Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoveel nieuwe leden , maar ik zie ze nooit meer terug

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frolic

Re: zoveel nieuwe leden , maar ik zie ze nooit meer terug

Ongelezen bericht door Frolic »

bouvierpoedel schreef:
ranetje schreef:
Frolic schreef:
danifa schreef:ik ben ook meer een lezer voornamelijk omdat ik het nut er niet van inzie om als mijn mening al door 5/6 mensen is verwoord daar nog een schepje bovenop te doen. Volgens mij is dan de boodschap wel duidelijk genoeg verwoord richting ts. Daarbij heb ik helemaal geen zin om de discussie aan te gaan over de vooroordelen van sommige mensen over herders en amstafs.
respect voor diegene die met een engelen geduld blijven antwoorden maar ik heb daar geen zin in.
:ok:

Ik ben een echte facebookfan, beweeg mijn muis elke keer richting de :ok: knop, maar die is hier niet, kan misschien ook helemaal niet op een forum. Daarmee zou je wel kunnen liken en kunnen lezers ook zien dat er wel degelijk gelezen wordt en een mening ergens over is zonder dat iedereen hetzelfde typt.
Je kunt idd niet "liken", maar je kunt wel zien hoe vaak het topic wordt gelezen :wink:
Nou ja het lijkt een beetje op likken zonder wat te zeggen.
Mag hier ook hoor ,sommige smullen daarvan :engel: .
Ik mag hier likken omdat sommigen daar van smullen??? Haal je nu niet een paar fora door elkaar?? :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik ken er odertussen wel een paar maar ik ben toch echt niet anders dan toen ik ze niet kon en volgens mij vorm ik nergens een team ik denk dat vele dat ook niet doen
Dat is helemaal waar :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

@ Frolic . Nee hoor er zijn hier best wel wat affaires en realties begonnen en geeindigd met het nodige gelik en gezuig. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Ariane schreef:
Pakdebal schreef:
Rami schreef:
flamme schreef: Ik kijk eigenlijk nooit naar wie wat schrijft...
Dat is een mooi streven maar ik betrap me er wel op dat ik toch vaak wel kijk wie er wat schrijft. En dat komt (wat mij betreft) omdat je mensen leert kennen, soms alleen via geschreven woord, soms in het echt, en dan krijg je een bepaalde band met iemand. Door foto's, door verhalen, soms omdat een hond me aanspreekt, soms omdat ik het baasje sympathiek vind. :wink:

dat merk ik hier , dat jullie veel voor elkaar opkomen, omdat julile elkaar persoonlijk kennen, van wandelingen of wat dan ook.
dan is het vaak " 2 handen op 1 buik "
ik vind dat dan niet objectief , maar meer elkaar beschermen .

ik ken niemand hier , persoonlijk , wel misschien 1 keer gezien, maar daar bleef het bij ., dus ik kan geen team vormen .

ik feite kijk ik ook nooit naar wie wat schrijft , ik vind het bericht dan belangrijker dan de naam .
Het is 4 handen op 1 buik :wink:

Het is "2 handen op 1 buik"

Twee / vier handen op één buik

Als twee mensen het altijd roerend met elkaar eens zijn, zeg je dan 'Dat zijn twee handen op één buik' of 'Dat zijn vier handen op één buik'?

Het moet zijn: 'Dat zijn twee handen op één buik.'

De clou van de uitdrukking is namelijk dat het om de twee handen van één persoon gaat: die zijn altijd in harmonie met elkaar. Die twee handen staan voor de twee personen die zo goed met elkaar overweg kunnen. Er wordt dus niet letterlijk naar de vier handen van de twee personen verwezen.

Volgens het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale is er nog een (verouderde) uitdrukking die hetzelfde zegt: 'Het zijn twee billen in één broek.'
http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/tw ... -op-n-buik

2 handen op 1 buik zijn:
Twee handen op éen buik zijn
Spreekwoorden: (1914) Twee handen op éen buik zijn,
d.w.z. het in alles éens zijn, vooral in het kwade; éen lijn trekken; ‘met de twee handen zijn ongetwijfeld de beide met elkaar overeenkomende, een stel -, een paar vormende handen van één en denzelfden persoon bedoeld’.1) Zie o.a. Kmz. 359; Nest. 34: En
http://www.encyclo.nl/begrip/Twee%20han ... uik%20zijn

:wink:
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 jul 2013 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

bouvierpoedel schreef:@ Frolic . Nee hoor er zijn hier best wel wat affaires en realties begonnen en geeindigd met het nodige gelik en gezuig. :zweep:
Spannend, biedt weer nieuwe perspectieven :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:Maar daarom zeg ik toch ook "tenzij het flauwekul is" :cool2:

Meen dat ik jou ook wel eens wat gezegd heb, en dat jij mij ook wel eens wat gezegd heb. Geloof niet dat dat zo'n drama is geweest :Q: Eerlijkheid staat nog steeds voorop. Maar net wat je al zegt. Je kijkt er net ff iets anders tegen aan wanneer het iemand betreft die je graag mag. Net zo goed als je er net ff iets anders tegen aan kijkt wanneer het iemand betreft die je "niet zo graag" mag :wink:
En dat moet ook kunnen vind ik ,en ja je kijkt inderdaad wel anders of je iemand mag of niet.
Alma boft dus maar met mij ,ik zeg gelukkig nooit iets waar zij op hoeft te reageren omdat het flauwekul is :mrgreen: :mrgreen:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben vaak gewoon te laat, word er wat gevraagd dan denk ik ah dit en dat kan ik schrijven, maar lees ik dan verder saat dat er al uitgebreid uitgelegd, tja dan hoef ik het als spuit elf niet nog een keer te typen :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Lunatic schreef:Ik ben vaak gewoon te laat, word er wat gevraagd dan denk ik ah dit en dat kan ik schrijven, maar lees ik dan verder saat dat er al uitgebreid uitgelegd, tja dan hoef ik het als spuit elf niet nog een keer te typen :F:
Dit dus :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Frolic schreef:
bouvierpoedel schreef:@ Frolic . Nee hoor er zijn hier best wel wat affaires en realties begonnen en geeindigd met het nodige gelik en gezuig. :zweep:
Kijk dat is de juiste spirit. :ok:
Dwaald geloof ik ook nog een koppeltopic ergens rond. :engel:
En anders doe je gewoon een oproepje joh. :W:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:

Meen dat ik jou ook wel eens wat gezegd heb, en dat jij mij ook wel eens wat gezegd heb. Geloof niet dat dat zo'n drama is geweest :Q: Eerlijkheid staat nog steeds voorop. Maar net wat je al zegt. Je kijkt er net ff iets anders tegen aan wanneer het iemand betreft die je graag mag. Net zo goed als je er net ff iets anders tegen aan kijkt wanneer het iemand betreft die je "niet zo graag" mag :wink:
En dat moet ook kunnen vind ik ,en ja je kijkt inderdaad wel anders of je iemand mag of niet.
Alma boft dus maar met mij ,ik zeg gelukkig nooit iets waar zij op hoeft te reageren omdat het flauwekul is :mrgreen: :mrgreen:
:LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Frolic schreef:
Ik kwam een forumlid in het hondenbos tegen ,herkende hem aan zijn hond waarvan foto's alhier hadden gestaan en wij zijn nu alweer enkele jaren getrouwd :mrgreen:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Het is "2 handen op 1 buik"

Twee / vier handen op één buik

Als twee mensen het altijd roerend met elkaar eens zijn, zeg je dan 'Dat zijn twee handen op één buik' of 'Dat zijn vier handen op één buik'?

Het moet zijn: 'Dat zijn twee handen op één buik.'

De clou van de uitdrukking is namelijk dat het om de twee handen van één persoon gaat: die zijn altijd in harmonie met elkaar. Die twee handen staan voor de twee personen die zo goed met elkaar overweg kunnen. Er wordt dus niet letterlijk naar de vier handen van de twee personen verwezen.

Volgens het Groot Uitdrukkingenwoordenboek van Van Dale is er nog een (verouderde) uitdrukking die hetzelfde zegt: 'Het zijn twee billen in één broek.'
http://onzetaal.nl/taaladvies/advies/tw ... -op-n-buik

2 handen op 1 buik zijn:
Twee handen op éen buik zijn
Spreekwoorden: (1914) Twee handen op éen buik zijn,
d.w.z. het in alles éens zijn, vooral in het kwade; éen lijn trekken; ‘met de twee handen zijn ongetwijfeld de beide met elkaar overeenkomende, een stel -, een paar vormende handen van één en denzelfden persoon bedoeld’.1) Zie o.a. Kmz. 359; Nest. 34: En
http://www.encyclo.nl/begrip/Twee%20han ... uik%20zijn

:80: :80: Tjonge! :LOL:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Sas schreef:Nou Ariane, dat is niet helemaal waar. Ik zie ook wel dat sommige automatisch in de bres springen voor elkaar. Maar goed, ook dat is logisch toch? Het beeld echter dat het forum met name uit allerlei kliekjes bestaat van mensen die elkaar 'echt' kennen is ook weer overdreven.

Maar natuurlijk zijn er mensen die echt bevriend zijn met andere leden, niets mis mee toch?
Waar, maar ik bedoel dus echt het woord "team" en dat zie ik niet.
Misschien neem ik dat woord te letterlijk, dat kan natuurlijk.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
tineke

smoekie schreef:
tineke schreef:

:LOL:
Kijk maar uit mij uitlachen straks komt Alma achter je aan :engel: :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:Kijk maar uit mij uitlachen straks komt Alma achter je aan :engel: :mrgreen:
Oeh, kut :schrik: die is nu mod he :LOL:

:roos: :flower: :F:
tineke

smoekie schreef:
tineke schreef:Kijk maar uit mij uitlachen straks komt Alma achter je aan :engel: :mrgreen:

Inderdaad, ze is mod en ook mijn dinnetje :tongue:
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Ik help je wel als het nodig is hoor :mrgreen:
smoekie
Zeer actief

tineke schreef:Inderdaad, ze is mod en ook mijn dinnetje :tongue:
:tong:
Maryanne schreef:Ik help je wel als het nodig is hoor :mrgreen:
:I: :knuffel:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dan help ik Alma en Tineke
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

twinkeltje schreef:Dan help ik Alma en Tineke

:goeie: Maar jij bent lekker geen mod meer :pffff:
tineke

Kijk ons team breid al uit :ok:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

smoekie schreef:

Nou mag ik dan ineens geen team meer vormen of zo :U:
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Nou hier een "ouwe" die eigenlijk bijna niet schrijft.. :wink:

Als ik wil reageren is het vaak al tig keer gezegd, dus nog een keer vind ik niet nodig.
Nieuwe topics, van mij... Ik zoek wel eerst even terug op oude topics.

Maar ik kom wel elke dag hier en lees met plezier :lol1:
Lig soms dubbel van sommige topics,,... Heerlijk
smoekie
Zeer actief

twinkeltje schreef:
smoekie schreef:

Nou mag ik dan ineens geen team meer vormen of zo :U:
Jawel hoor. Maar jij kan niet zoals Alma wel kan iemand "bannen" :engel:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:Ik heb een aantal namen die ik soms wat aandachtiger lees
Dankjewel :J:
:LOL: :LOL: :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Rami schreef:
flamme schreef: Ik kijk eigenlijk nooit naar wie wat schrijft...
Dat is een mooi streven maar ik betrap me er wel op dat ik toch vaak wel kijk wie er wat schrijft. En dat komt (wat mij betreft) omdat je mensen leert kennen, soms alleen via geschreven woord, soms in het echt, en dan krijg je een bepaalde band met iemand. Door foto's, door verhalen, soms omdat een hond me aanspreekt, soms omdat ik het baasje sympathiek vind. :wink:

dat merk ik hier , dat jullie veel voor elkaar opkomen, omdat julile elkaar persoonlijk kennen, van wandelingen of wat dan ook.
dan is het vaak " 2 handen op 1 buik "
ik vind dat dan niet objectief , maar meer elkaar beschermen .

ik ken niemand hier , persoonlijk , wel misschien 1 keer gezien, maar daar bleef het bij ., dus ik kan geen team vormen .

ik feite kijk ik ook nooit naar wie wat schrijft , ik vind het bericht dan belangrijker dan de naam .
Ik heb een paar mensen persoonlijk gezien, wat nog niet wil zeggen dat ik die KEN dus... want voor iemand te kennen moet je toch wel iets meer doen dan iemand eens een keer zien imo. Ik denk dat het net op 2 handen te tellen is inmiddels... van al die leden vind ik dat erg weinig in verhouding.
Dat je met sommige mensen wat meer hebt/een betere klik hebt met andere lijkt me erg logisch dat heb je in het echte leven ook lijkt me.
Sommigen mag ik hier graag (via wat ik van ze lees) en sommige heb ik helemaal niks mee... tja dat is nou eenmaal zo. Maar ik hoef hier niemand te helpen want iedereen kan dat uitstekend voor zichzelf oplossen. Idem andersom... ik kan prima mijn klootjes klaren maar dat wil niet zeggen dat niemand mag zeggen het met me eens te zijn lijkt me. :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Ik ben ook nog best een nieuweling, ik post ook niet echt veel, maar lees voornamelijk mee. Mijn reden is dat ik vrij verlegen en onzeker ben en bang ben dat mensen mijn antwoorden onzin vinden o.i.d. Maar ik ben dan ook een beetje raar :mrgreen: Verder vind ik het wel een erg leuk forum! Wel erg groot, maar ik lees voornamelijk de dingen die ik wel interessant vind, want er zijn ook dingen dat niet mijn ding is ;) Daarnaast ben ik, wat andere ook al zeiden, vaak te laat met reageren dus dan heeft mijn reactie geen toevoeging op het topic.

Al met al ben ik hier eigenlijk wel elke dag om wat te lezen ;)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
malinois schreef: ik kan prima mijn klootjes klaren
:80:
Ja dat jij er niet aan wilt zitten wil niet zeggen dat een ander er ook vies van is. :zweep:
bouvierpoedel
Zeer actief

Eefsel schreef:Ik ben ook nog best een nieuweling, ik post ook niet echt veel, maar lees voornamelijk mee. Mijn reden is dat ik vrij verlegen en onzeker ben en bang ben dat mensen mijn antwoorden onzin vinden o.i.d. Maar ik ben dan ook een beetje raar :mrgreen: Verder vind ik het wel een erg leuk forum! Wel erg groot, maar ik lees voornamelijk de dingen die ik wel interessant vind, want er zijn ook dingen dat niet mijn ding is ;) Daarnaast ben ik, wat andere ook al zeiden, vaak te laat met reageren dus dan heeft mijn reactie geen toevoeging op het topic.

Al met al ben ik hier eigenlijk wel elke dag om wat te lezen ;)
Gewoon reageren ,we zitten niet naast je op de bank hoor om je voor je kop te slaan. :idea:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: ik kan prima mijn klootjes klaren
:80:
Ja dat jij er niet aan wilt zitten wil niet zeggen dat een ander er ook vies van is. :zweep:
Zit je nou gewoon te vissen :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”