Doe jij het voor met die van mij?SannePP schreef:Zeg jij maakt het helemaal mooi!! Doe niet zo overdreven, en til gewoon je honden!Jeannettebo schreef:Een kruiwagen voor de grote honden, wel in de schuur van te voren anders verbranden ze alsnog en een kleedje er in, met bloemetjes(dat wil ik zien!)
Henk zou er trouwens totaal geen problemen mee hebben om getild te worden. Altijd, zon of geen zon
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mevrouw, u moet uw hond tillen...
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Mevrouw, u moet uw hond tillen...

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
haha ja 1 keer! En dan moet je me ergens opgraven onder Bo vandaanJeannettebo schreef:Doe jij het voor met die van mij?SannePP schreef:Zeg jij maakt het helemaal mooi!! Doe niet zo overdreven, en til gewoon je honden!Jeannettebo schreef:Een kruiwagen voor de grote honden, wel in de schuur van te voren anders verbranden ze alsnog en een kleedje er in, met bloemetjes(dat wil ik zien!)
Henk zou er trouwens totaal geen problemen mee hebben om getild te worden. Altijd, zon of geen zon
RIP Cena
- Jeannettebo
- Zeer actief
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeannettebo schreef:Oh... Bo is wel 7 kg aangekomen hoor![]()
RIP Cena
- Jeannettebo
- Zeer actief
Heb je dat naar hem gestuurdSannePP schreef:Jeannettebo schreef:Oh... Bo is wel 7 kg aangekomen hoor![]()
![]()
haha gelukkig ben ik afgevallen! Scheelt toch weer dan!

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeannettebo schreef:Heb je dat naar hem gestuurdSannePP schreef:Jeannettebo schreef:Oh... Bo is wel 7 kg aangekomen hoor![]()
![]()
RIP Cena
-
Safari
Kruiwagenlieke schreef:O jee, hoe doe je dat dan als je meerdere (grote) honden hebt?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Dat was niet veel danSannePP schreef:Jeannettebo schreef:Heb je dat naar hem gestuurdSannePP schreef:Jeannettebo schreef:Oh... Bo is wel 7 kg aangekomen hoor![]()
![]()
En wat nog over bleef krijgt Lay!
Die was al goed slank en na een weekje Oostenrijk ietsje te

- Jeannettebo
- Zeer actief
Jij hebt geen grote honden en was mijn ideeSafari schreef:Kruiwagenlieke schreef:O jee, hoe doe je dat dan als je meerdere (grote) honden hebt?

-
Safari
Hoe was het ook al weer.... Great Minds enzo....Jeannettebo schreef:Jij hebt geen grote honden en was mijn ideeSafari schreef:Kruiwagenlieke schreef:O jee, hoe doe je dat dan als je meerdere (grote) honden hebt?
Enne ik mag dan wel geen grote honden hebben maar twee onder 1 arm gaat niet lukken.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hahaha, mensen kunnen het ook overdrijven natuurlijk
maar goed, dit liever dan een hond naast de fiets.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Afgelopen week deed Shadow ook mee met Misty haar eeuwige urban agility, maar meneer durfde wel op het straatmeubilair te springen, maar er eigenlijk niet meer af..ik kon nog net voorkomen dat hij zich in mijn armen wierp..Die denkt echt niet veel te verschillen van een chihuahua
Het is niet alleen het gewicht, maar ook gewoon de ruimte die ze dan innemen, dat red je niet met twee grote honden.
Het is niet alleen het gewicht, maar ook gewoon de ruimte die ze dan innemen, dat red je niet met twee grote honden.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Ik til Floris ieder rondje hoor valt best meemoniek&bo schreef:Heb medelijden met de mensen die een new foundlander hebben als je je aan haar regels zou houden haha
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- Maltezers
- Zeer actief
moniek&bo schreef:Loop ik net met Bo ff in het parkje voor een plasrondje (2 min loopafstand) komt er een vrouw aan met een klein hondje op haar arm die zegt: 'mevrouw, u moet uw hond tillen de grond is te warm om te lopen'
Ga me daar even 30 kg tillen zeg, die is gek.![]()
Bo liep gewoon op het gras, en was blij dat ze ff naar buiten mocht en mag thuis lekker in het badje met koelhalsband om en vanavond zwemmen.
Je kunt ook te ver gaan hoor.
Heb medelijden met de mensen die een new foundlander hebben als je je aan haar regels zou houden haha
-
Pakdebal
moniek&bo schreef:Loop ik net met Bo ff in het parkje voor een plasrondje (2 min loopafstand) komt er een vrouw aan met een klein hondje op haar arm die zegt: 'mevrouw, u moet uw hond tillen de grond is te warm om te lopen'
Bo liep gewoon op het gras, en was blij dat ze ff naar buiten mocht en mag thuis lekker in het badje met koelhalsband om en vanavond zwemmen.
Heb medelijden met de mensen die een new foundlander hebben als je je aan haar regels zou houden haha
gemeten is asfalt 50 graden !! ..
er zijn nog mensen , die met hun honden BLIJVEN fietsen ..
het is goed bedoeld , toch ?..
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ja het is ook goed bedoeld, ben ook niet boos geworden op die mevrouw hoor.Pakdebal schreef:moniek&bo schreef:Loop ik net met Bo ff in het parkje voor een plasrondje (2 min loopafstand) komt er een vrouw aan met een klein hondje op haar arm die zegt: 'mevrouw, u moet uw hond tillen de grond is te warm om te lopen'
gemeten is asfalt 50 graden !! ..![]()
er zijn nog mensen , die met hun honden BLIJVEN fietsen ..![]()
![]()
Moest er alleen wel om lachen, ga mijn hond echt niet tillen.
Denk dat we het daar allebei nog warmer van zouden krijgen dan dat kleine stukkie naar het gras lopen.
- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Ach wij waren zondag op het strand in Katwijk, bloedje heet natuurlijk en mega druk. Komt er een gezin het strand op lopen met een enorm bange hond. Staart tussen zijn poten, en ze moest hem voortrekken. Hond was zo mogelijk nog banger van de zee maar baasjes vonden dat hij de zee in moest. Nou dat lukte niet dus lag hij uiteindelijk mee te bakken op de handdoek. Zo zielig!
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Maar pak... mijn honden kunnen elke dag kiezen lopen op t geasfalteerde fietspad of in de berm. 9 van de 10 x is t t asfalt alleen als ze wat willen snuffelen is t de berm. Dus ik weet niet wat jij meet en hoe maar hier nergens last van iigPakdebal schreef:moniek&bo schreef:Loop ik net met Bo ff in het parkje voor een plasrondje (2 min loopafstand) komt er een vrouw aan met een klein hondje op haar arm die zegt: 'mevrouw, u moet uw hond tillen de grond is te warm om te lopen'
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
ik loop zelf altijd met mn hand op t asfalt te voelen , of doe mn slippers uit. Als t voor mij te warm is draag ik haar ook.
Overdag weigert ze iets in de tuin te doen , als ik haar naar het gras til (5kg hondje) dan poept/plast ze snel en wilt ze ook gelijk weer terug. (als kan blijf ik in de schaduw lopen)
Als ik iets verder ga 's avonds of 's morgens dan sop ik haar wel eens met de poten in het water, zwemmen wilt ze nog niet
Zullen mensen misschien ook wel overdreven vinden haha
Maarja daarna is ze altijd blij aan t rennen dus ik blijf t lekker doen
- puppycursus zei trouwens ook vaseline onder pootjes doen (ik doe dit niet, aangezien ik haar toch draag)
Overdag weigert ze iets in de tuin te doen , als ik haar naar het gras til (5kg hondje) dan poept/plast ze snel en wilt ze ook gelijk weer terug. (als kan blijf ik in de schaduw lopen)
Als ik iets verder ga 's avonds of 's morgens dan sop ik haar wel eens met de poten in het water, zwemmen wilt ze nog niet
Zullen mensen misschien ook wel overdreven vinden haha
- puppycursus zei trouwens ook vaseline onder pootjes doen (ik doe dit niet, aangezien ik haar toch draag)
-
moniek&bo
- Zeer actief
Romy_ schreef:ik loop zelf altijd met mn hand op t asfalt te voelen , of doe mn slippers uit. Als t voor mij te warm is draag ik haar ook.
Als ik iets verder ga 's avonds of 's morgens dan sop ik haar wel eens met de poten in het water, zwemmen wilt ze nog niet![]()
Zullen mensen misschien ook wel overdreven vinden hahaMaarja daarna is ze altijd blij aan t rennen dus ik blijf t lekker doen
![]()
Oh ik bedoel niet dat mensen overdrijven hoor. Als jij je hond wilt dragen moet je dat lekker helemaal zelf weten. Al hang je d'r wieltjes onder.
Ik vond het gewoon grappig dat die mevrouw daar met haar ieniemienie hondje aankomt op haar arm en verwacht dat ik dat met mijn hond ook doe.
-
moniek&bo
- Zeer actief
Romy_ schreef:ik loop zelf altijd met mn hand op t asfalt te voelen , of doe mn slippers uit. Als t voor mij te warm is draag ik haar ook.
Als ik iets verder ga 's avonds of 's morgens dan sop ik haar wel eens met de poten in het water, zwemmen wilt ze nog niet![]()
Zullen mensen misschien ook wel overdreven vinden hahaMaarja daarna is ze altijd blij aan t rennen dus ik blijf t lekker doen
![]()
Oh ik bedoel niet dat mensen overdrijven hoor. Als jij je hond wilt dragen moet je dat lekker helemaal zelf weten. Al hang je d'r wieltjes onder.
Ik vond het gewoon grappig dat die mevrouw daar met haar ieniemienie hondje aankomt op haar arm en verwacht dat ik dat met mijn hond ook doe.
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik ga me ook niet zo snel met andere mensen bemoeien hoor. Ik heb mijn vorige bouvierxmechel ook niet getild
35-40kg.
Godzijdank hoefde die niet 5x per dag eruit, en toen ze dat wel moest vond zij het geen probleem om haar behoefte in de tuin te doen ^^
Nu vind ik tillen minder moeite dan binnen dweilen
Nu vind ik tillen minder moeite dan binnen dweilen
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Ja logisch, want je hond tillen is lekker koel met dit weer 
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ben ik blij dat ik voortaan een boxer heb, scheelt me weer wat kilo's met dragen. 

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Ik ga Knoep echt niet dragen. Gewoon opletten waar je loopt en niet te lang over de stoep of het asfalt
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Om te gieren.moniek&bo schreef:Loop ik net met Bo ff in het parkje voor een plasrondje (2 min loopafstand) komt er een vrouw aan met een klein hondje op haar arm die zegt: 'mevrouw, u moet uw hond tillen de grond is te warm om te lopen'
Ik zou het denk ik in mijn broek doen van het lachen ter plekke.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Asta
+1 en het liefst loopt ze nog rond te hossen en balletje te doen met dit weermalinois schreef:Maar pak... mijn honden kunnen elke dag kiezen lopen op t geasfalteerde fietspad of in de berm. 9 van de 10 x is t t asfalt alleen als ze wat willen snuffelen is t de berm. Dus ik weet niet wat jij meet en hoe maar hier nergens last van iigPakdebal schreef:moniek&bo schreef:Loop ik net met Bo ff in het parkje voor een plasrondje (2 min loopafstand) komt er een vrouw aan met een klein hondje op haar arm die zegt: 'mevrouw, u moet uw hond tillen de grond is te warm om te lopen'
![]()
-
Frolic
Misschien is dit ook een idee?
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/o ... adOpWielen
Ook voor de hondenuitlaatservice trouwens.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/o ... adOpWielen
Ook voor de hondenuitlaatservice trouwens.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Als ik er iets opsmeer is het van die vaseline voor op je mond (blauw potje).nathalie71 schreef:Ik weet het ook niet precies,maar wil voorkomen dat ze kloofjes krijgt.
Gelukkig heeft Haas geen last van droge kussentjes.
Tillen? nee, dan krijg ik het ook warm. Gewoon in der buggy naar het grote veld
Gelukkig plast/poept Haas wel op het gras in de tuin, dus onze rondjes zijn momenteel heeeeeel kort.
's avonds rond 10 uur gaan we lekker een eindje lopen. Overdag ligt ze lekker op de koude vloer of
is aan het snorkelen in het badje
- Eefsel
- Zeer actief
Ik zie mezelf al lopen met mn honden haha! 2 duitse doggen de ene is 55 kilo, de ander 65 xD Denk dat ik dan gelijk een dokter moet zoeken voor een hernia 
Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020