Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zoveel nieuwe leden , maar ik zie ze nooit meer terug

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frolic

Re: zoveel nieuwe leden , maar ik zie ze nooit meer terug

Ongelezen bericht door Frolic »

daan schreef:Hoe ik dit forum zie ?
Veel variëteit in de topics, vind vele topics te langdradig, en sommige topics zijn tot het kattige toe. Iedereen mag zijn mening vertellen, maar soms lees ik een bepaald topic, en als ik dan de reacties zie, dan denk ik, waar zijn jullie mee bezig om mensen zo af te katten of de grond in te boren, reageer dan gewoon toch niet, dat is voor mij de grootste reden dat ik vaak alleen maar lees en niet antwoord. Iemand opent een topic omdat ie graag duidelijkheid of een menig wil weten of wat dan ook, maar ik denk niet dat mensen een topic openen om afgesnauwd te worden, vaak gaat het topic dan ook niet meer over hetgene waar het topic is over begonnen, ik noem dat topic verzieken van een ander, erg jammer. Die mensen zijn alleen maar sensatiezoekers/relschoppers.
Voor de verdere rest, zitten er ook leuke leerzame topics bij.
Wil enkel nog zeggen, behandel de mensen zoals je graag zelf behandelt wilt worden.
aai schreef:Hier nog zo'n nieuweling! Ik lees vooral veel. Heb een pup van tien weken en dan is het ook leuk ervaringen van anderen te lezen.
Misschien ga ik ook nog wel meer schrijven, als die behoefte komt. Maar wat ik aan openlijk gekat en geklier heb gelezen maakt het voor mij als nieuwkomer in ieder geval niet aantrekkelijk om me 'gezellig te mengen'. dan ken ik wel andere grote blauwe fora waar dat heel anders gaat. Als je hier een kwartiertje rondleest als nieuwkomer weet je al heel duidelijk op wie je blijkbaar met zijn allen je stront mag afvuren..

Maar ik lees hierboven al dat ik niet de enige ben die dat zo voelt!
Dit dus
jans&co
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jans&co »

denk dat er veel mensen zijn die met 1 vraag zitten, gaan op zoek, komen bij verschillende forums uit, halen daar hun info weg en gaan daan weer verder met hun eigen leven.

Ik zocht een tijdverdrijf op mijn werk. ik haal zo mijn info van dit forum af van wat ik lees aan bruikbare tips. gooi soms wat ballonetjes de lucht in plaats soms iets om te kijken wat de reacties zijn en geef soms even een uitgesproken mening.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dit is een koffie hoek topic, maar oke er is vaak genoeg geschreven door leden dat ze eigenlijk meer schrijven dan lezen.
Ook zijn er die hun hond binnen een week al zat zijn en weg doen.
Mensen die de antwoorden die ze zoeken al gevonden hebben.
Mensen die verlegen zijn.
Mensen die het toch maar niks vinden forum gebeuren.
Mensen die het te druk hebben.
Mensen die niet tegen kritiek kennen.
Er kunnen zoveel redenen zijn als er echt mensen tussen zitten die je interessant lijken stuur je ze een pm en vraag het
Afbeelding
Frolic

Pakdebal schreef:helft blijft hangen , dus het andere deel komt niet meer terug ?.

dat is jammer , er moet een reden zijn, want ze beginnen allemaal heel enthousiast bij het voorstellen, met veel vragen enz
IK heb je in mijn voorstel topic gemist. Jammer, want voor nieuwe leden is dit een overweldigend forum en het is best fijn om als je je voorstelt hebt daar reacties op te krijgen. Dan leer in elk geval al wat mensen kennen. Ik snap best dat niet iedereen zich bij alle nieuwe leden kan voorstellen, dan zou de chaos compleet zijn. Maar ook niet iedereen zit zo om vers bloed te springen als jij. :wink:
Dus mijn eigen nieuwe verse mening is: meng je eerst eens wat meer met het verse bloed en soms kom je een beetje bevooroordeeld/ kattig/ kort door de bocht over. Jammer, want zo ben je vast niet, misschien kun je daar wat meer op letten? Sorry dat ik het zo zeg, maar je had graag een mening van niet bloed, dus bij deze :D
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik begin nu ook steeds meer te posten, maar heb daar in het begin wel moeite mee gehad.
De meesten van de harde kern kunnen zo sterk uit de hoek komen met argumenten en anders met sneren, dat ik gewoon niet wist hoe en wat ik reageren moest. Maar na drie jaar gaat dat ook wat beter, haha.
Afbeelding
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

ik ben ook meer een lezer voornamelijk omdat ik het nut er niet van inzie om als mijn mening al door 5/6 mensen is verwoord daar nog een schepje bovenop te doen. Volgens mij is dan de boodschap wel duidelijk genoeg verwoord richting ts. Daarbij heb ik helemaal geen zin om de discussie aan te gaan over de vooroordelen van sommige mensen over herders en amstafs.
respect voor diegene die met een engelen geduld blijven antwoorden maar ik heb daar geen zin in.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Esther12 schreef:Ongetwijfeld is daar een reden voor. Maar aangezien ik het op ieder forum zie, zal het wel normaal zijn. Ik denk dat veel mensen die je niet meer ziet vooral meelezen.

Ik heb mezelf vaak genoeg op 1 of ander forum aangemeld. Voornaamste reden daarvan is dat ik iets zocht en op een link klikte en ik mezelf dan moest aanmelden vooraleer te kunnen lezen/reageren. Dus ja, als ik dan echt de informatie wil die ik zoek meld ik me aan om het te kunnen lezen, of iets vergelijkbaars te zoeken. Dat is hier niet anders. Als je informatie wilt kun je hier best meelezen, maar "zoeken" op een specifiek onderwerp vereist toch dat je je aanmeld en je wordt "toegelaten".

Hoe dan ook. Dat is voor mij de voornaamste reden als ik me elders aanmeldt. En heb ik eenmaal gevonden wat ik zocht kom ik er nagenoeg nooit meer. Dat zal hier vast niet veel anders zijn :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Frolic

danifa schreef:ik ben ook meer een lezer voornamelijk omdat ik het nut er niet van inzie om als mijn mening al door 5/6 mensen is verwoord daar nog een schepje bovenop te doen. Volgens mij is dan de boodschap wel duidelijk genoeg verwoord richting ts. Daarbij heb ik helemaal geen zin om de discussie aan te gaan over de vooroordelen van sommige mensen over herders en amstafs.
respect voor diegene die met een engelen geduld blijven antwoorden maar ik heb daar geen zin in.
:ok:

Ik ben een echte facebookfan, beweeg mijn muis elke keer richting de :ok: knop, maar die is hier niet, kan misschien ook helemaal niet op een forum. Daarmee zou je wel kunnen liken en kunnen lezers ook zien dat er wel degelijk gelezen wordt en een mening ergens over is zonder dat iedereen hetzelfde typt.
smoekie
Zeer actief

tekkel schreef:Ik denk dat veel mensen zich aanmelden omdat ze een vraag en/of een probleem hebben. Zodra ze de oplossing hebben gevonden zijn ze weer weg.

Dit dus :ok:

Frolic schreef:
Pakdebal schreef:helft blijft hangen , dus het andere deel komt niet meer terug ?.

dat is jammer , er moet een reden zijn, want ze beginnen allemaal heel enthousiast bij het voorstellen, met veel vragen enz
IK heb je in mijn voorstel topic gemist. Jammer, want voor nieuwe leden is dit een overweldigend forum en het is best fijn om als je je voorstelt hebt daar reacties op te krijgen. Dan leer in elk geval al wat mensen kennen. Ik snap best dat niet iedereen zich bij alle nieuwe leden kan voorstellen, dan zou de chaos compleet zijn. Maar ook niet iedereen zit zo om vers bloed te springen als jij. :wink:
Dus mijn eigen nieuwe verse mening is: meng je eerst eens wat meer met het verse bloed en soms kom je een beetje bevooroordeeld/ kattig/ kort door de bocht over. Jammer, want zo ben je vast niet, misschien kun je daar wat meer op letten? Sorry dat ik het zo zeg, maar je had graag een mening van niet bloed, dus bij deze :D

Zo dan. Net 5 dagen op het forum, een ander direct bekritisen be/veroordelend te zijn en zelf precies hetzelfde doen en na een krappe 5 dgn ook nog eens vragen of ze "daar wat meer op kan letten" :goeie:

Wat heb jij gedaan? Pak haar geschiedenis doorgelezen ofzo? Lijkt me dat asl je dan zoveel van haar gelezen hebt, ook toch wel hebt opgemerkt dat ze vaak maar 1 woord hoeft te schrijven om de schapen in haar nek te doen hijgen :LOL:

Oh, en in voorstelberichten reageer ik nagenoeg nooit. Teveel aanmeldingen per dag :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Sinds ik lid ben lees ik vooral dagelijks, zelden post ik iets :)
Afbeelding
wilma84
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): hovawart
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wilma84 »

Ik lees hier al meer dan een een jaar zeer regelmatig mee en ben iets korter forumlid,
Reageren doe ik alleen als ik een zinnige bijdrage denk te kunnen leveren, gebaseerd op kennis of ervaring.
Vaak log ik niets eens in, omdat ik dan al die sociale topcs uit de koffiehoek in mijn lijstje actieve onderwerpen krijg. Leren van mensen met meer know-how (en foto's kijken) is mijn reden om dit forum te bezoeken. Mijn echte leven leef ik gewoon...
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Voor mij is het simpel: ik ben al heel lang lid, maar kan vaak de tijd niet vinden om me aan zo'n groot forum te zetten en bij te houden (want als je reageert, kun je in gesprek gaan en moet je dat wel kunnen bijhouden). Nu met de tropendagen is het overdag rustig, dwz mijn werk is vroeg in de ochtend en laat in de avond, evenals activiteit met de hondjes. Overdag is het dus relaxen en niet teveel bewegen. Zo kwam ik weer eens op dit forum uit en vind het wel gezellig, omdat ik best wel een aantal actieve leden van het echte leven (niet vanaf een beeldscherm dus!) ken. Maar het zou zomaar kunnen dat als de temperatuur het toelaat en ik weer vooral buiten vertoef, mijn activiteit op dit forum enorm zal afnemen.
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter

Ongelezen bericht door Terry »

Als ik een specifieke vraag of mededeling heb, zal ik de posten en voor de rest lees ik mee en kijk ik foto's.
Het lijkt me niet de bedoeling om de vraag die al heel vaak gesteld is, nog eens te stellen, er is niet voor niets een zoekfunctie. En om in een topic mijn nuttige bijdrage te leveren door te zeggen" vind ik ook" heeft niet echt veel meerwaarde in mijn idee.
Niet iedereen heeft de behoefte om alles in de openbaarheid te gooien of vindt antwoorden met de zoekfunctie of heeft het na een paar bezoeken wel gezien.
Het heeft mij in het begin best wel moeite gekost om mijn weg te vinden in prettig forummen, waar zet ik wat en hoe kan ik het goed verwoorden in mijn armzalige Nederlands. :wink:
Groetjes, Terry
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

smoekie schreef:
tekkel schreef:Ik denk dat veel mensen zich aanmelden omdat ze een vraag en/of een probleem hebben. Zodra ze de oplossing hebben gevonden zijn ze weer weg.

Frolic schreef:

Zo dan. Net 5 dagen op het forum, een ander direct bekritisen be/veroordelend te zijn en zelf precies hetzelfde doen en na een krappe 5 dgn ook nog eens vragen of ze "daar wat meer op kan letten" :goeie:

Wat heb jij gedaan? Pak haar geschiedenis doorgelezen ofzo? Lijkt me dat asl je dan zoveel van haar gelezen hebt, ook toch wel hebt opgemerkt dat ze vaak maar 1 woord hoeft te schrijven om de schapen in haar nek te doen hijgen :LOL:
:
Nou heb je geen 5 dagen voor nodig hoor :pffff:
Afbeelding
Frolic

smoekie schreef:[
Klopt, ik probeer het alleen met een andere benadering :wink:
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Toen ik me aanmeldde bij het forum hadden we 3 honden. Dus elke dag wel wel te melden...leuke en minder leuke dingen.
In 11 maanden tijd 3 honden verliezen is niet niks. De eerste tijd kon ik jullie verhalen er gewoon even niet bij hebben.
Nu krijgt alles een plekje en begin ik af en toe weer wat te lezen.

Vooralsnog ben ik wel dagelijks aanwezig maar zal nog niet veel posten.

Zo heeft iedereen denk ik wel een verhaal waarom hij/zij niet post maar wel aanwezig is op fb.
Ja, de een is amicaler dan de andere maar ik denk dat velen wel veel hebben aan het forum omdat het zo divers is. Je haalt er uit wat voor jou interessant is. En zo hoort het ook.

Ingrid

PS.. wil je echt dat iedereen actiever is? nou, dat is een utopie...
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik moest even opzoeken wanneer en waarom ik mij hier heb aangemeld, ik zocht naar antwoorden toen ik die had was ik snel minder actief en op den duur verdwenen. Na een aantal jaar was ik terug, en tot de dag van vandaag ben ik zeer regelmatig op het forum te vinden. Dus het wil niet zeggen dat je ze nooit meer terug ziet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Terry schreef:Als ik een specifieke vraag of mededeling heb, zal ik de posten en voor de rest lees ik mee en kijk ik foto's.
Het lijkt me niet de bedoeling om de vraag die al heel vaak gesteld is, nog eens te stellen, er is niet voor niets een zoekfunctie. En om in een topic mijn nuttige bijdrage te leveren door te zeggen" vind ik ook" heeft niet echt veel meerwaarde in mijn idee.
Niet iedereen heeft de behoefte om alles in de openbaarheid te gooien of vindt antwoorden met de zoekfunctie of heeft het na een paar bezoeken wel gezien.
Het heeft mij in het begin best wel moeite gekost om mijn weg te vinden in prettig forummen, waar zet ik wat en hoe kan ik het goed verwoorden in mijn armzalige Nederlands. :wink:

maar alle ervaringen zijn welkom , soms heb/had ik het idee, dat ik er alleen voor sta/stond, maar kreeg dan PB-tjes , van die mij wel steunden !
maar
op het forum zelf durfden ze ( misschien nog niet ) dat niet te verkondigen, bang, en daarom stond ik er dan alleen voor . :(:

dus het gaat niet alleen over mij natuurlijk, maar meer mensen hebben meer meningen, uit verschillende hoeken . :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

smoekie schreef:

Frolic schreef:

Oh, en in voorstelberichten reageer ik nagenoeg nooit. Teveel aanmeldingen per dag :ok:
Noteert: "als je pas 5 dagen lid bent mag je niets zeggen over iets wat je opvalt want dan krijg je Smoek op je dak". :roll:
Wat ben jij een zeikerd aan het worden zeg! :piew:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

marian* schreef:Dat je ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn; veel mensen lezen liever alleen.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
dat dus. Zeker aan het begin
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pakdebal schreef:
maar alle ervaringen zijn welkom , soms heb/had ik het idee, dat ik er alleen voor sta/stond, maar kreeg dan PB-tjes , van die mij wel steunden !
maar
op het forum zelf durfden ze ( misschien nog niet ) dat niet te verkondigen, bang, en daarom stond ik er dan alleen voor . :(:

dus het gaat niet alleen over mij natuurlijk, maar meer mensen hebben meer meningen, uit verschillende hoeken . :wink:
Het gaat wel degelijk om jou :oohja: anders schrijf je dit niet. Je doet nu net alsof je andere meningen wil lezen. Dat wil je helemaal niet, je wil meer dezelfde meningen als jij hebt lezen. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Frolic schreef:

Hahaha, hoppa! Jij weet ook van uitdelen.
Mij interesseren die welkomsttopics niet. De meeste nieuwkomers reageren er nauwelijks op en nog een ander groot deel zie je inderdaad niet meer terug. Daarnaast zijn er gewoon teveel aanmeldingen. Daarom zie je mij daar dus zelden. Het zal voor jou niet veel anders zijn, dus om dat nu PdB te verwijten gaat wat ver.

Dat je je mening niet onder stoelen of banken steekt is prima, dit is geen Libelleforum.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Inge schreef: Noteert: "als je pas 5 dagen lid bent mag je niets zeggen over iets wat je opvalt want dan krijg je Smoek op je dak". :roll:
Ah, jij bent anders ook niet veel sympathieker zo. :mrgreen:
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik lees de meeste topics wel mee, en post zo nu en dan wat. Maar er gaat zo ontzettend veel off-topic dat ik vaak geen zin meer heb antwoord te geven op de oorspronkelijke vraag.
smoekie
Zeer actief

Frolic schreef:
smoekie schreef:[
Klopt, ik probeer het alleen met een andere benadering :wink:

Succes :F:
smoekie
Zeer actief

Inge schreef:Noteert: "als je pas 5 dagen lid bent mag je niets zeggen over iets wat je opvalt want dan krijg je Smoek op je dak". :roll:

Nee hoor, het viel me enkel op.

En kolere zeg "dan krijg je smoek op je dak" :jank: Hoe dra-ma-tisch toch weer :ok:
Tara schreef:
Muk schreef:
Inge schreef: Noteert: "als je pas 5 dagen lid bent mag je niets zeggen over iets wat je opvalt want dan krijg je Smoek op je dak". :roll:
Maar ze heeft wel een punt. :U:
Verklaar je nader.
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 jul 2013 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tara schreef:
Muk schreef:
Oei. :schrik:
Smoek die is nu een ellenlang bericht met 100 quoots in elkaar aan het prutsen om je om de oren te slaan. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
Inge schreef:Noteert: "als je pas 5 dagen lid bent mag je niets zeggen over iets wat je opvalt want dan krijg je Smoek op je dak". :roll:

En kolere zeg "dan krijg je smoek op je dak" :jank: Hoe dra-ma-tisch toch weer :ok:
:gvd: had je er niet even een lang verhaal van kunnen maken ,sta ik weer voor lul. :blah: :S:
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:

Tara schreef:
Muk schreef:
Verklaar je nader.
Kijk dat begint erop te lijken. :J:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef::gvd: had je er niet even een lang verhaal van kunnen maken ,sta ik weer voor lul. :blah: :S:
:LOL: Dat krijg je ervan als je altijd maar haantje de voorste wil zijn ouwe :tong:
bouvierpoedel schreef:Kijk dat begint erop te lijken. :J:

Nee hoor, tis Tara maar hoor. DIe poept ook alleen maar dezelfde drollen. Dus wees gerust. :cool2:
Laatst gewijzigd door smoekie op 26 jul 2013 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”