Ah, ok, ik snap 'tbellabeest schreef:nee daarna heb ik stage gelopen voor mijn opleiding in een spaans asiel en daar heb ik toen 2 hondjes geadopteerd de 5de was een opvanghondje maar die is terug gekomen van adoptie en niet meer weggegaan
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden uit het buitenland
Moderator: moderatorteam
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Re: honden uit het buitenland
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
kipo schreef:MaggyIrta schreef:\
Dit heb ik al vaker gelezen als argument om een een hond uit een buitenlands asiel te adopteren, maar ik vraag me dan af waar je kijktDe laatste tijd kijk ik af en toe eens op dierenasiels.com, zoek alleen op herders, moet met honden, katten, kinderen kunnen, alleen thuis kunnen zijn en met de auto mee kunnen. En geregeld zitten er hele leuke hondjes tussen hoor
bijvoorbeeld
heel leuk, ze kan met katten maar zit er wel achteraan denk niet dat onze katten dat zo leuk zouden vinden
- Irta
- Zeer actief
Dat zegt ts toch helemaal niet?Pakdebal schreef:dus ik geef de TS gelijk
Eerst kijken naar wat er in de asielen nog voor zielige honden rondlopen, en dan pas naar het buitenalnd kijken
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik woon met twee buitenlanders, maar goed beschouwd ben ik juist de buitenlander hier in huis 
liefde kent geen grenzen, waarom zou dat wat honden betreft anders zijn?
liefde kent geen grenzen, waarom zou dat wat honden betreft anders zijn?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pakdebal
Irta schreef:Dat zegt ts toch helemaal niet?Pakdebal schreef:dus ik geef de TS gelijk
Eerst kijken naar wat er in de asielen nog voor zielige honden rondlopen, en dan pas naar het buitenalnd kijken
Messi schreef:Er worden vaak honden uit het buitenland gehaald voor een goed nieuw leven hier.
Terwijl hier de asiels ook vol zitten.: )
- Irta
- Zeer actief
Ook even quoten wat ze daarna shrijft dan hehPakdebal schreef:Irta schreef:Dat zegt ts toch helemaal niet?Pakdebal schreef:dus ik geef de TS gelijk
Eerst kijken naar wat er in de asielen nog voor zielige honden rondlopen, en dan pas naar het buitenalnd kijkenMessi schreef:Er worden vaak honden uit het buitenland gehaald voor een goed nieuw leven hier.
Terwijl hier de asiels ook vol zitten.: )
Ik lees daar geen afkeuring in (itt in jouw eerdere bericht) maar (zoals ze zelf ook aangeeft) nieuwsgierigheid. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.Er worden vaak honden uit het buitenland gehaald voor een goed nieuw leven hier.
Terwijl hier de asiels ook vol zitten.
Wat vinden jullie daar van?
En hebben jullie enig idee waarom mensen daar voor kiezen i.p.v voor een hondje van hier?
(Nu ik toch hier ben kan ik net zo goed alles vragen waar ik nieuwsgierig naar ben)
-
Pakdebal
kan allebei, het is maar net de toonval .Irta schreef: Ik lees daar geen afkeuring in (itt in jouw eerdere bericht) maar (zoals ze zelf ook aangeeft) nieuwsgierigheid. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ok nog maar een keertje dan. Toen ik op zoek was naar een tweede hond, heb ik puur gezocht op een aantal wensen.
Ik zocht een teef, wat ouder, geen specifiek ras, liefst middelmaatje, die in iedergeval met honden en katten kon en geen problemen had om alleen thuis te zijn.
Ik kreeg weinig matches, 1 hond in België, maar daar had ik toch mijn twijfels bij. Nani had ik toen al gezien, die bleef in mijn hoofd hangen.
Maar die kwam via een stichting. Ietwat huiverig, heb het niet zo op 'gekeurd' worden..verder gekeken. Maar verder kijken had geen zin, ik had Nani gezien en die moest hier komen. Toch de info verder bekeken, kwam uit Roemenië, maar woonde inmiddels in Nederland.
Toen toch al de paperassen maar ingevuld en me laten keuren.
Mijn punt? Ik wou dat hondje, ik was geraakt door haar foto, maar nog meer door haar filmpje. Ik zag een hondje dat vertrouwen zocht en ik wist dat ik haar dat kon geven. Ok, beetje laten leiden door ahh-factor. Ik zocht namelijk eigenlijk iets groters. Maar als je dat gevoel hebt bij een hond, en je bent er van overtuigd dat je die hond kan geven wat hij/zij nodig heeft, waarom zou je dat dan laten door een grens?
Toevallig komt ze uit het buitenland.
Honden die ik op internet zag die hier ( NL ) zaten, zag ik niet passen. Had ik niet diezelfde warme mand kunnen geven.
Ik zocht een teef, wat ouder, geen specifiek ras, liefst middelmaatje, die in iedergeval met honden en katten kon en geen problemen had om alleen thuis te zijn.
Ik kreeg weinig matches, 1 hond in België, maar daar had ik toch mijn twijfels bij. Nani had ik toen al gezien, die bleef in mijn hoofd hangen.
Maar die kwam via een stichting. Ietwat huiverig, heb het niet zo op 'gekeurd' worden..verder gekeken. Maar verder kijken had geen zin, ik had Nani gezien en die moest hier komen. Toch de info verder bekeken, kwam uit Roemenië, maar woonde inmiddels in Nederland.
Toen toch al de paperassen maar ingevuld en me laten keuren.
Mijn punt? Ik wou dat hondje, ik was geraakt door haar foto, maar nog meer door haar filmpje. Ik zag een hondje dat vertrouwen zocht en ik wist dat ik haar dat kon geven. Ok, beetje laten leiden door ahh-factor. Ik zocht namelijk eigenlijk iets groters. Maar als je dat gevoel hebt bij een hond, en je bent er van overtuigd dat je die hond kan geven wat hij/zij nodig heeft, waarom zou je dat dan laten door een grens?
Toevallig komt ze uit het buitenland.
Honden die ik op internet zag die hier ( NL ) zaten, zag ik niet passen. Had ik niet diezelfde warme mand kunnen geven.
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Pakdebal schreef: dus ik geef de TS gelijk
Ten eerste lees ik niet dat TS dat vindt en ten tweede,
waarom? Dierenliefde stopt toch niet bij de grens?
Ik heb zelf geen buitenlandertje maar als ik op zoek zou zijn naar een leuke hond en ik kon hier in Nederland niet vinden wat ik zocht of ik kwam toevallig uit op een buitenlandse site waar een leuke match zat dan zie ik het probleem niet.
Daarbij vallen buitenlandse asielen en nederlandse niet te vergelijken.
Volgens de "asielman" die ik van de week sprak (over een ander onderwerp in eerste instantie) worden in Nederland dieren vrij snel geplaatst, is er de mogelijkheid om dieren die niet kunnen wennen aan een hok bij een gastgezin te plaatsen en blijven eigenlijk alleen de probleemhonden over, en soms de senioren, maar zelfs daar wordt nog vrij veel van geplaatst. Er is zelfs laatst hier een artikel geplaatst (in de koffiecorner meen ik door Nanna) dat er asieldieren te kort waren. Dat de vraag dus groter is dan het aanbod.
Eigenlijk vind ik gewoon vooral, om niet nog langer van stof te zijn, dat iedereen gewoon lekker moet doen waar ie zin in heeft. Als iemand goed is voor een dier, of dat nu een nederlandse hond of een buitenlandse hond is dan vind ik het prima
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Waarschijnlijk ben ik 1 van de enige die helaas veel probleem gedrag zie bij buitenlanders, met name verlatingsangst en gewone angsten. Ik gok dat de helft van de buitenlanders die ik ken dit gedrag vertonen helaas. Gelukkig ken ik natuurlijk ook hele open vrije honden, alleen denk ik dat de meeste mensen die een buitenlander aanschaffen niet goed weten wat ze in huis halen. Ze zoeken een hond en zien op een foto een leuke hond. Vervolgens halen ze de hond op (hartje amsterdam!) en verwachten dat zo een hond probleemloos zich aanpast. Eigenlijk best sneu, de hond moet op 1 dag naar een opvang, naar het strand en dan ook door de stad lopen.
- Messi
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Sorry hoor jeanette, dat wist ik niet.
Ga ik daar even op kijken, en ik lees meteen even deze 2 pagina`s
Ga ik daar even op kijken, en ik lees meteen even deze 2 pagina`s
-
nathalie71
bellabeest schreef:ga zelf is kijken wat voor honden er hier in het asiel zitten. 9 van de 10 heeft wel een probleem.
in onze situatie ( wij hebben 5 honden uit het buitenland) wij zochten een hond hadden al katten en er wonen veel kleine kinderen in de straat en wijk. dus de hond moest bij kinderen kunnen.
wij hebben toen bij verschillende asiels in nederland gekeken maar of ze konden niet bij kinderen of niet bij katten of hadden andere gedragsproblemen of medische problemen. hierdoor zijn wij verder gaan kijken en in het buitenland uitgekomen.
ook voor onze 2de hond eerst in nederlands asiel gekeken maar weer niet gevonden wat we zochten en dus weer een buitenlandertje.
Ja,daar kan ik me iets bij voorstellen.
De honden in de asiels hier....ik kon er nooit eentje vinden.
Wel via herplaatssites of bemiddeling via een rasvereniging.
Soms staat er wat op marktplaats of andere advertenties(goed kijken en informeren)
Maar als er dan niks te vinden is hier kan ik snappen dat je voor een buitenlander gaat omdat er vaak hele leuke hondjes bij zitten.
Persoonlijk zou ik geen buitenlander willen die op straat heeft gezworven en bang is voor van alles en nog wat.Maar er zijn er natuurlijk ook die net als hier een ander baasje zoeken door andere redenen.
Ik denk niet dat ik nog voor een pup zou gaan in ieder geval.
-
nathalie71
duitse herder schreef:Waarschijnlijk ben ik 1 van de enige die helaas veel probleem gedrag zie bij buitenlanders, met name verlatingsangst en gewone angsten. Ik gok dat de helft van de buitenlanders die ik ken dit gedrag vertonen helaas. Gelukkig ken ik natuurlijk ook hele open vrije honden, alleen denk ik dat de meeste mensen die een buitenlander aanschaffen niet goed weten wat ze in huis halen. Ze zoeken een hond en zien op een foto een leuke hond. Vervolgens halen ze de hond op (hartje amsterdam!) en verwachten dat zo een hond probleemloos zich aanpast. Eigenlijk best sneu, de hond moet op 1 dag naar een opvang, naar het strand en dan ook door de stad lopen.
Eerlijk gezegd is dat ook een beetje mijn (voor)oordeel.
Je weet ook nooit of zo`n hond uiteindelijk los kan lopen.
Of hij misschien een keer ontsnapt met alle gevolgen van dien.
Ik weet niet.....
- Messi
- Actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Zo alles is gelezen, haha.
Ten eerste sorry, ik wist niet dat er al zoveel over geschreven was, vroeg me alleen af hoe jullie daar over dachten.
Moet wel zeggen dat ik bepaalde reacties niet echt aardig vond, bedoelde het niet verkeerd en ben idd nieuw. Give me a break
Mijn vraag was neutraal hoor. We hebben zelf ook naar honden uit asiels hier gekeken maar ook het buitenland. Uiteindelijk toch een pup gevonden uit een nestje, niet het asiel.
De honden die ik had gezien konden of niet met kinderen, of met poezen, of er was weer wat anders dat niet in ons gezin paste. Uiteindelijk wilde we toch graag een pup die we vanaf de geboorte mee konden maken.
Maar toen dacht ik, zou een buitenlands hond niet zulke problemen hebben..
Ik vroeg me af hoe jullie er over dachten. Dat weet ik nu haha!
Ten eerste sorry, ik wist niet dat er al zoveel over geschreven was, vroeg me alleen af hoe jullie daar over dachten.
Moet wel zeggen dat ik bepaalde reacties niet echt aardig vond, bedoelde het niet verkeerd en ben idd nieuw. Give me a break
Mijn vraag was neutraal hoor. We hebben zelf ook naar honden uit asiels hier gekeken maar ook het buitenland. Uiteindelijk toch een pup gevonden uit een nestje, niet het asiel.
De honden die ik had gezien konden of niet met kinderen, of met poezen, of er was weer wat anders dat niet in ons gezin paste. Uiteindelijk wilde we toch graag een pup die we vanaf de geboorte mee konden maken.
Maar toen dacht ik, zou een buitenlands hond niet zulke problemen hebben..
Ik vroeg me af hoe jullie er over dachten. Dat weet ik nu haha!
-
Pakdebal
bellabeest schreef:ga zelf is kijken wat voor honden er hier in het asiel zitten. 9 van de 10 heeft wel een probleem.
in onze situatie ( wij hebben 5 honden uit het buitenland) wij zochten een hond hadden al katten en er wonen veel kleine kinderen in de straat en wijk. dus de hond moest bij kinderen kunnen.
wij hebben toen bij verschillende asiels in nederland gekeken maar of ze konden niet bij kinderen of niet bij katten of hadden andere gedragsproblemen of medische problemen. hierdoor zijn wij verder gaan kijken en in het buitenland uitgekomen.
ook voor onze 2de hond eerst in nederlands asiel gekeken maar weer niet gevonden wat we zochten en dus weer een buitenlandertje.
daar ben ik het erg met je eens !
ik keek ook eerst maar even in een asiel , maar de 1 na de andere was echt niet een leuke gezellige hond ,
die ik wilde
veel van het soort , die ik niet graag in huis zou willen nemen .
Daarom ben ik maar buiten al onze asielen om , verder gaan kijken , en ik denk , dat 10 jaar geleden de buitenlanders nog niet zo in trek waren .
Nu zie ik buitenlanders lopen, die echt op een leuke harige jachthond lijken , dat is nu wel mijn soort !
Veel spaniëls ( Spaanse honden, he ? ) en aanverwanten !
maar dan nog weet ik , dat het arme dier geen drukte is gewend , en daar moet je wel rekening mee gaan houden !
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
dat weet je met een hond uit nederland toch ook nooit.... ik heb 3 buitenlandsehonden geadopteerd, Samara kon prima loslopen op de voor haar veilige plekken, Bowie kan bijna overal wel loslopen mits het niet langs een weg oid is.. Esperanza kan en mag niet los ivm haar gedrag tov kleine hondjes en haar jacht gedrag.. alle 3 galgo's waarvan Bowie een mix is.. alle 3 de honden op verschillende leeftijden en met verschillende achtergronden ( zover bekend dan) maar geen van 3 geeft problemen .. waar Samara ( toen ca 7 jaar)met pure angst voor mensen hier kwam, kwam Esperanza( toen ca 10 jaar) met juist groot vertrouwen in mensen , Bowie als pup van 10 weken.. alle 3 zo verschillend maar alle 3 hebben ze zich prima aangepast, bij Samara duurde het wat langer ivm haar angst maar is ook goed gekomen... dus ik snap het hele probleem niet.nathalie71 schreef:duitse herder schreef:Waarschijnlijk ben ik 1 van de enige die helaas veel probleem gedrag zie bij buitenlanders, met name verlatingsangst en gewone angsten. Ik gok dat de helft van de buitenlanders die ik ken dit gedrag vertonen helaas. Gelukkig ken ik natuurlijk ook hele open vrije honden, alleen denk ik dat de meeste mensen die een buitenlander aanschaffen niet goed weten wat ze in huis halen. Ze zoeken een hond en zien op een foto een leuke hond. Vervolgens halen ze de hond op (hartje amsterdam!) en verwachten dat zo een hond probleemloos zich aanpast. Eigenlijk best sneu, de hond moet op 1 dag naar een opvang, naar het strand en dan ook door de stad lopen.
Ik weet niet.....
- Jeannettebo
- Zeer actief
Spaniëls, Spaanse honden? En wat dan met de Engelse springer spaniel, welsch springer, Engelse Cocker, Amerikaanse Cocker, clumber etc...Pakdebal schreef:bellabeest schreef:ga zelf is kijken wat voor honden er hier in het asiel zitten. 9 van de 10 heeft wel een probleem.
ik keek ook eerst maar even in een asiel , maar de 1 na de andere was echt niet een leuke gezellige hond ,
die ik wilde
Daarom ben ik maar buiten al onze asielen om , verder gaan kijken , en ik denk , dat 10 jaar geleden de buitenlanders nog niet zo in trek waren .
Nu zie ik buitenlanders lopen, die echt op een leuke harige jachthond lijken , dat is nu wel mijn soort !
maar dan nog weet ik , dat het arme dier geen drukte is gewend , en daar moet je wel rekening mee gaan houden !

-
nathalie71
jacq1970 schreef:dat weet je met een hond uit nederland toch ook nooit.... ik heb 3 buitenlandsehonden geadopteerd, Samara kon prima loslopen op de voor haar veilige plekken, Bowie kan bijna overal wel loslopen mits het niet langs een weg oid is.. Esperanza kan en mag niet los ivm haar gedrag tov kleine hondjes en haar jacht gedrag.. alle 3 galgo's waarvan Bowie een mix is.. alle 3 de honden op verschillende leeftijden en met verschillende achtergronden ( zover bekend dan) maar geen van 3 geeft problemen .. waar Samara ( toen ca 7 jaar)met pure angst voor mensen hier kwam, kwam Esperanza( toen ca 10 jaar) met juist groot vertrouwen in mensen , Bowie als pup van 10 weken.. alle 3 zo verschillend maar alle 3 hebben ze zich prima aangepast, bij Samara duurde het wat langer ivm haar angst maar is ook goed gekomen... dus ik snap het hele probleem niet.nathalie71 schreef:duitse herder schreef:Waarschijnlijk ben ik 1 van de enige die helaas veel probleem gedrag zie bij buitenlanders, met name verlatingsangst en gewone angsten. Ik gok dat de helft van de buitenlanders die ik ken dit gedrag vertonen helaas. Gelukkig ken ik natuurlijk ook hele open vrije honden, alleen denk ik dat de meeste mensen die een buitenlander aanschaffen niet goed weten wat ze in huis halen. Ze zoeken een hond en zien op een foto een leuke hond. Vervolgens halen ze de hond op (hartje amsterdam!) en verwachten dat zo een hond probleemloos zich aanpast. Eigenlijk best sneu, de hond moet op 1 dag naar een opvang, naar het strand en dan ook door de stad lopen.
Ik weet niet.....
Ja daar heb je gelijk in,dat weet je met andere honden ook niet.Vlinder is ook angstig.Die kan voorlopig niet los.Dat kost tijd en energie.Dat zal niet anders zijn.
Maar ik zei al het is mijn voor oordeel ;Ik lees dan van die verhalen over buitenlanders die weg zijn gelopen.Heel angstig zijn.Die je niet moet gaan vangen maar de dieren ambulance bellen.....Als ik dat dan lees ben ik bevooroordeeld en denk dan dat dat vaak problemen geeft.
Sorry.
En zoals ik ook al zei had ik het over de honden die jaren op straat hebben geleefd.
Maar inderdaad,als je ziet welke problemen de honden in onze asiels hebben.......daar zit ook erg veel werk in!
-
Safari
Dat was ook een beetje mijn verwachting toen ik begon met opvangen. Ik moet zeggen dat mij dat 100% meegevallen is. Ik denk dat het heel erg uitmaakt wie de screening in het asiel ter plaatse doet en dat je heel erg moet beseffen dat niet iedere hond geschikt is om hier geplaatst te worden.duitse herder schreef:Waarschijnlijk ben ik 1 van de enige die helaas veel probleem gedrag zie bij buitenlanders, met name verlatingsangst en gewone angsten. Ik gok dat de helft van de buitenlanders die ik ken dit gedrag vertonen helaas.
Sliert bv kwam bij ons in de opvang om hem door zijn operatie te loodsen. Hij bleek een opmerkelijk vrij, slim en lief hondje te zijn, vandaar dat hij ook mocht blijven
Verder heb ik in de opvang een onverstoorbare Spaanse senior gehad, een nieuwsgierige Chi mix, een baldadige pup
-
Muk
Slechte grap.Jeannettebo schreef:Spaniëls, Spaanse honden? En wat dan met de Engelse springer spaniel, welsch springer, Engelse Cocker, Amerikaanse Cocker, clumber etc...Pakdebal schreef: daar ben ik het erg met je eens !
die ik wilde
Overigens vind ik het een slechte zaak om dieren uit Zuid- en Oost-Europa hier naartoe te halen. Je importeert namelijk ook de ziektes mee uit die landen. En die zie je hier dan ook steeds meer. De hondenproblemen moeten daar ter plekke opgelost worden, door het weghalen van de honden los je het probleem niet op. De mentaliteit in die landen moet veranderen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Jeannettebo schreef:Spaniëls, Spaanse honden? En wat dan met de Engelse springer spaniel, welsch springer, Engelse Cocker, Amerikaanse Cocker, clumber etc...Pakdebal schreef:bellabeest schreef:ga zelf is kijken wat voor honden er hier in het asiel zitten. 9 van de 10 heeft wel een probleem.
die ik wilde
Er komen idd veel spaniel, Bretonachtigen uit Spanje
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Uhhh en rashonden is geen probleem? Zelfde kans op die ziektes...Muk schreef:Slechte grap.Jeannettebo schreef:Spaniëls, Spaanse honden? En wat dan met de Engelse springer spaniel, welsch springer, Engelse Cocker, Amerikaanse Cocker, clumber etc...Pakdebal schreef: daar ben ik het erg met je eens !
die ik wilde
Overigens vind ik het een slechte zaak om dieren uit Zuid- en Oost-Europa hier naartoe te halen. Je importeert namelijk ook de ziektes mee uit die landen. En die zie je hier dan ook steeds meer. De hondenproblemen moeten daar ter plekke opgelost worden, door het weghalen van de honden los je het probleem niet op. De mentaliteit in die landen moet veranderen.
Ik heb 1 hongaartje. Voor mij een heerlijk hondje maar open en vrij, nee. Maar gezien de rassen waar ze uit bestaat ook wel weer begrijpelijk
-
S@ndr@
- Zeer actief
Tja en Gil komt uit Duitsland, wel met goede boom, maar is dat een reden die geldig is, t blijft een Italiaanse, Duitser in Nederland 
en strikt gezien een herplaatser
en strikt gezien een herplaatser
- iones
- Zeer actief
Ik heb niets tegen import van honden. Ik heb alleen iets tegen broodfokken.
En tegen mensen die ondoordacht een hond aanschaffen en deze in het asiel dumpen of waar dan ook.
En tegen mensen die ondoordacht een hond aanschaffen en deze in het asiel dumpen of waar dan ook.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Muk
Is ook zo bij rashonden uit die landen, maar.....rashonden met hartworm (bv) worden over het algemeen toch minder snel geimporteerd dan de zieke zwerfhonden of honden uit dodingsstations uit die landen.Machie schreef:Uhhh en rashonden is geen probleem? Zelfde kans op die ziektes...Muk schreef: Overigens vind ik het een slechte zaak om dieren uit Zuid- en Oost-Europa hier naartoe te halen. Je importeert namelijk ook de ziektes mee uit die landen. En die zie je hier dan ook steeds meer. De hondenproblemen moeten daar ter plekke opgelost worden, door het weghalen van de honden los je het probleem niet op. De mentaliteit in die landen moet veranderen.
Ik heb 1 hongaartje. Voor mij een heerlijk hondje maar open en vrij, nee. Maar gezien de rassen waar ze uit bestaat ook wel weer begrijpelijk
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Dat de mentaliteit moet veranderen, ben ik met je eens. Maar zolang dat niet is gebeurd, krijgen de honden daar geen beter leven. En als ik dan hier in NL niks kan vinden, maar wel elders in Europa... Waarom dan niet?Muk schreef:Slechte grap.Jeannettebo schreef:Spaniëls, Spaanse honden? En wat dan met de Engelse springer spaniel, welsch springer, Engelse Cocker, Amerikaanse Cocker, clumber etc...Pakdebal schreef: daar ben ik het erg met je eens !
die ik wilde
De honden die hier komen zijn gezond verklaard en gecastreerd, zoveel enge dingen brengen die echt niet mee hoor. En gelukkig zijn de (ras)honden hier in NL wel vrij van ziektes en aandoeningen...
Wat het probleemgedrag betreft... Ik heb er zo 1, maar ervaar dat niet als negatief. Het alleen zijn heeft lang geduurd hier, maar dat kwam door mijn onkunde en tegenstrijdige/onjuiste adviezen van mensen die zouden moeten weten waar ze het over hebben. Het angstige is prima te begeleiden zolang vreemde mensen en dieren Lola met rust laten. Dat dat niet altijd gebeurt, vind ik irritant. Maar dat had ik met een niet-angstige hond net zo goed stom gevonden.
Lola zat in een gastgezin en ik denk niet dat dat qua beschrijving en bekend gedrag van de hond heel anders is dan met een NL asielhond. Het is hoe dan ook afwachten hoe een hond zich bij jou thuis onder jouw leiding gedraagt. Nederlands of niet.
- iones
- Zeer actief
Och, dus je weet niet waar je over praat?Muk schreef:
Slechte grap.
Honden behoren gevaccineerd (vooral tegen rabiës) en helemaal medisch doorgelicht te zijn en een goede stichting zal daar ook voor zorgen.
Verder doet een stichting veel meer dan het opvangen en plaatsen van honden. Een stichting werkt inderdaad aan het veranderen van de instelling van mensen in die landen. Maar dat lukt niet van de een op de andere dag. Hier heeft dat ook lang geduurd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Muk
Dat is dus niet het geval. Bij een aantal stichtingen wel, maar veel stichtingen importeren maar lukraak van alles, hoe zieliger hoe beter. Dat zie ik hier ook in Duitsland.Lizanne schreef: De honden die hier komen zijn gezond verklaard en gecastreerd, zoveel enge dingen brengen die echt niet mee hoor. En gelukkig zijn de (ras)honden hier in NL wel vrij van ziektes en aandoeningen...
Ik denk dat jij wat meer je ogen moet openen. De goede stichtingen zullen daar wel voorzichtig in zijn, maar er zijn er meer dan genoeg die dat niet doen. Rabiës is hier verplicht, maar er zijn nog genoeg andere ziektes die je niet voorkomt of geneest met een rabiësprik. Kortom, ik weet wel degelijk waarover ik praat, aangezien ik het hier (en ook in Nederland) vaak genoeg om mij heen zie.iones schreef: Och, dus je weet niet waar je over praat?
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Dat wist ik niet. Dan pleit ik voor regelgeving op dat gebied. Ikzelf zou nooit een stichting kiezen die de honden niet-gezond hierheen haalt. Ben met je eens dat dat niet moet kunnen. De extreem angstige dieren die hier ook geen leuk leven kunnen hebben tussen de auto's etc. zou ik ook niet hierheen halen. En ik zou geen moeite hebben met wat minder stichtingen. Er zijn er echt véél.Muk schreef:Dat is dus niet het geval. Bij een aantal stichtingen wel, maar veel stichtingen importeren maar lukraak van alles, hoe zieliger hoe beter. Dat zie ik hier ook in Duitsland.Lizanne schreef: De honden die hier komen zijn gezond verklaard en gecastreerd, zoveel enge dingen brengen die echt niet mee hoor. En gelukkig zijn de (ras)honden hier in NL wel vrij van ziektes en aandoeningen...
.
Maaarrr, als het zo gaat als bij ons (gezonde hond, geen overmatig probleem-/angstgedrag, hond helemaal gecheckt) dan zie ik het probleem niet...
-
Muk
Om een voorbeeld te noemen, hier in het plaatselijke asiel zit een zwerfhond uit Roemenië die daar van de dood is gered. Die hond is totaal mensenschuw, verknipt en zit er al 8 jaar! Zo'n hond had je beter daar kunnen laten sterven in mijn ogen. Klinkt hard, maar een hond 8 jaar lang in een asiel weg te laten kwijnen is ook niks. En dan is dat slechts één voorbeeld, hier in het plaatselijke asiel zitten meerdere van dit soort honden. Ook zieke honden. En dat is niet alleen hier in het asiel, in heel Duitsland. Maar ook in Nederland zie je dit. Niet zozeer in asiels, maar wel dat stichtingen rechtstreeks zieke honden bij mensen plaatsen.