Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden uit het buitenland
Moderator: moderatorteam
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: honden uit het buitenland
Zoals ik zal zei ben ik met je eens dat die dieren geen baat hebben bij transport naar Nederland.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind niet dat alles maar hierheen gehaald moet worden. Er moet wel gekeken worden of zo'n hond hier ook past en een toekomst heeft. Maar dat vind ik ook met rashonden die hier niet horen en fokkers die maar raak fokken. Als er op voorhand een liefhebber voor een hond is, al dan niet met problemen vind ik het prima. Elke goed geplaatste hond is er één.
De stichtingen die busladingen hierheen halen en geen opvang in geval van nood hebben en een hele slechte screening vind ik niets, maar ook dat is weer niet voorbehouden aan buitenlandse honden, de fokkers hier kunnen er ook wat van.
Het maakt mij dus niet uit waar een hond vandaan komt, elke hond verdient een thuis en wie zijn wij om te bepalen waar je een hondje vandaan mag halen ? Als het maar zorgvuldig gebeurt.
Buitenlandse ziektes zijn vooral vervelend voor de hond zelf en de nieuwe eigenaar. Het gros van de ziektes (hartworm, leish, erlichea) heeft een vector nodig die hier niet voorkomt dus besmettelijk zijn ze niet.
De stichtingen die busladingen hierheen halen en geen opvang in geval van nood hebben en een hele slechte screening vind ik niets, maar ook dat is weer niet voorbehouden aan buitenlandse honden, de fokkers hier kunnen er ook wat van.
Het maakt mij dus niet uit waar een hond vandaan komt, elke hond verdient een thuis en wie zijn wij om te bepalen waar je een hondje vandaan mag halen ? Als het maar zorgvuldig gebeurt.
Buitenlandse ziektes zijn vooral vervelend voor de hond zelf en de nieuwe eigenaar. Het gros van de ziektes (hartworm, leish, erlichea) heeft een vector nodig die hier niet voorkomt dus besmettelijk zijn ze niet.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
flamme schreef:Pakdebal schreef: dus ik geef de TS gelijk
Eerst kijken naar wat er in de asielen nog voor zielige honden rondlopen, en dan pas naar het buitenalnd kijken
Ten eerste lees ik niet dat TS dat vindt en ten tweede,
waarom? Dierenliefde stopt toch niet bij de grens?
Ik heb zelf geen buitenlandertje maar als ik op zoek zou zijn naar een leuke hond en ik kon hier in Nederland niet vinden wat ik zocht of ik kwam toevallig uit op een buitenlandse site waar een leuke match zat dan zie ik het probleem niet.
Daarbij vallen buitenlandse asielen en nederlandse niet te vergelijken.
Volgens de "asielman" die ik van de week sprak (over een ander onderwerp in eerste instantie) worden in Nederland dieren vrij snel geplaatst, is er de mogelijkheid om dieren die niet kunnen wennen aan een hok bij een gastgezin te plaatsen en blijven eigenlijk alleen de probleemhonden over, en soms de senioren, maar zelfs daar wordt nog vrij veel van geplaatst. Er is zelfs laatst hier een artikel geplaatst (in de koffiecorner meen ik door Nanna) dat er asieldieren te kort waren. Dat de vraag dus groter is dan het aanbod.
Eigenlijk vind ik gewoon vooral, om niet nog langer van stof te zijn, dat iedereen gewoon lekker moet doen waar ie zin in heeft. Als iemand goed is voor een dier, of dat nu een nederlandse hond of een buitenlandse hond is dan vind ik het prima
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Mijn mening was zoals de OP. Nu ben ik opvanggezin voor een organisatie en er worden vreselijk leuke hondjes hierheen gehaald. Veel honden hier hebben toch wel problemen en mijn ervaring met 'mijn' organisatie is dat er geen honden met problemen hierheen worden gehaald. Dus nee, niet per se de zielige gevallen maar de best plaatsbare honden. Of honden die al gereserveerd zijn.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Over volle asiels hier gesproken: in het asiel in Velp zaten kortgeleden maar liefst 9 (!) honden.
Kittens krijgen ze wel veel meer binnen.
Kittens krijgen ze wel veel meer binnen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Muk
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met het tweede deel iets minder, want dat betekent ook dat je zieke dieren hier naartoe moet halen, als er een geschikte baas voor is. En dat is weer in tegenspraak met het bovenste.sirene schreef:Ik vind niet dat alles maar hierheen gehaald moet worden. Er moet wel gekeken worden of zo'n hond hier ook past en een toekomst heeft. Maar dat vind ik ook met rashonden die hier niet horen en fokkers die maar raak fokken.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Dat is de denkfout geloof ik. Een goede organisatie kijkt niet naar zielige honden maar naar goed plaatsbare honden.Pakdebal schreef: Eerst kijken naar wat er in de asielen nog voor zielige honden rondlopen, en dan pas naar het buitenalnd kijken
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo, waarom zou een ziek dier niet mogen komen als iemand daar bewust voor kiest ? Een toekomst kan ook liefdevolle laatste maanden/jaren betekenen.Muk schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens. Met het tweede deel iets minder, want dat betekent ook dat je zieke dieren hier naartoe moet halen, als er een geschikte baas voor is. En dat is weer in tegenspraak met het bovenste.sirene schreef:Ik vind niet dat alles maar hierheen gehaald moet worden. Er moet wel gekeken worden of zo'n hond hier ook past en een toekomst heeft. Maar dat vind ik ook met rashonden die hier niet horen en fokkers die maar raak fokken.
-
Muk
Is ook lastig. Vlak voordat ik Lobbes aangeboden kreeg, zat er in het asiel een oude hond uit Italië. Ook ziek, maar kon nog een paar prima jaren mee. Maar wel met ziektes die ook besmettelijk waren en in mijn ogen kun je dat eigenlijk niet maken om zo'n hond dan hier naartoe te halen. Alleen al voor de hondenpopulatie hier.sirene schreef:Hoezo, waarom zou een ziek dier niet mogen komen als iemand daar bewust voor kiest ? Een toekomst kan ook liefdevolle laatste maanden/jaren betekenen.Muk schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens. Met het tweede deel iets minder, want dat betekent ook dat je zieke dieren hier naartoe moet halen, als er een geschikte baas voor is. En dat is weer in tegenspraak met het bovenste.sirene schreef:Ik vind niet dat alles maar hierheen gehaald moet worden. Er moet wel gekeken worden of zo'n hond hier ook past en een toekomst heeft. Maar dat vind ik ook met rashonden die hier niet horen en fokkers die maar raak fokken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Een hond met besmettelijke ziektes zou ik zelf ook niet voor kiezen maar hoe vaak komt dat nou voor ? Wat voor ziektes had die hond dan ?Muk schreef:Is ook lastig. Vlak voordat ik Lobbes aangeboden kreeg, zat er in het asiel een oude hond uit Italië. Ook ziek, maar kon nog een paar prima jaren mee. Maar wel met ziektes die ook besmettelijk waren en in mijn ogen kun je dat eigenlijk niet maken om zo'n hond dan hier naartoe te halen. Alleen al voor de hondenpopulatie hier.sirene schreef:Hoezo, waarom zou een ziek dier niet mogen komen als iemand daar bewust voor kiest ? Een toekomst kan ook liefdevolle laatste maanden/jaren betekenen.Muk schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens. Met het tweede deel iets minder, want dat betekent ook dat je zieke dieren hier naartoe moet halen, als er een geschikte baas voor is. En dat is weer in tegenspraak met het bovenste.sirene schreef:Ik vind niet dat alles maar hierheen gehaald moet worden. Er moet wel gekeken worden of zo'n hond hier ook past en een toekomst heeft. Maar dat vind ik ook met rashonden die hier niet horen en fokkers die maar raak fokken.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ben het met je eens dat dat geen goed idee is. Maar het ging hier ook niet over honden in nederlandse asiels plaatsen maar adopterenMuk schreef:Om een voorbeeld te noemen, hier in het plaatselijke asiel zit een zwerfhond uit Roemenië die daar van de dood is gered. Die hond is totaal mensenschuw, verknipt en zit er al 8 jaar! Zo'n hond had je beter daar kunnen laten sterven in mijn ogen. Klinkt hard, maar een hond 8 jaar lang in een asiel weg te laten kwijnen is ook niks. En dan is dat slechts één voorbeeld, hier in het plaatselijke asiel zitten meerdere van dit soort honden. Ook zieke honden. En dat is niet alleen hier in het asiel, in heel Duitsland. Maar ook in Nederland zie je dit. Niet zozeer in asiels, maar wel dat stichtingen rechtstreeks zieke honden bij mensen plaatsen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
wat betreft dat loslopende buitenlandse honden.. dat gebeurt te vaak en zijn er altijd teveel maar dat wijt ik aan fout van de stichting en vaak ook adoptant.. een autodeur open doen en de hond zit los in de auto en weg is de hond... voordeur open en hoppa weg is de hond, hek niet dicht en weg is de hond, losse halsband en weg is de hond, ondeugelijke tuigen en weg is de hond... weetje het is voorlichting en je gezonde verstand gebruiken en dat doen er veel niet, maar dat is helaas ook met nederlandse dieren zo... daar lopen er ook meer dan zat van rond.nathalie71 schreef:Maar ik zei al het is mijn voor oordeel ;Ik lees dan van die verhalen over buitenlanders die weg zijn gelopen.Heel angstig zijn.Die je niet moet gaan vangen maar de dieren ambulance bellen.....Als ik dat dan lees ben ik bevooroordeeld en denk dan dat dat vaak problemen geeft.
Sorry.
En zoals ik ook al zei had ik het over de honden die jaren op straat hebben geleefd.
Maar inderdaad,als je ziet welke problemen de honden in onze asiels hebben.......daar zit ook erg veel werk in!
Ik begrijp je (voor) oordeel wel hoor, alleen vind ik de argumenten niet goed
- kipo
- Zeer actief
Ik gun elke hond een leuk leven, maar praktisch is dat niet haalbaar en mensen die een hond willen, moeten niet zoeken naar een zielige hond om te redden, maar naar een hond die bij hen past. Waar die vandaan komt is niet belangrijk, wel belangrijk is dat er een goede stichting achter zit, die slecht of niet plaatsbare honden niet naar hier haalt en daar schort het nogal eens aan. Ik verdenk een aantal organisaties ervan dat ze het primair voor het geld doen en dan met zielige verhalen op je gemoed inwerken.
Wat Muk bedoelt, volgens mij, is dat er goed op insleep van besmettelijke ziektes gelet moet worden en dat doet ook niet elke stichting, om nog maar te zwijgen van de toeristen die een zielige pup in de auto meesmokkelen.
Wat Muk bedoelt, volgens mij, is dat er goed op insleep van besmettelijke ziektes gelet moet worden en dat doet ook niet elke stichting, om nog maar te zwijgen van de toeristen die een zielige pup in de auto meesmokkelen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
maar hoeveel mensen gaan er niet met hun hond totaal onvoorbereid op vakantie naar Spanje, Griekeland , oostblok etc... ik spreek echt nog regelmatig mensen die geen idee hebben van Leish, ehrlichia of kans op hartworm, laatstaan dat ze er iets tegen doen... ja vlooienspul soms maar vaak ook niet.. want al die troep op je dieren is niet goed... en die groep is echt ook heel erg groot hoor.kipo schreef:Ik gun elke hond een leuk leven, maar praktisch is dat niet haalbaar en mensen die een hond willen, moeten niet zoeken naar een zielige hond om te redden, maar naar een hond die bij hen past. Waar die vandaan komt is niet belangrijk, wel belangrijk is dat er een goede stichting achter zit, die slecht of niet plaatsbare honden niet naar hier haalt en daar schort het nogal eens aan. Ik verdenk een aantal organisaties ervan dat ze het primair voor het geld doen en dan met zielige verhalen op je gemoed inwerken.
Dat er verdomd slechte stichtingen zijn die gewoon verkapt aan hondenhandel doen dat weet ik wel zeker, er zijn er hele slechte bij hoor maar zolang mensen zich daar niet in verdiepen wordt dat nooit beter....
- kipo
- Zeer actief
Dat er mensen onvoorbereid op vakantie gaan en daar dus ook insleep van ziektes plaats kan vinden, is toch geen reden om niet kritisch te zijn op honden die uit zuidelijke landen komen? Dat vind ik altijd zo'n dooddoener.jacq1970 schreef: maar hoeveel mensen gaan er niet met hun hond totaal onvoorbereid op vakantie naar Spanje, Griekeland , oostblok etc... ik spreek echt nog regelmatig mensen die geen idee hebben van Leish, ehrlichia of kans op hartworm, laatstaan dat ze er iets tegen doen... ja vlooienspul soms maar vaak ook niet.. want al die troep op je dieren is niet goed... en die groep is echt ook heel erg groot hoor.
Dat er verdomd slechte stichtingen zijn die gewoon verkapt aan hondenhandel doen dat weet ik wel zeker, er zijn er hele slechte bij hoor maar zolang mensen zich daar niet in verdiepen wordt dat nooit beter....
En het laatste deel, ja, ik zeg toch duidelijk dat het mij niets uitmaakt waar een hond vandaan komt, zolang hij/zij van een verantwoordelijke persoon of stichting afkomstig is. Broodfok verdwijnt ook niet, zolang men daar blijft kopen, is voor mij toch echt geen reden om er dan maar niet tegen te zijn.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
4 van de 5 zijn zwervers geweest. niet lang, 3 hebben tot een maand of 4 gezworven 1 heeft er tot 7 maanden gezworven. en de hond waar wij het meeste problemen mee hadden is nummer 5 die in het asiel geboren is. doordat zijn moeder zwanger binnen kwam en al te ver was voor abortus.nathalie71 schreef:bellabeest schreef:ga zelf is kijken wat voor honden er hier in het asiel zitten. 9 van de 10 heeft wel een probleem.
in onze situatie ( wij hebben 5 honden uit het buitenland) wij zochten een hond hadden al katten en er wonen veel kleine kinderen in de straat en wijk. dus de hond moest bij kinderen kunnen.
wij hebben toen bij verschillende asiels in nederland gekeken maar of ze konden niet bij kinderen of niet bij katten of hadden andere gedragsproblemen of medische problemen. hierdoor zijn wij verder gaan kijken en in het buitenland uitgekomen.
ook voor onze 2de hond eerst in nederlands asiel gekeken maar weer niet gevonden wat we zochten en dus weer een buitenlandertje.
Ja,daar kan ik me iets bij voorstellen.
De honden in de asiels hier....ik kon er nooit eentje vinden.
Wel via herplaatssites of bemiddeling via een rasvereniging.
Soms staat er wat op marktplaats of andere advertenties(goed kijken en informeren)
Maar als er dan niks te vinden is hier kan ik snappen dat je voor een buitenlander gaat omdat er vaak hele leuke hondjes bij zitten.
Persoonlijk zou ik geen buitenlander willen die op straat heeft gezworven en bang is voor van alles en nog wat.Maar er zijn er natuurlijk ook die net als hier een ander baasje zoeken door andere redenen.
Ik denk niet dat ik nog voor een pup zou gaan in ieder geval.
- iones
- Zeer actief
Net zoals er goede en slechte fokkers zijn, zijn er goede en slechte stichtingen. Ook hier moet je je weer in verdiepen dus als je op de juiste manier een hond wilt aanschaffen.Muk schreef:
Dat is dus niet het geval. Bij een aantal stichtingen wel, maar veel stichtingen importeren maar lukraak van alles, hoe zieliger hoe beter. Dat zie ik hier ook in Duitsland.
Maar ik zie en hoor ook het een en ander over buitenlandse honden. Vrijwel geen een vervelende ervaring. Ik geef mensen die overwegen om een hond uit het buitenland wel altijd het advies om eens te kijken op het buitenlandse hondenforum.Muk schreef: Ik denk dat jij wat meer je ogen moet openen. De goede stichtingen zullen daar wel voorzichtig in zijn, maar er zijn er meer dan genoeg die dat niet doen. Rabiës is hier verplicht, maar er zijn nog genoeg andere ziektes die je niet voorkomt of geneest met een rabiësprik. Kortom, ik weet wel degelijk waarover ik praat, aangezien ik het hier (en ook in Nederland) vaak genoeg om mij heen zie.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
het was ook geen weerleggen van argumenten maar meer dat deze problematiek niet in 1 groep , de buitenlandse honden, te plaatsen is... en kritisch moet je ten alle tijden blijven!kipo schreef:Dat er mensen onvoorbereid op vakantie gaan en daar dus ook insleep van ziektes plaats kan vinden, is toch geen reden om niet kritisch te zijn op honden die uit zuidelijke landen komen? Dat vind ik altijd zo'n dooddoener.jacq1970 schreef: maar hoeveel mensen gaan er niet met hun hond totaal onvoorbereid op vakantie naar Spanje, Griekeland , oostblok etc... ik spreek echt nog regelmatig mensen die geen idee hebben van Leish, ehrlichia of kans op hartworm, laatstaan dat ze er iets tegen doen... ja vlooienspul soms maar vaak ook niet.. want al die troep op je dieren is niet goed... en die groep is echt ook heel erg groot hoor.
En het laatste deel, ja, ik zeg toch duidelijk dat het mij niets uitmaakt waar een hond vandaan komt, zolang hij/zij van een verantwoordelijke persoon of stichting afkomstig is. Broodfok verdwijnt ook niet, zolang men daar blijft kopen, is voor mij toch echt geen reden om er dan maar niet tegen te zijn.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik heb me toen Keet wegviel een tijd georiënteerd in Nederland en in het buitenland. Ik wilde wel weer een bull. Ik vond er 1 in het buitenland via een stichting, maar dat bleek toch nog te vroeg.
Toen de tijd wel rijp was voor een nieuwe huisgenoot zat Luna in een Nederlands asiel. Het is dus in ons geval niet de plaats maar de tijd die bepaald heeft waar mijn hond vandaan kwam, en de volgende keer gaat dat weer zo.
Toen de tijd wel rijp was voor een nieuwe huisgenoot zat Luna in een Nederlands asiel. Het is dus in ons geval niet de plaats maar de tijd die bepaald heeft waar mijn hond vandaan kwam, en de volgende keer gaat dat weer zo.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Hanneke2
- Zeer actief
Maar mensen die met zo'n instelling een hond halen, krijgen net zo hard probleemgedrag als ze een pup of Nederlandse asielhond in huis halen, denk ik. Plus, bij een goeie stichting krijg je ook niet zomaar een hond mee en heb je fatsoenlijke nazorg.duitse herder schreef:Waarschijnlijk ben ik 1 van de enige die helaas veel probleem gedrag zie bij buitenlanders, met name verlatingsangst en gewone angsten. Ik gok dat de helft van de buitenlanders die ik ken dit gedrag vertonen helaas. Gelukkig ken ik natuurlijk ook hele open vrije honden, alleen denk ik dat de meeste mensen die een buitenlander aanschaffen niet goed weten wat ze in huis halen. Ze zoeken een hond en zien op een foto een leuke hond. Vervolgens halen ze de hond op (hartje amsterdam!) en verwachten dat zo een hond probleemloos zich aanpast. Eigenlijk best sneu, de hond moet op 1 dag naar een opvang, naar het strand en dan ook door de stad lopen.
Elke nieuwe hond kost tijd en moeite, daar moet je in investeren.
Mijn buitenlanders zijn echt stikmakkelijke honden (geworden). Het heeft misschien wel even geduurd voordat nr. 1 van de verlatingsangst af was en nr. 2 van de angst voor alles, maar ze zijn sociaal en vrolijk, kunnen vrijwel met alles en iedereen goed overweg, kunnen goed (samen) alleen zijn, zijn lief voor de katten, slopen niks (meer), jatten geen vreten (meer), luisteren redelijk goed, kunnen vrijwel overal los, ik kan ze overal mee op visite nemen en ze gedragen zich keurig.
Ik zie het een beetje zo: als je een verklote hond in huis haalt, moet je dat doen met in je hoofd de hond die het geweest zou zijn als hij niet verkloot was. En dan ga je daar op je gemakje naar toe werken. Een zielige hond in huis halen en ervan uitgaan dat het meteen een blije brave hond is omdat je geen zielige hond wil, is net zo fout als een zielige hond in huis halen omdat je een zielige hond wil. Doel moet zijn dat het een blije brave hond wordt, en dat is een mooie boeiende, soms lange, weg te gaan.
Ik zou zo weer voor een buitenlander gaan, met alle 'problemen' vandien.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- kipo
- Zeer actief
jacq1970 schreef: het was ook geen weerleggen van argumenten maar meer dat deze problematiek niet in 1 groep , de buitenlandse honden, te plaatsen is... en kritisch moet je ten alle tijden blijven!
- Hanneke2
- Zeer actief
Ziektes als Leishmaniose en Ehrlichia zijn niet besmettelijk.Muk schreef:
Overigens vind ik het een slechte zaak om dieren uit Zuid- en Oost-Europa hier naartoe te halen. Je importeert namelijk ook de ziektes mee uit die landen. En die zie je hier dan ook steeds meer. De hondenproblemen moeten daar ter plekke opgelost worden, door het weghalen van de honden los je het probleem niet op. De mentaliteit in die landen moet veranderen.
En mijn honden hebben geen notie van grenzen of mentaliteit, die zijn gewoon door lieve mensen opgevangen, door lieve mensen naar Nederland gebracht en wonen nou bij lieve mensen. Mijn honden weten niet dat andere mensen ze zien als een soort politiek probleem. Die weten dat ze een koekie krijgen als ze braaf luisteren en ze weten dat we gaan wandelen als ik 's middags thuiskom en dat ze wel op de bank (en op schoot) mogen maar niet de trap op.
WTF is het dan een slechte zaak dat ze hier wonen?
- Hanneke2
- Zeer actief
Maar die eerste hond komt niet van een goeie stichting, want goeie stichtingen pleuren hun honden niet in een asiel. En goeie asiels in het buitenland geven hun honden ook niet zomaar mee met de eerste de beste stichting.Muk schreef:Om een voorbeeld te noemen, hier in het plaatselijke asiel zit een zwerfhond uit Roemenië die daar van de dood is gered. Die hond is totaal mensenschuw, verknipt en zit er al 8 jaar! Zo'n hond had je beter daar kunnen laten sterven in mijn ogen. Klinkt hard, maar een hond 8 jaar lang in een asiel weg te laten kwijnen is ook niks. En dan is dat slechts één voorbeeld, hier in het plaatselijke asiel zitten meerdere van dit soort honden. Ook zieke honden. En dat is niet alleen hier in het asiel, in heel Duitsland. Maar ook in Nederland zie je dit. Niet zozeer in asiels, maar wel dat stichtingen rechtstreeks zieke honden bij mensen plaatsen.
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het maakt mij niet uit waar een hond vandaan komt; als je naar een dier op zoek bent en je vind je match bij een buitenlandertje moet je het vooral doen.
Ik werk zelf in het asiel maar allebei mijn honden zijn als pup hier gekomen omdat ik naar iets op zoek was wat ik niet vond in een asiel.
Bij ons is het op dit moment wel druk met honden maar dat komt ook omdat we even een opname stop hebben voor afstand om ruimte te houden voor zwerf.
We hebben een wachtlijst waar nu ongeveer 15 honden opstaan; waarvan een deel niet uit onze regio komt maar zich aan heeft gemeld omdat het asiel bij hun de hond niet op kan/wil nemen.
Ik werk zelf in het asiel maar allebei mijn honden zijn als pup hier gekomen omdat ik naar iets op zoek was wat ik niet vond in een asiel.
Bij ons is het op dit moment wel druk met honden maar dat komt ook omdat we even een opname stop hebben voor afstand om ruimte te houden voor zwerf.
We hebben een wachtlijst waar nu ongeveer 15 honden opstaan; waarvan een deel niet uit onze regio komt maar zich aan heeft gemeld omdat het asiel bij hun de hond niet op kan/wil nemen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Hanneke2
- Zeer actief
Toeristen die zielige pups meesmokkelen (in plaats van contact te zoeken met een organisatie waardoor ze diezelfde pup met een keurige gezondheidsverklaring uiteindelijk ook kunnen krijgen) gaan er nog eens voor zorgen dat we weer rabiës krijgen in Nederland.kipo schreef:Ik gun elke hond een leuk leven, maar praktisch is dat niet haalbaar en mensen die een hond willen, moeten niet zoeken naar een zielige hond om te redden, maar naar een hond die bij hen past. Waar die vandaan komt is niet belangrijk, wel belangrijk is dat er een goede stichting achter zit, die slecht of niet plaatsbare honden niet naar hier haalt en daar schort het nogal eens aan. Ik verdenk een aantal organisaties ervan dat ze het primair voor het geld doen en dan met zielige verhalen op je gemoed inwerken.
Ik ken eerlijk gezegd maar 1 slechte organisatie die het voor de centen doet, en een hele hoop slechte stichtingen die het goed bedoelen vanuit een extreme vorm van dierenliefde, maar die de plank toch vaak gigantisch misslaan met hun plaatsingen.
Ik denk dat je er als koper van een buitenlandse hond vanuit moet gaan dat je a) heel veel info en foto's krijgt van de hond, b) tot genant toe gescreend wordt, tot aan mensen die bij je thuis komen kijken c) je eerst onder het toeziend oog van een opvanggezin kennis kan maken met de hond en dat het opvanggezin binnen een week ofzo beslist of jullie een goeie match zijn.
Twee van de drie is ook goed. Maar geen info, geen voorcontrole en geen eerste kennismaking met bedenktijd, niet doen.
Ik ben tot twee keer toe door de mangel gehaald waarom ik deze hond dan wel wilde, en ik heb twee slecht plaatsbare honden in huis gehaald, die nou zielstevreden liggen te dutten. Zo hoort het.