Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In zon laten liggen?
Moderator: moderatorteam
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
Re: In zon laten liggen?
Het hangt heel erg vd hond (of kat
) af of ik ingrijp. Tadej vertrouw ik wat dat betreft wel, die zorgt wel voor zichzelf. Caleb moet je wel om denken, die is niet zo snugger. En onze witte langharige kat doet niks liever dan in de zon bakken. Die halen we dus ook regelmatig uit de zon om overhitting, maar ook verbranding (van bv de oren) te voorkomen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou, nou... dat vind ik nog niet volledig bewezen hoorranetje schreef:Caro. schreef:Ja dat is link inderdaad en dan moet je er echt op letten.ranetje schreef:Ik haal Rana (13 jaar) er uit.
Die slaapt te diep en zou daardoor te lang kunnen blijven liggen.
Ita is geen echte hevige zonaanbidster dus daar hoef ik niet op te letten.
Nou Puchu schijnt het denk ik toch zelf te weten, want vanmorgen lag hij dus nog volop in de zon, maar nu vindt hij
het blijkbaar te warm en zit gewoon binnen of ligt in de schaduw buiten in de aarde.![]()
Blijkt hij toch niet gek te zijn![]()
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind het ook lastig.
Zoro loopt zelf wel heen en weer, dus ik weet dat hij vanzelf verhuisd naar de schaduw.
juno echter heb ik vanmiddag 2x uit de zon gedirigeerd, ze lag vol in de zon en was heftig aan het hijgen, maar verhuizen deed ze niet. Heb haar toen de schaduw in geroepen en heeft ze daar even gelegen. als ze niet zo heftig lag te hijgen had het me biet gewezen, maar het zag er niet echt gezond uit
Zoro loopt zelf wel heen en weer, dus ik weet dat hij vanzelf verhuisd naar de schaduw.
juno echter heb ik vanmiddag 2x uit de zon gedirigeerd, ze lag vol in de zon en was heftig aan het hijgen, maar verhuizen deed ze niet. Heb haar toen de schaduw in geroepen en heeft ze daar even gelegen. als ze niet zo heftig lag te hijgen had het me biet gewezen, maar het zag er niet echt gezond uit

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Hier hoef ik daar totaal niet op te letten, gelukkig.
Nani komt alleen buiten als ik haar dwing, niet alleen nu. Op Figo moet ik wel letten, maar meer dat hij niet mijn hele tuin overhoop haalt. Als hij uitgespeeld is gaat hij uiteindelijk ook binnen liggen.
Mijn eerste ingeving is toch dat ze wel schaduw opzoeken als het ze te warm word.
Maar ik heb ook geen ervaring met honden die dementeren, wat ik hier lees.
Nani komt alleen buiten als ik haar dwing, niet alleen nu. Op Figo moet ik wel letten, maar meer dat hij niet mijn hele tuin overhoop haalt. Als hij uitgespeeld is gaat hij uiteindelijk ook binnen liggen.
Mijn eerste ingeving is toch dat ze wel schaduw opzoeken als het ze te warm word.
Maar ik heb ook geen ervaring met honden die dementeren, wat ik hier lees.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Om die reden laat ik de oudjes op mijn huidige oppas adres ook binnen.ranetje schreef:Ik haal Rana (13 jaar) er uit.
Die slaapt te diep en zou daardoor te lang kunnen blijven liggen.
Ita is geen echte hevige zonaanbidster dus daar hoef ik niet op te letten.
Er is één ook van 13 jaar, en die slaapt vrijwel altijd, maar wel heel diep en is echt helemaal van de wereld.
Daarnaast gesteriliseerd dus veel vacht en iets overgewicht. Het leek me niet zo'n goed idee om die met dit weer naar buiten te sturen...

-
mickey
- Zeer actief
De katten zijn verstandig, die komen alleen s'morgens vroeg en s'avonds buiten
Mickey is mijn schaduw, zit ik buiten zit hij buiten, ga ik naar binnen gaat hij naar binnen.
Ik kan dus altijd goed in de gaten houden wanneer hij heel lang in de hete zon ligt, hij kan het erg goed
volhouden maar als hij als een oud paard begint te hijgen stuur ik hem toch echt richting schaduw of naar binnen
Mickey is mijn schaduw, zit ik buiten zit hij buiten, ga ik naar binnen gaat hij naar binnen.
Ik kan dus altijd goed in de gaten houden wanneer hij heel lang in de hete zon ligt, hij kan het erg goed
volhouden maar als hij als een oud paard begint te hijgen stuur ik hem toch echt richting schaduw of naar binnen

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Ik moet Ivan ook steeds uit de zon trekken , die ligt gewoon te braden in de hitte.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Bonnie vergeet tegenwoordig dat ze uit de zon moet komen.
Ze ligt dan te hijgen en je aan te kijken of ze zeggen wil:"wat nu?"
Die mag ook maar heel even in de zon liggen en dan weer naar binnen..
Toen ze nog helemaal bij was geestelijk mocht ze het wel zelf uitzoeken!
Ze ligt dan te hijgen en je aan te kijken of ze zeggen wil:"wat nu?"
Die mag ook maar heel even in de zon liggen en dan weer naar binnen..
Toen ze nog helemaal bij was geestelijk mocht ze het wel zelf uitzoeken!
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tagor lag ook altijd graag in de zon te bakken. Als hij het te warm kreeg ging hij in de garage liggen of in de schaduw. Op de camping kropen de heren dan onder de caravan. Schaduw en wat trek, dus lekker koel.
Eigenlijk nooit uit de zon hoeven roepen, zodra hij het te warm kreeg (lag te hijgen) hobbelde hij naar schaduw of binnen. Of richting emmer water om te drinken.
Eigenlijk nooit uit de zon hoeven roepen, zodra hij het te warm kreeg (lag te hijgen) hobbelde hij naar schaduw of binnen. Of richting emmer water om te drinken.
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
Hier willen ze alleen 's morgens even van het zonnetje genieten en daarna taaien ze af naar binnen. Ik zou het met dit weer ook echt niet toestaan, heb eenmaal een hond gehad die door de hitte omviel en dat wil ik niet nog eens mee maken.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, je hebt een Peruaan of niet. Hier laat ik ze het zelf uitzoeken.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar dit is de eigenwijze behaarde soort hè?sirene schreef:Tja, je hebt een Peruaan of niet. Hier laat ik ze het zelf uitzoeken.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij heeft het na vanmorgen dus ook niet meer gedaan, maar vanmorgen dacht ik echt even die isDrijver schreef:Hier willen ze alleen 's morgens even van het zonnetje genieten en daarna taaien ze af naar binnen. Ik zou het met dit weer ook echt niet toestaan, heb eenmaal een hond gehad die door de hitte omviel en dat wil ik niet nog eens mee maken.
vol in de zon te gaan liggen. En kokendheet voelde hij dus aan.
Maar blijkbaar weet hij het zelf dus wel gelukkig, want vanmiddag bleef hij gewoon binnen of ging achterin de tuin liggen in de schaduw.
Van eerdere jaren weet ik wel dat hij het niet zo snel te warm heeft, maar ik vond dit toch wel extreem
- Roompie
- Zeer actief
Barney gaat dus ook in de volle zon liggen en blijft net zo lang liggen tot hij hijgt als een debiel en zijn tong knalrood ziet. Ik was ook 1 van ,hij gaat er wel uit als het te warm wordt' maar niet dus. Dus nu moet hij van mij verplicht naar binnen.

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Sven haalde ik ook regelmatig naar binnen, de parsons nu niet maar die gaan zelf als ze het te warm krijgen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Diesel doet maar, hij gaat zelf wel ergens anders liggen als hij het te warm heeft. Ik lig met dit weer ook in de volle zon te bakken en ik ga ook niet dood 
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Rups bakt het liefst in de zon, ze zet dan de blaasbalg aan en blijft bakken. Wanneer het veel te warm wordt gaat ze heel even binnen afkoelen en zodra het weer kan terug in de zon. Sproet en Draak kunnen er duidelijk minder tegen en kiezen vaak de koude aarde (of krabben een stuk aarde open ter verkoeling) en gaan daar liggen of binnen. Na het wandelen moeten ze even binnen afkoelen van mij
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik heb tot 2 x toe een oververhitte hond gehad. Een andere hond en onder andere omstandigheden.
Dit gun ik echt niemand!
Ik ben daar dus heel 'makkelijk' in; met dit weer NIET buiten en al helemaal niet in de zon liggen.
Dan maar overbezorgd...
Suzanne
Dit gun ik echt niemand!
Ik ben daar dus heel 'makkelijk' in; met dit weer NIET buiten en al helemaal niet in de zon liggen.
Dan maar overbezorgd...
Suzanne
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Hier wordt er niet gebakken in de zon.
Heb er 2 die geen maat kunnen houden. Als het dus erg warm is gaat er een hekje
voor de deur zodat ze verplicht binnen moeten blijven.
Heb er 2 die geen maat kunnen houden. Als het dus erg warm is gaat er een hekje
voor de deur zodat ze verplicht binnen moeten blijven.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
-
Sita
- Zeer actief
Hier is het buiten koeler dan binnen. En wij zitten ook lekker buiten, dan ga ik ze niet verplichten om binnen te blijven. Liggen lekker bij ons in de schaduw en Sita af en toe in de zon. Taro ligt overigens uit zichzelf veel binnen. Ook prima, ga mij er niet mee bemoeien. Bepaal alleen wanneer er gezwommen mag worden, anders liggen er 2 continue in het water.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Was jij er niet laatst van overtuigd dat die vacht isoleerde ?~Suzanne~ schreef:Ik heb tot 2 x toe een oververhitte hond gehad. Een andere hond en onder andere omstandigheden.
Dit gun ik echt niemand!
Dan maar overbezorgd...
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
sirene schreef:Was jij er niet laatst van overtuigd dat die vacht isoleerde ?~Suzanne~ schreef:Ik heb tot 2 x toe een oververhitte hond gehad. Een andere hond en onder andere omstandigheden.
Dit gun ik echt niemand!
Dan maar overbezorgd...
Suzanne
Ja, maar niet als ze in de volle zon liggen en met deze bizarre temperaturen natuurlijk.
Suzanne
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Met de zon op balkon mogen ze echt niet op balkon stelletje hijgers heb ik dan
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
En verplicht afspuiten met koud water?Inge O schreef:had je hen beter uit de zon kunnen halenCaro. schreef: en die man en hij hadden
dus de grootste bonje.
Ik vond het te warm hiervoor.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daisy deed het ook altijd. Ze mocht het van mij even, maar dan haalde ik haar er ook telkens weer uit. Ik vond het te eng.
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
gisteren deden onze honden het netjes, kwamen ze alleen even buiten voor een plas.
vandaag vonden een paar het nodig om steeds buiten te komen en te klieren, dus die zijn door ons steeds naar binnen gestuurd.
in de avond na 8 uur hebben schaduw in de hondenren, dus dan mogen ze van ons ook rustig buiten zijn, maar klieren en met elkaar spelen of achter elkaar aan racen mag nog steeds niet.
vandaag vonden een paar het nodig om steeds buiten te komen en te klieren, dus die zijn door ons steeds naar binnen gestuurd.
in de avond na 8 uur hebben schaduw in de hondenren, dus dan mogen ze van ons ook rustig buiten zijn, maar klieren en met elkaar spelen of achter elkaar aan racen mag nog steeds niet.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15