het water kwam.
Die man werd echt behoorlijk kwaad, wij moesten zorgen dat onze honden niet bij zijn hond in de buurt zouden komen.
Ja daar kan ik dus niet tegen he, wij doen niks verkeerd, als hij niet met een stok had gegooid was er niks gebeurt.
Ik heb hem dan ook proberen uit te leggen dat dit dus de reden is waarom wij niet met stokken gooien, maar met veilige alternatieven.

Uiteindelijk is het ons gelukt om rustig met de man te praten en de hond even na te kijken.
Gelukkig had hij zo op het oog geen schade in de keel opgelopen maar heb hem wel op het hart gedrukt dat hij het wel in de gaten moet blijven houden.

Wat vinden jullie, gooien jullie met stokken of hebben jullie ook een veilig alternatief mee.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Met stok gooien of niet?

Ongelezen bericht door samantha! »

Nee, hier wordt absoluut niet met stokken gegooid en ze mogen ook zelf geen stokken meesjouwen.
Ze moeten het doen met de speeltjes die ik voor ze meeneem.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

NOOIT!!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee geen stokken, daar heb ik lang geleden bijna een hond door verloren :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik gooi wel met stokken, maar nooit met andere honden in de buurt. Al heeft dat een andere reden. Luna heeft nogal bezitsdrang over stokken en ballen, dus daar komt gedonder van. Ze pakt ze zelf wel in het midden en als ze dat niet doet, laat ik haar lossen en geef haar de stok zo aan dat ze hem in het midden aan moet pakken.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik gooi er niet mee, maar dat komt omdat ik die stokken (of eerder boomstammen) die Luna het leukst vind amper kan tillen :engel:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

luna2906 schreef:Ik gooi wel met stokken, maar nooit met andere honden in de buurt. Al heeft dat een andere reden. Luna heeft nogal bezitsdrang over stokken en ballen, dus daar komt gedonder van. Ze pakt ze zelf wel in het midden en als ze dat niet doet, laat ik haar lossen en geef haar de stok zo aan dat ze hem in het midden aan moet pakken.
ja dat deed mijn hond ook, tot een stok niet viel maar rechtop bleef staan en hij er met volle kracht in rende.
hij had een gat in zijn keel van hier tot goeie morgen en alleen omdat ie goed op de ab reageerde en daardoor de enorm hoge koorts daalde is ie niet dood gegaan toen.
maar het was wel kantje boord :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nee, om wat Renee zegt.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Met Tirsa gooide ik alleen met de dunne takken van een berk, die zijn heel buigzaam en heel dun. Het enige wat ze er mee deed wat in honderdduizend stukje bijten, met grotere stokken heb ik nooit gegooid.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

renee-uk schreef:
luna2906 schreef:Ik gooi wel met stokken, maar nooit met andere honden in de buurt. Al heeft dat een andere reden. Luna heeft nogal bezitsdrang over stokken en ballen, dus daar komt gedonder van. Ze pakt ze zelf wel in het midden en als ze dat niet doet, laat ik haar lossen en geef haar de stok zo aan dat ze hem in het midden aan moet pakken.
ja dat deed mijn hond ook, tot een stok niet viel maar rechtop bleef staan en hij er met volle kracht in rende.
hij had een gat in zijn keel van hier tot goeie morgen en alleen omdat ie goed op de ab reageerde en daardoor de enorm hoge koorts daalde is ie niet dood gegaan toen.
Tja daar zeg je wel wat. Het hoeft natuurlijk maar één keer fout te gaan... Aan de andere kant heb ik het "geluk" dat Luna zo bijzonder snugger is. Meestal is de stok al geland voor zij in de gaten heeft welke kant het ding ook alweer op vloog :hmmm: Desondanks wel iets om bij stil te staan. Je pakt altijd zo makkelijk een stok, gewoon omdat het voor handen is. Zo'n safestick is misschien wel een goed idee. Maken ze die ook in varianten die er niet uit zien als dildo's? :engel:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nee, niet meer nadat Kiwi er bijna niet meer was geweest door zo'n rot stok.

Ik deed het normaal ook nooit want ik had wel vaker enge verhalen gehoord maar er kwam een dag dat ik het speeltje vergeten was.. :ugh: Dus ik dacht, ach ik gooi gewoon een keer een stok. Leuk vond ze het wel hoor, tot ze kei hard begon te gillen en rennen. Ik schrok me kapot en dacht dus dat ze die stok in haar keel had gekregen (wat je normaal hoort), ik zag niks in eerste in stantie, Kiwi opgetild en gerend langs de huizen daar gegild om hulp. Thank god kwamen er mensen aan en een man (die in het ziekenhuis werkt) heeft Kiwi bekeken en vond niks in haar keel, tot we zagen dat de stok in haar buik was gekomen en ze bloedde als een rund. Die man heeft het dichtgehouden met handdoeken, zijn zoon geroepen en toen zijn we gelijk naar de dierenarts gereden. Foto's gemaakt maar gelukkig binnenin niks beschadigd, wel héél veel bloed verloren, ze was al helemaal in shock. Kiwi heeft toen een bloedtransfusie gehad en kwam er gelukkig redelijk snel weer bovenop.
Wat ben ik die man (nog steeds) dankbaar! Zonder hem was Kiwi er zeker niet meer geweest, ik raak dus totaal in paniek op zulke momenten. Ben de volgende dag ook met bloemen, chocola en drank naar ze toe gegaan. Ze zeiden toen ook dat ze niet verwacht hadden dat Kiwi het gered had en dat ze heel blij waren dat ik nog even langs kwam.

Oja toevoeging; net op dat moment was mijn telefoon natuurlijk leeg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hier in de buurt is vorig jaar een hond die in een stok liep die schuin in de grond was blijven steken overleden. :?

Ik kom niet in de buurt van stokken gooiende bazen.
Ook niet als ze met die stokken in het water aan het spelen zijn met de hond.

Wat TS schrijft, dat die mijnheer boos werd omdat zijn hond schade opliep ...............
Als hij niet met gevaarlijke spelletjes bezig was geweest met zijn hond was die hond niet geblesseerd geraakt.
Hopelijk heeft de hond geen nare gevolgen van de botsing.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

het verhaal van gilly
viewtopic.php?f=1&t=208194&hilit=gilly

gelukkig heeft ze het overleefd.
ellen
Afbeelding
Sekreetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): geen

Ongelezen bericht door Sekreetje »

renee-uk schreef:
Hier bijna hetzelfde. Stok bleef rechtop staan in de grond en ze schoot er met open bek recht op.
Gelukkig alleen wat oppervlakkige schaafwonden in haar bek, maar dat had heel anders kunnen zijn.
Vanaf die tijd ook hier geen stokken meer.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mijn herders renden achter een stok aan, wachtten tot hij op de grond lag en gingen hem dan oprapen. Nóóit, echt niet 1 keer, hebben ze geprobeerd om een stok uit de lucht te plukken of zijn ze op snelheid op een stok gedoken. Altijd afremmen, kijken waar de stok viel en gaan pakken. Die mochten van mij dus best eens met een stok spelen (als ik een keer de bal vergeten was, ofzo, niet standaard). Ze beheersten het commando los ook buitengewoon goed, dus mochten ze eens een stok verkeerd vastpakken, dan kon ik ze op afstand laten lossen.
Goh, wat waren het toch knappe, brave hondjes....soms

Maar, bij een evt volgende hond (Pol speelt zelden met een balletje en nooit met een stok) wordt er niet met een stok gespeeld. In ieder geval niet zolang ik niet weet hoe die hond op een stok reageert. Ik heb iets te vaak verhalen zoals die van Reneé, Sanner en Ranetje gehoord.
Pallas
Zeer actief
Mijn ras(sen): op zoek!
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pallas »

ik doe het wel. Slecht, ik weet het. Sira is gelukkig de snelste niet meer en ook al gooi ik niet ver, de stok is altijd al ruimschoots geland eer ze daar is aangekomen.

Maar ik ken de verhalen, en héb een Safestix, dus waarom ik toch koppig door blijf gooien...
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ja, hier worden de stokken gebruikt om in het water te gooien. Andere dingen wil ze niet of amper ophalen dusja.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

mijn hond luisterde ook als een trein en loste op afstand op commando.
maar er valt weinig te lossen als die stok in je keel steekt.

op de een of andere manier denken mensen altijd dat het hun niet zal gebeuren, tot het die ene keer wel gebeurt en dan kan het best wel eens te laat zijn.
tot mijn eigen verdediging kan ik aanvoeren dat ik er niet bij was toen dit gebeurde, ik dus ook niet degene was die die stok gooide en dat ik ook gezegd had dat stokken gooien niet mocht.
diezelfde hond vond op het veld achter de tennisbaan emmers vol tennisballetjes (ze hebben me wel eens gevraagd of ze hem niet een paar uur konden huren ;)) en daar rende ie met evenveel plezier achteraan.
maar ja, soms luisteren mensen niet zo goed :?
Afbeelding

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Soms, en dan zoek ik korte en stompe stokken uit. Ik gooi meestal met dennenappels, ik denk dat die wat minder schade kunnen aanrichten. Die vindt Mies ook leuker omdat ze alle kanten op stuiteren.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nee, nooit met stokken, altijd met de bal of apporteerdummy of een dik touw.
Ik denk trouwens dat Nelle direct probeert of ze hem kan opeten!!
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Gewoon blijven doen. Het forum telt toch al een overschot aan niet al te slimme bazen/bazinnen. Honden halen we we wel weer uit de opvang.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau houdt niet van speelgoed dat buiten de tuin of het huis is. Speelgoed hoort binnen, namelijk, vindt hij. Dus voor hem gooi ik nooit wat. Ook voor honden van anderen die ik bij me heb of asielhonden gooi ik geen stokken. Het hoeft maar één keer fout te gaan en je bent je hond kwijt. Mensen die daar lak aan hebben of denken dat het hen niet gebeurd, snap ik niet. Vooral mensen die dan nog komen met 'maar balletjes zijn slecht voor de tanden!' vind ik nóg erger: alsof er geen alternatieven zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hilde schreef:Beau houdt niet van speelgoed dat buiten de tuin of het huis is. Speelgoed hoort binnen, namelijk, vindt hij. Dus voor hem gooi ik nooit wat. Ook voor honden van anderen die ik bij me heb of asielhonden gooi ik geen stokken. Het hoeft maar één keer fout te gaan en je bent je hond kwijt. Mensen die daar lak aan hebben of denken dat het hen niet gebeurd, snap ik niet. Vooral mensen die dan nog komen met 'maar balletjes zijn slecht voor de tanden!' vind ik nóg erger: alsof er geen alternatieven zijn.
Van afgesleten tanden gaat een hond niet dood :wink:
Bovendien geldt dat alleen voor tennisballen en er zijn nog wel balletjes zonder die bekleding :idea:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Nee absoluut geen stokken hier. Ik neem zelf altijd veilige speeltjes mee.

Maar ik zou mijn hond niet in de buurt laten komen van een vreemde hond met een stok. Je weet nooit hoe die reageert, niet alle honden delen even graag.
renee-uk
Zeer actief

ranetje schreef: Bovendien geldt dat alleen voor tennisballen en er zijn nog wel balletjes zonder die bekleding :idea:
zolang de hond die tennisballetjes alleen maar ophaalt en er niet op gaat knagen zal die schade aan de tanden wel erg meevallen denk ik ;)
Afbeelding

Luna87
Zeer actief

Veenmug schreef:Gewoon blijven doen. Het forum telt toch al een overschot aan niet al te slimme bazen/bazinnen. Honden halen we we wel weer uit de opvang.
Zo dan. Citroentje teveel op? Zuurpruim.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief

renee-uk schreef:
ranetje schreef: Bovendien geldt dat alleen voor tennisballen en er zijn nog wel balletjes zonder die bekleding :idea:
zolang de hond die tennisballetjes alleen maar ophaalt en er niet op gaat knagen zal die schade aan de tanden wel erg meevallen denk ik ;)
Mijn idee. Gebruik zelf tennisballen met wildgeur(druppelflesje) om het het voor de spaniel gewilde zoeken in ruitenwisserpatroon te leren. Vinden is brengen en niet kauwen.
Veenmug
Zeer actief

Inez87 schreef:
Veenmug schreef:Gewoon blijven doen. Het forum telt toch al een overschot aan niet al te slimme bazen/bazinnen. Honden halen we we wel weer uit de opvang.
Excuus maar mag ik U inschatten in de categorie stokkengooiers.
Jeffy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Jeffy »

Ik gooi eigenlijk nooit met stokken. Anthira is er niet zo handig mee, die gaat rustig met het uiteinde in haar bek lopen. Ik zie het zo fout gaan :schrik: Gelukkig vindt ze stokken niet zo interessant. Hoogstens als een andere hond ermee rond loopt. Maar dan houdt ze hem even vast en laat hem weer los want zonder stok kan ze veel harder rennen :cheer:
Luna87
Zeer actief

Veenmug schreef:
Inez87 schreef:
Excuus maar mag ik U inschatten in de categorie stokkengooiers.
Als je mijn eerdere bericht had gelezen had je dit niet hoeven vragen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”