Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Incontinentie; tips graag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Muk

Incontinentie; tips graag

Ongelezen bericht door Muk »

Gina is incontinent. Dat wisten wij al en tot nu toe ging het best goed. Overdag wordt ze vaak uitgelaten zodat ze goed kan plassen en zelfs 's nachts gebeurt dit een aantal keer. Nu kan ze overdag makkelijker haar plas ophouden dan 's nachts, dus wij denken eraan om haar, naast de medicatie, iets van een luier om te doen 's nachts.

Nu wordt Gina 's nachts om 1.00 uur, 5.30 en 7.30 uur uitgelaten. In de tuin dan, zodat ze even kan plassen (en poepen). Tot nu toe ging dit prima, maar deze maand heeft zij al een paar keer 's nachts haar matras ondergeplast. En goed ook, het zijn geen kleine plasjes. Terwijl zij overdag makkelijk langer haar plas op kan houden en vaak ook geen zin heeft om te plassen buiten.
Omdat het schoonmaken van een matras best een takkenklus is, dacht ik aan een luier voor haar. Geen idee of dat bestaat verder of wat er nog meer voor een tips zijn.

Heeft iemand ervaring met hondenluiers (al dan niet zelfgemaakt)? En als je deze zelf maakt, hoe maak je die dan? En zijn er nog andere dingen die ik kan proberen, naast de medicatie?
Het gaat om een 12 jarige Newfoundlanderteef.
Alvast bedankt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Incontinentie; tips graag

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik had puppypads op mijn gina's bed.
ik hoefde alleen die maar te vervangen als het misgegaan was en niet haar hele bed te wassen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik had voor mijn Gina deze luierbroekjes: http://www.petco.com/product/112218/Pet ... apers.aspx. Daarin deed ik een doorgeknipte gewone luier.
Ik heb ze voor Gina speciaal laten maken door een naaiatelier. Ik heb er nog een heel stel liggen, je mag ze zo van me lenen, al ben ik bang dat ze te klein zijn voor jouw Gina.
Afbeelding
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Zit het in de naam misschien ??? Wij hadden een newf Elvira Gina van het Turfveld, roepnaam Ginny met hetzelfde probleem en zij sliep op vetbedden met een laag kranten of onderleggers er onder en dat ging prima.
Maar dat was dus wel elke morgen vetbed én hond wassen !
Sandra
Afbeelding
Muk

renee-uk schreef:ik had puppypads op mijn gina's bed.
ik hoefde alleen die maar te vervangen als het misgegaan was en niet haar hele bed te wassen.
Is op zich wel het proberen waard, al denk ik dat Gina hier flink in gaat lopen graven, dat doet zij nu ook al met alles wat op haar matras ligt. En Gina ligt ook niet echt stil. Dus hier twijfel ik over, al is het wel de makkelijkste oplossing.
lieke schreef: Ik had voor mijn Gina deze luierbroekjes: http://www.petco.com/product/112218/Pet ... apers.aspx. Daarin deed ik een doorgeknipte gewone luier.
Ik heb ze voor Gina speciaal laten maken door een naaiatelier. Ik heb er nog een heel stel liggen, je mag ze zo van me lenen, al ben ik bang dat ze te klein zijn voor jouw Gina.
Dat ziet er zeker uit als een robuuste oplossing. En met wat extra luiers erin moet het zeker wel helpen. Bedankt dat ik ze mag lenen, al zal ik er vanwege het maatverschil niet gebruik maken van je aanbod. Gina heeft, gezien de maatvoering op de site een XL nodig. Al zal ik dit nog voor de zekerheid nameten.

Tena broekluiers is ook een goed idee, daar ga ik ook naar kijken. Kranten enz. is geen oplossing dan wordt het alsnog een zooitje en moet ik wassen. Er komt straks wel een vuilniszak (meerdere uitgeklapt en tegenelkaar geplakt) onder haar matras, ter bescherming van het laminaat op de slaapkamer. Haar matras is bijna 2meter lang, dus dat elke dag wassen is geen optie.

Bedankt voor de tips! :ok:
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Ongelezen bericht door Nel »

Wat lastig zeg, je schrijft dat ze ook medicatie gebruikt, welke is dat als ik vragen mag?
Timo deed ook flinke plassen 's nachts, krijgt nu incurin en is weer helemaal zindelijk, zij blij, want ze sliep altijd op bed...Timo is 14 1/2.
Muk

Nel schreef:Wat lastig zeg, je schrijft dat ze ook medicatie gebruikt, welke is dat als ik vragen mag?
Timo deed ook flinke plassen 's nachts, krijgt nu incurin en is weer helemaal zindelijk, zij blij, want ze sliep altijd op bed...Timo is 14 1/2.
Enurace sinds kort. Hopelijk slaat dat aan, maar voor de zekerheid kan een luier ook geen kwaad denk ik. Zelf vind ik het een prettig idee als wij dat ook in huis hebben.
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Wij hadden een sharpei die incontinent was. Omdat ze niet zo groot was konden we voor haar gewoon de broekluiers van het kruidvat halen.
Gat erin voor de staart en klaar.
Mara had maatje 4, gaat tot maat 6 dacht ik.
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Is dit wat voor Gina ?
http://www.snuggease.nl/
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
flatcoatjrt
Zeer actief
Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox

Ongelezen bericht door flatcoatjrt »

Anders kun je ook nog het medicijn Propalin gebruiken. Bij mijn oude hond hielp dat erg goed.
Wij hadden om het kussen van de mand een vuilniszak. Daar een makkelijk te wassen deken overheen.
Eventueel kun je ook nog bij de drogist van die incontinentie matten halen voor in bed.

Gr mirjam
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Is het een gewone matras? Bij de leen bakker (o.a.) kan je speciale hoezen kopen tegen bedplassen. Ik heb er destijds iets van €11,- voor betaald. Mocht het dan, ondanks de luier mis gaan, dan heb je het bed zo weer schoon.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Bij ikea hebben ze die waterdichte hoezen inderdaad ook.
Dat is ook nog een optie, alleen zweet het wel met deze warmte.
Mara lag altijd bij ons en lekte ook als ze 's middags op de bank lag
Vandaar de luier.
Muk

Een speciale hoes voor een gewoon matras kan, het matras van Gina is iets dunner, dus passen doet het altijd wel. En op die hoes komt toch nog een comfortabele deken, zodat het zweten dan wel meevalt.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Er bestaan wel speciale hondenluiers. Doggydipers heten die geloof ik.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Hondenluiers, met een tenalady erin. Ze bestaan en werken ook goed.
Jennifer_Kaj
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Jennifer_Kaj »

De hond van mijn moeder is ook incontinent geworden na sterilisatie toen was ze net 1. Ze kreeg ook inderdaad enurace en het was gelijk ''over''. Ze kreeg 2x dgs 1 tablet. We hebben wel is uitgeprobeerd het een dag niet te geven en inderdaad liet ze weer een aantal druppels lopen. Inmiddels is ze al 6 jaar en nog steeds werkt het middel goed bij haar!
They don't care what car you drive.
They don't care who you know.
They don't care what you wear.
They don't care where you live.
They
only care that you're there.
Afbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Niet ieder medicijn werkt voor iedere hond.
Sara heeft eerst propalin en incurin gehad en daar was ze nog steeds incontinent op. Nu krijgt ze enurace en slaapt makkelijk de hele nacht door.
Dus misschien moet je een ander medicijn proberen?
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

flatcoatjrt schreef:Anders kun je ook nog het medicijn Propalin gebruiken. Bij mijn oude hond hielp dat erg goed.
Wij hadden om het kussen van de mand een vuilniszak. Daar een makkelijk te wassen deken overheen.
Eventueel kun je ook nog bij de drogist van die incontinentie matten halen voor in bed.

Gr mirjam
Wij gebruikten voor onze oude boxer ook propalin...

zeer tevereden over het effect.

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Muk

Boukje schreef:Niet ieder medicijn werkt voor iedere hond.
Sara heeft eerst propalin en incurin gehad en daar was ze nog steeds incontinent op. Nu krijgt ze enurace en slaapt makkelijk de hele nacht door.
We zijn net begonnen met de medicatie, dus daar kunnen we nog niks over zeggen. Wij hebben Gina nu een aantal maanden in huis en eigenlijk hebben we er geen problemen mee gehad. Maar nu ze 's nachts hele plassen laat lopen (ongeveer een keer per week) is medicatie wel handig. Maar hulpmiddelen bij ongelukjes vind ik ook wel een prettig idee om te hebben, vandaar de vraag om hulpmiddelen. :mrgreen:

Bedankt voor de tips, wij kunnen weer even voort. :ok:
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Als ik het hier zo lees hoef je alleen maar der naam te veranderen, alle Gina's zijn blijkbaar incontinent :mrgreen:
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Muk schreef:
Boukje schreef:Niet ieder medicijn werkt voor iedere hond.
We zijn net begonnen met de medicatie, dus daar kunnen we nog niks over zeggen. Wij hebben Gina nu een aantal maanden in huis en eigenlijk hebben we er geen problemen mee gehad. Maar nu ze 's nachts hele plassen laat lopen (ongeveer een keer per week) is medicatie wel handig. Maar hulpmiddelen bij ongelukjes vind ik ook wel een prettig idee om te hebben, vandaar de vraag om hulpmiddelen. :mrgreen:

Bedankt voor de tips, wij kunnen weer even voort. :ok:
Enurace werkte hier binnen een dag :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”